Kultura

Alnag
11.7.2012 21:47
13th Age
13th Age - Jonathan Tweet a Rob Heinsoo (designéři s docela slušnou minulostí - i před 4e), a Pelgrane Press (což je dnes docela RPG hi-end, takové britské Paizo).

17.3.2015 19:30 - Nachtrose
Vojtěch píše:
Pokud by byl zájem uklidit zase po čarodějovi věž, tak jsem k službám :P


Tak ta byla taky hodně epická :-D
17.3.2015 19:49 - Vojtěch
Ve které jsi byl skupině teď nevím. Svetersena jsi už viděl?
17.3.2015 20:21 - Nachtrose
Jo. Teď v listopadu na Free RPG day v mephitu. S tankovacim klerikem Velkého Svetersöna :-)
17.3.2015 20:53 - Almi
Vojtěch: To byla jedna z nejlepších her, co jsem kdy hrál. Fakt. A přivedla mne ke 13A, takže na ní nikdy nezapomenu. Mohu ji jen vřele doporučit a doufám, že si jí zahraje ještě hodně hráčů :)
17.3.2015 21:08 - Dukolm
Almi píše:
Hodně se mi líbilo zejména Dukolmovo hodnocení - z mainstremových kostkových her právě 13A podporuje nejvíc i prvek vyprávění.

No mě se ten systém opravdu hodně líbí a musím uznat že od prvního setkání s FATE 2e, mě žádný systém nezviklal k tomu že bych v něm chtěl odvést nějakou tu hru.

Oproti zkušenostech s DnD 3.5e, 4e (tady tech zkušeností nemám tolik) to je dost znatelně zajímavější. Jen pro informaci 5e jsem ještě ani nečetl natož hrál.

Almi píše:
Hmm..říkáte, že velká odměna za záchranu dcery živé a malá za mrtvou? A nešlo by vyplatit tu velkou, my to pak vyúčtujeme?

Znělo to trochu jinak: Přeplatek případně vrátíme.
17.3.2015 21:27 - Vojtěch
Já snad budu muset udělat dobrodružství V síních mocného Svetersøna.

Almi: Dík. Hlavně mi při stavbě tohoto kraťasu došlo, na kolik se můžu jako DM vyblbnout. Zahrada je něco podobného z tvojí ruky?
18.3.2015 00:50 - Almi
Dukolm: Omluva, tohle zní ještě líp! :))

Jinak, jsi už druhý po Noirovi, koho láká vyprávět v 13A :) On je to fakt asi i inspirativní systém. A v rukou takových sadistů, jako jste vy dva, by to byl vražedný nástroj :)

Vojtěch: Jj, Zahrada je můj první kraťas po hromadě let. Inspirováno Tebou, Tales a ukázkovým dobroružstvím z příručky, používajícím monstra z Bestiáře a na úvod docela důležitou montage (na kterou jsem zvláště hrdý :)).
18.3.2015 05:52 - Vojtěch
To bych si měl někdy taky zahrát :-)
18.3.2015 07:38 - Nachtrose
Proč vždy minu ty nejvíc cool projekty?

The Reliquary by ASH LAW
18.3.2015 11:43 - Almi
Nachtrose: A vyšlo to vůbec? je to docela hodně staré, ale nikde jsem o tom nic neslyšel...
18.3.2015 11:44 - Vojtěch
Ono od dokončení KS k vydání to může trvat docela dlouho.
18.3.2015 12:07 - Nachtrose
Almi: posledni update je z 09.03.15. a jsou ve fazi "proof print". Takze ne, nevyslo to jeste, ale ani to neumrelo a asi se pomalu blizi datum vydani.
18.3.2015 13:28 - Vojtěch
Myslím, že u 13 True Ways byl poměrně brzy po KS nějaký alfa test holého textu, ale knížka byla hotová v PDFku až asi za rok.
24.3.2015 18:58 - Almi
Veřejně děkuji Nerhinn za pomoc při řešení mé objednávky měsíčního předplatného. Já hlupák po dlouhé době zadal do objednávky své jméno s diakritikou, což se ukázalo jako fatální při generování automatického odkazu ke stažení.

Nerhinn, za pomoci kontaktů od Vojtěcha a ShadoWWWa zařídila nápravu a od víkendu si užívám zajímavé dodatky a materiály. Dračí jezdci jsou fajn pro hráče, ale věci kolem frogspawn jsou mnohem větší inspirací pro Vypravěče (a ano, dá se hrát i za žabáky). Je hodně znát, že materál psal "slavný" Gareth Ryder-Hanrahan.

Žabáci mají neskutečný feel, jsou napadití, jak v mechanikách (nechtějte potkat žabáky se schopností Croaking chorus :)))), tak i ve fluffu a hintech, jak žabáky nenápadně zapojit i použít v příbězích.

Jedna žabácká schopnost mne opravdu rozesmála:

Paranoid destroyer píše:
This frogspawn can’t be surprised. If there’s
a surprise round, it gets to act. If there isn’t a surprise round at
the start of combat, the frogspawn gets a surprise round if its
natural initiative roll is 16+. On the downside, subtract 2 from
this frogspawn’s MD, because it’s always sure it’s going to die.
(Gamemaster: Don’t give this ability to all the frogspawn in a
battle. Just one or two.)


Pokud si někdo chce zahrát Frogfolka, tak:

+2 Dex OR +2 Con
Frogfolk are rare and mistrusted; you might be the
only frogfolk adventurer in the world, and unless you
disguise yourself, you’re going to run into prejudice
and fear in most “civilized” places.
Alternatively, of course, your one unique thing
and backgrounds might create a story in which you
are the unique frogfolk who walks proudly through the
halls of the Empire.

Long Sticky Tongue
(Racial Power)
Once per battle as a free action, when an enemy
successfully disengages or pops free from you, you may
grab them with your sticky tongue and automatically
re-engage with them. It doesn’t work if the enemy
teleports away. You can also use your tongue to filch
nearby items, grab onto objects, or nab a tasty fly.

Adventurer Feat: You automatically inflict 5
ongoing poison damage (save ends) when you
use your tongue.

Champion Feat: You may now use your tongue
more than once per battle, but must succeed
at a save (11+) after each use in order to use
it again.

Jen upozorňuju, že žabáci mají dost tajemný i nešťastný osud. Vůbec přemýšlím, že můj příští one-shot na GC či Srazu kostky se bude nějak točit kolem nich. Možná by to bylo zajímavé dobrodružství...
25.3.2015 01:49 - Nerhinn
Jenom bych k dobru lidí z Pelgrane dodala, že speciálních kontaktů nebylo vůbec potřeba a nevyužila jsem je. Napsala jsem na support dyingearthu a během pár hodin se mi ozvala Cat z Pelgrane a všechno vyřešila.
25.3.2015 08:24 - Vojtěch
Mě to bylo divné, protože komunikace s nimi mi fungovala celkem v pohodě, jakmile se k problému dostali.
25.3.2015 08:49 - Merlin
Každopádně se mi zatím obě hry velmi líbily. Nejsem úplným zastáncem jednorázových her, protože si rád buduju charakter postavy, nicméně 13A dokáže s jednorázovkama slušně pracovat :).
25.3.2015 10:04 - Almi
Merlin: Já jednorázové hry přímo nesnáším. Na Gameconu jsem udělal výjimku jen proto, abych 13A a DnD 4e trochu zpopularizoval. Výsledek předčil očekávání.

Ale přesto jsou to právě one-shoty, které mi přinesli nezapomenutelné zážitky (např. Vojtěcha ukázkovka 13A, která mne přivedla k téhle hře, stejně jako Tvůj Kafík :)))

13A navíc hodně podporuje právě budování charakteru postavy. Uzpůsobitelnost je obrovská, kluci testují hodně a drsně a ta hra si umí poradit se sebešílenějším konceptem hráčské postavy (zejména nápadití jsou Shako s Noirem - to, co jim stačí na 3 hry, tak jiný by si s tou postavou hrál celou kampaň - prostě zkouší, co systém a pravidla dokáží/umožní).

Navíc se mi moc líbí systém incremental advances, který dává Vypravěči do rukou docela silný nástroj - není problém levelování zrychlit (typicky jsem umožňoval na nízkých levlech či ukázkovkách brát si IA po nějaké klíčové scéně a ne až na konec herního sezení). A kdo chce, může to naopak ještě roztáhnout (což nedoporučuji - i tak vychází cca. 4 IA na level, což při frekvenci 1 IA po hře znamená 40 herních sezení. A 1 rok hraní 13A odpovídá náplní a rychlostí hry cca. 2-3 letům hraní DnD 4e. Odzkoušeno.
25.3.2015 10:52 - Vojtěch
Popravdě řečeno mi přijde, že 13th spíš počítá s delším hraním a je potřeba trochu cvičit s mechanikami, jako relation dice, aby se v One-shotu uplatnily. Teprve to začínám zjišťovat jak v jejich dobrodružstvích pro organised play.
10.4.2015 18:27 - Sparkle
Eyes of the Stone Thief dorazil do Prahy. Slintáme tu nad tím.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.052293062210083 secREMOTE_IP: 18.119.111.9