Kultura

Alnag
11.7.2012 21:47
13th Age
13th Age - Jonathan Tweet a Rob Heinsoo (designéři s docela slušnou minulostí - i před 4e), a Pelgrane Press (což je dnes docela RPG hi-end, takové britské Paizo).

25.8.2015 12:18 - Nachtrose
Jenom doplnim, ze flexibilni utoky ma pouze fighter a bard ( nejsem si z hlavy jistej warrior druidem... ), rogue, stejne jak pozdeji commander a occultist, maji interrupt schopnosti. Ostatni maji basic attack a/nebo schopnosti/kouzla vesmes odpovidajici 4e powers.
29.8.2015 12:43 - Naoki
Moc jsem nepochopil conflicted relation. Když máte pozitivní vztah tak vám ikona (resp. jeho pomocníci) pomáhá, když máte negativní vztah tak vám pomáhají nepřátelé ikony. Jak to funguje u conflicted?
29.8.2015 13:10 - Vojtěch
Záleží asi na tom, proč je to "komplikované". Což by se asi mělo vyjevit v popisu toho vztahu. Možná jako vztah typického filmového problémového detektiva s jeho nadřízeným, který mu bude házet klacky pod nohy s debilními lejstra a předpisy, ale postaví se za něj, když půjde do tuhého, nebo záporák, který škodí, jak může, ale nechá postavu žít, protože s ní má do budoucna plány, nebo ho zatraceně baví, jak se ho snaží sejmout.
12.9.2015 20:46 - ShadoWWW
Zapomenutý mnich - román z prostředí 13th Age.
1.10.2015 12:12 - Naoki
u monka můžu vést jakýkoliv počet flow attacks než se rozhodnu udělat finishing attack, nebo to musí být vždy 1 opening - 1 flow - 1 finishing?
1.10.2015 12:23 - Vojtěch
EDIT: Blbě jsem si to zapamatoval (playtest?) Pravdu má Nachtrose níže!
1.10.2015 13:47 - Nachtrose
Naoki: 1-1-1

13 True Ways ( p67, p69 ) píše:
Using your forms in battle: You must follow a specific form
progression during battle. Your first standard action attack after
rolling initiative in a battle must be an opening. Your second attack can be a flow attack from ANY form you know or you can
“go back” and use another opening.
After you use a flow attack, your next monk attack can be a
finishing attack from ANY form you know, or you can go back to
another opening. You can’t use another flow attack.
After a finishing attack you must start over with an opening
on your next standard action. If you spend a turn without
attacking for some reason, you must start your forms over with
an opening on your next standard action.
It’s worth noting that this form progression occurs whether
you hit or miss with your attack.
13.3.2016 13:32 - Naoki
Dvě družiny na 13th age, holt ty dotazy budou čím dal tím častější :-)

Chápu to dobře že při multiclassu paladin/barbar začne postava se třemi talenty, a na 6. jich dostane dva bonusový (jeden za palacha a jeden za barbara)?
Tato kombinace má kromě toho kombinaci str/cha, to znamená že na všechny shcopnosti by si měl počítat ten nižší bonus z těch dvou. Platí to i na basic attacks?
A na závěr: u multiclassu kozelných povolání mají powery jako kdyby byly o lvl níž nebo o jednu poweru míň?
13.3.2016 17:51 - Shako
Naoki píše:
Dvě družiny na 13th age, holt ty dotazy budou čím dal tím častější :-)

Chápu to dobře že při multiclassu paladin/barbar začne postava se třemi talenty, a na 6. jich dostane dva bonusový (jeden za palacha a jeden za barbara)?
Tato kombinace má kromě toho kombinaci str/cha, to znamená že na všechny shcopnosti by si měl počítat ten nižší bonus z těch dvou. Platí to i na basic attacks?
A na závěr: u multiclassu kozelných povolání mají powery jako kdyby byly o lvl níž nebo o jednu poweru míň?



Na 6. lvl dostane 1 další talent. Talenty jsou stále sdílené.
Ano, str/char platí i na basic attack.
Kouzla/schopnosti - mají schopnosti jako by byli o 1 lvl níž, což je zpravidla, jak píšeš o 1 power míň a nové schopnosti na sudých, místo na lichých úrovních.
14.3.2016 01:10 - Nachtrose
Shako píše:
Na 6. lvl dostane 1 další talent. Talenty jsou stále sdílené.
Ano, str/char platí i na basic attack.
Kouzla/schopnosti - mají schopnosti jako by byli o 1 lvl níž, což je zpravidla, jak píšeš o 1 power míň a nové schopnosti na sudých, místo na lichých úrovních.


Dovolím si odporovat.

13 True ways píše:
Bonus talents as part of class progression: If your class gets
bonus talents (barbarian, commander, fighter, monk, occultist,
paladin, ranger), you still get them, but at one level later than a
single-class character does.


V praxi to znamená, že KAŽDÝ class, který dostává talenty, jeden dostane. Ale o level později. Takže ve výsledku má multiclass postava klidně i 7 talentů. Podobné to je i s magickým multiclassem. Zatímco lvl 3 Wizard má k dispozici 3x L1 a 4x L2 ( tedy 7 ) kouzel, lvl 3 wizard/sorcerer má k dispozici 6x L1 wizardích + 5x L1 serocererských kouzel ( tedy dokopy 11 ).

Basic útoky jsou poněkud komplikovanější. Barbar/Paladin má Key Modifier Str/Cha. Pokud používá útok ( i basic ) který normálně počítá se Str nebo Cha, použije nižší z těch dvou. Pokud by ale použil Ranged Basic attack, počítá se normálně Dex. Také je potřeba dávat pozor na to, od kterého classu je daný Basic attack. Paladinský Basic Attack třeba nedokáže spustit barbarský Cleave.

Lepší příklad:

Mám Ranger/Paladin multiclass, který používá težkou zbroj. ( Paladin bez problémů, ranger -2 attack ). Když zautočím Basic attackem, musím nahlásit i který class utéčí, protože:
- Paladin Basic melee: bez postihu, ale nemůžu počítat/aktivovat věci jako Lethal hunter, Favored enemy, Double melee attack...
- ranger Basic melee: Lethal hunter, Favored enemy, Double melee attack dokážou spustit, ale všechny tyto útoky mají postih -2 za těžkou zbroj.
14.3.2016 08:20 - Shako
Nachtrose píše:
V praxi to znamená, že KAŽDÝ class, který dostává talenty, jeden dostane. Ale o level později. Takže ve výsledku má multiclass postava klidně i 7 talentů


Zajímavá interpretace, ale obávám se, že špatná. Jde to proti logice a duchu pravidel:

1. Postava se 7 talenty bude OP vs úvodní pasáž o multiclassu, že to má být zajímavá možnost k hraní, ale bude vždycky slabší a nikdy nemá být OP.

2. Tabulka s jednotlivými levely říká kolik máš celkem talentů a ne že na nějaké lvl dostaneš +1 talent. Pokud bych tu logiku, díky které mám 7 talentů na 10 lvl, aplikoval už na nízké levely, tak začínám hru s 3 talenty z jednoho povolání a 3 talenty z druhého povolání, ale tak to není. Mám 3 talenty dohromady a musí je rozdělit mezi své dvě povolání. Pokud nějaké povolání dostává v průběhu zvyšování lvl další talent, tak se stále řídím tím, že jich mám jakoby o 1 lvl míň, tedy svůj 4 talent dostanu 1 lvl později, ale stále ten řádek říká počet talentů.
V jednoduchém příkladu, kdy jedno povolání má celých 10 lvl jen 3 talenty a druhé dostane na lvl 5 a 8 +1 talent, tak multiclass dostane na 6 a 9 lvl +1 talent. Složitější příklad, kdy hraju dvě povolání, kde jedno dostane nový talent na 5 a 8 lvl a druhé na lvl 6 a 9, tak pokud hraju multiclass, tak na lvl 5 se nestane nic, na 6 lvl dostanu 1 talent (za to první povolání - zpozděně z lvl 5), na lvl 7 se opět nestane nic (zpozděný talent z lvl 6 z druhého povolání nedostanu, protože už mám 4 talenty). To samé pak proběhne u lvl 8-10, kde nový "pátý" talent dostanu na lvl 9, na ostatních lvl se nestane nic.

3. Ohledně talentů platí stejná logika jako u výpočtu AC, MD, PD - podívám se na oboje a beru to větší, nesčítám to.
Jen se tam aplikuje ta logika ohledně multiclass, tedy počítám to jako bych měl o 1 lvl míň, tedy nový talent dostávám o 1 lvl později - tak jak cituješ.


Ale ještě na to mrknu do pravidel a zareaguju i na ten zbytek.


EDIT:
Btw. Jak se podle váš počítá lvl zvířecího pomocníka (ranger class) v případě multiclassu? Normálně bývá na X-1, kde X je level postavy. U multiclassu tam mám dát level postavy a nebo level postavy pro multiclas (tedy opět lvl-1)... Dle prvního lvl neexistují staty pro pomocníka na lvl -1 (1-2=-1), ale existuje jen level 0. Takže by se počítal jen level postavy, nikoli level multiclassované postavy.
14.3.2016 09:01 - Nachtrose
Shako: jakkoli je 13A dobrý systém, tak multiclass je tam dosti zmatečný.

1. Tento problém je kompenzován tím, že jednak mají postavy tyto talenty se spožděním a ( to hlavně ) až na výjimky nespolupracují talenty jedné classy s talentama druhé ( Smite evil nemůže využívat rozšířeny crit range z Lethal Huntera )

2. Tabulka udává, kolik talentů má který class, ne postava jako taková. S tím, že pravidla vysloveně určují, že lvl 1 multiclass postava má 3 talenty. Povinně 1 z káždého classu a poslední si může vybrat, do kterého ho dá.

Nicméně nejlepší příklad za všechny: ( paladin/ranger multiclass zdroj Pelgranne Press )

Pelgrane Press píše:
6th Level

Now is the time to pick some new talents. First up is implacable, allowing us to roll saves at the start of each turn. I picture our lightly armored dual-wielder practicing kick-flips to get up quickly from getting knocked down. Yeah he’s not as heavily protected as his slayer companion, but he can quickly shake off things that would rattle her.

From the ranger side of things we pick up tracker with associated the adventurer tier feat. These two are obviously monster-hunters or bounty-hunters of some sort. He is the one who bends over to stare at footprints while the slayer watches out for rustling in the bushes. All that practicing with scarecrows and pumpkins is paying off, as the dual-wielder is able to perform terrain stunts now. Once per battle the dual-wielder can make use of the terrain around him to disadvantage and disorient opponents.
14.3.2016 09:04 - Nachtrose
Shako píše:
EDIT:
Btw. Jak se podle váš počítá lvl zvířecího pomocníka (ranger class) v případě multiclassu? Normálně bývá na X-1, kde X je level postavy. U multiclassu tam mám dát level postavy a nebo level postavy pro multiclas (tedy opět lvl-1)... Dle prvního lvl neexistují staty pro pomocníka na lvl -1 (1-2=-1), ale existuje jen level 0. Takže by se počítal jen level postavy, nikoli level multiclassované postavy.


(Tohle tvrzení teď nemám podložené a narychlo to nevím dohledat, ale mám pocit, že to někde řešili tak, že byl ten pet lvl 0 na ranger lvl 1 i 2. Ale tady se hádat nebudu.)


Odvolávám co jsem odvolal a slibuji, co jsem slíbil...

Stále námám výslovný citát, nicméně při MC je vždy přesně určeno, ve kterých oblastech postava zaostává o level. Přepracovaný Animal companion talent zmiňuje sice, že multiclass má k dispozici méně companion kouzel, ale už nezmiňuje, že by companion měl zaostávat o další level. Vycházeje z tohoto, bych to tedy bral tak, že companion má "normálni" level vzhledem k levelu postavy.
14.3.2016 17:57 - Shako
Nachtrose píše:
Paladin Basic melee: bez postihu


Tímhle si ses jistý? Protože mám pocit, že postihy si počítáš vždycky... stejně jako nelze útočit BA založeným jen na síle, když už máš jednou MC.

Obecně mi ty útoky okolo MC příjdou dost zmatečné a komplikovaně napsané (hlavně, aby to nebylo děravé a OP), takže nepoužívám MC, ve kterém bych musel volit jaký BA dělám. Navíc mi to příjde dost neefektivní tam pak dávat nějak featy a tak...

Nachtrose píše:
Vycházeje z tohoto, bych to tedy bral tak, že companion má "normálni" level vzhledem k levelu postavy.


Díky, nějak mě to napadlo, protože mám teď ranger/commander postavu. O kouzlech vím, přemýšlel jsem nad tím lvl.



Naoki: K čemu přesně potřebujete ten MC? Někde v Core-rules (ve kterých není MC) je napsáno, že po dohodě s GM je možné si vzít talent z jiného povolání - což je mnohem jednodušší řešení než MC a občas to funguje stejně dobře. ;-)
14.3.2016 18:08 - Nachtrose
Shako píše:
Tímhle si ses jistý? Protože mám pocit, že postihy si počítáš vždycky... stejně jako nelze útočit BA založeným jen na síle, když už máš jednou MC.


Jo.

13TW p. 105 píše:
Armor and AC: The good news is you use the highest base
AC provided by either of your classes for whichever type of
armor you are wearing. The bad news is that attack penalties for
wearing shields or heavy armor while using attacks and spells
from classes that have penalties fighting in heavy armor or with
shields don’t go away. For example, a 1st level wizard/fighter has a
base AC of 16 in heavy armor from the fighter class. But while the
character’s fighter attacks would be fine, any of the character’s
wizard attacks (yes including spells) would take a –2 penalty
:
wizard attacks aren’t intended to be used easily while wearing
heavy armor. Since only cleric, fighter, and paladin attacks don’t
take a penalty from heavy armor (barring occasional talents
from classes like the commander), you should be cautious about
multiclassing your way into heavy armor.
The armor-centered classes, fighter and paladin, offer
potential ways around this problem.


A ty talenty řeší tento odstavec:

13TW p.104 píše:
Bonus talents as part of class progression: If your class gets
bonus talents (barbarian, commander, fighter, monk, occultist,
paladin, ranger), you still get them, but at one level later than a
single-class character does.


I když je pořád poněkud nesťastně formulovanej.
14.3.2016 18:08 - Naoki
Matně si vzpomínám že se někde píše že při basic attack deklaruješ ze kterého povolání ho děláš, právě kvůli těm postihům za zbroj.

MC jsem nechtěl povolit a právě jsem to u jedné postavy která chce hrát necromancera s obouručákem povolil aby si místo jednoho z talentu vzal od klérika doménu na strength. Po jednom sezení přišel s tím že jelikož má ten jeden talent tak to si narovinu udělá ten MC. No a na to se probudil družinový munchkin který hledá všechny možné loopholes pro vytovření OP postavy, což se mu zase snažím překazit :-)
14.3.2016 20:00 - Shako
MC - vzhledem k tomu, že potřebuješ 2 vysoké staty, tak to MC moc muchkinismu nenabízí.. ikdyž ta myšlenka o nových talentech asi nějaký muchkin potenciál skrývá. :-D

Nachtrose: Ok, díky.

Naoki: Deklaruješ který BA používáš spíš pro ty efekty, které může BA následovat - různé manévry, flexible attacky atp. Proto to spíš nepoužívám resp. stavím postavy, u kterých je jasné čím útočí (beru talenty na útok jen jednoho povolání, protože jsou vzájemně nekompaktní a tak mi to příjde jako plýtvání zdroji... z druhého povolání beru jiné výhody).
5.7.2017 22:55 - Vojtěch
Už nějakou dobu čekám, kdy to konečně vyleze v PDFku samotné. Nechce se mi platit poštovné :(
6.7.2017 09:35 - Nachtrose
Uz to nejakou dobu susim v digitalni knihovnicce :-) Vlastne od day 1.

http://owl.li/4PFd30dksbK letosni free rpg day 13th Age dobrodruzstvi, jestli ma nekdo zajem.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.053206205368042 secREMOTE_IP: 3.17.154.171