Kultura

sirien
4.3.2013 23:35
protože jsem to tu začal sprostě zneužívat jako diskusi k překladovému klíči pro můj překlad Fate 3e Core, tak TADY je do záhlaví odkaz na kopii překladového klíče. Dokument je uzavřený, ale povolil jsem komentáře, ale kdyžtak ocením spíš příspěvky do diskuse ať se to tu dá rozebrat veřejně.

Diskuse k Fate Core
- Překlad Fate Core

Diskuse k FAE
- Překlad FAE
Autorská citace #21
10.3.2013 13:18 - sirien
Tak předpokládám, že Ty jsi to četl, tak proč číst preview, že jo...

Vůbec ten systém úspěchů za cenu je výborně udělanej.

Systém zranění se změnil, ale v preview jsem to jen proletěl. Ty čtverečky se ale počítají stejně jako ve starém, jen jich je míň, regenerují rychlejc a jsou jen předstupněm pro skutečnou mechaniku zranění.
Mě se tam hodně líbí ten systém zranění jako Aspektu, kdy Ty jako hráč dostáváš kompenzaci za to, že Tvoje postava je omezená, takže omezení Tvé postavy nemají vliv na rozsah Tvých hráčských možností. Taky to jak si můžeš vybrat, jestli dostaneš zranění nebo jestli odpadneš z konfliktu zní dost přívětivě.
Autorská citace #22
10.3.2013 19:51 - Vojtěch
Tak ono mít systémově zohledněné míry úspěchu/neúspěchu je vždycky fajn prvek, pokud mi to umožní zpracovávat nějak jednoduše.

Herdek, asi to budu muset pročíst brzy.
Autorská citace #23
13.3.2013 10:59 - alef0
vysiel uz aj fate accelerated. teda backeri ho uz dostali
Autorská citace #24
19.3.2013 06:05 - Vojtěch
Autorská citace #25
19.3.2013 08:51 - ShadoWWW
Díky!!!
Autorská citace #26
10.6.2013 02:48 - sirien
Ok, měl jsem možnost si FATE 3e lehoučce testnout na Dálavě - nijak tvrdě, používal jsem ho jen volně jako background systém pro systémově spíš ST-feel-choose hru, nicméně v jedné scéně jsem si tam lehce testnul souboják/zranění a scénický aspekt a výsledek se mi docela dost líbil musim říct, zdá se to oboje fungovat vcelku přesně tak jak má.
Autorská citace #27
10.6.2013 12:43 - Blaine
Chci zkusit udelat play-by-post RPG a chtel bych nejaky system, na kterem to zalozit. Jedna se o military sci-fi, trochu vic gritty, valeni se v blate cizi planety, soupereni s prostredim a technologicky vyrazne vyspelejsim souperem (neco jako Predator v jednicce s Arniem). Sel by FATE 3e to aplikovat? Nechci cisty free-form, chci tomu dat nejake pevne zaklady v nejakem systemu.
Autorská citace #28
10.6.2013 14:00 - sirien
Myslím že určitě, záleží samozřejmě na tom, na co přesně chceš ve hře dát důraz a co naopak budeš chtít dát stranou.
Autorská citace #29
10.6.2013 14:31 - Sparkle
Taky se tím prokousávám, jsem zhruba v polovině příručky, ráda bych si to někde s někým zahrála.
Autorská citace #30
10.6.2013 20:57 - Vojtěch
Jojo, taky bych to prubnul.
Autorská citace #31
12.7.2013 12:14 - Gurney
sirien píše:
...jsem si tam lehce testnul souboják/zranění a scénický aspekt a výsledek se mi docela dost líbil musim říct, zdá se to oboje fungovat vcelku přesně tak jak má

Co jsem chtěl už dlouho a nakonec na to zapoměl... já u té hry a přímo u toho momentu byl a musím říct, že scénické aspekty mi zatím přijdou takové zajímavé, ale ne zas tak univerzálně použitelné; když jsi prohlásil, že scéna má aspekt "tma" a všichni ho můžou využívat, první reakce byla "eee???" Zrovna v téhle chvíli mi prostý popis že je tam tma (a třeba by se to dalo využít..) přijde mnohem intuitivnější a nevidím důvod proč to zatěžovat nějakou speciální mechanikou, jakkoli jednoduchou (a možná už jsem příliš ovlivněn jinýma hrama, ale zvažovat jak ovlivňuje tma nějakou činnost a nastavovat obtížnosti mi přijde i jako GMovi o něco intuitivnější než řešit to skrz scénický aspekty).

Naopak si dovedu představit, že ze souboje v celkem nudný místnosti plný bordelu a s houpajícím se světlem můžou aspekty "Bordel všeho druhu" a "Divokej lustr" udělat fakt pěknou scénu - narozdíl od "všichni maj -1 na všechny fyzický činnosti".
Autorská citace #32
12.7.2013 18:35 - sirien
Gurny: tak ono to nebylo jen o tom, že tam je tma - ta tma tam vznikla aktivním snažením čaroděje, který z toho pak taky profitoval (získal a využil free invoke na onen aspekt). Stejně tak aspekt který musíš překonat a pak můžeš jednat volně / nepřekonáš a neseš následky je trochu jiná herní stituace než plošné navýšení obtížností.

Uznávám, že to z mé strany v danou chvíli možná nebylo úplně nejgeniálnější ani nejelegantnější řešení a že to šlo zahrát líp, nicméně chtěl jsem si tu mechaniku testnout a naskytla se tahle přiležitost, tak jsem vzal první věc co ma napadla abych to tam moc nekomplikoval.

Teď na GC si to doufám testnu ještě líp.
Autorská citace #33
12.7.2013 21:59 -
sirien: Kdy bychom od tebe mohli čekat recenzi na FC?
Autorská citace #34
12.7.2013 23:04 - sirien
jak jsem už psal, narozdíl od mnohých vtipálků (zejména u sousedů) nechci recenzovat hru, kterou jsem přímo nehrál, neb z toho pak obvykle vznikají "recenze" kterým se každý kdo hru přímo zkusil může leda tak vysmát, což je na dvě věci - a) pak autor vypadá jak kokot a b) je to recenze která naprosto neplní svůj účel a lidem nepomáhá ale spíš škodí tím, že je zavádějící.

Poslední půlrok jsem bohužel byl dost vytíženej, takže jsem se k hraní obecně moc nedostal. Fate 3eC jsem si zkusil velmi letmo na Dálavě, jen tak nástřelově a to je všechno. Příští týden v něm budu vést jednu hru na Gameconu, kde to plánuju systémově protížit o poznání víc a uvidíme - buď mi bude hra přát a budu si moct ozkoušet co si ozkoušet chci a dostanu dojem že jsem si to už ošahal, nebo ne a v tom případě si nejspíš seženu nějaké lidi na nějaký pořádný jednodenní/víkendový one-shot nebo minikroniku a recenze bude po ní.
Autorská citace #35
13.7.2013 00:00 - Sparkle
Taky bych to potřebovala prubnout, na GC do té družinky jsem se už bohužel nevešla, ale na případný oneshot se určitě hlásím.
Autorská citace #36
13.7.2013 04:42 - sirien
Vidíš... když nebude příležitost s kamarádama, můžu to vždycky střelit v Memphitu... tohle užití Memphitu mě ještě nenapadlo, ale možná bych to mohl použít na víc věcí, které jsem chtěl testnout, pokusných tarbíků by tam mělo být dost :)
Autorská citace #37
13.7.2013 09:56 - Sparkle
Navrhni datum, vypíšem :)
Autorská citace #38
13.7.2013 10:31 - Blaine
Navrhni datum a skoro bych prijel do Prahy, pokud se trefis a ja nebudu mit co jineho. Potencialni pokusny tarbik reporting.
Autorská citace #39
13.7.2013 22:55 - Vojtěch
Tohle bych tedy tarbíkoval taky...
Autorská citace #40
14.7.2013 01:26 - sirien
no, tak v tom případě by se tarbíkovalo tohle:

Sabotovaná mise, nejspíš :)
(hra má dva možné módy - 1. standard, nové velení lodě proti sabotérům a vesmíru obecně, 2. Galactica s rozlosováním sabotérů a jiných srand mezi samotné hráče - obě provedení nabízí odlišnou atmosféru a herní focus, přirozeně)

Nad datem teď ani ne týden před GC nemám náladu přemýšlet, týden po GC nejdřív, spíš možná dva, těžko říct.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14090299606323 secREMOTE_IP: 3.236.225.157