Kultura

Vojtěch
24.3.2013 21:17
Otevřené hraní: Dungeon Crawl Classic
Chtěl bych uspořádat otevřené hraní DCC RPG. Našli by se zájemci o nějaký ten old school masakr v kobkách pod zemí bez ohledu na tělesné a duševní zdraví postav v rámci dobré zábavy?
Autorská citace #1
24.3.2013 21:53 -
Kde by se to konalo?
Autorská citace #2
24.3.2013 22:31 - Gurney
Já bych si DCC zahrál velmi rád, ale pokud vím, působíš spíš v Praze, a čistě kvůli hraní tam nepojedu.
Autorská citace #3
25.3.2013 05:46 - Vojtěch
Jo, asi Praha někdy o víkendu. Nevím zda by se dala dohromady skupinka i nekde jinde.
Autorská citace #4
25.3.2013 06:14 - ShadoWWW
Píše:
Já bych si DCC zahrál velmi rád, ale pokud vím, působíš spíš v Praze, a čistě kvůli hraní tam nepojedu.

+1

Takže v Brně už jsme 2 :)
Autorská citace #5
25.3.2013 17:29 - Vojtěch
Že bych si udělal výlet? :-)
Autorská citace #6
26.3.2013 09:32 - hRob
Viděl jsem to jen zběžně, ale docela rád bych si to zkusil...
Autorská citace #7
26.3.2013 14:53 - Malfin
A něco v Ostravě? Cokoli...
Autorská citace #8
26.3.2013 19:32 - Vojtěch
hRob: Kde bys testoval ty?

Malfin: Tam už nepojedu :D
Autorská citace #9
26.3.2013 22:02 - hRob
Vojtěch: V Praze
Autorská citace #10
26.3.2013 23:01 - Assassin
ShadoWWW píše:
Takže v Brně už jsme 2 :)

DCC nemám načteno, ale případně +1 v Brně, kdyby bylo potřeba doplnit počet hráčů:P
Autorská citace #11
27.3.2013 08:32 - hadrian
Kdybych tak znal pravidla... :( Tak bych případně +1 Brno taky doplnil. (pédéef?)
Autorská citace #12
27.3.2013 14:21 - Gurney
Někde je tu diskuze o DCC, kde se dají stáhnout, ale o ty bych se zas tak nebál, tohle je hra, kde se všechna potřebná pravidla dají vysvětlit a pochytit během tak první půl hodiny hry.
Autorská citace #13
27.3.2013 14:28 - Vojtěch
Jo, je to v podstatě dračákovaté a hodně náhoda (a divné kostky a tabulky na ně navazující). Máte v Brně nejaké prostory, kde by se dalo o nejakém víkendu hrát? Pak už jen zbývá vymyslet, jak se z Berouna dostat do Brna zpět v rozumném čase a je to fajné :-)
Autorská citace #14
30.3.2013 20:48 - hadrian
A co takhle to uspořádat tady?

Pravidla sem nesehnal, jen jsem se při prolézání starších diskuzí skvěle pobavil u hlášky Gurneyho "Tak si klidně ten dungeon crawl hrajte, ale holky se vám budou smát" - to si prostě musím zkusit zahrát :D. Aby nedošlo k mýlce, Gurney kohosi velice dobře parodoval.
Autorská citace #15
30.3.2013 21:35 - Gurney
Něco pro zájemce

hadrian: Holt jsou lidé co maj talent si nahrávat na smeče, kterým prostě nejde odolat :)
Autorská citace #16
7.4.2013 22:20 - Vojtěch
Hele, kdy bychom to podnikli? Nějakou sobotu?
Autorská citace #17
2.11.2020 09:56 - ShadoWWW
Těště se na úterní stream.

Autorská citace #18
5.11.2020 12:18 - RoVan
Tak co bude s tím streamováním chlapi? Na konci jste mluvili o čtvrtku/pátku a nevím, co z toho platí, pokud něco platí. :-)
Autorská citace #19
6.11.2020 07:39 - Vandal
cvtrtek, dodame plakatek uz brzo
Autorská citace #20
6.11.2020 10:59 - ShadoWWW
Autorská citace #21
12.11.2020 18:24 - Mathion
Bude dneska stream?
Autorská citace #22
12.11.2020 18:37 - Markus
Ano, v sedm. Jestli neselže technika :)
Autorská citace #23
12.11.2020 18:41 - Mathion
Tak držím palce :)
Autorská citace #24
12.11.2020 18:41 - cyrasil
Upozornuju, ze na humble-bundle zrovna (jeste 4 dny) bezi akce na dcc https://www.humblebundle.com/books/dungeon-crawl-classics-rpg-goodman-games-books
Autorská citace #25
12.11.2020 23:35 - Roven
Stream byl super zážitek! Díky moc za skvělou předlohu jak vést hru.
Autorská citace #26
13.11.2020 12:11 - Markus
Nejsem si jistý, jestli to byla úplně skvělá předloha, ale i tak díky za pochvalu. :) Vtipné je, že kluci vlastně už v první scéně vypadli z předpokládaného průběhu dobrodružství – ono se čeká, že ty strážné vyřídí a potom zloděj odemkne zámek. Ani jedno z toho se nastalo a celá ta pasáž nahoře v baráku vlastně byla improvizace, dokud se zase nevrátili do sklepa.

Takhle to dopadá, když na dobrodružství vyrazí kouzelník, kouzelník a polomrtvý klerik, takže družina je naprosto boje neschopná. :D
Autorská citace #27
13.11.2020 12:47 - Jezus
To jo. Hlavně ta postava, co po nahazování měla maximální životy asi tak 3. V ten moment prostě už víš, že jsi žrádlo pro... kočky :-)

Markus píše:
ono se čeká, že (...) zloděj odemkne zámek.

Hmm, zajímavý koncept vstupu do dobrodružství. Jestli pak se to ujme :-D
Autorská citace #28
13.11.2020 12:57 - Markus
No ale zároveň tam pořád máš pána domu, co nosí klíče, a alternativní cestu (kterou by ale bylo potřeba najít). Takže neodemknutí tě vlastně nutí do kreativních řešení, jak jsme ostatně viděli. :)

Jezus píše:
To jo. Hlavně ta postava, co po nahazování měla maximální životy asi tak 3. V ten moment prostě už víš, že jsi žrádlo pro... kočky :-)


Však ti taky Vandal jako jediný rovnou vytvořil i záložní postavu :)
Autorská citace #29
13.11.2020 13:00 - RoVan
Hodnotím to jako povedené sezení.

A teda velké plus - Markusovo vedení hry, za mně asi nejlepší co jsem u Českého streamování viděl/slyšel.

Markus píše:
Takhle to dopadá, když na dobrodružství vyrazí kouzelník, kouzelník a polomrtvý klerik, takže družina je naprosto boje neschopná. :D


družina je naprosto boje neschopná = divácky/posluchačsky atraktivní
Autorská citace #30
13.11.2020 13:04 - Jerson
Bude to na Youtube?
Autorská citace #31
13.11.2020 13:12 - Jezus
Jj, jídelní výtah pro kočky hodnotím velice pozitivně :-)

Jinak obecně mi to připomínalo takvou tu divočejší šílenější hru, ke které se podobné věci občas zvrtnou, kdy pustíš mezi "normální lidi" skupinku dobrodruhů s magickými schopnostmi :-)
Autorská citace #32
14.11.2020 06:38 - Mathion
Bylo to fajnové uvedení do DCC, díky skvělému vedení Markuse.
Díky za takové streamy. Škoda, že jste nebyli všichni, určitě to pak ovlivní chod dobrodružství a poté je to i naročnější na vedení hry.
Autorská citace #33
14.11.2020 08:50 - Mrakomrak
Souhlasím že z českých "streameru" a streamu byl tento nejzábavnější
Autorská citace #34
14.11.2020 09:45 - Markus
Jejda, ještě se kvůli vám začnu červenat. Díky. Ale nechvalme dne před večerem, ještě nejsme v cíli...

YouTube záznam z předchozího hraní
(Sestřihal jsem to a vyhodil pauzy, ale ještě se to nezpracovalo, takže zkrácená verze se tam snad objeví za pár hodin.)

A taky...

Autorská citace #35
15.11.2020 12:00 - Gergon
Přidám také svůj názor a snad se nikoho nedotknu i když budu poměrně kritický. Nemusíš se Marcusi červenat, i já jsem rád, že se konečně!!! našel nějaký český stream, kde PJ umí skutečně PJovat.
Standardně mě české streamy nebaví, protože je to většinou - pro mě - nuda a nezáživné monotoní vypravování a ne role play ani nějaká zábava.
Poměrně jsem se těšil na Zapovězený stream, protože se tam měly sejít "osobnosti" české RPG scény, lidé, kteří tady na Kostku píšou pomalu odborné statě a romány o tom jak správně hrát, správně PJovat, správně postavit dobrodružství, správně vytvořit záporáka, lidé kteří znají snad desítky různých systémů a mají nastudováno a řeší tady celé hodiny a hodiny do detailu každý hod kostkou a jeho procentuální šance na úspěch v poměrech k rozvoji dovedností postav a podobně. Tak jsem si říkal, že uvidíme jak se to dá hrát skutečně dobře. A ono nic. Největší zklamání dekády, nudné nezáživné vyprávění, PJ předčítající popisy místností z papíru. a tak dále.... z části si to omlouvám tím, že šlo o neznalost pravidel a pohyb v novém prostředí, ale přesto - vyčítat Láďovi Karpianusovi nudné hraní a pak předvést takovýto výkon je vážně směšné.
Připadá mi to stejné, jako kdyby měl člověk auto v garáži, měl z knih nastudované všechny jeho hodnoty, znal stovky značek, uměl rozebrat a složit motor i poslepu, ale když pak vyjede autem do provozu, tak jet o zoufalství a neměl by sedat za volant.
Z tohoto důvodu u mě absolutně ztratily váhu veškeré ty články a rozbory, protože je vidět, že teorie je hezká, ale když nefunguje v praxi, tak je k ničemu. Chápu že to jsou lidé pro které je asi důležitější rozebírat systém, než si užít dobrou hru, také neříkám, že musíme být všichni Matt Mercer, pokud je taková hra baví, tak at si jí užijí.
Každopádně právě už u toho streamu mi přišlo, že vyčnívá Marcus, který si skutečně tu hru užívá a hraje roli a prožívá to co se děje. A tady jsi to Marcusi dokázal, že to není výjimka, že umíš vyprávět zajímavě, zábavně, že umíš předvést různé postavy, že umíš do popisů vložit emoce a to je super a jsem za to moc rád. Takže přeju ať se daří, ať stream běží dál a pokud budu někomu doporučovat český stream, kde by mohl okoukat dobré PJování, tak to bude tento. Abych nekřivdil, tak se mi ještě líbí PJování Yettiho Arbtera, škoda že u Stranger and Dragons hraje postavu a nevede hru, bylo by to o dost lepší. Proto Strangery doporučovat nemohu a nic jiného bohužel také ne. Většina toho trpí stejným neduhem - nuda, nezábavnost, šedá rutina. Snad jedině ti Krotitelé draků si uvědomili, že přenosy streamu jsou nejen pro ně ale i pro diváky a přizpůsobují se tomu, takže i tam je vidět zábavnost a RP.
Na závěr pouze dodám, že je to čistě můj osobní názor a mnoho lidí s ním může nesouhlasit, prosím, každý má svůj pohled na věc, každého baví něco jiného a i když je to tady v diskuzích zvykem, nechci tímto začít nějakou sáhodlouhou diskuzi na téma Pjování na streamech, každý at se kouká na to co ho baví =) hezký den všem a těším se na další Marcusův stream. díky.
Autorská citace #36
15.11.2020 12:20 - York
Gergon: Jestli ono to nebude tím, že ta teorie se zabývá tím, jak dobře psát pravidla a vést zajímavou a pro hráče zábavnou hru, a ne tím, jak bejt dobrym hercem.
Autorská citace #37
15.11.2020 12:21 - Log 1=0
gergon píše:
Z tohoto důvodu u mě absolutně ztratily váhu veškeré ty články a rozbory, protože je vidět, že teorie je hezká, ale když nefunguje v praxi, tak je k ničemu.

Ehm, Gergone, a uvědomuješ si, že ty články psal z těch šesti lidí jeden, ostatní s nimi nemají nic společného, ten jeden to ani nemástroval, jen hrál postavu, a to ve hře ve stylu, který mu není blízký, s lidmi, se kterými není sehraný, a specifickým způsobem (přes videochat), pro který ty články nejsou určené? Notabene soudíš z toho, jak to působilo na diváka, a to je opět mimo záběr těch článků.

To je podle mě (ok, trochu přeháním) závěr ve stylu "Gergonovy GM rady jsou na houby, protože herci v Dračáku špatně hráli.".

gergon píše:
vyčítat Láďovi Karpianusovi nudné hraní a pak předvést takovýto výkon je vážně směšné.

1) Nemusím být švec, aby mne mohly tlačit boty.
2) Láďa si za svoje hraní řekl o prachy, a ne zrovna malé, takže nároky a očekávání byly všeobecně někde jinde.

Tím ti nechci brát, že se ti Zapovězený stream nelíbil, mě tedy jo, ale to je individuální věc, ale ta zobecnění a srovnání jsou docela dost mimo.
Autorská citace #38
15.11.2020 12:33 - Markus
Gergone, díky za komentář a pochvalu. Ale kluci mají pravdu v tom, že je diametrální rozdíl mezi "hrát si hru pro sebe" a "hrát jako veřejnou show". To jsou jiné žánry. Navíc to, co může dobře fungovat jako show, může naopak blbě fungovat v normálním hraní – typicky například railroad a přísné korigování dramatičnosti a prostojů PJem. To bude věc, která divácky vyzní dobře, ale hráče může nemístně frustrovat.

Zapovězený stream rozhodně nebyl myšlený jako show a myslím, že nikdo z nás se o show nepokoušel. Šli jsme si prostě zahrát ZZ a vyzkoušet pravidla - a u toho jsme se natočili, aby nás viděli ostatní (a mohli to použít třeba k naučení pravidel). Ten záznam je rozhodně věrnější obraz toho, jak normální hraní vypadá. Jakákoli show je spíš nedobrý obraz skutečného hraní.

Co se týče našeho hraní DCC... to původně bylo myšleno čistě jako "zahrajme si něco přes internet". Já jsem se potom hecnul, že to budu streamovat, protože když už jednou hrajeme online, proč to nenatočit, že. Ale nikdo z ostatních hráčů (a původně ani já) do toho nešel s tím, že bude dělat show pro diváky. Už tak jsem se cítil blbě, že jsem je natlačil do nečeho, co bude veřejné. Jsem rád, že do toho vůbec šli a že hráli přirozeně, jako by hráli normálně. Rozhodně bych od nich nečekal, že budou dělat show.

Já jsem ale tu show částečně dělal, to je pravda. Rozhodně jsem tu hru vedl jinak, než bych ji vedl doma u stolu. Ale spíš než tím, že jde o veřejné vystoupení, je to způsobené časovým limitem formátu. Jsme domluvení na dvou 3hodinových sezeních, za tu dobu chci stihnout celý modul. Což znamená, že ho dost tlačím dopředu různě do něj "dramaturgicky" zasahuju (např. vyhazuju některé překážky), aby to vyšlo. Při běžném domácím hraní bych to zdaleka tolik netlačil, bylo by tam víc hluchých míst, prostojů a žvanění (ale taky možná větší pohoda pro hráče), i příběhově by se to snadno mohlo zvrhnout v nekonečnou sérii komplikací, která by možná vůbec neskončila vykradením pokladnice a přešla v něco jiného. Při běžném hraní by se mi tak mohlo stát, že by mi hráči z toho modulu vykojelili a utekli - což ale tady nechci dopustit, protože nehrajeme kampaň, ale jen dvě domluvené tříhodinovky.

Vyhazování připravených překážek z modulu, což jsem tady dělal, by pro mě v normálním hraní bylo dost faux pas.

TLDR: Hraní pro show a hraní pro sebe jsou trochu nesrovnatelné disciplíny.
Autorská citace #39
15.11.2020 12:49 - Dukolm
Log 1=0 píše:
Ehm, Gergone, a uvědomuješ si, že ty články psal z těch šesti lidí jeden, ostatní s nimi nemají nic společného, ten jeden to ani nemástroval, jen hrál postavu, a to ve hře ve stylu, který mu není blízký, s lidmi, se kterými není sehraný, a specifickým způsobem (přes videochat), pro který ty články nejsou určené? Notabene soudíš z toho, jak to působilo na diváka, a to je opět mimo záběr těch článků.

Pod tohle se můžu podepsat. Měl jsme rozepsaný úplně přesně to samý.

Plus mě celkově v Gergonovo zobecnění kostky a uživatelů dohromady přišlo dost mimo. Protože se tu vyskytuje dost rozdílných stylů a i názorů jak na hraní tak na L.K. A je zastoupen i mezi účastníky streamu.

Zapovězený stream byl za mě třeba zajímavý experiment a ukázka že online hraní + stream + první hraní v pravidlech + první hraní lidí v tomhle složení. A ukázalo to že je to dost blbý nápad od toho očekávat velkou zábavu.

Trošku sem spíš z celého postu nabyl dojmu že Gergon má problém jen se sirienem a jeho články, ...
Autorská citace #40
15.11.2020 14:48 - Gergon
Netvrdil jsem - aspon doufám, že všichni jsou profíci v oboru a že jsou všichni spřízněni s kostkou, tak to myšleno nebylo, neznám nazpamět kdo kolik článků píše a ano Sirien je nejvíc vidět jako kritik, tak jsem od něho čekal monhem víc, aby ukázal jak to teda dělat lépe. ale nechtěl jsem se rozepisovat ještě dýl a všechno upřesnovat, jako spíš všeobecně nastřelit své zklamání a pochválit Marcuse.
Autorská citace #41
15.11.2020 15:05 - York
Markus píše:
Rozhodně jsem tu hru vedl jinak, než bych ji vedl doma u stolu. Ale spíš než tím, že jde o veřejné vystoupení, je to způsobené časovým limitem formátu. Jsme domluvení na dvou 3hodinových sezeních, za tu dobu chci stihnout celý modul.


Stejnou zkušenost mám s hraním na conu vs se svojí domácí skupinou. Na conu na to mnohem víc tlačím, často hráče utínám a moderuju.
Autorská citace #42
15.11.2020 18:33 - Gergon
Tak to já se snažím všude hrát stejně a je úplně jedno jestli hraju sám se svou družinou v herně, nebo před živým publikem, jestli jsem PJ nebo hráč, jestli stream je show pro diváky, nebo jen živý přenos. Prostě mám nějaké dovednosti a během hry je využívám na maximum jak to jde. A to si o sobě nemyslím že bych byl nějak super PJ a ani se do streamu neženu právě proto, že si nemyslím, že by moje hra měla být "vzorem" protože co si budeme povídat, mnoho nadšených nováčků kouká na tyto streamy a učí se z nich jak to dělat.
Autorská citace #43
15.11.2020 19:37 - efram
gergon- souhlas, minimálně z části

Můžete tu tisíckrát omílat, že to jsou dvě rozdílné soutěže. To je pravda jen částečně. Na způsobu jakým se zde přistupuje ke kritice to nic nemění. Respektive naplňuje se jen základní pravidlo, že přechytralej kritik má sice názor na věc, ale s názorama je to jako s dírou do prdele, že...

Velice trefný příklad s Karpianusem, který byl zjevně hodně zatížen osobními antipatiemi. Hledalo se kde co. Mimo to často se tu v diskusí právě objevuje argument kolik toho ti lide mají nahráno a odmastrováno.

Je samozřejmě jasné, že hrát na živo je náročné a jiné a tak třeba bude teď případná kritika o něco shovívavější
Autorská citace #44
15.11.2020 19:54 - York
gergon píše:
Prostě mám nějaké dovednosti a během hry je využívám na maximum jak to jde.


To já taky. Kdybych ale v naší soukromý hře hnal stejně jako na Gameconu, připravil bych nás tím o spoustu věcí, který nás na hře bavěj. Oneshot je prostě jinej druh média než několikaletá kampaň. S hraním pro publikum zkušenosti nemám, ale tipnul bych si, že to taky bude něco výrazně jinýho.

Souvisí s tím i Mercer effect - hereckej výkon profesionálního voice actora hře určitě přidá, ale zábavná je i hra s průměrnejma hereckejma výkonama, takže rozhodně není na místě odhrazovat hráče od hraní a streamování RPGček kvůli tomu, že nemají hereckej projev jako Matt Mercer.
Autorská citace #45
15.11.2020 20:43 - Corny
Já bych se asi docela podepsal pod to, co říká Markus. On zrovna Mercer effect je podle mě docela dvousečná čepel. Na jednu stranu je to těmi hereckými výkony koukatelné a má to potenciál lidi do hraní navést, na druhou stranu většinou získá divák docela zkreslenou představu o tom, o čem ta hra v praxi je. A pak se (nedůvodně) cítí frustrováni, zejména jako GM, že jejich hra taky není plná takového dramatu, přímé řeči, komedie atd.

Mimochodem při hraní doma se taky například obvykle nestává, že občas musíš zvažovat, jestli třeba toho kterého hráče "vyhodíte", protože není divácky zábavný.
Autorská citace #46
15.11.2020 20:56 - Dukolm
Tady budu souhlasit s Yorkem, a máme to i potvrzené ze zpětné vazby. Hraní na GC a hraní se stálou skupinou vždy bude jiné protože obě akce dost často mají jiné očekávání od hráčů , včetně časového omezení které hru tlačí do předu nebo vypravěče nutí odebírat překážky aby hra došla v omezeném času k nějakému finále nebo aby se prošly všechny ukázky mechanik (ano OG si chodí hráči zahrát i proto aby se seznámily s hrou). Je pro záznam záměrně píšu o hraní na GC a ne o OG, protože to může mít mnoho podob.

A stejně vidím určité rozdíly v hraní online. Kde obvykle dojde k určitému vychýlení hry oproti hraní u stolu, protože prostě člověk nemá stejný podmínky a mluví jen jeden, je tam drobný zpoždění, ... ale tohle se už probíralo v diskuzi vedle.

gergon píše:
Prostě mám nějaké dovednosti a během hry je využívám na maximum jak to jde.
Tohle ti neberu ale pokud na tom nejsou podobně spoluhráči tak se můžeš snažit ale zajímavý zábavný příběh nevznikne. A s některými lidmi se ta společná vlna hledá složitěji a déle. Naopak existují případy kdy stačí pár minut.
Autorská citace #47
15.11.2020 21:01 - York
Corny: Ono to má nejmíň tři úhly pohledu:

• Nemusíš bejt Maradona, aby sis mohl jít začutat a užít si to.

• RPGčka většinou hraješ s přáteli a je to společenská událost.

• Hraní RPGček je mnohem komplexnější než hraní divadla, takže klidně můžeš mít zatraceně dobrou hru i s průměrnejma hereckejma výkonama.

Je ale fakt, že acting je historicky nepříliš probíraný téma, možná z části proto, že se to fakt blbě vysvětluje textem, bez možnosti to ukázat. Videa jsou v tomhle mnohem lepší a streamování hraní RPGček nejspíš přirozeně povede k tomu, že na to začneme klást větší důraz.
Autorská citace #48
15.11.2020 21:05 - RoVan
Znám pár skvělých GMů, kteří jsou špatní herci. Pro koukatelnost streamování 'pro streamování' je ta herecká dovednost asi třeba, pro kvalitní hru ne.

-Přesto že to Markus odehrál hezky roleplayově, mě se především líbil ruling situací a hodů se kterým se můžu ztotožnit (přestože občas nechám hráče házet na nějakou kravinu aniž si to sám uvědomím).

/původně jsem se rozepsal k dalším streamům, ale to není do tohoto vlákna...
Autorská citace #49
15.11.2020 21:33 - malkav
Dukolm píše:
Hraní na GC a hraní se stálou skupinou vždy bude jiné protože

A přesto se tyto zkušenosti (hraní na veřejných akcích) zde podávají jako argument, který má podpořit váhu slova/názoru.
V jádru souhlasím s Gergonem, taky jsem očekával, že se zdejší pro tento stream víc kousnou, i když to třeba není jejich oblíbený setting. Na druhou stranu nesouhlasím se silnými slovy o ztrátě důvěry v kvalitu zdejších příspěvků a článků.
Autorská citace #50
15.11.2020 21:45 - LokiB
Mercer a spol. mají na hraní RPG podobný vliv jako porno na domácí rodinný sex ;)

York píše:
Nemusíš bejt Maradona, aby sis mohl jít začutat a užít si to.


To je pravda. Na druhou stranu Zapovězený stream působil na mě jako diváka fakt v mnohém ... divně. Tedy, že ani hráči si to moc neužívali (třeba sirien v první díle, toho si pamatuju jen že seděl a bafal ... možná i proto, že bylo rozpadlý synchro obrazu a zvuku a tak nebylo jasné, kdy kdo mluví)
Autorská citace #51
15.11.2020 21:45 - Dukolm
malkav píše:
A přesto se tyto zkušenosti (hraní na veřejných akcích) zde podávají jako argument, který má podpořit váhu slova/názoru.


Má to podpořit Yorkuv názor že hraní není vždy stejné jak psal gergon, plus pár postřehů za těch pár let v organizaci GC.
Autorská citace #52
15.11.2020 22:23 - malkav
Dukolm: Vůbec nerozporuju to, že každé hraní je jiné. Naopak jsem rád, že to tu zaznívá z pár dalších úst. Jsou tu totiž lidé, kteří podporují své argumenty při zobecňování "pravdy" tím, že mají hodně nahráno na veřejných akcích. Pak tu padají rady nebo soudy na adresu ostatních, kteří si dovolí přijít s tím, jak to funguje "u nich doma" ;)

LogiB: S druhou částí tvého příspěvku naprosto souhlasím. Na mercera názor nemám, neb neznám.
Autorská citace #53
16.11.2020 00:12 - Markus
RoVan píše:
mě se především líbil ruling situací a hodů se kterým se můžu ztotožnit


Mohl by ses prosím rozepsat? Zajímalo by mě, co přesně myslíš rulingem situací.
Autorská citace #54
16.11.2020 00:22 - Dukolm
LokiB píše:
Mercer a spol. mají na hraní RPG podobný vliv jako porno na domácí rodinný sex ;)

No myslím že si to trefil s tím přirovnáním, jen nevím jestli tak jak si původně zamýšlel. Vzhledem k tomu že sledování porna v současné době má u některých jedinců za následek že je pro ně ten "domácí rodinný sex" nezajímavý.

No nás Mercer effect neohrozí ale lidí co budou zkoušet hru na základě shlédnutí Critical Role ohrozit může (jeden případ znám).

malkav Rady s tímhle argumentem mi problém nedělají. Soudy už jsou horší, ale to už sem tu párkrát napsal, že univerzální jedno správné hraní neexistuje.
Autorská citace #55
16.11.2020 10:17 - Jerson
gergon píše:
vyčítat Láďovi Karpianusovi nudné hraní a pak předvést takovýto výkon je vážně směšné.

Kromě toho, co tu už zaznělo, je rozdíl v tom, že o Zapovězeném streamu nikdo netvrdí třeba takovéto věci:

Píše:
Ne každá domácí DnD hra má za vypraveče profesionálního scénáristu, a sejít se se skupinou a hrát je často složité. Navíc jsme všichni z televizní/filmové/divadelní branže a snažíme se být co nejprofesionálnější, přistupovat k tomu tak, jak ke svým povoláním přistupují komici, herci či improvizátoři.

Protože díky tomu jsme schopni nabídnout seriálový příběh našich DnD kampaní, které domácí hra málokdy nabídne. Dáváme tomu hrozný kopec práce, spoustu příprav a učení se různých přístupů, stylů a technik.


Nehledě na to, že Krotitelé hráli naživo, což je dost rozdíl proti hraní on-line.
Autorská citace #56
16.11.2020 10:38 - Jarik
Za sebe mohu říci, ze k zapovezenemu streamu každý z nás přišel s nějakým očekáváním.
A někteří odchází s jiným.
Mně třeba přijde hodně dobrá ta část po hře. Kde si sypeme popel na hlavu a probirame ty chyby...apod.
Autorská citace #57
16.11.2020 14:08 - RoVan
Markus ej já to rozepsal v původním příspěvku a smazal s reakcí na další steamy, tak ještě jednou :) Rulingem mám na mysli vedení hry jako takové, takže vlastně spoustu věcí:
  • - ve kterých situacích vyžaduje vypravěč aby postavy házely
    (zavážu si tkaničky vs. přeskakování mezi vagony během honičky na střeše vlaku)
  • - jestli vypravěč sdílí naraci s hráči nebo jestli je puppetmaster
    ('moje postava má tendenci nacházet tajné dveře' - 'aha OK, tak ty dveře budou tajné')
  • - využívání mechanik k odměňování hráčů za kreativitu
    (podle systému - přelétavé štěstí, inspirace, body osudu atp.)
  • - jak interpretuji úspěšný, ale především neúspěšný hod v kontextu situace
    (v extrémních případech to pojebávání postav vs. kreativní selhání a částečný úspěch/ úspěch s komplikací)
  • - kdy pravidla (ne)ohnout pro dobro příběhu
    (striktní rulelawyering vs. cool efect)
Autorská citace #58
17.11.2020 00:08 - sirien
Gergon: ah, odvetný smeč servírovaný za studena a nádherně mezi řádky - well played, well played! Tak krásně podanou osobní facku sem nečet už velmi dlouho, své +1 ke skóre si rozhodně zasloužíš :D

Já se nebudu zbytečně rozepisovat a plně se ztotožním se slovy mého právního zástupce.


Na stream se někdy určitě podívám - že Markus GMuje výborně vím a z ohlasů se zdá že určitě nezklamal ani tentokrát.
Autorská citace #59
17.11.2020 12:45 - Gergon
Asi se obávám že nevím o čem mluvíš. Nejde o žádný odvetný smeč, nemám pocit že bysme měli nějaký spor nebo hádku. Naopak jsem se těšil že tě někdy uvidím hrát, protože po spoustě tvých článků a diskuzí to vypadalo, že to umíš respektivě tomu rozumíš. Dokonce jsem se chtěl něčemu přiučit a třeba okouknout nějaké zajímavé techniky. Bohužel jsem byl zklamaný a tak jsem to napsal. A schválně jsem to napsal, nebo se aspon snažil, neutrálně abych nemluvil o nikom konkrétním, protože skutečně netuším kdo kolik jakých článků na d20 píše a za "kapacity" v oboru jsem považoval většinu lidí kteří hráli. Také jsem jasně napsal že je mi jasné že jde o nové prostředí a nová pravidla a že to tedy na výkony hráčů mohlo mít vliv. Pokud z toho vidíš nějaký pokus o osobní útok vůči tobě, pak vidíš něco co tam není.
Autorská citace #60
17.11.2020 12:49 - Gergon
je pravda že - jak jsem psal výše - jsi nejvíc vidět jako kritik všeho možného, tak jsem od tebe asi čekal víc a že jsi velmi nahlas kritizoval Láďu K. za jeho "nudný" hraní a tak jsem byl zvědavý jak to bude od tebe lepší. Ale také je pravda že jsi nebyl PJ, takže rozhodně můj celkový dojem z toho streamu není na tobě a proto jsem to nikdy nebral jako nějaký "útok" vůči tvé osobě. naopak si myslím, že tyhle žabomyší války kdy tu v diskuzích do sebe navzájem všichni šijete jsou nesmyslné a nehodlám se jich účastnit.
Autorská citace #61
17.11.2020 12:56 - York
gergon píše:
naopak si myslím, že tyhle žabomyší války kdy tu v diskuzích do sebe navzájem všichni šijete jsou nesmyslné a nehodlám se jich účastnit


Občas ten fatál padne, nic si z toho nedělej.
Autorská citace #62
17.11.2020 13:00 - Gergon
nic si z toho nedělám =) většinou takovou diskuzi začnu ignorovat a vrátím se až časem zjistit, jestli se už řeší něco zajímavějšího, nebo se pořád jen hádají =)
Autorská citace #63
17.11.2020 13:01 - Gergon
jen se bojím, že tady je to většinou tak 50:50 a věřím, že mnoho nováčků a začínajících hráčů to odradí nebo znechutí a to je škoda, když by tady mohli najít mnoho dobrých nápadů a inspirace.
Autorská citace #64
17.11.2020 13:27 - sirien
gergon: na to, jak se těch válek nehodláš účastnit, se jich účastníš docela zběhle a s nadšením a zápalem (a sice s velkými odstupy, ale relativně pravidelně) :)

Když spojíš "výkon" na streamu s články s radami k hraní a já jsem v té skupině jediný autor takových článků, tak snaha zpětně tvrdit žes to nepsal o mě je poněkud... ne moc důvěryhodná.

Jestli chceš kritizovat zábavnost nebo kvalitu té hry samotné, tak se asi hodí jít do příslušného tématu. Bránit jí rozhodně nebudu. Ke všemu ostatnímu se už vyjádřil můj dříve odkázaný advokát.
Autorská citace #65
17.11.2020 13:57 - Corny
Já asi jen řeknu, že obecně bez dalšího vyvozovat závěry pro validitu teorie (kterou si můžeme pěkně promyslet v klidu) z úspěšnosti její aplikace do reálné praxe (můžeme být ve stresu, nemusíme si na všechno vzpomenout...) není úplně šťastné.
Autorská citace #66
17.11.2020 18:30 - malkav
Corny: Není možné vyvozovat validitu teorie podle toho, jak úspěšně lze aplikovat v praxi? Asi bych se pozastavil nad tím, k čemu taková teorie je ... k hádání v diskusi?
Autorská citace #67
17.11.2020 18:33 - Gergon
zase tak zběhle ne, sem tam když mě to téma zajímá, jeden dva příspěvky a názory a pak je zase opouštím. A jak říkám - nemám přehled kdo píše jaké články, myslel jsem že i další nějaké psali a nebo se dost aktivně podílejí v diskuzích, pokud jsi jediný autor článků, pak nejde o cílený útok, ale pouze mou neznalost autorů článků. nic víc.
Autorská citace #68
17.11.2020 20:26 - Corny
Malkav: Klíčové slovíčko je "Bez dalšího". A taky to není o "lze" ale o "umím", "daří se mi", "chci", "vzpomněl jsem si" atd.
Autorská citace #69
17.11.2020 20:32 - malkav
Corny: Máš pravdu, tohle jsem neúmyslně trochu upozadil. Nicméně (v obecné rovině, teď skutečně nemám namysli nikoho konkrétního) propagátor a tvůrce teorií, který případně kritizuje jejich nevyužívání jinými, by se tímto hájit neměl.
Autorská citace #70
20.11.2020 17:16 - Markus
posílám

YouTube záznam z 2. hraní DCC Lankhmar

a zároveň odkaz na poslední, třetí hru. Bude to dohrávka (jsme ve finále) a možná i nějaká reflexe po hře.

Autorská citace #71
20.11.2020 22:31 - Mathion
A možná dorazí i ShadoWWW :)))
Autorská citace #72
23.11.2020 15:43 - Markus
Začátek našeho dnešního vysílání je odložen na 20:30. (Pokud jste někdo fakt uvažovali, že byste nás sledovali živě.

ShadoWWW nedorazí, teď už to nemá moc smysl. :)
Autorská citace #73
25.11.2020 16:16 - Markus
Loučíme se s vámi posledním záznamem z Masks of Lankhmar na YouTube.

Za pár dní ještě sepíšu nějakou reflexi a hodím sem odkaz na článek. Pak už dám zase pokoj. :)
Autorská citace #74
25.11.2020 16:43 - Jezus
Cool, zrovna dojíždím druhou část. Počkám na reflexi a možná pak přidám pár postřehů na téma "Proč bych si to moc rád zahrál a co vím, že by mě štvalo :-)", každopádně je zábava na vás "koukat" (většinu doby vás mám prakticky jako podcast, proto ty uvozovky).
Autorská citace #75
25.11.2020 17:07 - RoVan
Hodnocení Markuse jakožto vypravěče jsem už psal a to zůstává stejné.
Co se týče systému - tohle je přesně něco, co bych si zahrál, (ideálně od lvl 0) ale nikdo z mých spoluhráčů by do toho nešel. :)
Autorská citace #76
26.11.2020 09:13 - Markus
RoVan píše:
ale nikdo z mých spoluhráčů by do toho nešel. :)


Proč myslíš? Málo pravidel? :)
Autorská citace #77
26.11.2020 10:02 - RoVan
Nešli protože by se jim nelíbí přesně to, co se líbí mně - neheroické postavy, velké nebezpečí smrti a nebezpečná magie / vtipné náhodne efekty.
Autorská citace #78
26.11.2020 19:47 - Markus
Tak a ještě ten slibovaný zápis a reflexe:

DCC Masks of Lankhmar: Představení modulu, videozáznamy a reflexe
Autorská citace #79
30.11.2020 14:03 - Winnie
Díky za pár hodin dobré zábavy, pánové :-) Záznam hry mě ujistil v tom, že DCC si opravdu chci zahrát.
Autorská citace #80
18.9.2022 19:42 - Pan Bača
Dokončili jsme kontrolu a sazbu překladu Plavců po bezhvězdném moři.

Stahovat můžete ODSUD.
Autorská citace #81
18.9.2022 21:18 - strucky
Masakr. Tady jeden nikdy neví, co se pod pokličkou vaří. Díky za tak skvělou práci! :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14551401138306 secREMOTE_IP: 3.138.113.188