Pravidla

sirien
28.2.2014 01:56
Fate Core (4e)
Tahle diskuse je určená přímo pro pokec o Fate (Core) jako systému popř. novinkách; další věci (FAE atp.) kdyžtak tam, kde patří :)

Dotazy pravidlům - možná nejdřív mrkněte do níže odkázaného FAQ článku

.

Zrcadlová diskuse k FAE (popř. "Rozcestí")
Hlasovat může jen přihlášený uživatel.
28.11.2014 04:32 - sirien
13.12.2014 02:49 - sirien
Fred právě upozornil na takovej hezkej web, dávám do záhlaví

http://evilhat.wikidot.com/
14.12.2014 21:43 - sirien
Ten milý člověk s neopsatelným nickem (c-v: eerieBaatezu) dal vědět o těhle dvou hezkejch věcech:

Shadowrun ve Fate: ShadowFatev07.3.pdf

Eclipse Fase ve Fate: EF podle Diaspory
15.12.2014 13:08 - Gurney
Zajímavé pozorování ze včerejší hry (nWoD) - byť se boj vedl na battlematu (čtverce ve skutečnosti sloužily spíš jako pomůcka pro mě, abych měl rovně střechy a ulice), v podstatě ituitivně se tam používaly abstraktní vzdálenosti ve stylu zón a došlo i na celkem tři overcome rolly (u dvou z nich jsem až později uvědomil, že technicky je to Overcome akce). Na druhou stranu ve chvíli kdy jsem při testovací hře FC * předem definoval zóny jak radí Core, po prvním kole boje neodpovídaly tomu co se dělo na stole/ve hře (kdybych je redefinoval, vydržely by zas tak dvě kola, pak by pro některé postavy opět přestaly dávat valný smysl). Docela věřím tomu že by to podobně dopadlo tady - too much fiction, not enough physics, řekl bych...

* polovina lidí co se účastnila toho prvního hrála i to druhé, v tom to taky může být...
15.12.2014 16:46 - sirien
Náhodně nalezeno na internetech:




Gurney: To je teda problém, na který jsem vživotě nenarazil - škoda že sem neviděl, jak jsi ty zóny vlastně rozděloval, protože z mojí zkušenosti tak, jak zóny rozhodim na začátku scény tak s nima scénu i v pohodě dokončim. Sem tam se teda stane, že přidávám nějaké další zóny, když se mi scéna živelně přesune z původní lokace někam stranou, ale to je tak všechno.

A trochu mi uniká, jak Ti mohlo dojít "na tři O akce", když fakticky vzato O akce je default kopírující běžné akce napříč systémy - odlišnost Fate není v O, ale v CA.
16.12.2014 11:25 - Gurney
sirien píše:
A trochu mi uniká, jak Ti mohlo dojít "na tři O akce", když fakticky vzato O akce je default kopírující běžné akce napříč systémy - odlišnost Fate není v O, ale v CA.

Moje chyba, myslel jsem overcome akce, které nějakým způsobem souvisejí s tím jestli se zvládneš pohnout z jedné zóny do druhé/nějaké vzdálenější (v našem případě jestli zvládneš za dané značně chaotické situace slanit pětipatrový dům nebo dostat se z bodu X do Y za svůj tah a nezůstat trčet ve dost mizerné situaci mezi nimi).

Prostě jen tak nahlas přemýšlím k čemu jsou zóny vlastně dobré oproti prostému náčrtu - v zásadě dokud zas tak nezáleží na konkrétních vzdálenostech, nepotřebuju zóny, když na nich záležet začne, čtverce/hexy na podložce nebo případně něco jako wargamistický metr/pravítko udělají svoji práci líp (ale z mých zkušeností na to dochází hrozně zřídka a prakticky jen v modern settinzích; kdo je potřebuje pořád, rovnou použije grid a zóny jsou pro něj zbytečné tak jako tak).

Pořád mi ale přijdou užitečné pro souboje mezi Collegia Arcana Granada a Plenary of Castille a jiná abstraktní bojiště.
17.12.2014 22:23 - Colombo
Co s tím shadowrunem? Dá se to?
18.12.2014 00:22 - sirien
Proletěl sem to pohledem. Je to SR5 překlopenej do Fate (což efektivně znamená, že to je spíš SR obecně s primární inspirací v 5e překlopenej do Fate, než že by ta vazba na 5e byla nějak významná).

Směr tvorby je "elementy SR -> zrcadleno ve Fate", přičemž zrcadlení je pojato dost volně (různé věci co v SR jsou třeba totéž s klidem rozhazuje napříč různými Fate mechanikami, jakoby se nechumelilo - což teda není nijak principielně špatně)

Celkově jak na to tak koukám bych osobně některé věci pojmul (implementoval) asi trochu jinak a nejspíš bych SR byl v něčem (prioritní systém tvorby postavy) méně věrný a v něčem zas víc, než jak si to rozvrhnul on, ale celkově mi přijde, že týpek docela ví, co dělá.

Pokud máš obecně rád Shadowrun a štve Tě systém, je to asi rozumná alternativní volba.
Pokud máš rád Fate a chceš jít hrát cyberpunk-fantasy, tak to je nejspíš špatná volba.

Takhle od pohledu Ti víc neřeknu...
3.1.2015 18:48 - Gurney
Jen tak mimochodem, teď jsem na to náhodou narazil:
sirien píše:
ROAD TRAIN - Iowin2 (by RPG F) variace Fate Core pro hraní Australských truckerů.

Vážně je to modifikace nějakého rpg od týpka co nehraje rpg? Tím to nechci úplně shodit, jako námět je to fakt zajímavej a po doplňcích pro hru od jiného experta, který danou hru nikdy nehrál, jsem měl asi čekat i tohle, ale prostě...

(ano, já vím že ten gif se používá příliš často...)
3.1.2015 18:50 - sirien
Jo, v tomhle směru to je fakt špatný. Ostatně viz ta diskuse.
3.1.2015 19:39 - Sparkle
Svého času blackfire dělal předváděčky magicu v obchoďácích a najímal na to brigádníky. Ti, kteří magic nikdy předtím nehráli, ba neměli absolutně žádný vztah k hrám a magic se nadrtili pár hodin před první předváděčkou, měli lepší výsledky než brigoši z komunity. Dokonce i když to vysvětlovali hůř a celkově byli hůř motivovaný a víc to lemplili.

Redakci ženských časopisů tvořej hlavně chlapi. Spousta úspěšných pohádek pro děti byla napsána lidmi, co nemají děti.

Takže na tom, že někdo nehraje RPG a píše RPG příručku, mi nepřijde vůbec nic wtf.
3.1.2015 20:36 - sirien
Já jsem ještě nečetl (a nevím jestli nebo kdy číst budu) tu jeho poslední verzi, nicméně ta první trpěla dost zoufalejma problémama nepochopení principu hraní.

Anyway, ty příklady co uvádíš jsou dost zcestné.

To, že najatý brigádník kterému během 30 minut vysvětlim základy DnDčka bude věc vysvětlovat nakonec líp, než Almi, Beltar a ShadoWWW dohromady je sice hezký, ale neříká to nic o tom, jak úspěšný onen brigádník proti Almimu či ShadoWWWovi bude, když dojde na designerské zásahy do systému.
Propadace není design.

To, že ženské časopisy píší chlápci o ničem nevypovídá. Jsou to profesionálové co píší pro určité publikum. Zda to je chlap co píše pro ženskou nebo zda to je pravičák co píše pro socialisty je jedno - profi novinář je novinář co umí psát pro zvolenou cílovku.
Nesrovnávej profesionály a jejich práci pro publikum které excelentně znají s amatéry a jejich prací na něčem s čím se neseznámili.
3.1.2015 23:32 - Sparkle
sirien píše:
nicméně ta první trpěla dost zoufalejma problémama nepochopení principu hraní.


Tady opatrně. Hraní RPG stylem "Slice of life", kde hráči kašlou na dramatické scény a vytěšují se na prosté exploraci imaginárního světa, navazování vztahů s jeho obyvateli a budování si rodiny, zázemí, kariéry apod., je validní způsob hraní, a hráčů, co tohle preferujou, je možná ještě víc než hráčů Drd v týhle republice. Stačí se podívat na "chatovací" online RPGčka, co si zakládají 13leté holky a píšou si tam o tom, jak se jejich postavy pohybují v bradavické akademii a seriálu Glee.

Že ty nejsi schopen pochopit, že takhle se hrát dá a že to fakt spoustu lidí baví, neznamená, že ti lidi nechápou principy hraní.
4.1.2015 00:29 - sirien
Apriori jsem si dovolil předpokládat, že systém Fate není určen k tvorbě - a místa jako RPG F a Kostka která mají velmi jasné zaměření nejsou určena k prezentaci - "roleplayingových her" typu "slice of life" jemuž se věnují chatující 13 leté holčičky.
Stejně jako nejsou určena k prezentaci a analýze roleplayingových her zábavně sexuálního, psychoterapeutického či edukativního a tréninkového charakteru.

Hra byla prezentována na RPG F, je powered by Fate a neobsahovala žádné upozornění o tom, že by její charakterizace měla být slice of life, ať už s tématem sexuální fantazie nebo hraní si na bad-ass trucker drsňáky co jezdí z místa na místo a všude si dají drsňáckou třetinku místního piva Sebevražedný Skippy (12 dolarů za skleničku) zatímco jejich ženy na ně opuštěné a ne(u)spokojené čekají celé měsíce doma.

A jako normální RPG jímž je systém na němž hra stála a jimž je věnováno fórum kde byla prezentována platí výtky napsané výše, od naprosto šíleně omezeného záběru skillů přes zcela chybné pojetí game aspects až po elementární chyby v pojetí Fate principu "drama".

Možná, že na nějakém RP chatu na webu Rozlobení-muži-tečka-cé-zet kde se schází banda 13 letých chlapečků a 33 letých naštvaných vyzáblíků s potřebou kompenzace míry testosteronu by to bylo přijato mnohem nadšeněji, ale zrovna na potvoru tenhle chat na tomhle webu já nesleduju.
4.1.2015 01:04 - Gurney
Ten týpek tam ale píše že nehraje žádný rpgčka, tudíž tu hru nemá vyzkoušenou ani pro "slice of life" nebo co, ani pro jakýkoli jiný styl hry. A v tom je kámen úrazu - rpgčka existují primárně proto, aby se hrály a jak se hrají se nedá vyřešit internetovou diskuzí, ale jedině tím že si k nim sedneš ke stolu a zkusíš si je zahrát. Do té doby je to jen myšlenkový experiment, který se může ukázat jako správný nebo naprosto zcestný. Obvykle něco mezi tím - i rpg napsaná velmi talentovanými a v oboru znalými lidmi se obvykle dočkají spousty úprav mezi alfa verzí a verzí finální, vypuštěnou pro veřejnost/dodávanou do obchodů - odtud moje nedůvěra k tomu že někdo jen tak sedne ke stolu a napíše dobré rpg. A proto je to pro mě wtf.
4.1.2015 01:15 - Sparkle
Já jsem z jeho vyjádření teda pochopila, že RPGčka nehraje teď (=poslední dobou?), tzn v minulosti je klidně hrát mohl.
4.1.2015 01:50 - sirien
já pochopil stejně jako Gurney, že je nehraje vůbec - ani teď ani v minulosti. Můžeš se ho zeptat, jinak to asi nerozsekneme :)
4.1.2015 09:39 - ShadoWWW
I kdyby je kdysi hrál, tak přesto vypustit naprosto neotestovanou hru jako finální je wtf. A pokud je nehrál nikdy, tak je to jen o to větší wtf. Z jeho vyjádření mám ale pocit spíš té druhé varianty.
4.1.2015 12:29 - Gurney
Jako takhle - mě přijde ujetý už to že někdo píše hru aniž by ji kdy vyzkoušel (už proto že když to nestálo za to ani autorovi, asi to zas tak super věc nebude), že by to někdo mohl dělat aby kdy vůbec něco hrál už je jen o něco málo absurdnější.

Bez ohledu na to všechno, přemýšlím jak ty tracky vlastně využít ve hře, ale nedokážu si je představit jako víc než takovou rekvizitu. Asi nejlépe, jak je navrhováno v původní diskuzi, hrát v nějakém postapu (ideálně takovém, kde zůstane hodně benzínu) po vzoru Mad Maxe, tam se dají využít všechny ty řidičské triky, přestavovat ten náklaďák na jezdící pevnost a vždycky je důvod vyrazit na nějaké nebezpečné místo pro stále vzácnější suroviny.

Alternativně mi přijde jako zajímavý námět hra o partě vlkodlaků co maj firmu někde na Aljašce nebo v Kanadě, živí se jako truckeři, a mezitím řeší klasický WoDčkový vlkodlačí záležitosti (a občas taky docela normální lidský záležitosti). Akorát tam postrádám důvod proč mít nějak podrobně mechanicky řešený tracky a jejich řízení.
4.1.2015 12:38 - sirien
protože autor má rád trucky a jak právě napsal nemá rád násilí, protože toho je okolo nás příliš.

Na Fóru sem se té poznámky zdržel, nicméně narovinu - s takovým přístupem toho moc nevykřešeš. Když té hře nerozumíš, přesto v ní něco designuješ, ignoruješ při tom ale její zaměření a podstatu a nahrazuješ je svým osobním zájmem a preferencemi, které s tou hrou nejsou v daném pojetí kompatibilní... to je jako psát si sám pr osebe Mary Sue fanfic povídku a pak jí místo do šuplíku zkoušet prosadit veřejně.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.063848972320557 secREMOTE_IP: 54.221.110.87