Pravidla

sirien
28.2.2014 01:56
Fate Core (4e)
Tahle diskuse je určená přímo pro pokec o Fate (Core) jako systému popř. novinkách; další věci (FAE atp.) kdyžtak tam, kde patří :)

Dotazy pravidlům - možná nejdřív mrkněte do níže odkázaného FAQ článku

.

Zrcadlová diskuse k FAE (popř. "Rozcestí")
Autorská citace #21
13.3.2014 16:37 - Vojtěch
Iron Kingdoms nedávno uvolnili jako PDF, tak možná to s tím pohnulo.
Autorská citace #22
13.3.2014 16:40 - ShadoWWW
Sparkle: Na RPGNow ale bylo vidět, že PDF Numenéry se prodávaly líp než PDF nových D&D Encounters.
Autorská citace #23
13.3.2014 16:46 - crowen
Kazdopadne je to masivny uspech, ked male indie studio dokaze predat viac priruciek, ako velka zavedena znacka, ktora de facto vytvorila pred desiatkami rokov trh.
Autorská citace #24
13.3.2014 20:07 - Alnag
crowen píše:
Kazdopadne je to masivny uspech, ked male indie studio dokaze predat viac priruciek, ako velka zavedena znacka, ktora de facto vytvorila pred desiatkami rokov trh.


Hustý. Indie studio prodalo víc příruček než zavedená značka, která žádné příručky nevydává. :)

Nechci snižovat úspěch FATE, je velký úspěch, že se probojovalo do Top5, nicméně to opravdu není srovnání na místě.
Autorská citace #25
13.3.2014 21:19 - sirien
1) Evil Hat Productions už nějakou dobu rozhodně nejsou indie studio. Těch her nevydávaj málo, neprodávaj jich málo a Fred Hicks rozhodně neni týpek, co by v garsonce šetřil na ojetýho golfíka.

2) Fate už nějakou dobu neni indie. Indie byla nějaká ta druhá edice a jiné srandy. Ve chvíli, kdy kolem začaly lítat Dresden Files, Spirit of the Century, Diaspora a Fate začaly jako systém pro své hry používat další herní studia, stala se z toho docela mainstreamovka.

Ostatně, ne že bysme pro podobný vývoj od indie k mainstreamu neměli precedent: White Wolf byl kdysi také malinké studio s jednou větší hrou, pár doplňkama a časákem... dokud nevydali Vapmpire. Jehož boom přinesl Werewolf... a Mage... a dokud z WW najednou nebyl jeden z předních hráčů.

Evil Hat mají možná do tohodle WW úspěchu daleko, ale tak jejich cesta ještě neskončila a rozhodně už na ní někam i došli.
Autorská citace #26
13.3.2014 22:24 - Colombo
sirien: to používáš nějakou hipster definici výrazu indie?
Autorská citace #27
13.3.2014 22:30 - noir
Windows byl taky vlastně indie systém, co?
Autorská citace #28
13.3.2014 22:33 - Alnag
Noir: Ne. Indie věci jsou cool. A windows není cool. Nevím, jak tě to mohlo vůbec napadnout. :D
Autorská citace #29
13.3.2014 22:49 - sirien
Colombo: ne, poměrně zaběhnutou RPGčkovou, kdy se za indie hry považují hry od autorů co dělají jen tak sami za sebe, popř. možná ve dvojici atp.

Ve chvíli, kdy máš hru, která má na sobě napsaných 5 autorů, celou jednu stránku popsanou "hrdiny" betatestu, která se kicknula na skoro půl mega USD, má profi design a obrázky, vychází v tisícových nákladech a běží na ní několik dalších her a vydává jí na trhu etablované studio, přičemž navíc jde o čtvrtou inkarnaci onoho systému, s nímž autoři zachází jako s komerčním (i když jejich business model dovoluje jeho šíření zdarma), tak to už fakt ani kapku neodpovídá těm ostatním věcem, které se v RPG za indie označují.

Jestli chceš sémanticky bazírovat na tom, že indie je cokoliv co není dále někým vlastněné a podobně, tak asi můžeš, ale pak se nediv, když si lidé pod termíny které použiješ představí trochu něco jiného, než co tím Ty budeš myslet.
Autorská citace #30
14.3.2014 08:20 - ShadoWWW
Crowen píše:
Kazdopadne je to masivny uspech, ked male indie studio dokaze predat viac priruciek, ako velka zavedena znacka, ktora de facto vytvorila pred desiatkami rokov trh.

Hledáš v tom něco, co není. Fate není indie a D&D vydalo nový sourcebook naposledy v květnu 2012. Takže asi tak.

Co se týče statistik, tak spíš mi přijde zajímavé, že na Roll20.net se hraje online víc původní 3E než 4E. A Pathfinder se tam hraje víc než obě tyto edice dohromady.

A za této situace by byl malý zázrak, kdyby Next přebil úspěch Pathfindera, tedy potažmo úspěch 3. edice. A pokud to nedokáže, pak můžeme očekávat 6. edici už za 5 let, nebo konec D&D a Pathfinder se stane faktickým nástupcem D&D (pokud se tak už nestalo). Spíš by to ukazovalo na to, že dlouhodobá podpora hry je pro hráče důležitější než desítky nových příruček vychrlených během pár let. Castles & Crusades a Pathfinder, ale i Fate nikam nespěchají a mají dlouhodobě velký a stabilní úspěch fanoušků.
Autorská citace #31
14.3.2014 15:19 - Gurney
Fate System Toolkit v podkapitole o magickém systému What's in the Hat píše:
...With a change in color, this also becomes an excellent system to handle
certain sci-fi gadgets, especially ill-defined, all-purpose tools, even those with
a bit of sonic to them. In this case, the physical manifestation is replaced with technobabble and interaction with technology...

:D
Autorská citace #32
14.3.2014 16:07 - Colombo
Sirien: Já jen že to vypadá, jako že za indie označuješ věci, které lidi dělají na koleni a moc nevydělávají.

Přitom ony existují i úspěšné indie a nemusí nutně narůst tak, že přestanou být Indie. evím jak v RPG, ale v PC hrách je to třeba Mojang. Ti asi taky nemusí přemýšlet nad tím, jestli budou o hladu nebo si tu kočičí konzervu otevřou.
Autorská citace #33
14.3.2014 16:26 - sirien
Gurney: lol, jasně, hlavně, že mi Ecthelioni tvrděj, že prý si tam toho Doktora sám manifestuju :D
Autorská citace #34
14.3.2014 20:38 - Vojtěch
ShadoWWW: Pathfinder je zatím jen pokračovatel, ale k nástupci má spíš blíž 13th Age. Nástupcem by pro mě byl onen bájný Pathfinder 2, o kterém se hodně teoretizuje na fórech, ale zatím to na něj nevypadá. Spíš by mohlo dojít na pročištění pravidel, setřídění a přepis nejasných míst, sjednocení mechanik a nahrazení nefunkčních pasáží, ale hráči většinou brojí proti ztrátě kompatibility s předchozím materiálem.
Autorská citace #35
15.3.2014 07:25 - ShadoWWW
Na jednom zahraničním fóru jsem viděl pěknou zkratku pro Fate: F8 :-)
Autorská citace #36
15.3.2014 19:44 - sirien
Týpek vysvětluje základní prvky Fate Core v cca 10 minutách

něco pod půl hodiny záznamu Fate Core cyberpunkové hry


ShadoWWW: To může být trochu problematický až jednou vyjde osmá edice :)
Ale F84CSRB je fakt cool označení pro systém, zvlášť u cyberpunk hry nebo tak :)
Autorská citace #37
18.3.2014 11:17 - crowen
F8 je nazov Facebook developer konferencie
Autorská citace #38
18.3.2014 23:35 - Gurney
Aragorn ve Fate Core (konkrétní myšlenkové pochody a zároveň pěkný příklad tvorby postavy ve Fate zde)
Autorská citace #39
19.3.2014 01:24 - sirien
Teda ten Trouble mi přijde divnej. Jeden Prsten je spíš záležitost pro Froda nebo Boromira. Vychován elfy mi přijde takové suché. Osobně bych přihodil spíš něco co by se týkalo Arwen - to zahrnuje jak minulost s elfy, tak další "issue".
Stejně tak ten poslední aspekt je takovej pochybnej...

A pro Erua, k čemu to trojkový Investigate? To je fakt shitty k tomu co si autor myslí, že to nevyjadřuje a navíc to ani nevyjadřuje, co si myslí, že to vyjadřuje.
Zoufale mi tam chybí Will. Všechno čim prošel, trpělivost, kterou celý život projevoval, odvahu, se kterou čelil mrtvým a, jen tak mimochodem, to jak vyjebal se samotným Sauronem když mu vyrval Palantír přímo ze chřtánu.
A to nízký Lore když vezmeme v úvahu u koho byl celý jeden lidský život vychovávaný a ubytovaný...

S tím, kolikrát někde selhal, bych se mu nebál snížit Refresh a napálit mu pár stuntů navíc.


Mimochodem připomíná mi to jak na G+ po vydání FAE běžely ty superhrdinské postavy vykreslené přes approaches, to byla docela sranda číst :)
Autorská citace #40
19.3.2014 05:59 - Vojtěch
To investigate má být asi to jeho stopování. Mě přijde, že má docela nízký raport, i přes ten povzbuzovací stunt.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10389494895935 secREMOTE_IP: 3.236.111.234