Kultura

Alnag
11.5.2014 13:58
RPGfórum (výpadek)
Úvod původní diskuse (o dlouhém výpadku 2014):

Vlákno pro diskuzi výpadku RPGfóra, protože to chcete někde diskutovat a protože je lepší na to mít vlastní vlákno. Pokračování odtud.

Faskal píše:
Výpadek se sešel s dost nešťastnými okolnostmi - jeden člověk schopný nahodit server je v zahraničí a druhý podle všeho na smrtelné posteli. Dost dlouho trvalo i než se nahodila aspoň dočasná stránka; v tuhle chvíli na řešení problému dělá Alef a s napětím čekáme na jeho oficiální vyjádření.
13.5.2014 13:52 - York
Sparkle píše:
A to je podle mě přesně ten důvod, proč vyšla spousta lepších onlajnovek než WoWko a stejně se neujaly.


Neřekl bych. Nové onlinovky umírají pořád na tom samém: Dobrý až skvělý quest content, ale totálně podceněná dlouhodobá hratelnost. Ani WoW v tomhle ohledu nijak zvlášť neexceluje, ale pořád v tom má nad těmi novějšími navrch.
13.5.2014 13:53 - Wild West
Colombo píše:
vyžaduje to výrazně lepší systém, který nám sedne, aby překonal všechny ty překážky na cestě


Přesně, přesně.
Na tohle téma je taky vedleležící Pepova otázka, proč D20; a už z formulace jeho otázky je zřejmé, jak to dopadne.

Jinak úplná smrt pro konkurenci je samoopravovací schopnost, v evoluci zvaná vývoj; pakliže niku obsadí druh, který je schopen se přizpůsobit podmínkám a změnit nějakou konkrétní věc, která mu fakt vadí, pak je skoro nezničitelný.

No, jak vidno, moji offtopikáři mi rozumí...
13.5.2014 13:53 - Sadako
Wild West píše:
Filipiku proti tomu, že je to málo RPG, jsem si nedávno četl v nějakém mistrově pojednání o Drakkaru a Acidburnovi (který v důsledku toho nakonec odešel z Drakkaru; deja vu).

Kde, asi na RPGf, co (takže si to možná přečtu kdovíkdy).

Jinak mně ty nářky na OT vždycky přijdou ve smyslu "chtěl mít diskusní server, ale chodili mu tam diskutovat lidi".
13.5.2014 14:01 - Colombo
Sparkle: U onlinovek je ještě jeden významný rozdíl, který se určitě u RPG taky podílí, ale... otázka je, nakolik.

U MMORPG na samotné hře po 2 až 6 měsících vůbec nezávisí. V podstatě té hra musí zaujmout jen na 6 měsíců, dokud nejsi schopná si vybudovat dostatečné sociální kruhy (což vysvětluje, proč asociálové jako já onlinovky nehrají). Člověk tak neuvízne na samotné hře, ale v "zajetí" sociálních kruhů. Pokud někdo přestupuje, většinou přestoupí i se svými kamarády a tento přestup iniciují "delfíni", tedy lidé, kolem kterých se tyto malé komunity vytváří.
(bylo ukázáno, ze delfíní skupiny se vytváří kolem několika málo jedinců. Jakmile někdo tohoto delfína zabil, stádo se rozpadlo, on byl ta "osobnost").

Co spousta lidí nechápe je to, že z hlediska lidí jsou MMORPG reálné jako cokoliv jiného. Fiat měny je všude hromadu. Zlato má vysokou cenu jen proto, že ho hodně lidí chce a že je u nás nějak zafixováno (kulturně) že... zlato má vysokou cenu. Lidský mozek tak vlastně moc nevidí problém mezi cool nike výrobkem, který má 30x vyšší cenu než boty od ťamanů (vyrobené ve stejné fabrice) a rare mečem s +50 fire damage. A co se týče sociálních kontaktů, ty jsou stejně reálné, jako ty "skutečné". Z tohoto pohledu je velmi zajímavé sledovat módní trendy, ekonomiku a sociální kontakt u MMORPG, protože se jedná o velmi dobře dosažitelná data, která mají stejnou hodnotu, jako data "reálná". (dalším důkazem jak rychle dokážeme podlehnout iluzí, že nějaký animovaný neživý předmět je "živý", mozek stejným způsobem, podle reakcí, usuzuje, že ten nějaký člověk je živý a má vlastní "mysl", defacto v tom není žádný rozdíl).
13.5.2014 14:04 - Sparkle
Mně ta OT sekce na rpgf nevadí, občas do ní taky vlezu. Jen mi přijde smutný, když tam vidím někoho, kdo v tý sekci denně horlivě diskutuje o všem možným a v sekcích o RPG jsem ho snad za posledních pár let nepotkala ani jednou. Přítomnost takového člověka si pak chtě nechtě vykládám jako, že RPG jsou nerdovina která ho už před léty přestala zajímat. Stejně jako se na Masters of Rock necítím dobře mezi lidma, který tam jezděj kvůli kámošům a je jim ukradený, co tam hraje za kapely.

Ale to je jen můj osobní pocit, nikomu ho nevnucuju. Rozhodně to neznamená, že bych chtěla zakazovat psát na rpgf lidem, který nemají co říct k rpg. Jen je to takový povzdech, že si občas připadám, že jsem exot co to furt žere, zatímco ostatní to mají na háku.
13.5.2014 14:05 - Colombo
WW: vývoj je ještě něco jiného, to v tomhle ohledu ani nehraje roli. Jinak nedávné pokusy s 50 let zmraženými bakteriemi ukázali, že fitness roste neustále a vypadá to, že nemá hranici.

Jinak, teď začnu trošku šťourat do molekulární antropologie:P
13.5.2014 14:06 - Colombo
Sparkle: sociální kruhy?:) Stejný příklad jako s těmi MMORPG?:p

Ona druhá věc je, že si ti lidi k tomu tématu za tu dobu už všecko vyříkali a každá nová diskuze už opakuje to samé, kde se nakonec zase všichni shodnou že je to o preferencích.
13.5.2014 14:07 - Hunter
Juhuuu, dekuju vsem za podnetnou diskuzi! Poctive jsem docetl az sem a mam ze sebe radost. Jdu si dat jahodu...
Ehm, osobne parim porad Draci Doupe, verzi 1.6 (s nejakym tim reckym pismenem, nebo kteryho certa to je abeceda). Hral jsem to od doby, kdy se to necislovalo a nikdy jsem to hral neprestal! A jsem na to hrdej! Ostatne jsem organizoval v DrD turnaje na Pragoconu. Jasne, za ta leta jsem si kde co upravil, ale devadesat procent uprav prislo pote, co jsem hral Star Wars Saga a proste mi to prislo kuul s tema destiny a force pointama a tak vubec. Tech deset jsou, hmm, featy :-D
Dracak mam proste rad a vzdycky jsem se sklebil, kdyz se na nej nekdo sklebil.

To jen tak na okraj. K tematu hlavnimu, opravdu se tesim, az se stranky RPGF zprovozni, pac se tam musim nutne mrknout! A ti zahadni Ecthelioni, uz jenom pro jmeno se musim podivat! Jsem nadsene zaujat a chci si rozsirit obzory.

Btw. ad clanky s preklady tady na kostce. Netusim, co je na rpgf, sam to s clanky tady delam tak, ze kdyz je link, ctu zacatek cesky a jestli me to chytne, jdu cist anglicky. Jsem za to rad, spousta veci mi pomohla si rozsirit obzory a sam bych na ne urcite nenarazil - uz kdyby jen proto, ze neprolezam web kvuli rpg, ale prolezam kostku, kde to udelal nekdo jiny za me :-)
Mym velkym zdrojem inspirace je http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/HomePage kde jsem se mnohokrat inspiroval k dalsi hre za vyuziti nejakeho toho klise ze serialu, ci typu pribehu.

Jako ajty noob mi stranky, ktere spadnou a nejedou, maji-li vice jak nekolika letou historii, zkratka nekde v myslence problem, kdyz to nedokazou alespon oznamit. Verim ale, ze pouceni si z toho nevezmou jenom admini, ale i my ostatni :-) Jdu zalohovat. Ted jeste zjistit co by za to stalo zalohovat... Hmmm... Tak nic :-)
13.5.2014 14:12 - Sparkle
Sadako píše:
Tak nevím, utěší tě, když ti řeknu, že mě žvanění o RPG primárně nikdy moc nezajímalo a RPG foru jsem skončila poté, co na naše(již tuhé) forum o IE hrách někdo hodil výtah z diskuse o náboženství?


A hraješ vůbec / hrála jsi rpg?
13.5.2014 14:17 - Wild West
Píše:
Jen mi přijde smutný, když tam vidím někoho, kdo v tý sekci denně horlivě diskutuje o všem možným a v sekcích o RPG jsem ho snad za posledních pár let nepotkala ani jednou.


V tom se dost poznávám.
No, důvody jsem už na začátku psal Alnagovi; RPG bylo pro mne odjakživa jen jedním z nerdovských zájmů. Nijak ho neodsuzuji, naopak ho budu kdykoli plamenně hájit (viz debata vedle s Noirem), ale mohou se najít nejrůznější důvody, proč tomu nevěnuji tolik energie, jako kdysi, a věnuji ji něčemu jinému.

Kdyby existoval nějaký historický web, budu tam offtopicovat s nějakými fantazy strašidly.
Kdyby existoval literární web, budu tam prudit s RPG hrami.
A tak furt dokola. Převážná většina všeho bude vždycky offtopic.
13.5.2014 14:18 - Sadako
Sparkle píše:
Ano, občas hraju, poslední rok hlavně Scion a Sosáček je svěděk, že jsem se zúčastnila Apocalypse Worldu (a dobré to bylo), jen nemám moc potřebu to rozebírat.

Ano, občas hraju, poslední rok hlavně Scion a Sosáček je svěděk, že jsem se zúčastnila Apocalypse Worldu (a dobré to bylo), jen nemám moc potřebu to rozebírat.

Ty vole, upravit příspěvek namísto nového, dnes se mi fakt daří.
13.5.2014 14:33 - Wild West
Sadako píše:
RPG foru jsem skončila poté, co na naše(již tuhé) forum o IE hrách někdo hodil výtah z diskuse o náboženství?


Zřejmě Sigil, což se mi pojí s mocnými entitami jako Tafif, Neferit nebo Vlasák. Už několikrát jsem byl na pokraji registrace, ale pokaždé tomu něco zabránilo (m.j. moje vrozená nenávist k registracím).

Pro historické badatele - spolu se mnou z Pevnosti pocházejí velmi ujeté entity jako Poor Hero, Jerson, Fanda, Candar, Midewiwin, jo, a Tafif vlastně taky (čili vskutečnosti Bramborová církev). Netová Pevnost, pokud se matně pamatuju, chodila 2002-2006, nebo tak nějak. A skončila strašlivou Bramboralypsou.

Na RPGF je zahnala skutečnost, že přišli o svůj oblíbený virtuální domeček, nikoli jediný a svatý zájem o RPG.
13.5.2014 14:36 - Sadako
Wild West píše:
Zřejmě Sigil, což se mi pojí s mocnými entitami jako Tafif, Neferit nebo Vlasák. Už několikrát jsem byl na pokraji registrace, ale pokaždé tomu něco zabránilo (m.j. moje vrozená nenávist k registracím).

Přesně tak, Sigil. Bylo tam krásně, bohužel naposledy tak v roce 2007, takže registrace jest věcí zcela bezpředmětou.
13.5.2014 15:07 - York
Colombo píše:
U MMORPG na samotné hře po 2 až 6 měsících vůbec nezávisí. V podstatě té hra musí zaujmout jen na 6 měsíců, dokud nejsi schopná si vybudovat dostatečné sociální kruhy.


Se zbytkem postusouhlasím, s touhle částí je ale moje bohatá osobní zkušenost v rozporu. Ty vybudované sociální kruhy mohou, za určitých okolností, být cross-game. Když si můžu vybrat, tak jdu do nové hry s partou hráčů, se kterými se znám už pěknou spoustu let. Ale jednu konkrétní hru tohle nezachrání - spíš naopak, když mi ze hry odejdou spoluhráči, tak je extrémně pravděpodobné, že s ní skončím taky.

Variabilita a dlouhodobá hratelnost je u onlinovek naprosto stěžejní. Hraní (zejména raidování) z povinnosti je sociální ekvivalent pandemie.

Hunter píše:
neprolezam web kvuli rpg, ale prolezam kostku, kde to udelal nekdo jiny za me :-)


V tomhle taky vidím velký přínos Kostky. A právě proto bych víc ocenil stručné shrnutí či upoutávku, než plný překlad. Ale i ty překlady jsou fajn, takže díky za ně.



Ad ty překryvy zájmů a podobně:

Částečně se to dá řešit navštěvováním různých fór. O online hrách jsem toho například napsal asi výrazně víc než mám všech příspěvků na kostce a RPG fóru dohromady, jen prostě jinde (a navíc pod jiným jménem ;-)).

Problém ovšem je, kde se bavit právě o tom překryvu. Hráče onlinovek to typicky moc nebere...



Ad únosnost sledování více fór:

Existje určitá míra toho, co jsem schopen a ochoten denně vstřebat. Když je toho málo, chci víc. Když je toho moc, začínám mít silný pocit, že nestíhám a taky to není ono. Souvislost s počtem sledovaných fór je ale jen volná - nikdo mě nenutí na všech fórech sledovat úplně všechno.

S tím souvisí technická realizace. Na nyxu a hofylandu sleduju jen konkrétní vybrané diskuse a jen velice zřídka hledám nové. Všechny nové příspěvky nesleduju (těch je fakt moc) a nedělám to dokonce ani u nových témat a diskusí (na hofylandu se tuším vypisují, ale drtivá většina z nich mě prostě vůbec nezajímá).

Na kostce a RPG fóru oproti tomu sleduju skoro všechny nové příspěvky, některé ale nečtu. V tomhle je kostka fajn, že si můžu každou jednotlivou diskusi vyhodit ze sledovaných, na RPG fóru to tuším nejde. Nehledě na technické vymoženosti ale můžu sledovat všechno jen díky tomu, že:

1) V drtivé většině to spadá pod mou oblast zájmů.
2) Není toho nezvladatelně moc.

Takže naprosto chápu, že pokud pro někoho ten překryv silně vybočuje z oblastí jeho zájmu, tak s tím má velký problém. Ideální technické řešení by byla možnost vypnout si sledování celých sekcí - pak by asi byli spokojeni všichni. Na kostce by to ovšem byl problém, protože tu sekce jsou rozdělené podle jiné logiky (ale zas tu není moc překryvu, jde vypínat sledování jednotlivých diskusí a stačí to povypínat u aktivních, protože staré se ve feedu neobjevují, takže to je v pohodě).
13.5.2014 15:24 - Colombo
Píše:
Ale jednu konkrétní hru tohle nezachrání - spíš naopak, když mi ze hry odejdou spoluhráči, tak je extrémně pravděpodobné, že s ní skončím taky.

Da, o tom sem psal.

Píše:
Variabilita a dlouhodobá hratelnost je u onlinovek naprosto stěžejní. Hraní (zejména raidování) z povinnosti je sociální ekvivalent pandemie.

Sranda je, že nejni. Maximálně pro hlavního delfína, potom je to něco jako chození do hospody. To prostředí nemusíš mít nejradši, ale jdeš tam kvůli lidem.
13.5.2014 15:28 - York
Colombo píše:
Sranda je, že nejni. Maximálně pro hlavního delfína, potom je to něco jako chození do hospody. To prostředí nemusíš mít nejradši, ale jdeš tam kvůli lidem.


Tohle způsobuje, že jsi schopný hrát ještě dlouho poté, co tě to už moc nebaví. Ale ani delfíní superman tě nezachrání, když zjistíš, že v té hře nemáš co dělat (tedy nemáš tam nic, co bys ještě alespoň trochu dělat chtěl).

Po pár letech navíc máš s velkou pravděpodobností známé v několika hrách, takže začít hrát jinou neznamená nutně totální vykořenění z komunity.
13.5.2014 15:31 - andtom
Wild West: Díky chlape. Říká se, že člověk zemře teprve tehdy, až zemřou lidé, co si ho pamatují ... :-)
13.5.2014 15:35 - Nachtrose
andtom: takovych ztracenych lidi, co se tu jen tak bezestopy vyparilo si pamatuju vicero. Jen tak na rychlo jiz zminovany Rytir, pak treba Lotrando, Felouen...
13.5.2014 15:37 - sirien
Pepa: odpověděl sis sám. S Fate půjdeš na RPG F ne protože by to tam bylo pro Fate lepší, ale protože jsi ho tam potkal první. Jiný důvod není.
Ve skutečnosti z lidí co tam jsou tam Fate hraje málokdo. Tady na druhou stranu potkáš dost lidí kteří Fate nejen hrají, ale ukazují ho ostatním, překládají ho a hodně s ním experimentují nebo k němu mají načteno hafo doplňků. Mě, Dukolma, Gurneyho, Beltara... Fate je ironicky živější tady než tam (Ironicky, peptide původně sem před věčnosti Fate dorazil právě skrze Fórum a překlad starého Fate vznikl také tam - jenže lidé co se na tom podíleli byli z většiny ti co pak odešli sem)

Ostatně i informace o existenci Freeport se poprvé objevila tady a ne na RPG F a Freeport je víc diskutovaný tady než tam (btw i Sparkle která ho hraje o něm psala víc sem než tam)
Fate má sekci, ano, stejně jako třeba Shadowrun. Obě ty sekce jsou nekropole. Plné dávných diskusí prastarého data.

Takže ano, Ty půjdeš Fate diskutovat tam, protože to tam víc znáš a JÁ TI TO NIJAK NEBERU, nicméně pokud bys neměl historical bias a hledal bys místo kde se toho dozvíš nejvíc, Kostka je (minimálně poslední dva roky a právě teď) lepší. (U jiných systémů to může být naopak, chtěl jsem Ti jen na Tvém vlastním příkladu ukázat, že máš dost zkreslené předpoklady)
13.5.2014 15:44 - Wild West
No jo, autor Andtomovy paraboly osobně.
Těší mne, že jsi ještě úplně nezmizel ze světa.
Když se staneš úslovím, pak to jde hodně pomalu.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084017038345337 secREMOTE_IP: 54.173.214.79