Kultura

Gurney
29.6.2014 14:31
Diskusní slovníček:

CaW - Combat as War - Boj jako válka
CaS - Combat as Sport - Boj jako sport
Ca-X - Combat as X - Boj jako X

GDS - jedna z teorií herních preferencí
G - Gamismus (zaměření na herní výzvy, pravidla, taktiku...)
D - Dramatismus (zaměření na příběh, silné scény, dramatické momenty...)
S - Simulacionismus (zaměření na "věrný" RP, konzistentní vykreslení světa, uvěřitelnost...)
Autorská citace #61
13.3.2020 14:08 - sirien
Jerson: to je vysvětlení, které je stejně hezké pro svou jednoduchost, jako může být krajně zavádějící. Prozačátek děsivě moc mícháš CaW se sandboxem.
Autorská citace #62
13.3.2020 14:26 - LokiB
Jerson píše:
V CaW přístupu prostě dá do dobrodružství tvory, kteří odpovídají prostředí, a jestli s to dobrodružství budou hrát dvě postavy na prvním levelu nebo šest na desátém je jedno, stejně jako to zda dojde k boji nebo se skupina proplíží okolo či to vyřeší diplomaticky.


To by mě pak zajímalo, kde je tam nějaký prostor nebo důvod pro "nefér" volby hráče při kombení postavy ... protože si sice můžeš kombit postavu jak chceš, ale 2 nakombené postavy na 2. úrovni stejně se nikdy nevyrovnají 6 nenakombeným na 10. úrovni ... takže je to kombení zhola zbytečné.
kombení by mělo smysl, kdybys hrál prosti ostatním postavám, nebo kdybys hrál proti prostředí, které připravuje GM cíleně pro vás, ale ty ho "ochčiješ" nakombením ... jinak je to k prdu
Autorská citace #63
13.3.2020 14:31 - York
Loki: Kombením vyrobíš silnější postavu, ať už hraješ v jakymkoliv módu.

Ve hře připravené jako CaW sice pořád nevyhraješ všechny souboje, ať se nakombíš jak chceš, ale vyhraješ jich díky tomu víc, než když kombit nebudeš. Hráči většinou nekombí proto, že by chtěli něco ochcat, ale kvůli pocitu, že si vytvořili fakt hustou postavu. A ten mít budou.
Autorská citace #64
13.3.2020 14:41 - LokiB
York píše:
Ve hře připravené jako CaW sice pořád nevyhraješ všechny souboje, ať se nakombíš jak chceš, ale vyhraješ jich díky tomu víc, než když kombit nebudeš. Většinou hráči nekombí proto, že by chtěli něco ochcat, ale kvůli pocitu, že si vytvořili fakt hustou postavu. A ten mít budou.


Moje zkušenost je, že pocit hustý postavy máš jen v porovnání "s ostatníma postava v družině" ... případně v porovnání "s prostředím", pakliže ho GM uzpůsobuje podle běžných postav.
Netvrdím, že je to tak ve všech hrách, nehrál jsem všechny, ale ve hrách, kde hustota postavy roste s jejím "vývojem" (postupy, atd), tak ano.
A budeš-li si kombit postavu, ale v rámci CaW, jak ho definuješ, budeš narážet stále na prostředí a situace, kde se tvá hustota stejně neprojeví (protože je už trochu jedno, jestli proti tvojí postavě na 2. úrovni stojí 6 postav na 10. nebo na 12.)

Můj pocit je, že ta zmínka o kombení a "nefér" přípravě postavy vůbec do diskuse o CaW vs CaS nepatří (ve smyslu, že není relevantní).
Autorská citace #65
13.3.2020 14:46 - York
LokiB píše:
Můj pocit je, že ta zmínka o kombení a "nefér" přípravě postavy vůbec do diskuse o CaW vs CaS nepatří (ve smyslu, že není relevantní).


Reagoval jsem na poznámku, že kombení do CaS nepatří, protože hráči chtějí hrát fér (snad jsem to nedezinterpetoval). Tj. souhlasím s tebou v tom, že kombení je vůči CaS/CaW vcelku mimoběžný (kombiče najdeš tam i tam).
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.22253799438477 secREMOTE_IP: 34.200.218.187