Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
26.10.2015 06:49 - ShadoWWW
Duergar ze Sword Coast Adventurer's Guide.

26.10.2015 08:53 - Vojtěch
To je zlatý trpaslík z velké trhliny. Obrázek je ke zbytku toho odstavce na začátku.
27.10.2015 19:46 - Gurney
Ve Sword Coast Adventurer's Guide bude zřejmě přiložena plakátová mapa Sword Coast

Moc hezká věc, ale upřímně, když koukám na ten prázdný prostor na západě, mohli ji posunout tak aby se tam vlezlo ještě Moonsea.
27.10.2015 20:56 - ShadoWWW
Ta digitální mapa prý zobrazuje o něco větší plochu než ta v knize. Mike Schley určitě nakreslil ještě větší část Torilu, než je ve zveřejněném výřezu. Je jediný důvod, proč toho tam není víc - Wizardi mají v plánu v budoucnu vydat příručku o další části.
2.11.2015 19:42 - Alwaern
Your prayers have been heard and your wishes fulfilled, courtesy of others

Guide a mapa
2.11.2015 20:48 - ShadoWWW
Pěkný. :-) Dnes v Unearthed Arcana vyšly nové bojové styly pro bojovníky, hraničáře a paladiny; hraničářův archetyp Hlubinný stopař; stínový čaroděj; a černokněžníkův pakt Nehynoucí světlo. Všechno se to točí kolem Temných říší.
4.11.2015 07:35 - fundy
SCAG byl approved pro hrani v ramci AL. Neni problem predelat i postavy > 5 lvl.
4.11.2015 09:02 - Woprock
Hm zakazali iba Winged trait pre Tieflinga, čakal som viac zakazaných veci...
Winged mi pripada akoby sa wizardi sekli a nedopisali obmedzenia - je to niekolko krat lepšie než to čo dali lietajucim orlikom v EE PC.
10.11.2015 23:09 - Aegnor
Měl bych takový dotaz na pravidla...
Řekněme, že má postava má scimitar a v levé ruce ruční kuši.
((Scimitar - lehký, vytříbený; Ruční kuše - lehká, střelná, nabíjení))

Mohu každé kolo zaútočit scimitarem a vystřelit z kuše?

Pravidla, která se pro toto vztahují:
Boj dvěma zbraněmi - pokud zaútočím zbraní, která je lehká, mohu jako bonusovou akci zaútočit lehkou zbraní, kterou držím v druhé ruce (a ke zranění nepřičítám bonus za vlastnost)

Nabíjení - pokud má zbraň vlastnost nabíjení, mohu z ní každé kolo vystřelit pouze jednou (i kdybych měl víc útoků za kolo).

Čistě pravidlově by to mělo platit...a pokud vezmu v úvahu, že nerozlišují mezi výstřelem luku a těžké kuše (oba trvají stejně dlouho), tak mně osobně nedělá ani problém to, že "bych tu ruční kuši měl nějak nabíjet" - dá se nabít, i když máš v druhé ruce zbraň (experimentálně ověřeno, sice to trvá dlouho a nemůžeš tím mečem útočit, ale jde to:-) )

Takže - názor vás, větších znalců?
11.11.2015 00:15 - sirien
Aegnor píše:
Mohu každé kolo zaútočit scimitarem a vystřelit z kuše?

Nedá mi to nepoznamenat, že mě při přečtení tohoto nápadu rozdrčely zuby tak moc, že chvíli hrozily všechny vypadnout.

Když pominu všechno to, co jsem kdysi psal o boji dvěma zbraněma obecně, tak musím říct, že představa opakované střelby z ruční kuše na mě už působí naprosto surrealisticky. Jen když si to zkusím představit - hrdiný barbar bojuje na život a na smrt na scimitary s namaseným orkem, aby po každé výměně pár úderů zakřičel "MOMENT!", přičemž se ork zastaví, nahodí netrpělivý výraz, barbar založí novou šipku a natáhne samostříl, vrátí se do původní pozice, zařve "DOBRÝ" a s orkem se do sebe pustí, jakoby se nic nestalo. Mezi čímž Barbar ještě stihne vystřelit na nějakého miniona, načež opět zařve "MOMENT!"...


Srsly, dva útoky dvěma zbraněma - ok, možná to je svatá kráva a možná to je žánrovej trope co jen míjí realitu a možná jak psal ShadoWWW to matematicky vychází v podstatě stejně, jako dát nějaké bonusy...

...ale tohle už mi zavání těžkým rule lawyerismem na téma "co jsem našel v pravidlech za díru a fikce to ještě snese". Z podobných nápadů Jerson skládá sborníky WTF momentů a skoro bych se vsadil, že slavná scéna s rytířem z Monthy Pythonů se zrodila u DnDčkového stolu, u nějž nějaký hráč říkal "ale v pravidlech se nepíše nic o tom, že nemůžu bojovat, když mi usekl obě nohy!"
11.11.2015 00:30 - Aegnor
Siriene, pokud můžu jet na koni a každé kolo střílet z těžké kuše...tak realismus vůbec, ale vůbec nehodlám řešit.
11.11.2015 00:47 - ShadoWWW
Upozornění: Toto je čistě pravidlové objasnění. Fikci nechám na zvážení každého.

Aegnor: Opomíjíš střelnou vlastnost kuše, která je popsaná v Příručce hráče na str. 147. Mimo jiné se tam píše

Střelná. píše:
(...) Vytažení střely z toulce, pouzdra či jiného zásobníku je součástí útoku (pro nabití jednoruční zbraně potřebuješ volnou ruku). (...)


Co to reálně znaměná? Můžeš si někdy před bojem nabít kuši a pak vzít do ruky scimitar. V prvním kole boje pak skutečně můžeš zaútočit obojím. V druhém kole ale už nemůžeš, protože nemáš volnou ruku na nabití kuše (držíš v ní scimitar), i když nabití je to součástí útoku.

EDIT: Samozřejmě by to šlo udělat tak, že na konci prvního tahu bys pustil scimitar na zem (to nestojí akci v rámci "manipulace s předmětem"). V druhém kole bys normálně vystřelil i s nabitím a ještě by sis znovu nabil (opět v rámci "maniulace s předmětem"). Ve třetím kole bys vzal scimitar ze země (opět v rámci "maniulace s předmětem") a pak zaútočil scimitarem i kuší v rámci akce Útok dvěma zbraněmi. Ve čtvrtém kole bys pustil scimitar na zem a vystřelil normálně z kuše. V pátém kole bys vystřelil z kuše a znovu nabil. V šestém kolem bys vzal scimitar a zaútočil obězma zbraněmi atd. Je to ale tak trochu krkolomné, i když pravidla tento postup umožňují.
11.11.2015 00:54 - sirien
Aegnor: A věřil bys, že zrovna střelba z těžké kuše při jízdě na koni by mě paradoxně asi až tak moc nerušila? (Teda, v DnD a minimálně pokud by ta postava co to dělá měla STR někde na úrovni 17 nebo tak něco... to už by v heroic fantasy mělo něco znamenat, ne?)
11.11.2015 01:00 - Aegnor
Děkuji, to jsem přesně ta část, kterou jsem v pravidlech hledal - nenapadlo mě podívat se k vlastnosti střelná (automaticky jsem předpokládal, že něco takového bude u nabíjení).

V tom případě je to jasné i pravidlově.

Sirien: Jenom si zkus představit, že takový člověk má na opasku dvojitý hák (trochu podobné háku, pomocí kterého se nabíjeli slabší kuše ve středověku), takže samotné natažení tětivy (pokud nebudeme řešit protáčení ořechu) je otázkou toho, že zvrchu zahákneš tětivu za tento hák a zatlačíš dolů. Máš nataženo. Pak stačí protivníka rozhodit (rozhodit postoj, lehká rána do hlavy, podkopnout nohu...prostě chvilinku zdržet), okamžitě poté ustoupit o pár kroků a během toho vytáhnout a založit šipku. To zní mnohem rozumněji než tvůj popis a je to v rámci "epičnosti" DnD soubojů, ergo by s tímto DnD hráči neměli mít problém.

((NEŘÍKÁM, ŽE NĚCO TAKOVÉHO ZVLÁDNU, NEBO ŽE JE TO V REALISTICKÉM BOJI POUŽITELNÉ. Ale DnD NENÍ o realistických soubojích.))
11.11.2015 01:00 - ShadoWWW
Ještě by to šlo udělat tak, že bys měl dva námezdníky a více kuší. Ti by brali tebou odhozené kuše, nabíjeli je a podávali by ti je. Mám pocit, že se třemi kušemi a dvěma námezdníky by to mohlo fungovat každé kolo. :-) Ale nechce se mi to teď vymýšlet takhle pozdě v noci...
11.11.2015 01:02 - ShadoWWW
S odborností Expert na kuše můžeš takto střídat dvě kuše místo kuše a scimitaru. :-)
11.11.2015 01:09 - Aegnor
sirien píše:
Aegnor: A věřil bys, že zrovna střelba z těžké kuše při jízdě na koni by mě paradoxně asi až tak moc nerušila? (Teda, v DnD a minimálně pokud by ta postava co to dělá měla STR někde na úrovni 17 nebo tak něco... to už by v heroic fantasy mělo něco znamenat, ne?)


Dobře, se silou 17 by ti to nevadilo. Ale manévr, který jsem popsal, by ti s obratností třeba těch 17 vadil? (když uvážíme, že 20 je strop)
11.11.2015 06:38 - hadrian
Neruší náhodou ten feat expert na kuše nabíjecí vlastnost kuše? Právě že díky němu jsou možné takové kombinace, jako jsou např. lovci monster s mečem v jedné a s ruční kuší v druhé ruce (kdy za bonusovou akci střílí z ruční kuše). Tedy pokud ten feat čteš "read as written" a uznáváš pravidlo, že konkrétní přebíjí obecné.

Čert vem jak je to reálné, hrajeme hry ve fantasy světech, když nikomu nevadí kouzla jako desintegrace, proč by mělo vadit toto?
11.11.2015 06:56 - ShadoWWW
hardian: Ruší (a ještě přidává nějaké další schopnosti navíc). Ale "nabíjecí" vlastnost znamená, že danou zbraň nabíjíš pomaleji než běžnou střelnou zbraň. I s tím featem ale musíš kuši stále nabíjet (jako každou střelnou zbraň), k čemuž potřebuješ volnou ruku - a tato věc právě vychází z vlastnosti "střelná" zbraň, kterou ten feat neruší, nikoliv z vlastnosti "nabíjecí" zbraň.
11.11.2015 07:13 - Vojtěch
Házej sekery, nebo nože. Je to cool a nikomu to nevadí :D
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10653185844421 secREMOTE_IP: 18.118.210.213