Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
11.11.2015 08:30 - ShadoWWW
Zajímavost: Kouzlo tma ruší kouzlo vílí oheň.
11.11.2015 08:53 - Wolf
Já sem to bral tak nějak automaticky. I když Salvatore by musel přepsat většinu jeho knih, protože to je nejoblíbenější kombinace Drizzta.
11.11.2015 08:59 - PetiQ
A co ruší tmu?
Popřípadě, vysvětlí mi někdo výhodu kouzla Denní světlo oproti Světlo, kromě většího poloměru?
11.11.2015 09:03 - Wolf
PetiQ: Máš to u Denního světla napsáno - Překrývá-li se oblast tohoto kouzla s oblastí tmy vytvořenou kouzlem 3. či nižší úrovně, tak kouzlo, které vytvořilo tmu, se rozptýlí.
11.11.2015 09:03 - Anduriel
PetiQ: Denní světlo (Daylight) je kouzlo, které vyvolá skutečné denní světlo, což je zásadní při boji například s upíry a dalšími nemrtvými. Ale třebas i goblini mají při boji v denním světle nevýhodu při hodech na útok. A takových potvor bude v MM víc.

Edit: Beru zpět, v popisu kouzla se nic takového nepíše, nevím proč jsem si doteď myslel že to tak je.
11.11.2015 09:22 - Wolf
Ono těch citlivostí je víc:
Light Sensitivity: While in bright light, the demon has disadvantage on attack rolls, as well as on Wisdom (Perception) checks that rely on sight.

Sunlight Sensitivity: While in sunlight, the dragon has disadvantage on attack rolls, as well as on Wisdom (Perception) checks that rely on sight.

Sunlight Hypersensitivity: The vampire takes 20 radiant damage when it starts its turn in sunlight. While in sunlight, it has disadvantage on attack rolls and ability checks.
11.11.2015 10:18 - PetiQ
Škoda, že když se to jmenuje Denní světlo, tak to nemá tu vlastnost. Jinak by to bylo "must have" do Podtemna
11.11.2015 10:24 - Babaj
treba je to jen chyba tisku a ne vedome snizeni vahy kouzla.... musime v to verit :-))
11.11.2015 10:50 - Anduriel
Ono pro krátké úvaze, kdyby to mělo ty vlastnosti slunečního světla, tak by to bylo IMO na kouzlo 3. úrovně docela silné. Hlavně s ohledem na to, že to kouzlo trvá hodinu, na jeho udržení není potřeba Koncentrace a ti ovlivnění tvorové by si neházeli na žádné záchranné hody.
11.11.2015 14:41 - sirien
ShadoWWW píše:
Ale manévr, který jsem popsal, by ti s obratností třeba těch 17 vadil? (když uvážíme, že 20 je strop)

No u té těžké kuše na koni je problém v tom provést ten úkon (tj. je kurva těžké natáhnout tu pitomou těžkou kuši), takže pokud máš nějaké předpoklady k věci (typu že máš sílu jak Conan), tak si jako zvládám představit, jak to děláš.

U té pistolové kuše v close combatu není problém provést ten úkon (tu kuši natáhneš druhou rukou a nejspíš i když v ní něco držíš, to není tak tricku) ale to, že Ti v tom úkonu někdo velmi intenzivně brání.

Asi takhle: když Tereminátor jede na motorce a jednoruč přitom nabíjí brojovnici, tak to je cool scéna - protože prostě má skill, koordinaci a sílu na to aby si v ruce přehodil brokovnici, cuknul s ní aby se natáhla, přehmát, vystřelil a toto opakoval dle potřeby. To je ta těžká kuše na koni.
Na druhou stranu kdyby Termínátor v close combat s jiným terminátorem ještě navíc k té bitce jednou rukou nabíjel brokovnici a střílel s ní (ve smyslu běžného postupu, ne že v jeden moment druhého terminátora dramaticky odkopne aby si mohl stylově nabít jednou ve scéně), tak to by mi přišlo dost wtf. (to je ten pistolovej samostříl v close combatu).


Jako technicky vzato si dokážu představit konstelaci, ve které mi to nevadí, ale ve hře které bych se účastnil bych asi hrozně moc prosil, aby do toho dotyčný co to chce prováděl zapojil aspoň nějakou magii. Magická kuše které k natažení stačí jen symbolický dotyk nebo nějaká aspoň middle-level classová magic powera která říká že jsi tak záludnej střelec že umíš využít nějakej fey-trik a nabít kuši uprostřed děsivé akce...


...Je to prostě taková ta věc, co by mě třeba v Exalted nerušila, kdybys na to měl charm, ale u které bych na Tebe koukal křivě, kdybys to chtěl předvádět bez charmu.


Vojtěch píše:
Házej sekery, nebo nože. Je to cool a nikomu to nevadí :D

A vidíš, TO je přístup. Sice to je co do reality taky kravina, ale je to dost umírněná kravina aby to v epic fantasy byl cool přístup. Nůže prostě člověk nahmátne a švihne, že jo, proti tomu bych nic neměl :)
11.11.2015 14:45 - York
...A když po mě hodil desátou sekeru, začal jsem vážně přemýšlet nad tím, kde je sakra bere. Byla to chyba, přesně proto mě totiž tou jedenáctou trefil!...
11.11.2015 14:53 - sirien
Ad Light / Daylight

Tohle je mimochodem problém nejen v DnD. V podstatě úplně tentýž problém jsme řešili v Mage (WoD) kde sluneční světlo dává upírům fakt nechutné tečky a nás napadlo co se stane, když mág vykouzlí světlo upírovi mezi oči ("in your face", jak se glosovalo).

Samozřejmě, trik je v tom že mágové ve WoD mohou tutéž věc udělat v mnoha různých variacích. Nakonec jsme se shodli, že samotné prosté světlo vykouzlené přes Forces (tj. prostě a jednoduše světlo) upírovi moc neudělá, bez ohledu na to jak je silné a bez ohledu na to že ho mág přes Forces udělá identické s denním (spektrum, teplota...) Teda - může toho upíra samozřejmě oslnit, vyděsit, možná i donutit k daylight panic rollu, ale prostě mu nedá ten brutální damage.

Na druhou stranu pokud mág použije Prime sféru, což je sféra pracující s podstatou bytí, tak dokáže simulovat i onen mystický efekt denního světla a v tu chvíli to je skutečně doslova ono "in your face" a upír to slízne z první jako kdyby schytal polednem v červenci.

Podobný efekt pak může mít světlo povolané přes Space (denní světlo přitažené prostorovou trhlinou z druhé strany planety - nebo jen z povrchu) nebo Time (denní světlo povolané z minulosti / budoucnosti).

Přitom stojí za poznámku, že všechny ty funkční varianty (Prime, Time, Space...) jsou citelně náročnější na provedení, než ta základní varianta s Forces (Forces světlo zvládne kdejakej mág-ňouma, potřebuje jen Forces 2, možná bodík many; světlo přes Prime už potřebuje Prime adepta (Prime 3, nutná mana) a světlo přes Space nebo Time chce minimálně 3, ideálně 4 a ještě navíc k tomu to je dost náročná magie ("vysoké DC")



Co tím chci říct je, že jsme prostě došli k závěru, že "alergie" mystických bytostí na denní světlo není jen o tom světle, ale má v sobě mystický prvek denní doby a skutečného slunečního světla, který nelze simulovat prostým světlem bez ohledu na intenzitu - tj. vyžaduje to kouzlo, které umí napodobit (nebo přitáhnout) opravdové denní světlo i s tou jeho mystickou rovinou. Běžné světlo může způsobit nějaké side-efekty (oslnění, paniku, možná i určitou menší bolest), ale ne ten burning efekt.


Tj. v DnD je pak otázka, jestli to "daylight" má znamenat "světlo o intenzitě denního" (v protikladu Light které má nějakou intenzitu vatry nebo lucerny nebo čeho - tj. Light jako lucerna, Daylight jako halogenka) nebo jestli to má znamenat skutečně "denní světlo".


(berte to jako inspiraci k řešení věci odjinud)
11.11.2015 14:58 - Aegnor
sirien píše:
Vojtěch píše:
Házej sekery, nebo nože. Je to cool a nikomu to nevadí :D
A vidíš, TO je přístup.


Ano, TO je skvělý přístup. Mám dotaz primárně na pravidla, první odpověď zpochybňuje reálnost daného úkonu a o několik příspěvků později je mi doporučeno "házej nože". Perfektní přístup;-)
11.11.2015 15:00 - sirien
York: Tak v tomto existuje archetypální patron všech vrhačů nožů, slavný hrdina Ronon:

How many of those things have you got?

(a pak ještě nemůžu najít to video jak je s Rodneym zajatej, odzbrojenej a zabalenej do toho kokonu a Rodney tam furt řve jak umřou a Ronon mu říká ať už konečně drží hubu a Rodney se ho sarkasticky ptá "jinak co, zabiješ mě?" a Ronon v tu chvíli kudlou rozeve ten kokon zevnitř, otočí se s tou kudlou k Rodneymu a vražednym hlasem říká "there is always one they miss")
11.11.2015 15:02 - sirien
Aegnor: Ale notak, svojí odpověď na pravidla jsi od ShadoWWWa dostal ne? A dostal jsi jí stejně rychle a se stejným obsahem, jako kdybysme kolem toho byli úplně potichu...
...takhle ta diskuse aspoň není tak pravidlově sterilní :)

(a ne, na dohledatelnost to nemá vliv - tahle diskuse má 116 stránek při 20 postech na stránku, pokud někdo stojí o dohledatelnost, tak bude muset sepsat nějakej FAQ článek jako sem udělal kdysi já pro Fate, protože informace v diskusích jsou odsouzeny k pomalému zapomění)
11.11.2015 19:52 - hadrian
No jen bych upozornil, že pokud mám v jedné ruce cokoliv a v druhé ruční kuši, tak obecně je bráno jako RAW pro 5e na fórech v enworldu a na fórech v giant in the playground, že díky tomu featu může po libosti jako bonusovku střílet z ruční kuše, ať už v druhé ruce má cokoliv. Nemám znění v angličtině...
11.11.2015 20:45 - hadrian
Shadowww má pravdu - psal o vlastnosti "střelná" a tam, read as written, je psáno, že se volnou ruku potřebuješ u jednoručních zbraní - dodáno erraty a těch jsem si nevšiml.

Stejně to rychlost střelby ruční kuší nesníží, dokud budu mít jednu ruku "volnou"... Akorát už nepůjde charakter se dvěma ručními kušemi (s nějakým ala magickým dobíjením).
12.11.2015 08:20 - Vojtěch
Co se světel a tmy týče, tak v 3E DnD to bylo podle lvlu kouzla. Bral se vyšší, nebo stejný lvl kouzla jako přebíjející předcházející. Tedy ligh lvl 0 bylo rušeno darkness lvl 2, stejně tak Faerie Fire lvl 1. Daylight lvl 3 rušil cokoli pod ním, ale platilo na něj Deeper Darkness lvl 3. Úplně se to ale nevylučuje, protože darkness má 20 ft radius a je na dotyk, takže Drizzt si hezky dřepí v temné kouli a Faerie Fire je long range, takže to může hodit za tuto kouli. Jakmile by se ale dostal do kontaktu, tak má po světélkování.
12.11.2015 11:10 - LZJ
Takový pravidlovo-technický dotaz: 5e už nezná Attack of Opportunity? Ten ve 3e řešil dobře to střílení a nabíjení kuše v boji. Ale za cenu dalšího množení útoků a hodů v jednom kole.
12.11.2015 11:14 - Babaj
ne je tam jen ze ma na utok strelnou zbrani, je li pobliz nepritel, nevyhodu.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10300517082214 secREMOTE_IP: 3.141.30.162