Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
25.7.2016 20:58 - Merlin
efram píše:
já myslím ze hlavni část "sporu" je v tom, že každý může zkusit vše. Podle mě to opravdu zkusit může.

souhlasí...to jsem taky psal, že zkusit to může :) moje výhrada byla jen vůči této větě Mildar píše:
V 5e by mel mit moznost kazdy delat vsechno, proto bych rekl, ze tool pouzit muzes, ale nemas proficienci.
25.7.2016 21:24 - Lurker
Babaj: Díky
25.7.2016 21:54 - ShadoWWW
Psal jsem o tom už kdysi zde.
25.7.2016 22:34 - Babaj
presto to tam nemas shadowwwe uplne presny :- a to prave o tu pasaz na kterou jsem se ptal puvodne.... ono to je pravda co tam mas, ale jen pokud nejde o zamek :-).. proste dvere jistene javlackou nebo nejakym jednoduchym mechanizmem, ktery by se tezko svou jednoduchosti dal nazvat zamek... treba lankem svazave dvere k sobe.. nebo treba dvere na zavlacku s retizkem.. zavora a ani nevim co by mne napadlo
26.7.2016 08:43 - Rojta
Babaj: což je vyřešené. Pokud není na dveřích zámek, není ani třeba zlodějské náčiní, ani to není možné. Retěz přeřezat nebo urvat, lano přetrhnout, atd. Tj. v tom to případě nemůžeš ani zkusit použít zlodějské náčiní, protože ho není k čemu použít...
26.7.2016 08:52 - Vojtěch
Vaše zlodějské nádobíčko neobsahuje pilku, háčky a tak?
26.7.2016 09:26 - Merlin
Rojta píše:
Tj. v tom to případě nemůžeš ani zkusit použít zlodějské náčiní, protože ho není k čemu použít...



zlodějské náčiní můžu použít k 1000 jiných věcí než je otevírání zámků...jsou tam pilky, kleště, šperháky, planžety, dráty.....
26.7.2016 09:35 - Babaj
presne .. prave na prerezani dratku je zlodejske naradi jako delane :-)) je to takovy zamecnicky nadobicko :-) proste ne vzdy chces ddelat hluk s vybouravanim futer :-))
26.7.2016 16:13 - LokiB
Lurker: vzhledem k tomu, že 5E v základu nehraje na hrací plán, ani na facing postav, tak není ani flankování ... pro sneak attack je jiná mechanika.
Psali, že obecně to přišlo lidem často obtížný rozhodnout, zejména u "větších příšer" ... tak aby nezatěžovali lidi, radši to vypustili.
26.7.2016 16:22 - LokiB
ad spor o proficiency ... jen doplním citaci z pravidel:

PHB p.152 píše:

Lock. A key is provided with the lock. Without the
key, a creature proficient with thieves’ tools can pick
this lock with a successful DC 15 Dexterity check.


p.175 píše:
A character can only provide help if the task is one that
he or she could attempt alone. For example, trying to
open a lock requires proficiency with thieves’ tools, so a
character who lacks that proficiency can’t help another
character in that task.


Závěry si z toho každý udělá sám podle svého gusta
26.7.2016 17:17 - Merlin
LokiB píše:
Lurker: vzhledem k tomu, že 5E v základu nehraje na hrací plán, ani na facing postav, tak není ani flankování ... pro sneak attack je jiná mechanika.
Psali, že obecně to přišlo lidem často obtížný rozhodnout, zejména u "větších příšer" ... tak aby nezatěžovali lidi, radši to vypustili.


v DM je to uvedeno jako nepovinné pravidlo. Flankující postavy mají výhodu na útok
26.7.2016 22:14 - Rojta
Pointa není v tom, jeslti je nebo není pilka ve zlodějským náčiní, ale v tom, že na přeřezání zámku pilkou nepotřebuješ zdatnost se zlodějským náčiním. Pokud někdo nehodlá nechat hráče házet na "přeřežu řetěz touhle pilkou na kov".
27.7.2016 00:14 - LokiB
Babaj: jestli ono si to moc neidealizujes ... pila na kov je pomerne moderni nastroj, potrebujes k vyrobe nemale technologie a material. v DnD bych nad tim hodne premyslel, jestli to vubec povolit a pripadne za jakou cenu. imho rozhodne ne v zakladnim zlodejskem nacini

Pravidla asi celkem zamerne nejmenuji to, co je obsahem nacini. Dulezite je, ze by pravidla mela co nejlepe vysvetlit, resp. dat hracum navod urcit, co se s nimi da delat. Bez toho, aby do hry doplnovali svoji zkusenost :)

Nejlepe to imho vystihl jeden komentar u debaty na gianitp ohledne presne tohodle tematu: zlodejske nacini obsahuje presne to, co potrebujes, abys mohl udelat to, co pravidla rikaji ze muzes.
stejne jako u kouzelnika obsahuje jeho mesec s ingrediencemi presne to, co potrebuje ke kouzleni
27.7.2016 00:46 - LokiB
celkem pekne shrnuti vseho, co se o problematice zlodejskeho nacini pise v pravidlech:
http://rpg.stackexchange.com/questions/50850/do-you-have-to-have-thieves-tools-in-order-to-pick-a-lock

zavery z toho delaji trochu jine nez ja :)
27.7.2016 05:44 - Vojtěch
K té pilce - v momentě, kdy máš v pravidlech adamantin je veškerá debata o technologiích výroby pilky na kov dost zbytečná.
27.7.2016 07:12 - efram
Vojtěch píše:
K té pilce - v momentě, kdy máš v pravidlech adamantin je veškerá debata o technologiích výroby pilky na kov dost zbytečná.


Tak samozřejmě ve fantasy světech lze povolit vlastně vše. Ovšem zjednodušení s adamantinem bych se bránil. Pokud vyloučíme magii, je pořád problém vyrobit malinkou pilku do náčiní. Nevím zda by se zloděj tahal s adamantinovou kaprovkou :). Poslední slovo by měl mít GM. Záleží je na něm a na konceptu světa.
27.7.2016 08:00 - Vojtěch
U adamantinu ti stačí prakticky jakýkoli odřezek. Ta blbost dokáže krájet železo jako mrkev. Bez zoubků to bude trvat déle přepižlat, ale přepižlá, asi jako když budeš dost dlouho pižlat s rybičkou měkčí klacík.
27.7.2016 08:24 - Merlin
LokiB píše:
Pravidla asi celkem zamerne nejmenuji to, co je obsahem nacini. Dulezite je, ze by pravidla mela co nejlepe vysvetlit, resp. dat hracum navod urcit, co se s nimi da delat. Bez toho, aby do hry doplnovali svoji zkusenost :)

Asi čteme jiné pravidla. Ty naše seznam obsahují
27.7.2016 08:37 - efram
Vojtěch píše:
U adamantinu ti stačí prakticky jakýkoli odřezek. Ta blbost dokáže krájet železo jako mrkev. Bez zoubků to bude trvat déle přepižlat, ale přepižlá, asi jako když budeš dost dlouho pižlat s rybičkou měkčí klacík.


Nic proti proč ne. Přece jen malá adamntitová pilka za nějakej těžkej quest ....... :)
27.7.2016 08:54 - Vojtěch
Spíš za cenu MWK nářadí. Core DnD není adamantin nic tak nesehnatelného.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1002140045166 secREMOTE_IP: 3.143.244.83