Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
4.8.2016 21:16 - ShadoWWW
Moganus: Zdatnosti mohou být následující:
Se zbraněmi: Pokud jsi zdatný se zbraní, přičítáš si k hodu na útok touto zbraní kromě opravy použité vlastnosti i zdatnostní bonus (pozor, ne k hodu na zranění!)
Se zbrojemi: Toto je trochu speciální zdatnost, protože se k ní neváže zdatnostní bonus. Když nosíš zbroj, se kterou nejsi zdatný, nemůžeš sesílat kouzla a máš
nevýhodu k ověřením vlastností, záchranným hodům a hodům na útok, které zahrnují Sílu nebo Obratnost.
V dovednostech: Pokud se pokoušíš o činnost, při které tě PJ vyzve k ověření jisté vlastnosti, můžeš si k hodu na ověření přičíst zdatnostní bonus, pokud při dané činnosti můžeš využít dovednost, ve které jsi zdatný.
S pomůckami: Pokud se pokoušíš o činnost, při které používáš určitou pomůcku a při které tě PJ vyzve k ověření jisté vlastnosti, můžeš si k hodu na ověření přičíst zdatnostní bonus, pokud jsi zdatný s danou pomůckou. (Pozor! Pokud bys současně mohl využít i nějakou dovednost, ve které jsi zdatný, nemůžeš si bonus přičíst dvakrát, pouze jednou!)
V záchranných hodech: Když si házíš záchranný hod na určitou vlastnost, ve kterém jsi zdatný, přičteš si k hodu svůj zdatnostní bonus.
Kouzelní: Kouzlící postavy si přičítají zdatnostní bonus v rovnici svého SO záchrany kouzla a v rovnici své útočné opravy kouzla (viz popis sesílání kouzel u konkrétního kouzlícího povolání)
5.8.2016 10:35 - Mildar
DM Screenu je na netu nekolik, celkem zalezi jaky chces format. Nedoporucuji originalni protoze tam je celkem dost grafiky na ukor obsahu.
7.8.2016 23:00 - Dungo
Kluci mám dotaz jak je to se zdatností při ověřování vlastnosti? třeba pří zneškodňování pasti? počítá si někdo k této činnosti zdatnostní bonus?
7.8.2016 23:07 - ShadoWWW
Ke zneškodnění pasti je zpravidla nutné mít zlodějské náčiní. Pokud jsi s ním zdatný, počítáš si bonus.
7.8.2016 23:12 - Dungo
dík moc :)
7.8.2016 23:25 - ShadoWWW
Jinak tam, kde je možné použít dovednost, si přičítáš zdatnostní bonus k ověření vlastnosti, pokud jsi zdatný v dané dovednosti. Tam, kde je to jen čistý hod na vlastnost bez použití jakékoliv dovednosti (například ověření Síly při vyrážení dveří), se zdatnostní bonus prostě nepřičítá.
7.8.2016 23:37 - Xyel
ShadoWWW píše:
Tam, kde je to jen čistý hod na vlastnost bez použití jakékoliv dovednosti (například ověření Síly při vyrážení dveří), se zdatnostní bonus prostě nepřičítá.

Tomhle mi trochu neštymuje (možná mě jenom zmátla formulace) - pokud si v dané vlastnosti proficient (např. barbarian ve zmíněné síle), tak si k ověření síly na vyrážení dveří bonus určitě přičítáš....
7.8.2016 23:41 - ShadoWWW
Xyel: Máš pravdu. Na schopnosti povolání jako barbarova Nezkrotná síla jsem v tu chvíli zapomněl. Dobrá poznámka. Takže ano, někdy je možné získat zdatnostní bonus i jen k ověření vlastnosti.
8.8.2016 00:02 - Xyel
ShadoWWW píše:
Na schopnosti povolání jako barbarova Nezkrotná síla jsem v tu chvíli zapomněl. Dobrá poznámka. Takže ano, někdy je možné získat zdatnostní bonus i jen k ověření vlastnosti.


Co jsem měl na mysli je tabulka ze str. 37 (česká pravidla verze s metry), dle které má každé povolání zdatnost právě ve dvou vlastnostech.
8.8.2016 00:13 - Aegnor
Xyel píše:
... dle které má každé povolání zdatnost právě ve dvou vlastnostech.

Každé povolání má zdatnost ve dvou záchranných hodech. Tzn. pokud si barbar háže na odolání nějakému jedu, přičítá si k hodu, krom bonusu za odolnost, i zdatnostní bonus. Ovšem pokud si proti stejnému jedu háže třeba hraničář, tak si k hodu přičte pouze bonus za odolnost.
8.8.2016 00:41 - Xyel
Aegnor píše:
Každé povolání má zdatnost ve dvou záchranných hodech. Tzn. pokud si barbar háže na odolání nějakému jedu, přičítá si k hodu, krom bonusu za odolnost, i zdatnostní bonus. Ovšem pokud si proti stejnému jedu háže třeba hraničář, tak si k hodu přičte pouze bonus za odolnost.

A jak se jmenuje hod, kde by se tedy házelo pouze na vlastnost (nikoliv dovednost) a zdatnostní bonus se nepočítal?

Protože v 5E znám dva hody - ability check a saving throw. Na to první jsou proficiency v dovednostech (skillech), na to druhé proficiency z povolání. Žádný třetí typ hodu neznám...
8.8.2016 01:05 - Aegnor
Xyel píše:
Protože v 5E znám dva hody - ability check ...

Vlastnost (tzn. síla, obratnost atd) == Ability (v AJ).

Jinak pro tohle doporučuju přečíst sekci Ověření vlastností a podsekci dovednosti (V českém překladu strana 174). Ve stručnosti - použití dovednosti (skillu) je speciální případ ability checku.
8.8.2016 06:26 - Dungo
právě to mě mátlo u toho ověřování zneškodnení pasti, že na oveření skillu se příčíta zdatnostní bonus ale ta past je psána až na konci ověřování obratnosti a nebyl to záchranný hod na obratnost :) mohli to tam rozvést, že na to potřebuješ zdatnost :) takže když bude postava zdatná se zlodějským nářádím, ale bude mít jen improvizované zlodějské nářádí, třeba když utečou z vězení atd bude si moct připsat ten bonus nebo musí mít přímo zlodějské náčíní?
8.8.2016 07:24 - -Sniper-
ShadoWWW: co je Nezkrotná síla v angličtině? Já vím jen o Ragi že mu dává výhodu (advantage), ale ne že by něco dávalo zdatnost (proficiency).
8.8.2016 08:22 - Babaj
Dungo.. vicemene to spis funguje tak ze zneskodneni pasti je (Ability check)....Obratnost(čachry).... takze podle tipu pati pokud nema neco vyspecifikovano zvlastniho v popisu.. tak se jedna o hod na obratnost a pokud jsi zdatny v cachrech a nebo pokud mas zdatnost se zlodejskym naradim a pouzivas ho pritom.. tak si prictes zdatnostni bonus.. dulezity je ,ze zdatnostni bonus se ti pricte pouze jednou... takze ikdyz mas zdatnost v cachrech i s zlodejskym nacinim tak porad to bude jen +2(na nizkych levelech)... druha otazka je zda je to pas kde musis mit zlodejske naradi.. vetsinou to maji pasti nejak vyspecifikovany..... kuprikladu na slozitejsi mechanickou past v zamku bude trba.. ale na past nastavenou na provazku o zakopnuti - tam potreba nebude a bude ti stacit jen cachry na zneskodneni.. co se tyce improvizovaneho nadobicka... Tak tam to resime treba hodem s nevyhodou..
8.8.2016 08:25 - Xyel
Aegnor píše:

Vlastnost (tzn. síla, obratnost atd) == Ability (v AJ).

Jinak pro tohle doporučuju přečíst sekci Ověření vlastností a podsekci dovednosti (V českém překladu strana 174). Ve stručnosti - použití dovednosti (skillu) je speciální případ ability checku.

Díky. Hmm... a to jsem si říkal, jak mi pravidla hezky dávají smysl. Ale zřejmě pokud chci Ovládat těžce naložený dvoukolák v prudkém klesání , tak bych měl házet na obratnost bez zdatnosti, ale pokud chci Ovládat těžce naložený dvoukolák v prudkém klesání a nebýt přitom nikým slyšen, tak si házím na nenápadnost se zdatností. Asi proto jsem čistý ability check ještě nepotkal.
8.8.2016 08:33 - ShadoWWW
Měl bych se řídit pravidlem, že od určité pozdní hodiny už nepíšu do diskuzí.

-Sniper-: Indomitable Might. Ale o zdatnosti se v ní nepíše. Jak jsem přišel v noci na to, že se tam o ní píše, nevím. :) Asi už silná únava. :(
8.8.2016 08:47 - -Sniper-
ShadoWWW: Jsem si říkal. Právě pokud vím tak to nikde takto není (snad právě proto aby nedocházelo k pravidlovým kolizím s bonusy za zdatnost s dovednostmi / nářadím).

Dungo: mé pojetí DnDček je takové, že nikdy nenechávám házet hráče na čistou vlastnost, vždy je to buď záchranný hod nebo dovednost, případě zdatnost s nářadím. Cílem je promítat do hry volby postav jaké povolání, rasu (protože některé rasy ovlivňují i záchranné hody) a dovednosti si dali. Věřím že to není v rozporu s pravidly, je to spíše upřesnění.

U příkladu s pastí mi jde hodně o to jak hráči popíší že past zneškodňují a jaké jsou cíle. U jemné práce aby se nějaká konkrétní past nespustila to bude zlodějské náčiní, když třeba hráči jen něčím zalegrují díry ze kterých létají šipky tak to bude asi zručnost a nízké cílové číslo a třeba v jedné z posledních her s kyvadlovou sekerou se skřetí paladin rozhodl ji spustit a pak urvat a to byla atletika (a hodil 20ku což jsem musel odměnit, když jsem viděl tu radost, takže nejen že past nesebrala družině zdroje, ale paladin si rozšířil svůj repertoár o kvalitní obouruční sekeru).
8.8.2016 09:45 - LokiB
-Sniper-: tak ono pro někoho, kdo nemá proficiency v Acrobatics je úspěšný skok ze střechy na střechu stejně jen prostý Dexterity check (když tedy neberu skok do dálky, ale na dopad, jinak by to byl Athletics/Strength check)

To, že je to skill check se tedy prakticky týká jen těch, co v ní mají proficiency nebo nářadí.

viz třeba starší diskuze jinde: http://www.giantitp.com/forums/showthread.php?424206-Ability-Checks-and-Skill-Checks

Někdy může být přiřazení skillu k dané činnosti diskutabilní, ale jestli vám to vyhovuje, proč ne. Myslím tím, že ne úplně každá činnost ve hře, kterou může být důvod ověřovat, musí být napojitelná na jeden z nemnoha definovnaých skillů. Ale tak jde o to, jak si je člověk vyloží
8.8.2016 10:35 - -Sniper-
LokiB: přesně jak píšeš. Vždy to může být jen hod na vlastnost, nebo hod na dovednost, hra nepodmiňuje ani jedno z toho - reálně u situací kde to stojí za hod nemám problém dovednost co se na to váže najít - a pokud mám, je to signál že daná akce nejspíš není jasně nadefinovaná či není jasný její záměr a je dobré se vrátit o krok zpět.

Já zvolil, že vždy to na dovednost navážu právě proto, že to jde. Nikdo na tom netratí (když nemáš dovednost, tak prostě jen použiješ příslušnou vlastnost bez bonusu), ale dává mi to do hry projev volby ("Kdybych si vzal akrobacii, měl bych větší šanci dopadnout lépe, ale to bych si pak nemohl vzít Jednání které mi pomohlo v tom vyjednávání před chvílí.").

Díky za odkaz, dám si ho do seznamu věcí k pročtení :D
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10025787353516 secREMOTE_IP: 3.15.10.137