Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
18.4.2017 22:36 - ShadoWWW
igraczek: Obvykle máš určitý počet známých kouzel, ze kterých si pak každý den můžeš připravit seznam připravených kouzel, která pak můžeš sesílat. Klerik, druid a paladin pojem "známá kouzla" neznají, protože si mohou připravovat kouzla z celého seznamu kouzel svého povolání (samozřejmě z těch, která dokážou seslat, tj. mají pro ně pozice kouzel). Pro ně jsou tedy fakticky "známá kouzla" všechna klerická, respektive paladinská, nebo druidská kouzla, která dokážou seslat (i když se u nich ten pojem v pravidlech neuvádí). Klerik a druid mají akorát "známé triky" (jejich počet najdeš v Tabulce klerika, respektive druida); to aby neměli všechny.

Kouzelník dle pravidel taky nezná pojem "známá kouzla". Fakticky jsou pro něj známá kouzla ta, co má ve své knize kouzel. Podobně jako klerik má kouzelník "známé triky".

Je to tak jasnější? Když tak se ptej...
18.4.2017 22:41 - Aegnor
igraczek píše:
Ahoj. Mohl bych někoho znalého poprosit o vysvětlení známých vs. připravených kouzel u např. klerika (a dle čeho se příp. určuje)? Z pravidel mi to není vůbec jasné a v textu mi přijde, že motají jedno s druhým dohromady. Díky.

Teď možná nebudu mluvit 100% pravdu, ale jsem si tím tak na 95% jistej.

Máš seznam známých kouzel (tedy kouzel, které ses naučil/dostal od boha/cokoliv). Z tohoto seznamu si vždy, když můžeš (po dlouhém odpočinku?) připravíš seznam použitelných kouzel. Pokud už takový seznam máš, tak ho můžeš upravit (klidně vyměnit všechny kouzla) či nechat tak jak je. Poté můžeš sesílat pouze kouzla ze seznamu připravených kouzel. Pokud chceš seslat kouzlo, které znáš, ale nemáš připravené, tak si ho musíš prvně připravit. To je celé.
18.4.2017 22:44 - Šaman
igraczek píše:

Nehrál jsi Baldur's Gate, Icewind Dale, nebo Neverwinter Nights libovolné verze?
Ty všechny jedou na zjednodušeném ADnD třetí edice.

U kouzelníka to je jasně rozlišené proto, že ten na začátku má asi tři kouzla a všechna ostatní se musí nejprve naučit - opsat do své knihy kouzel (typicky ze zakoupeného/nalezeného svitku). Zatímco divine magic (klerici, druidi, paladini, rangeři) je trochu odlišná - adept umí vždy všechna kouzla na která má úroveň, žádná kniha kouzel tu není.

Co se týče slotů pro sesílání, tam už je to stejné - před spánkem si každý sesilatel vybere kouzla, která bude schopen zítra seslat. Mají od každé úrovně kouzel několik slotů, která zaplní a po vyspání je mohou sesílat. Ostatní sice znají, ale sesílat je nemohou. (Je to jako jednorázové taháky na písemku. Ostatní předměty a témata sice taky znám, ale výpisky a vzorečky mám nabiflované jen pro konkrétní test. :)
18.4.2017 22:51 - ShadoWWW
Šaman: V 5e ty sloty fungují jinak než v AD&D. V 5e navíc u hraničáře zavedli počet známých kouzel, takže si nemůžeš připravovat kouzla z celého seznamu svého povolání jako druid, paladin nebo klerik.
18.4.2017 22:55 - efram
Lehce jsem Shadow projel ty prirucky a jsou teda moc pekne. Zarazila mě zvlástnost týkající se tech levelu v příručkách uváděných. Myslím si, že ten tech level 0 měl začínat (vyhovovalo by mi to - ale jsite si to lze přizpůsobit) popisem ještě víc v minulosti a mohl to být takovej pravěk a ne renesance +- jak popisují.
18.4.2017 23:13 - igraczek
OK, tak já to jen pro jistotu shrnu - klerik zná všechny, na který má lvl, připraveno má MOU + úroveň a pozice se řídí dle tabulky.
Každopádně díky moc za bleskové rady, ve světle vašich výpovědí už to dokonce vidím i v pravidlech :)
18.4.2017 23:17 - ShadoWWW
igraczek: jj, přesně tak.
19.4.2017 16:57 - York
Šaman píše:
Nehrál jsi Baldur's Gate, Icewind Dale, nebo Neverwinter Nights libovolné verze?
Ty všechny jedou na zjednodušeném ADnD třetí edice.


Nope, Baldurka je ADnD 2e. Zlaté to časy :-)
19.4.2017 17:04 - Šaman
York píše:
Nope, Baldurka je ADnD 2e. Zlaté to časy :-)

Takže trochu offtopic, ale:
- 2e je ještě AC alias šance že dostanu zásah (čím míň, tím líp)
- 3e je už AC alias obranné číslo (čím víc, tím líp)?

Myslel jsem, že to je rozdíl až mezi 3e a 3.5e :)
A je to asi největší rozdíl mezi BG a IW (ostatní je spíš evoluce a rozšířené možnosti).
19.4.2017 17:08 - sirien
ADnD je pokud se nepletu THAC - To Hit Armor Class. Čím menší, tím lepší (útočník podhazuje). Proto legendární pojem "THAC0"

3e je AC - Armor Class. Čím vyšší, tím lepší (útočník přehazuje).
19.4.2017 17:33 - Šaman
THAC0 je ale útočné číslo. Šance na zásah protivníka, který má AC=0.
A to AC je (bylo ve starých verzích) nejlepší mít co nejnižší.
Což se pak změnilo a AC už je dnes obranné číslo ve smyslu čím víc, tím líp.
19.4.2017 17:40 - sirien
Aha :) Tak to bylo ještě komplikovanější, než sem doteď myslel - ještě že mě tohle při hraní nikdy nepotkalo :D

EDIT: každopádně ta změna byla určitě ADnD / 3e. Původní 3e už měla takřka určitě normální ACčko.
19.4.2017 17:43 - Aegnor
V ADnD to bylo "podhazuji své THAC0 + enemy AC", ne?
19.4.2017 17:55 - York
sirien píše:
Tak to bylo ještě komplikovanější, než sem doteď myslel


To ti jen přijde komplikované, protože jsi zvyklej na jinej postup.

• Teď děláš: Hodíš D20, přičteš své to-hit bonusy (1 sčítání), porovnáš s AC cíle (1 porovnání).

• V ADnD jsi dělal: vezmeš své THAC0, přičteš AC protivníka (1 sčítání), porovnáš s hodem D20 (1 porovnání).

Jsou to ty samé operace, jen provedené v jiném pořadí.
19.4.2017 18:01 - sirien
Jo, jak to Aegnor popsal, tak už mi to tak komplikované nepřijde. Naopak koncept "moje šance na zásah zhoršená o soupeřovu obranu" mi dává dokonce i docela smysl. Asi sem se nechal unést legendou toho, jak bylo THAC hrozné peklo, kterou průběžně přiživují starší DnDčkaři :)
19.4.2017 21:07 - York
sirien píše:
Asi sem se nechal unést legendou toho, jak bylo THAC hrozné peklo, kterou průběžně přiživují starší DnDčkaři :)


Starší DnDčkáři mají THAC0 rádi, ti určitě nic takového nešíří ;-)
20.4.2017 08:09 - Merlin
ADnD jsme se něco nahráli :) a THAC0 mi nedělalo zase tak velké problémy :)
20.4.2017 10:16 - Ebon Hand
York píše:
• V ADnD jsi dělal: vezmeš své THAC0, přičteš AC protivníka (1 sčítání), porovnáš s hodem D20 (1 porovnání).

V ADnD vezmeš svoje Thac0 odečteš AC protivníka (většinou je plusové) a musíš hodit tolik, nebo víc.
20.4.2017 10:26 - York
Ebon Hand píše:
V ADnD vezmeš svoje Thac0 odečteš AC protivníka (většinou je plusové) a musíš hodit tolik, nebo víc.


Jo jasně, Sirien mě úplně zmátl :-)
20.4.2017 11:25 - Aegnor
Ebon Hand píše:
V ADnD vezmeš svoje Thac0 odečteš AC protivníka (většinou je plusové) a musíš hodit tolik, nebo víc.

JO! Ano! Proto je to tak neintuitivní! Čím vyšší AC, tím méně protivníkovi stačí na hod, čím nižší AC, tím více potřebuje hodit.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10462784767151 secREMOTE_IP: 18.221.208.183