Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
20.4.2017 21:26 - LokiB
No, ADND jsem se něco nahrál a THACO intuitivní opravdu nebylo a jako starý ADNDčkář jsem ho moc nemiloval :)

V oDnD to bylo i problematický v tom, jak jsi vlastně vůbec něší THAC0 zjistil
A co se celého procesu týče, inu
posuďte sami
21.4.2017 00:19 - York
LokiB píše:
No, ADND jsem se něco nahrál a THACO intuitivní opravdu nebylo a jako starý ADNDčkář jsem ho moc nemiloval :)


Inu, v každém stádu se najde černá ovce (kterou jsme opomněli ukamenovat, upražit fireballama, dizintegrovat, hodit do úst zeleného démona a pojistit wishem proti ressurectu) potvrzující pravidlo ;)
21.4.2017 05:16 - ShadoWWW
Přechod od THAC0 k AC kvitovala většina hráčů s povděkem. Konec konců taky důvod, proč retroklony ADnD (či Basic DnD jako Labyrinth Lord) mají vesměs taky AC a ne THAC0.
21.4.2017 09:40 - efram
Tak to jsem taky cerna ovce. Thaco bylo vsechno jen ne herne intuitivni. Bylo to, podle me, prave jeho negativnim vymezenim.
21.4.2017 09:44 - LokiB
S černejma ovcema se to má podobně jako s černejma labutěma :) Kdo to umí spočítat?

Ono ta "složitost" měla v sobě i určitý punc zasvěcení ... kdy se člověk ovládnutím daného výpočtu dostal do vyvoleného kruhu. Nezasvěcení neměli šanci tomu porozumět, takže to sloužilo tak trochu jako zednářské rozpoznávací heslo :)
21.4.2017 10:07 - efram
jestli to pak není jen takové zednářství na oko :). taky se mohu levou rukou drbat na pravé straně hlavy. Byl bych pak ze zednářské Drbohlé kóje ? :p.
Hrát se s tím samozřejmě dalo, ale ......
21.4.2017 11:02 - York
You know nothing, Jon ShadoWWW... ;-)
21.4.2017 11:56 - Kosťa
Ehm ono jako to na pochopení není složitý ale je tam ten divnej mechanismus že čím vyšší hodnota ac nebo THAC0 tím seš na tom hůř a když znáš jen DrD a dostaneš se ke hře jako baldurs gate kde to není v nikde vysvětlený tak to amtoucí fakt je :-D
21.4.2017 12:16 - LokiB
Ono to tedy v DnD i ADND bylo stejne i se save hodama ... zes je prehazoval a cim vyssi, tim horsi.
ten system byl delanej na to, ze jsi mel staticky cislo, nic jsi k nemu nepricital a chteli, aby vyssi hod byl lepsi, tedy 20 nejlepsi.
a kdyz se mas v dane veci zlepsovat, a nemas to resene rostoucima bonusama, tak klesajici cilove cislo je jedina moznost :)
21.4.2017 12:35 - York
LokiB píše:
a kdyz se mas v dane veci zlepsovat, a nemas to resene rostoucima bonusama, tak klesajici cilove cislo je jedina moznost :)


Není to jediná možnost, ještě můžeš místo přehazování podhazovat. Tak to má řešené Warzone, proto jsem to Sirienovi tak snadno odkýval.
21.4.2017 12:57 - LokiB
York: ale tam byla ta podminka uvedena, ze chces, aby "cimvictimlip 20 is the best", jak jsem psal ... takze nemuzes podhazovat. nebo ne? Savy se nepodhazovaly, nebo jo?
21.4.2017 13:19 - York
LokiB píše:
ale tam byla ta podminka uvedena, ze chces, aby "cimvictimlip 20 is the best"


Hmm, pravda.

Je na tom každopádně vidět, jak jsou designová rozhodnutí málokdy jednoznačná a jednoduchá. Přehazování statického čísla u savingů je třeba zrovna docela hezká myšlenka. Má ale ne až tak hezké důsledky jinde...
21.4.2017 23:36 - Gurney
Mě by docela zajímalo, jak se celý ten downgrade jménem THAC0 vlastně zrodil. ODnD a první edice AD&D totiž sice měly "descending AC" (čím menší tím lepší) ale v pdobě dodnes u wargames používaných tabulek "kolik musím hodit pro zásah"...

...což sice vypadá na první pohled hrozně, ale ve skutečnosti hráč potřebuje vždy jen řádek tabulky odpovídající momentální úrovni postavy a namísto výpočtů pak stačí jen porovnávat čísla.
21.4.2017 23:50 - LokiB
Gurney: Však to je to, co jsem tu postoval v #3611 ...
Ale i tam tomu uz rikali THAC0. Jenze kdo si ma porad pamatovat celou tabulku? Musis ji mit porad pred sebou, coz je dost omezujici.
treba pro ten tevel 7-9 je vlastne THAC0 = 16, ne? zbytek je jen rozepsana ta sama informace do tabulky
a akorat musis vedet, ze se ti zlepsuje kazdy 3 urovne o 2 :)
22.4.2017 01:46 - Gurney
To co postuješ je D&D Rules Cyclopedia, což je dost pozdní přepis Basic D&D (z r. 1991, tedy už z éry AD&D 2e, do kterého měla Cyclopedia sloužit jak zjednodušený úvod). Pokud vím tak v Holmesově, Moldvayově a Mentzerově variantě Basic D&D ani v základních příručkách k AD&D (1e) se "THAC0" nevyskytuje.

Tabulku si pamatovat nemusíš, stačí mít inteligentně řešený osobák:
23.4.2017 18:17 - ShadoWWW

Ártovou knížku Dungeonology teď mají v akci na Megaknihy za 508 Kč.
24.4.2017 16:55 - Ebon Hand
Gurney píše:
tabulek "kolik musím hodit pro zásah"...

Mě to teda přijde to stejné sdělení, jen každé jinou formou. V tabulce máš předem vypsané všechny hodnoty. Samotné Thac0 je jen prostřední sloupeček. Já osobně se tabulkám spíš vyhýbám, protože v nich nerad něco hledám, narušuje mi to prožitek. A vznik názvu Thac0, při Amíkovské lásce ke zkratkách, mi přišel celkem intuitivní. :-)
24.4.2017 19:30 - ShadoWWW
Dnes v rámci UA vyšly odbornosti určené pro rasy. Na první pohled se mi líbí o dost víc než ty z minulého týdne.
24.4.2017 19:45 - LokiB
Některé jsou celkem pěkné, z jiných je dost cítit žánrové klišé :(
25.4.2017 10:19 - Mildar
Tyhle veci se stejne casto homebrewujou. Je fajn mit alespon mensi navod od tvurcu hry
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.081676006317139 secREMOTE_IP: 3.15.4.244