Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
26.4.2017 02:47 - sirien
Nepřijde mi to tak "významné", abych to překládal, ale je to zajímavý text.

Rob Donoghue tvrdí, že srdcem DnD, které DnD definuje a drží "nahoře", jsou kouzla.

tady: The Importance of Spells
26.4.2017 10:33 - LokiB
A to pritom ve 4E i v 5E mnoho kouzel co se efektu a mechanik hodne hodne zmenili.
A presto treba ten fireball, ktery ma uplne jinak udelane parametry dmg ... a stale je to pro mnoho lidi "the fireball"

jo, s mnohym v tom clanku se da souhlasit
26.4.2017 10:43 - Vojtěch
Firecube!
10.5.2017 15:21 - ShadoWWW
Tak jsem zas po čase nahlédl k sousedům a je to tam ve vlákně o 5E strašněj marast. Snažil jsem se tím prokousat a vybrat nějaké zajímavější dotazy. Respektive dotazy, které by stály za řeč a které jsem pochopi. V některých eerieBaatezových postech mám problém chápat, co chce svým projevem formulovat, jestli jen názor, nebo věcný dotaz. Nebudu jim to tam plevelit, mají tam své odborníky. Ale pár mých postřehů:

eerieBaatezu píše:
Binární (Dis)Advantage je kokotina, vytváří to úplně pitomý důsledky v našem, od dob DrD II, tak milovaném vztahu "mechaniky - fikce".

Hlavní myšlenka výhody/nevýhody je: 1) Matematická jednoduchost (jen porovnáš 2 čísla) a 2) Nemění množinu možných výsledků. Dokážeš hodit jen takový výsledek, jaký bys dokázal hodit i bez ní.

eerieBaatezu píše:
Jakože proč je v 3.5e easy 5 a průměrná obtížnost 10 a v 5e easy 10 a průměrná obtížnost 15? Nějak mi to nedává smysl.

Začnu citací z pravidel:
Píše:
Měj na paměti, že postava s hodnotou 10 přidruženou k dané vlastnosti a bez zdatnosti uspěje v lehké činnosti asi v 50% případů. Střední činnost vyžaduje pro úspěch vyšší hodnotu, nebo zdatnost, kdežto těžká činnost obvykle vyžaduje obojí. Velká porce štěstí s k20 také neublíží.

Má to tři důvody: 1) Autoři nechtěli, aby PJ vyžadoval hod kvůli každé prkotině. Méně závažné věci je lepší odehrávat jen role-playingově a nerušit volné plynutí hry vyhodnocováním mechaniky. 2) Stupně obtížnosti zůstávají stejné od 1. do 20. úrovně, díky tomu hráč skutečně pociťuje, že jeho postava sílí. 3) 10-15-20 se dobře pamatuje.
Ještě stojí za zmínku, že pro hráče, kteří rádi řeší herní mechaniky, autoři navrhují rozšířit standardní SO i o další stupně, od 5 (velmi lehké) do 30 (téměř nemožné). Osobně jsem si ale vždy vystačil se standardní množinou 10-15-20.

eerieBaatezu píše:
Jsem koukal na podivný scalování kouzel. Fireball dává 8d6 dmg v základu. Za seslání v o level vyšším slotu je bonusový dmg 1d6 za slot. To je nepoměr jako sviňa. Když si vezmu, jak jsou vyšší sloty vzácné a člověk si je chce šetřit na ta hustější kouzla vyššího levelu, tak snad ani nemá cenu k 8d6 přidávat jednu nebo dvě d6, nehledě na to, že povedený save půlí dmg, takže to je úplné plýtvání sloty.


To je kvůli multipovolání. Když si postava vezme multipovolání, získá více možností, co může (ve svém tahu) dělat. Na druhou stranu postava s jedním povoláním je ve výsledku efektivnější. Je to volba větší univerzálnost vs. větší efektivita.
Ale k věci: Kouzelník 5/klerik 5 získá oproti klasickému kouzelníkovi na 10. úrovni další seznam kouzel, spoustu nových schopností a možností (nejen) kouzlení. Má stejný počet pozic stejné úrovně jako kouzelník či klerik 10. úrovně, tedy včetně tří pozic 4. úrovně a dvou pozic 5. úrovně, ale i jako kouzelník a i jako klerik si může připravit jen kouzla maximálně 3. úrovně (protože v obou povoláních je jen na 5. úrovni). A zde přichází ke slovu zvyšování účinnosti kouzel nižší úrovně za pozice kouzel vyšší úrovně. Pro kouzelníka na 10. úrovni by to možná bylo plýtvání drahocenými pozicemi vyšší úrovně, ale pro postavu s multipovoláním je to naopak příležitost, jak být platným sesilatelem i v družině vyšší úrovně.

eerieBaatezu píše:
Jak v 5e funguje ta passive perception? V pravidlech je psaný, že passive znamená, že nějakou činnost dělám pořád a pořád dokola, třeba že slídím po místnosti a hledám tajný dveře.

Opakovanná činnost to jen jedna z možností interpretace pasivního ověření. Viz pravidla.
Píše:
Takové ověření může představovat průměrný výsledek opakovaně prováděné činnosti, například hledání tajných dveří znovu a znovu. Nebo se dá použít, když PJ chce tajně rozhodnout, jestli postavy uspějí v něčem bez hodu kostkou, například jestli si všimnou schované nestvůry.


Pieta píše:
Že nad každým featem visí ta možnost "a nebo si nevezmu žádný feat a místo toho +1 na útok/zranění/obranu/save/hp za level," a nepřijde mi, že by v téhle konkurenci moc těch featů obstávalo.

Odbornosti v 5E fungují podobným způsobem jako multipovolání v 5E. Pokud jeden na efektivnost, spíše se ti vyplatí výchozí zvýšení vlastností. Pokud jedeš na variabilitu, odbornost je lepší. Multipovolání a odbornosti jsou oboje volitelná pravidla a záměrně fungují podobně. Obojí závisí na rozhodnutí PJ, jestli je ve hře povolí. Některým PJ přijdou multipovolání až příliš ovlivňující tón hry a povolují jen odbornosti. Jiní ani ty ne, pak si hráč musí vystačit s rasovými rysy a možnostmi, co poskytuje zázemí, což jsou dva systémy, které fungují taky podobně, ale jsou implicitní, i když méně efektivní. Na druhou stranu, pro odbornosti už musí mít hráč pravidla více načtená a pro multipovolání už musí být hodně pokročilý, aby dokázal pochopit a zohlednit všechna předpokladová a omezující pravidla, která tam jsou někdy trochu skrytě.

eerieBaatezu píše:
Matematika za jádrem systému je krize. Jsi na 20. levelu, tzn. nejvíc legendárně hustej týpek světa, co si klidně zajde na férovku s drakem nebo titánem, co byl v cizím plajnu zmlátit nějakýho boha a tak, a máš 20 procent šanci, že neuděláš PRŮMĚRNĚ obtížnou věc, ve které JSI VYCVIČEN, WTF?????? (...) Koncentrace u kouzel. Totiž žádný kombení, budeš házet firebally, debžonte. Asi zapomněli na to, že mág se nerfuje úplně jinak bez toho, aniž by se mu tak extrémně sesekala zábavnost, viz starší edice DnD. (...) Bounded Accuracy je taky hovadina.

Nevyhovují ti základní stavební kameny hry a k tomu mohu říci jedině: DnD 5E není pro tebe. Hraj něco jiného.
10.5.2017 15:38 - ShadoWWW
Jo, málem bych zapomněl:

eerieBaatezu píše:
Jinak se chci zeptat, existuje nějaká jednoduchá matematická formulka, jak převést level na profi bonus? Protože já na nic nemůžu přijít a dost mě to irituje.

Pieta píše:
1 + (level/4), zaokrouhleno nahoru?
(level + 5) / 4, zaokrouhleno normálně?

Sosacek píše:
Eerie ma humanitni vzdelani.
Vzdyt tam ani neni zadny kosinus

Pieta píše:
Jestli ti tam vadí to dělení, tak je to (level x 25) + 175 a škrtneš poslední dvě čísla


Jak je vidět, na RPG F jsou odborníci přes matematiku a matematické definice.

Pro nás se selským rozumem bych to shrnul takto: Poprvé na 5. úrovni a pak na každé další 4. úrovni se zvětší zprůměrovaná "kostka" o jedna, zaokrouhleno dolů.

Tedy na 1. úrovni jakoby k4, průměr +2, na 5. úrovni k6, průměr +3, na 9. úr. k8, průměr +4, na 13. úr. k10, průměr +5, na 17. úrovni k12, průměr +6.

Proč si pod tím raději představovat zrovna kostky? Protože lidé se selským rozumem si je umí představit lépe než čísla. A protože to kdysi v playtestu kostky skutečně byly, ale pak se to předělalo na průměry. Nicméně jako kostky to stále je ve variantním pravidle v PPJ.

Proč zrovna tak divná řada 1., 5., 9., 13. a 17. úroveň? To souvisí s multipovoláním a jeho přelomy, kdy účinnost schopností postav neroste lineárně, ale jakoby schodovitě na těchto "přelomových" úrovních. Ale to je už moc matematiky. Pryč od toho.
10.5.2017 15:50 - sirien
ShadoWWW píše:
Odbornosti v 5E fungují podobným způsobem jako multipovolání v 5E. Pokud jeden na efektivnost, spíše se ti vyplatí výchozí zvýšení vlastností.

To se týká některých featů. Další jsou fakt docela žůžo pro spoustu class (třeba ten feat co posiluje elementální kouzla je pro některé magic buildy dost adekvátní).

Mimo to to ukazuje tradici RPG F vůči 5e kritizovat a nepřemejšlet, tj. bashovat.

Když si tvořim postavu a rozhodnu se, že si půjdu pro featy, tak si na začátku nahodim atributy tak, abych trefil liché hodnoty - následně mi je featy pošlou na sudé a dají mi něco navíc, což ve výsledku znamená, že mě ten feat na těch atributech nestojí tolik.

Samozřejmě je to long-run úvaha co se nehodí pro one-shot (pokud to neni one-shot na vyšším levelu) a je tam opruz toho, že 5e docela tlačí význam hlavního class atributu, nicméně na druhou stranu ne každý build je totálně archetypální a třeba u battlemage (který co jsem zkoušel je minimálně na prvních pěti levelech naprosto legitimní build wizarda) to jedno připravené kouzlo klidně obětuju.


Podobně s těmi koncentracemi je další tradiční trolling DnDčka na tom kdysi-CzechDnD fóru (ah ta ironie...) - osobně taky koncentrační kouzla nijak zvlášť nemiluju, resp. nemiluju kouzla co kombinují koncentrace a ongoing damage proti saves popř. saves popř. kouzla, která dělají efekty proti nějakému množství HP atp. A přesto v 5e hraju magiky a sem s nima spokojenej - prostě si vezmu kouzla, co fungují na jiných principech. A myslím že mám dost svědků na to, že to rozhodně není jen házení fireballů...
10.5.2017 15:52 - sirien
ShadoWWW píše:
Jak je vidět, na RPG F jsou odborníci přes matematiku a matematické definice.

Zato Ty si odborník přes vysvětlování :p

Na 1. levelu dostaneš +2 a při každém 4. přestupu ho zvýšíš o +1, tečka.
10.5.2017 15:56 - ShadoWWW
;p)
10.5.2017 22:51 - sirien
Můj drahý Eerie... všiml sis, co sem výše psal o té demagogii a trolení? Docela by mě zajímalo, kdy se ze systémem nabízené možnosti volby stala nevýhoda a nedostatek onoho systému.

Všimni si, že jsem napsal, že některé typy kouzel "nemiluju" - ne, že mi "vadí". To je asi jako říct, že si radši zahraju wizarda než fightera. Nemám nic proti fighterovi, nějaký fighter ve skupině není na škodu, ale já si radši zahraju jinou classu. Obdobně mě nijak neirituje, když podobná kouzla sesílá někdo jiný nebo když je sesílají protivníci, jen je prostě nechci sesílat sám. (A ani to není 100% pravda - když sem dělal high level sorcerera tak sem si vzal i pár kouzel s koncentrací, protože se mi do toho buildu nakonec docela hodily.)


A mimochodem když už tu takhle zase bashujujeme cross-forum, tak začít s bonusem +2 a zvednout si ho na 5., 9., 13. a 17. úrovni (ježiš, to je tak těžký si zapamatovat tu každou 4. úroveň, fakt náročná matematika... cos měl z počtů na základní škole ve 2. třídě, prosimtě?) je fakt hrozná tragédie... To je normálně - 10x za hru se musim podívat do příručky, jakej je proficiency bonus pro Xtou úroveň, protože bez toho prostě nejde hrát fakt.
10.5.2017 22:52 - LokiB
Mně přijde růst vlastností s úrovněma v DnD divnej, teda už od doby, kdy to zavedli. je to úlitba některým typům hráčů, těm munchkinovatějším. nedává to v mnoha případech ani fikční smysl. to ty přibývající featy aspoň smysl dávají i fikčně.

ano, zvyšování atributu je jednoduchý herní způsob zajištění, že se postava v něčem zlepšuje ... jenže za vošklivou cenu. generuje to nelogičnosti a v 5e nehezké rozhodování.
:P
10.5.2017 23:02 - sirien
Mě zase v DrD (a to ještě dlouho předtím, než sem potkal jiné systémy) přišlo divný, že atributy tý postavy zůstávají průběžně tytéž.

Ono je to otázka interpretace. Já na to vždycky víc než na zlepšování atributu jako takového koukal jako na zlepšení schopnosti postavy ten atribut použít. Tj. kouzelník se nestává chytřejší, jako spíš se učí svojí inteligenci používat správnými způsoby. Ono to pak sedí i u toho válečníka, takový ten archetyp toho starého veterána, co tomu mladíkovi rozbije hubu ne protože by byl o tolik silnější, ale prostě protože má ty desítky let praxe v tom, jak někoho pořádně praštit. (Barbar Cohen, že...)

Jinak že postava zlepšuje atributy nebo featy po levelech... no co no, v jinejch systémech zas platíš expy za získávání kontaktů a kdeco podobnýho.
10.5.2017 23:17 - LokiB
jenže ono se to počítá i na raw použití těch atributů, právě. hele jako, je to hra, není to simulace života, já vím. jen říkám, že mi tenhle způsob, zavedenej v 3. edici, k srdci nepřirostl.

a aby dnešní hráče nerozesmutněli s otupením jejich milovaných postav, tak zrušili aging, resp. jeho dopad (jako byl dřív růst Wis / Int a pokles Str / Dex / Con.

proto s úrovní postavám dřív rostlo BAB (v 3E ... resp. klesalo THAC0 dříve)
+ jen vem v potaz, že Barbar Cohen si může při postupu o úroveň zvýšit třeba Inteligenci, když bude chtít ... není to nijak vázané na postup v daném povolání.

jj, je to jednoduché, ale právě až moc.
10.5.2017 23:27 - sirien
Jako nic Ti nebrání v tom hrát to jinak... ten systém je docela pružnej.
11.5.2017 00:20 - LokiB
ale jo, to můžu.
mi jen přijde u některých bodů škoda, že se pro ně autoři rozhodli ... protože to oproti minulým edicím nepovažuji za krok dobrým směrem

ShadoWWW píše:
Odbornosti v 5E fungují podobným způsobem jako multipovolání v 5E. Pokud jeden na efektivnost, spíše se ti vyplatí výchozí zvýšení vlastností. Pokud jedeš na variabilitu, odbornost je lepší


taky je to zvýšení pro lidi, kteří se neumějí rozhodovat, co si z nabídky featů vybrat :)
a jestli je důvodem to, že featy jsou optional, tak aby něco měli jako alternativu ... hmm, hmm

sirien píše:
Když si tvořim postavu a rozhodnu se, že si půjdu pro featy, tak si na začátku nahodim atributy tak, abych trefil liché hodnoty - následně mi je featy pošlou na sudé a dají mi něco navíc, což ve výsledku znamená, že mě ten feat na těch atributech nestojí tolik.


to ale platí jen pro velmi specifickou skupinu featů, zvyšujících atributy. u těch máš absolutní pravdu.
jít pro featy si můžeš ale i do jiné skupiny

a obecný dotaz: proč v překladu multipovolání a ne vícepovolání? ten polovičatý překlad je zvláštní.

já se některým těm výtkám na adresu 5E ani moc nedivím, ono, když se podíváš i jinde po fórech, tak tam najdeš podobný, i silnější výhrady. holt žádnej systém není pro každýho, jen to neznamená, že všechny ty výtky jsou úplně mimo
11.5.2017 00:22 - Gurney
Trochu mi uchází, jaký smysl má odpovídat tady, když sem eerie (ani další citovaní) nechodí (nebo alespoň nepříspívá). Nechcete místo téhle pakárny psát někam do Remake DrD diskuze na RPGF nebo odkud to je?

ShadoWWW: Ta souvislost mezi sesíláním kouzel za sloty vyšších úrovní a multiclasem mi nedošla a musím uznat že je to fakt promyšlený.

sirien píše:
Mě zase v DrD (a to ještě dlouho předtím, než sem potkal jiné systémy) přišlo divný, že atributy tý postavy zůstávají průběžně tytéž.

V DrD si můžeš vlastnosti zvyšovat při přestupu, ale PJ tě za to má vyjebat do ucha a tajně ti snížit nějaké jiné vlastnosti :D

LokiB píše:
jen vem v potaz, že Barbar Cohen si může při postupu o úroveň zvýšit třeba Inteligenci, když bude chtít ... není to nijak vázané na postup v daném povolání

A to je problém proč?
11.5.2017 00:28 - ShadoWWW
No mě na DrD štvalo, že když jsem si na začátku špatně naházel postavu, tak už jsem ji takovou měl na furt. V 5E se s tím stále dá něco dělat. A taky mě baví, že ten růst má skutečný dopad, ne jak v 4E, kde rostly staty ruku v ruce s obtížností.

Fate je v tomto ještě dál. Tam když si řeknu, že su kytka, tak su kytka. ;)

Odbočka bokem: Dnes a minule jsme s naší skupinkou hráli na otevřeném hraní old-school dobrodružství s konverzí do 5E od Troll Lord Games (docela oblíbená firma v OSR žánru). Vedl jsem to hodně as-written, abych změnil tón našeho obvyklého hraní.

A jako... Zjistil jsem, že takový hard core old-school už moc není pro mě. Ne, že by mě to nebavilo celkově, ale nebavila mě ta silná kompetitivnost mezi PJ a hráči, že mnohé místnosti v jeskyni byly dělány jako vyložená ojebávka na hráče, že tam nebylo moc variant, jak to projít, a v podstatě žádná varianta, jak to projít bez úhony a přitom zjistit, o co v tom podzemí jde. Ze čtyř postav dvě zemřely v boji namístě a jedna téměř. Víceméně každý boj šel aspoň jeden hráč k zemi, často byl někdo vyřazen i na celý souboj. Bylo to hodně dělané na projití ala SWAT tým, ne na příběhové hraní, kdy postavy a hráče zajímá hlavně příběh toho podzemí a dokážou ho chytře zjistit několika způsoby, ale na čištění místnost po místnosti a podezřívavé podhledy, kdy přijde další ojebávka. Jako na one-shot možná dobrý, ale na dlouhodobé hraní pro mě fakt ne.

Když to srovnám s posledním dobrodružstvím SKT, tak to je někde úplně jinde. Wizardi ta dobrodružství umí designovat fakt mnohem zajímavěji. Od příště raději zkusíme TFtYP. Je to taky ala old-school, ale doufám, že to bude stát za to. Tak, jak to Wizardi (a Paizo) umí.
11.5.2017 00:39 - ShadoWWW
Gurney píše:
Trochu mi uchází, jaký smysl má odpovídat tady, když sem eerie (ani další citovaní) nechodí

Protože hráči 5E chodí poslední dobou spíš sem než tam. A pak, říkal jsem si, že je jich tam dost, aby dokázali sami vydiskutovat vlastní řešení, neovlivněné mým pohledem. Jako jo, je to těžký, když tam přispívají jen lidi, co 5E nehrají. Ale možná právě proto je to tam takový pěkný skanzen. ;)
11.5.2017 01:00 - Log 1=0
LokiB píše:
a obecný dotaz: proč v překladu multipovolání a ne vícepovolání? ten polovičatý překlad je zvláštní.

Aniž bych chtěl shazovat tvou připomínku/dotaz, tak vícepovolání je dost ošklivá alternativa. Lepší by bylo třeba "kombinované povolání". Ano, jsou to dvě slova. Holt čeština je spíš na víceslovná pojmenování, než na takovéto složeniny.
11.5.2017 02:03 - sirien
Gurney píše:
Trochu mi uchází, jaký smysl má odpovídat tady

Protože - stranou té cross-webové hlodací formulace - to jsou pointy, které mohou někoho zajímat popř. můžou být zajímavé do diskuse tady. A nemá moc smysl se tvářit, že ty témata "přišly odnikud" (třeba někdo bude mít zájem se podívat do té DnD 5e diskuse na RPG F, aby se podíval, co to v ní skutečně zaznělo... teda, nedoporučuju, je to poměrně nudná ztráta času, ale někdo se holt chce přesvědčit na vlastní oči, tak proč nebýt transparentní...)

Gurney píše:
V DrD si můžeš vlastnosti zvyšovat při přestupu, ale PJ tě za to má vyjebat do ucha a tajně ti snížit nějaké jiné vlastnosti :D

He? To tam fakt bylo?


LokiB píše:
mi jen přijde u některých bodů škoda, že se pro ně autoři rozhodli

:D
Tenhle pocit mají nakonec všichni - protože autoři se rozhodovali podle toho, co přišlo nejlepší většině a pak to zahlazovali a skládali do sebe vlastním úsudkem s tím, že tam nechali dost prostoru na to věci snadno změnit house rulama.

Což je v důsledku síla 5e - prochází zlatým středem DnD preferencí - spoustu hráčů netrefuje přímo na 100%, ale valnou většinu trefuje tak dobře, že jim stojí za to víc, než ty předchozí edice.

LokiB píše:
jít pro featy si můžeš ale i do jiné skupiny

tam jsou pak featy pro konkrétní buildy postav, které za to zase hráčům těch buildů stojí. Typicky onen feat co napaluje kouzla jednoho elementu - pro většinu postav o ničem, pro většinu kouzelníků o ničem... u mého 16th level Fire sorcerera sem okamžitě věděl, že 2 body atributů letěj oknem, protože tenhle feat prostě musim mít, protože to dává stylizaci té postavy ten správnej edge k dobru.

ShadoWWW píše:
Fate je v tomto ještě dál. Tam když si řeknu, že su kytka, tak su kytka. ;)

well... ehm...
*Přemýšlí o tom, kolik textu bych musel napsat k vyjasnění téhle hyperboly...
** Přemýšlí o tom, jak hrál DnD a Merlinova wild-sorcerer postava se změnila na kytku s květináčem, i když si o to nikdo neřek...

LokiB píše:
proč v překladu multipovolání a ne vícepovolání?

15 let překladové tradice (20? 25?) ještě od dob prvních překladů a nástřelů překladů ADnD. Je to s námi tak dlouho, že se to zažilo a zažralo tak hluboko, že bojovat proti tomu by byla zbytečná snaha (asi jako můj zatvrzelý, i když nejspíš bohužel marný pokus donutit aspoň část lidí překládat charsheety jako karty postav namísto toho bleh dračákysmu...)
11.5.2017 07:26 - B1rd
ShadoWWW píše:
Když to srovnám s posledním dobrodružstvím SKT, tak to je někde úplně jinde. Wizardi ta dobrodružství umí designovat fakt mnohem zajímavěji. Od příště raději zkusíme TFtYP. Je to taky ala old-school, ale doufám, že to bude stát za to. Tak, jak to Wizardi (a Paizo) umí.

Ac SKT nemuzu nikde sehnat k nahlednuti, tak si dokazu zhruba predstavit jaky to je. Jako je fakt ze se zlepsili a novej Strahd nebo ty Lost Mines jsou perfektni, ale byl to strasne dlouhej proces nez se k tomu dohrabali. Hrozne dlouho to bylo naopak, ze wizardi dobrodruzstvi jsou railroad meh se souboji v kazde mistnosti.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11063694953918 secREMOTE_IP: 44.197.214.36