Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
27.6.2017 19:43 - Šaman
Kosťa píše:
konkrétně zvířecí figurky

Zrovna tohle považuji za relikt z dob dungeon crawlu. Je to právě proto, aby někdo mohl uprostřed souboje povolat svého bojového mazlíčka, ale aby nemusel řešit, jak se tam dostal (třeba medvěd doprostřed města). Navíc je možné aby zvíře krylo ústup a stejně pak neumře.
Proti gustu žádný dišputát, ale zrovna tohle silně potlačí všechny pokusy o RP přístup k věci. (Tedy smete ze stolu všechny body v mém minulém příspěvku.)
27.6.2017 19:46 - Aegnor
Šaman píše:
Proti gustu žádný dišputát, ale zrovna tohle silně potlačí všechny pokusy o RP přístup k věci.

A i přesto je velice dobře, že tento návrh zazněl.
27.6.2017 19:51 - Kosťa
v tom že to narušuje RP se rozhodně nepřu jen sem to chtěl uvést jako možnost, byl to jen návrh na to jak to kdyžtak ošetřit mechanicky kdyby gryf dělal moc velkej bordel asi sem moc zvyklej hledat mechaniky jak co udělat od svejch spoluhráčů holt zvyk je železná košile.

Edit: zvážil bych tuhle možnost u hráčů kteří jsou zvyklí jít hodně podle pravidel a kterejm to nevadí(jako sou např. právě moji spoluhráči)
28.6.2017 12:49 - wlkeR
Mluvě o magických předmětech, který vám přijdou jako dobrý vychytávky, a který jsou naopak, no, relikty? Mně jich přijde nepřeberný množství, a i když si z toho nakonec asi každej nějak vybere, nemam s tím dost zkušeností abych věděl, co nakonec funguje a co ne.
28.6.2017 18:31 - Soldier76
No o magickych predmetech tu byla diskuze par dni zpet. Ale to je tak velky tema, ze myslim, ze uplne vycerpany jeste neni.

Co se tyce magickych predmetu, tak ja jsem takovej stred. Nesypu je na hrace, ale zaroven nemam jen 3 na celej kontinent. Libi se mi klasicky predmety jako elfi plast nebo boty. Vorpal obourucak i kdyz jsem v akci jeste zadny nevidel. Takze proste takovy ikonicky d&d predmety mam rad a do hry je vzdycky nejak propasuju. Silnejsi predmety uz zpravidla maji alespon jmeno.

Vzhledem k tomu, ze uplne s magickyma itemama nehyrim, tak malokdy davam proklete veci. Kdyz uz hraci neco najdou, tak to vetsinou byva pro ne dobry, max na hrane, kdy si nejsou jisti jestli s tim itemem neni neco spatne. Neco ve smyslu hlas v hlave k necemu nabada nebo neco okomentuje. Hrac ma trochu wtf moment a dava si na item vic pozor.

Ve 4e se mi osvecily wishlisty, kdy kazdej hrac napsal kratkaj seznam veci o ktere stoji. Pro urcitej typ hracu si myslim, ze to funguje napric edicema.
28.6.2017 19:01 - Tarfill
Jojo, elfí plast... ten je dobrej... ;-)
28.6.2017 19:01 - wlkeR
Ano, byla, ale spíš obecně, v jaký míře je nasadit, pak nějaký flavor věci okolo prokletí a tak... Já byl taky spíš pro to jich rozdat míň, ale přečtení celýho objemu tej kapitoly mi tak nějak podsouvá, abych jich dával víc.

Proto se ptám, který jsou oblíbený, abych ten seznam mohl trochu zredukovat.
28.6.2017 21:21 - sirien
Ohledně elfího pláště... vždycky mi přišlo, že pokud je nějakej item tak generickej, že má takovéhle obecné označení, tak by neměl vznikat v rámci nějakého unique kouzla nebo jiné class powery (hodně mě tim iritoval celej alchymista v DrD).

Spíš sem vždycky měl představu nějakých master-řemeslníků, kteří si předávají mystická tajemství nějaké rituální výroby - žádní mágové ani alchymisté, prostě fakt řemeslníci: kováři, zlatníci, tkalci... vytvoření takového itemu může být klidně i (vel)mistrovská zkouška a tak.

Věci co vzniknou v rámci snahy hrdinů (resp. nějakých těch mágů, alchymistů atp.) pak pro mě měly vždycky být něco nějak unikátního a měla by tam být nějaká pravidla nebo guidelines podle kterých by se hráč a GM dohodli co a jak bude ten předmět vlastně dělat. Kdyby chtěl hráč umět dělat nějaké tyhle generic věci, tak by to podle mě měla povšechně pokrývat nějaká jedna schopnost hozená bokem toho povolání.
28.6.2017 21:42 - sirien
Tak... mi nakonec zvědavost nedala a mrknul sem do toho překladového klíče tady na death tyrants.

Nemrtví tyrané?
NEMRTVÍ!?
To jako kur* vážně?
Lazy. Sloppy. Dumb. Dull. Over my dead body.

Si to přeložim po svym a jen bych tu rád předem uvedl, že jakýkoliv výskyt podobného nesmyslu je pozdější korekce a se mnou nemá nic společného.
28.6.2017 22:23 - Šaman
Hádám, že když je něco mrtvý, už to nikoho netyranizuje. Pokud ano, je to vlastně nemrtvý.
(A myslím, že to patřilo do sousedního vlákna o překladu…?)
28.6.2017 23:04 - sirien
29.6.2017 13:33 - Soldier76
wlkeR píše:
ale přečtení celýho objemu tej kapitoly mi tak nějak podsouvá, abych jich dával víc.

Proto se ptám, který jsou oblíbený, abych ten seznam mohl trochu zredukovat.


Trochu me mrzi, ze se diskuze uplne nerozjela, me by taky zajimaly tipy na predmety :) Jen teda si nejsem jistej, jestli myslis nejakej konkretni ruleset (5e?) a nebo to beres tak nejak vseobecne.

Ja mam oblibenych predmetu spoustu, ale jsou to veci spis z knih, ktere beze studu vykradam.

Napriklad Sommerswerd. Nevim jestli nejoblibenejsi, ale vysoko na mym top listu bude :) http://lonewolf.wikia.com/wiki/Sommerswerd
29.6.2017 14:35 - Kosťa
Záleží na tom co kdo hraje za postavu, nicméně moje zkušenost je že hráči mají rádi magické zbraně (magické zbraně proráží odolnosti potvor), a sesilatelé kouzel jásají když se jim dostane do ruky něco co jim umožní sesílat kouzla častějc (pro černokněžníky to platí dvojnásob) co se kouzelníků a černokněžníku (s paktovou knihou) týká tak samozřejmě jásají nad každým svitkem(hlavně rituálem) u postav které mají v popisu práce léčit by radši neléčilo tolik tak asi bych řekl buď léčení zdarma (staff of healing) nebo když ten heal je silnější(moje zkušenost je že moc hráčů nechce jen stát a hlásit léčím za tolik a tolik) taky by stálo za zmínku že existuje dost silných předmětů (wand of fireball, wand of fear) které vyžadují aby je třímal sesilatel kouzel což zahrnuje poloviční a třetinové sesilatele kouzel (např. hraničáře, mystického šejdíře)což jim dokáže hodně rozšířit pole působnosti) a když už se zmiňuji o polovičních a třetinových sesilatelích mají rádi když se jim nějak posílí jejich sesílací vlastnost (přišlo mi že nejvíc na to trpí čaroknecht) navíc každý předmět který nevyžaduje připoutání je bonus k dobru. Ještě se zmíním o předmětech na jedno použití typicky elixíry tady mi přišlo že buď je na nějakej trik použije celá družina a to jich většinou není dostatek nebo někdo má nějakej dobrej, ale zase čeká na správnou příležitost k použití až ho nakonec nepoužije(léčivé elixíry v to nepočítám ty používají všichni a často).

Co se tématičnosti týče asi není na škodu umožnit pekelýmu černokněžíkovi kterej odpřísáhl věrnost Devíti peklům aby si svou hůl ohně vyrobil z kostí démonů (druhá strana zla) elfímu šermíři dát meč kalený v krvi skřetů a kouzelníkovi umožnit aby si svou hůlku blesků zajistil po rituálu který získal od Džina a spotal jím sílu bouře. navíc je na zvážení vizuální stránka předmětu stalo s enám že náč čaroděj největší řečník družiny odmítl nosit věnec z kvítků které omamnou vůní usnad%novali komunikaci s opačným pohlavím.

Okolo množství předmětů které můžou postavy dostat by asi tady byla delší debata Nicméně se to odvíjí hodně od stylu hraní a drsnosti nepřátel. Tady je každá rada drahá. Příjde mi však, že přesílit postavy je tady o dost těžší než v jiných hrách a předchozích verzích DnD(i když s těma nemám zase tolik zkušeností a líp to asi posoudí někdo jiný než já).osobně bych volil předměty podle síly tak jak jsou doporučeny v PPJ (neobvyklé pro lvl 1-5, vzácné 5-10, velmi vzácné 10-15 legendární 15-20 poslední dvě však i +- 1-2 lvl)

Poznámka: vycházím z předmětů vedených v PPJ a vycházím primárně z jejich bojové síly.
29.6.2017 15:31 - wlkeR
Což takhle trochu jinak:

3 nejlepší kouzelné předměty:
1) Daern's Instant Fortress. Líbí se mi rozdrtit klubko nepřátel padající pevností a pak si zajít dovnitř na kafíčko po náročném boji.
2) Dust of Dryness. Zábava v prášku.
3) Shield of Missile Attraction. Pokud se jím vybaví tank, a jakože kdo jinej v družině běhá se štítem, tak je prokletí spíš dalším bonusem.

3 největší kouzelné propadáky:
1) Věci ovládání elementálů. Nejenže neovládají existující elementály, je to prostě bonusový summon kouzlo. Nuda.
2) Candle of Invocation. Použití omezený, nutný skledovat, kolik času uplynulo a kolik zbývá... Zíííív.
3) Talisman of the Sphere, aneb Magic Item: the Gathering.

Jaký jsou vaše? :)
29.6.2017 19:13 - Kosťa
Aha tak to ti doporučuju Hewardovu šikovnou brašnu pytel beztíže a kouzla neviditelnost a přesun sférami, zajisté najdeš nějaké vhodné využití :-)
5.7.2017 20:30 - ShadoWWW
PLANE SHIFT: AMONKHET - jeden ze světů hry Magic: The Gathering jako čtyřicetistránkový doplněk pro D&D 5E.
6.7.2017 19:50 - Gurney
ShadoWWW píše:
PLANE SHIFT: AMONKHET
Hodně dobrý minisvět, asi si něco z těch čtyřiceti stran vytisknu (a doplním poznámkami ze zbytku) a nechám po ruce, bude se hodit, až se v D&D postavy propadnou nějakým portálem.
6.7.2017 20:07 - ShadoWWW
A hustý ilustrace. Ta přidaná hodnota je vážně úchvatná, když si člověk vezme, že toto je v podstatě fanovská sólo akce Jamese Wyatta.
10.7.2017 17:23 - ShadoWWW
Mike Mearls tweetnul, že dnes v rámci UA vyjde jeho variantní pravidlo iniciativy.
10.7.2017 23:04 - ShadoWWW
Vyšlo to pod názvem Iniciativa Greyhawku. Zaujalo mě, že v ní (mimo jiné) zrušili přípravu akce v rámci akce Příprava (Ready) a místo toho zavedli akci Čekání (Delay) na odložení akce, ale jen v rámci daného kola.

EDIT: Mikeovo vyjádření o novém systému iniciativy (youtube video).
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10099983215332 secREMOTE_IP: 3.131.110.169