Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
25.8.2017 15:47 - sirien
Jenže v GoT (za předpokladu použití DnD 5e samotného a ne nějakého "DnD 5e inside GoT" systému) nejspíš nikdo nebude mít žádnej epic level. Jamie může být jeden z 5-10 nejlepších fighterů generace (Jamie, Zmije, Baristan...), ale to neznamená, že má Fighter level 17+, spíš bude někde k desítce. Asi. Nevim. Musel bych otevírat pravidla a meditovat nad tim. Každopádně na 10 levelu bude mít nějakejch... 80 HP. Takže ten týpek co stál proti Bronnovi může mít třeba 50 (??)


Každopádně ani to není merit mojí otázky - pokud mi někdo odpoví, že "ano, takhle a takhle a bude to dávat smysl tak do 8. levelu...", tak to je valid.
25.8.2017 15:58 - efram
neřeší to manévry u válečníka ?
25.8.2017 16:42 - wlkeR
Imo by to nejlíp šlo nějakym houserule co umožňuje v extra dlouhym combatu dávat Exhaustion. Přes nějaký Con sejvy s postihama za těžkou braň/zbroj/???, třeba. Ve většině soubojů by se lidi stejně pokoušeli umlátit přes HPčka, ale mohla by to být zajímavá alternativa.
25.8.2017 16:46 - sirien
Hm. Dobrá poznámka, ale moc se mi nezdá, protože to není obecná power fightera, ale je to power u Battle mastera (jeden z Fighter archetypes).

Evasive footwork by hezky reflektoval ten neustálý pohyb a obranné výhody z něj plynoucí, ale jinak je věština těch manévrů spíš velitelských (můj manévr říká, že někdo jiný něco může nebo něco dostane). Pár jich teda je i přímých (bonus k útoku nebo damage), ale ne úplně v tomhle stylu.
25.8.2017 16:50 - Xyel
Jako... kdyby byl Bronn fighter/rogue, tak může za bonus akci dávat disengage (utíká), za akci dodge (nedostává zásahy), když je to o kousek tak dá roguovo půlení melee damage (na lvl5 dostává, nedám teď jméno), přes fighter manévr dává riposte (když se soupeř netrefí, tak mu to vrátí - např svícen), pak aby ho dorazil s tak mu naloží sérií útoků přes action surge se sneak attackem - kdyby byl třeba 7 rogue/5 war, tak to jsou 4 útoky z toho prvním ho srazí aby měl výhodu, pak dá critical sneak attackem (10d6 pokud má d6 zbraň) + další 2 útoky z action surge, tyto tři s výhodou.
25.8.2017 17:48 - sirien
Zajímavý. Ale dost to spoléhá na to, že Bronn má přímo combo fighter/rogue... něco obecnějšího neni?
25.8.2017 18:20 - Log 1=0
"You don't fight with honor!"
"No. He did."

Já myslím, že tu kombinaci povolání můžeme klidně uvažovat, evidentně ji má.
25.8.2017 19:08 - efram
sirien píše:
Zajímavý. Ale dost to spoléhá na to, že Bronn má přímo combo fighter/rogue... něco obecnějšího neni?


Jak psal log=1 právě to je, myslím, jasná volba pro něj.....
25.8.2017 19:18 - Šaman
Taky myslím. Způsobem boje i myšlením :)
28.8.2017 11:05 - Gurney
sirien píše:
Bronn si hrozně podá jednoho namachrovanýho rytíře...

Není to úplně RAW, ale z DMG víceméně vyplývá, že všechny neobvyklé akce a finty v boji lze řešit stylem popiš co děláš, jako akci nebo bonus akci proveď opposed check proti nepříteli (kdo co hází záleží na akci) a když uspěješ, stane se co chceš (v DMG je například odzbrojení) nebo dostaneš výhodu na příští útok nebo nepřítel nevýhodu.
Píše:
- vyplatilo by se takové manévry dělat? (myšleno systémově, gamisticky)

Záleží na tom, jestli máš nebo nemáš ze své classy nějakou bonusovou akci, která by se ti hodila víc. Obecně řečeno, postavy na vyšších úrovních mají větší výběr bonusových akcí, takže mezi nimi spíš najdou nějakou potřebnější.
Píše:
- jak se vypořádat s taktikou "Bronn si drží taktický odstup"? Bronn nějak vytváří AoO pro moment vstupu do svého dosahu? To by v HPčkovym DnD asi moc neodrazovalo, ne? Možná Bronn nějak generuje AoO a ještě navíc k tomu disadvantage k útoku na sebe? To už zní jako gamistickej overkill...

Tohle by byl asi trochu problém, triky s dosahem (konkrétně AoO za reakci, když někdo vstoupí do tebou ohrožovaného prostoru) jsou víceméně vyhrazeny dřevcovým zbraním + odbornosti na ně zaměřené.
Píše:
- jak se vypořádat s taktikou "Bronn doslova unavuje soupeře, aby pak z jeho únavy těžil"?

On v té scéně hodně těží z toho, že jede na lehko, zatímco ten rytíř je v plátové zbroji. A nějaké postihy za zbroj opravdu řešila jen 3e (4e tak symbolicky, v 5e tě trochu víc zabolí několik kouzel, pokud na sobě máš kovovou zbroj), jinak se zbroj brala spíš v high fantasy stylu, kdy prostě některé postavy jsou obrněné a jiné ne a je to spíš součást jejich stylu.

Nicméně pokud bys o to stál a dohodl se s hráči, že chcete hrát hru, kde těžká zbroj je v některých případech trade-off (ideálně někdy při tvorbě postav, trochu tím oslabí některé classy a lidi co si je přesto vezmou si tu postavu budou dělat trochu jinak), pak se dá ta únava v boji vyjádřit Con savy (pro ty víc obrněné s postihem nebo nevýhodou) a selhání klesáním na stupnici vyčerpání (jen v tomhle případě by se asi vyčerpání resetnulo short restem a totální vyčerpání by neústilo ve smrt, ale v neschopnost dál provádět nějakou fyzickou činnost). Hned první stupeň vyčerpání přináší nevýhodu na ověření vlastností (což je dost blbé proti těm fintám), když někoho dostaneš na 4.stupeň, maximum jeho HPček se snižuje na polovinu.

Píše:
- ...a jak vyjádřit ten závěrečnej combo-útok? Advantage? Z čeho? Z nějakého taktického nebo psychologického skill-checku? Bronn si tam totiž očividně de rovnou na zakázku pro "krit"...

Pokud má Bronn alespoň 5 levelů ve Fighterovi, archetyp Champion (což je ten "základní", který prostě spoléhá na natrénovanou techniku a dobrou fyzičku - což myslím docela odpovídá), tak si může hodit Action surge schopnost, což bude v jeho případě znamenat 4 útoky (běžně už tak útočí 2x za kolo) za sebou. A tou dobou už má krity na hody 19-20. Pokud mu dovolíš načít věc nějakou tou fintou za bonusovku (a vyhraje opposed check), pak má na první z těch útoků navíc výhodu.
28.8.2017 15:29 - wlkeR
Na fejsbuku se na mě vrhl dotazník, který mimo jiné zjišťoval jaký chcu od D&D settingy a produkty.

Copak tím asi chtějí říct...
2.9.2017 20:58 - ShadoWWW
Malá ochutnávka z nového dobrodružství.


2.9.2017 21:05 - ShadoWWW

3.9.2017 23:52 - ShadoWWW
Podle Stevena Browna z WotC se prodalo již 800 tisíc kopií PHB 5E. Taky řekl, že teď testují 5E verzi Spelljammeru.
5.9.2017 18:35 - wlkeR
Ty ukázky jsou mňamózní, myslím, že tuhle řadu budu hodně blízce sledovat.
6.9.2017 08:18 - ShadoWWW
Chris Perkins mluví v novém videu o Tomb of Annihilation.

Mimo jiné tam říká: Je to celé o smrti. Součástí DnD je magie, která oživuje. Hráči se uklidňují: "Neměj starosti, jsme na 9. úrovni. Když umřeš, prostě jen sešleme vzkříšení a všechno bude zase dobré." Ale to tu nefunguje a do srdcí hráčů to vnáší strach. V tomto dobrodružství si s tím strachem autoři pohrávají.

Autoři si současně uvědomovali, že do tohoto ponurého prostředí bylo nutné zasadit humor, a tak je do příběhu vpletena i spousta humoru.
6.9.2017 17:00 - ShadoWWW
Myslel jsem si, že drow se vyslovuje podobně jako throw. A teď jsem zjistil, že správně je tam "a", ne "o".
6.9.2017 17:05 - LokiB
to je z nějakého videa, nebo z výslovnostní příručky DnD?
6.9.2017 17:12 - ShadoWWW
Z DnD Beyond, kde Matt Mercer s jednou svou hráčkou namluvili výslovnosti nestvůr, ras a dalších klíčových pojmů. Mimochodem, v MMORPG Neverwinter se v novém updatu Tomb of Annihilation hráči setkají s Volem, kterého namluvil Chris Perkins.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10652208328247 secREMOTE_IP: 18.118.200.86