Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
12.11.2017 23:33 - LokiB
Lurker: proč podle tebe není pravda 3.? Źe se silatel bude zavírat selektivní oči?

Mně by tam vadila ta koncentrace, to dost omezuje zbylé možnosti konání :)

Přijde mi to jako odkoukané z MMORPG ... tam se taky objevují nebo sílají podobné uzdravující zóny, aby postavy moc během akce neumíraly :/

ShadoWWW: námitku 1. v popisu taky nevidím. usuzuješ to z toho, že se nemůže daný pohybovat? to ale nevadí, zóna se může pohybovat (může jí být pohybováno) místo něj
12.11.2017 23:39 - Lurker
LokiB: "Until the spell ends, whenever you or a creature you can see moves into the s pirit's space for the first time on a turn or starts its turn there, you can cause the spirit to restore ld6 hit points to that creature (no action required)"
13.11.2017 07:22 - Babaj
take v tom nevidim, nejak extra silnou lecivku... Tedy ano, situacne ostatni prevysuje.. ale nezapominejte, ze pro to leceni ostatni musi taky neco udelat... nejmene asi dojit si tam.. a na vyvazenou i oponenti si mohou jit pro pridel leceni ... prote je to prvek nad kterym se musi myslet a kdyz ho pouzijes spravne, ma velmi dobry benefit souvisejici se souhrou ostatnich postav.
13.11.2017 10:21 - Vojtěch
Oponenti můžou přijít, ale ty jim to léčení nedáš. Je tam you cause the spirit to restore 1d6 HP to that creature, tedy máš kontrolu kdo dostane příděl a kdo ne (pokud tedy nejsi pod vlivem nějaké magie ovlivňující rozhodování, ale to už jinde jsme).
13.11.2017 10:32 - PanOndrej
Sesilatel má plnou kontrolu nad tím koho toho healuje, takže hodně štěstí oponentům, co si pro heal poběží.:-D

To že to má nějaké komplikace během combatu je sice pravda (ale upřímně, i ten nejhorší scénář, tj 10d6 je pořád víc než fajn), ale mimo souboj se to léčení pohybuje v šílených číslech daleko za možnostmi druhé úrovně.
13.11.2017 10:36 - Lurker
Jako, beru že v souboji se to ještě dá.

Ale mimo souboj?
Vylečí každýho člena družiny o 10d6 (cca 35).
Prayer of Healing, klerický kouzlo z druhý úrovně vyléčí každýho člena družiny za 2d8+Mod (cca 13).

Ale počkat! Pokud seš nechutnej Rules Lawyer (což třeba já jsem), tak si všimneš, že to může tiknout jednou za tah - nikoli jednou za kolo. Takže pokud se přes oblast projdeš mimu svůj tah (třeba Ready => Dash), tak se léčení na osobu zdvojnásobí.
To jsme na 20d6 za člena družiny.

Ale to stále ještě není všechno! Pokud léčení bereš fakt vážně a vzal sis level Life Clerika pro Disciple of Life, tak každý tik vyléčí o 4 HP víc. To jsme na 20*(1d6+4) životech za člena družiny, tj. průměrně 140 HP.
13.11.2017 10:36 - Aegnor
Hlavně, všimli jste si, že ten spirit léčí jenom na svém poli? Tj. pokud chcete svůj pohyb v boji koncipovat tak, že všichni postupně projdou jedním konkrétním místem, tak ... enjoy :-)
13.11.2017 10:54 - LokiB
Aegnor: ale taky tím spiritem může sesilatel pohybovat za bonus akci ;)

Inu. Na to, že nové knihy přinášejí silnější twistované verze starších kouzel, jsme si už přeci u DnD zvykli ...
13.11.2017 12:13 - Aegnor
LokiB píše:
Aegnor: ale taky tím spiritem může sesilatel pohybovat za bonus akci ;)

No super, ale to ti nepomůže plošně vyléčit všechny lidi v družině. Daný tvor musí na pole se spiritem vstoupit, nebo na tom poli musí začít svůj tah. Tedy nestačí to, že přes něj spirit přeběhne.
13.11.2017 14:01 - Vojtěch
A taky to vyžaduje koncentraci, takže je dost možné, že se z klerika díky tomu stane velmi oblíbený cíl. Jinak z toho popisu to zavání spíš druidem.
13.11.2017 14:06 - Merlin
vojtěch: někdo to tu psal, že je to ranger, druid
13.11.2017 14:26 - LokiB
Aegnor: tak tkay jsem nikde netvrdil, že to vyléčí v jenom kole všechny :)
jen že není pravda, že by všichni museli přebíhat přes jedno pole, což by bylo takticky nevýhodné. sesilatel s tím může napříkald pohybovat mezi dvěma válečníky, sem tam.
ano, neumožňuje to v každém kole léčit hafo tvorů jen tím pohybováním.

když třeba zadní voj drží před nepříteli dveře/chodbu ... tak se to celkem dost hodí, ne?
není to ultimátní v boji ... to tu zaznělo opakovaně, je to situačně lepší.
A mimo boj to celkem ultimátní je. ale ... asi tak chtějí 5E mít
13.11.2017 14:34 - Aegnor
LokiB píše:
Aegnor: tak tkay jsem nikde netvrdil, že to vyléčí v jenom kole všechny :)

Ty ne, ale tak jelikož se celá diskuze strhla po tomhle:
PanOndrej píše:
Při listování Xanatharem jsme narazili na takovou menší podivnost - kouzlo Healing Spirit v současné podobě vypadá, že může po dobu svého trvání každé vyléčit libovolnému množství tvorů 1k6 životů...

Pro jistotu - předpokládám, že po "každé" chybí "kolo".
13.11.2017 16:22 - PanOndrej
Aegnor píše:
Ty ne, ale tak jelikož se celá diskuze strhla po tomhle:
PanOndrej píše:
Při listování Xanatharem jsme narazili na takovou menší podivnost - kouzlo Healing Spirit v současné podobě vypadá, že může po dobu svého trvání každé vyléčit libovolnému množství tvorů 1k6 životů...


Mně šlo hlavně o využití mimo combat (jak je vidět hned v následující větě té zprávy, kterou neúplně cituješ, kde pro porovnání uvádím jiný 2. úrovňový spell s vyvoláním 10 minut, který v combatu spíše nesešleš), s těmi šílenými tanečky v combatu začli až ostatní.:-p
13.11.2017 16:26 - ShadoWWW
Healing Spirit je teď nejsilnější léčivé kouzlo ve hře. Věci jako Aura vitality jsou od této chvíle na nic. Toll the Dead je nejsilnější trik ze všech (kromě černokněžníkova vytuněného temného výšlehu). Mental prison je lepší než Disintegrate, Holy weapon je lepší než Elemental Weapon, Far step je lepší než Misty step, Mighty fortress je lepší než Mordenkainen's Magnificent mansion, Maddening Darkness je ultimátní kouzlo! Enemies abroad je lepší než Crown of madness, Crown of Stars je lepší než Sunbeam, Primal Savagery je lepší než Shillelagh. Wall of light je lepší než Cloudkill.

Tipuji, že nové obory povolání tak přesílené nejsou. Přece jen většina z nich byla testována v rámci UA. Některá nová kouzla jsou ale ultimátní a mnoho z nich je lepších než dřívějších protějšků. Tam to vůbec nevychytali.

Celkově mi přijde, že pátá edice s Xanatharem vykročila ke své degradaci a pomalu můžeme vyhlížet novou edici.
13.11.2017 16:33 - Aegnor
PanOndrej:
No, mě to přijde jako primárně bojové kouzlo ... nebojové využití jsem neřešil zase já. :-)

Každopádně to prohlášení tady zaznělo, někteří si vzali tu bojovou část, někteří tu nebojovou (kterou bych třeba já určitě nepoužíval :-) ).
13.11.2017 16:43 - Log 1=0
ShadoWWW píše:
Celkově mi přijde, že pátá edice s Xanatharem vykročila ke své degradaci a pomalu můžeme vyhlížet novou edici.

O tom, že jsou kouzla přesílená se od doby, co jsem se dozvěděl, že ugrilování prastarého stříbrného draka (ve variantě bez kouzel) aniž by s tím tento mohl cokoli dělat, je něco normálního, co je ještě slabé kombo, raději nechci bavit.

Klidně budu věřit tvým zkušenostem a tomu, že je to degenerativní krok. Ale jako u každého trendu závisí na rychlosti. Jestli už máme vyhlížet 6. edici (Nebo možná 5.5?) záleží, jak často budou takové příručky vycházet.
13.11.2017 17:31 - sirien
ShadoWWW: Tyvole to jim hodně uletěla ruka - za to dostanou nejspíš těžkou sodu a sem zvědavej jak na to zareagujou...
13.11.2017 17:38 - Merlin
sirien píše:
Tyvole to jim hodně uletěla ruka - za to dostanou nejspíš těžkou sodu a sem zvědavej jak na to zareagujou...


myslím, že budou rychle některá kouzla stahovat nebo upravovat :).
13.11.2017 17:44 - sirien
Z už vytištěné příručky?

Jako nejsmysluplnější (pro dlouhodobý vývoj a stabilitu) by bylo vysypat si odpadkáč na hlavu, omluvit se udělat okamžitě errata popř. reprint. Na druhou stranu tu je jejich postoj že reprinty dělat nebudou a PR shity, takže je otázka jestli se k tomu odhodlaj.


ShadoWWW: Subclassy sem procházel a porovnával (resp. pro sorcerera a wizarda) a přijdou mi z mého laického pohledu poměrně vpohodě - očividně na subclassy maj "silovou šablonu" a je relativně snadné jí dodržet, zatímco na kouzla moc šablona neni a berou to vzájemnym srovnávánim. Který jim v tomhle případě zjevně docela selhalo.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11119222640991 secREMOTE_IP: 3.143.17.127