Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
13.11.2017 19:15 - Xyel
ShadoWWW píše:
Healing Spirit je teď nejsilnější léčivé kouzlo ve hře. Věci jako Aura vitality jsou od této chvíle na nic. Toll the Dead je nejsilnější trik ze všech (kromě černokněžníkova vytuněného temného výšlehu). Mental prison je lepší než Disintegrate, Holy weapon je lepší než Elemental Weapon, Far step je lepší než Misty step, Mighty fortress je lepší než Mordenkainen's Magnificent mansion, Maddening Darkness je ultimátní kouzlo! Enemies abroad je lepší než Crown of madness, Crown of Stars je lepší než Sunbeam, Primal Savagery je lepší než Shillelagh. Wall of light je lepší než Cloudkill.


Tipuji, že nové obory povolání tak přesílené nejsou. Přece jen většina z nich byla testována v rámci UA. Některá nová kouzla jsou ale ultimátní a mnoho z nich je lepších než dřívějších protějšků. Tam to vůbec nevychytali.

Celkově mi přijde, že pátá edice s Xanatharem vykročila ke své degradaci a pomalu můžeme vyhlížet novou edici.

Já bych to neviděl tak černě - healing spirit dostává jenom ranger/druid, což jsou poměrně málo hrané classy a nějaký ten boost jim bodne... v nejhorším to jde spravit erratem, že může vyléčit jenom jednoho tvora za kolo (což bych tipoval jako záměr, který ale vypadl z wordingu - popisně kouzlo vyvolá spirita, který se hýbe a léčí).

Toll the Dead mi nepříjde nijak zajímavé - je to lepší verze clericova sacred flame, který ale je dost slabý. Fire bolt (doposud nejlepší cantrip) je proti tomu stále competitive, protože má dvojnásobnou range a bude lépe hitovat některé typy cílů.

Mental prison dává o 10% víc dmg než disintegrate a nedává 0 když target uspěje v savu, ale části dmg se dá vyhnout (zejména přerušení koncentrace kamarádem či krátký teleport ven) a navíc se jako concentration spell tluče s jinými conc spelly. Také nemá utilitu, že umí ničit neživé objekty - když to vezmu historicky, tak disintegrate jsem viděl použité mimo boj minimálně stejně často jako v něm (na věci jako potápění lodí).

Holy weapon je kouzlo 5té, elemental weapon úrovně 3tí, takže by měl být silnější o fakt hodně... cleric to moc nevyužije a paladin to dostane na 17té úrovni...

Far step je kouzlo 5té úrovně vs misty step úrovně 2hé. Ve srovnání se 4kovým dimension door už far step moc dobře nevypadá.

Mighty fortress chce oproti magnificent mansion o úroveň vyšší pozici a žere 500gp v diamantech za seslání oproti 5gp za mansion.

Maddening darkness je hezká, ale nedají se z ní vyjmout kamarádi a není dobrý způsob jak z toho vyjmout kamarády, dmg dává míň než fireball seslaný za stejnou pozici a nepronikavou tmu umí i darkness (kouzlo 2hé úrovně). Je dobré? Ano. Ale nijak ultimátní mi to nepřijde, už jen kvůli tomu jak je situační.

Enemies abound stojí o úroveň vyšší pozici než Crown of madness a target se vybírá random (oproti vlastnímu výběru při crown of madness), takže to klidně může být i sesilatel.

Sunbeam je oproti crown of stars o úroveň kouzel níž, je to instatnní nuke (crown musíš střílet za bonus akci, tedy 1 rána za kolo) a dává blind.

Primal savagery je melee range fire bolt, toť vše. Shillelagh ti dělá ze zbraně magickou zbraň, zvedá bonusy, kostku a má concentration, takže to nemusíš kouzlit každé kolo.

Wall of light je fakt krutopřísná, obvláště pokud ji DM nechá sesilatele nedělat jenom rovnou.
13.11.2017 19:49 - Ugy
Pro ty z nás co nevědí, kde je vy-víte-kde mohl by někdo poradit prosím? Docela bych na xanathara rad mrknul. Dík.
13.11.2017 20:00 - Log 1=0
Taky nevím, kde je vy-víte-kde, ale Xanathar je i o dvě stránky zpátky, hledej vlčí hlavu. Tedy, když jsem se díval, tak byl.
13.11.2017 21:03 - ShadoWWW
Vy-víte-kde. Knihy pravidel > Doplňky
13.11.2017 21:22 - Kosťa
Měl bych prosbu zkouším vytvořit tažení jež se točí kolem ježibab (je to spíš pokus o to jak se to dělá) a chtěl jsem zkusit potrápit dobrodruhy jinak než jen mrakem nepřátel a podat to i tak aby měli pocit že o nich zaporačka ví a nějak na jejich jednání reaguje, konkrétně něco ve stylu deseti ran egyptských. Nicméně bych potřeboval poradit s nějakým návrhem a zdrojem na ně jak by se projevovaly a jaký by měly dopad.
Příklad: morové obilí ježibaba nakazí ve městě obilí. jídlo dochází místní jsou naštvání a odmítají s dobrodruhy jednat navic ceny jídla stoupnou všude v kraji několikanásobně

Pomůžou i drobné rady
Díky
13.11.2017 21:30 - Log 1=0
Kosťa:
Nejsem si jist, jestli je tohle dobré vlákno na tenhle dotaz, tady se vedou ty nejobecnější diskuse o pravidlech. Být tebou, založím nové a trochu lépe naformuluji dotaz, takhle moc nechápu, co vlastně potřebuješ.
13.11.2017 22:24 - Maelik
Chápu-li dotaz správně, pak se básník ptá, kde hledat nějaké tipy a triky ohledně vytváření dobrodružství. Zkrátka a dobře má nápad, ale neví jak jej zpracovat.
13.11.2017 23:41 - LokiB
ShadoWWW píše:
Celkově mi přijde, že pátá edice s Xanatharem vykročila ke své degradaci a pomalu můžeme vyhlížet novou edici.


Sím, sím, já jsem to říkal, já jsem to už dopředu říkal, že se toho dost bojím!
:(

U kouzel a featů (z mojí zkušenosti z dřívějších edic) prostě platí jako u kartiček MtG ... nové musí být o něco lepší.
U povolání tomu tak často naštěstí nebylo ... prostě přišli s novými a zajímavými koncepty, které jsou jiné a zajímavé a přesto ne přesílené. To bylo i v 3.5. Až tedy na smutné výjimky.
14.11.2017 00:40 - sirien
Hej já Ti nevim.

Classy mi přijdou vpohodě - každá dostala 3 subclassy (vyjma Wizarda kterej dostal jednu), takže máš cca 6 archetypů na classu teď (plus mínus, pokud odhaduju od oka správně). To je docela legit vzhledem k tomu že každá ta classa má jasně odlišný ladění a archetyp kterej následuje.

Featy sem viděl, každá rasa tam má jeden a sou vcelku adekvátní těm co znám ze základní knížky, takže taky vpohodě.

Spelly vypadaly zle podle toho jak je popsal ShadoWWW - jenže poněkud vynechal ten detail, že srovnává mezi sebou kouzla odlišnejch levelů - což jako srsly WTF ShadoWWW? Ano, Investiture of Flames přebíjí Fireball, what a surprise když IoF je 6th level a Fireball je 3rd. To rozhodně neznamená, že by si člověk mnohdy radši nevystačil s tim že někam šlehne fireballem - ne vždycky když chci něco upálit hned toužim spálit na prach celej hrad.
14.11.2017 09:15 - Merlin
sirien píše:
ne vždycky když chci něco upálit hned toužim spálit na prach celej hrad.


nelži
14.11.2017 15:20 - Šaman
Ve skutečnosti by hrad klidně spálil, ale je mu líto šestkového slotu… :)
14.11.2017 16:18 - sirien
Bonzáci, voba dva.
14.11.2017 17:03 - Log 1=0
sirien píše:
každá dostala 3 subclassy

No, ne přesně.
Tulák dostal 4, klerik, černokněžník a druid po 2, ostatní 3. Tedy až na kouzelníka, ale tos říkal.
Celkový počet subklas tedy nyní je
9 kouzelník a klerik, 7 tulák, 6 bojovník a mnich, 5 ostatní krom druida, 4 druid.
14.11.2017 17:24 - sirien
...asi legit - ty subclassy nemusej bejt symetrický, de hlavně o smysluplný archetypy který ta ona classa dokáže generovat.

U klerika máš mrtě božstev a pojetích jejich služebníků a kouzelníci maj zas různý obory magie, tak toho maj prostě víc, tulák je od přírody tvárná classa... druid toho holt má míň protože ta classa je už v základu docela stylizovaná.
14.11.2017 17:50 - LokiB
jestli oni to spíš nedělali taktrochu , že "tyhle classy lidi hrajou, tak jim dáme víc možností a tyhle stejně nehrajou, na ty prdíme" ;)
14.11.2017 18:16 - Log 1=0
Legitimní to určitě je. A nepochybně se na ty nespecifikované povolání vymýšlí snáze, než na ty specifikované. Ale na tom, co píše LokiB taky něco je. Minimálně ten pátý kruh pro druida je podle mě jen "efektivní úspora zdrojů".
14.11.2017 18:23 - sirien
Loki: mňo... a je to špatně? Protože pokud tu hru hraje nějakej pool hráčů a většina hraje něco, tak docela dává smysl dávat to co ocení co nejvíc lidí, ne? (A na ty ostatní úplně nekašlou, jen toho pro ně dodávaj o něco míň)
14.11.2017 19:47 - LokiB
sirien: no, možná kdyby se jim podařilo přijít se zajímavou subclassou i u těch méně oblíbených povolání, tak by to hrálo víc lidí ... možná
ale ne, špatně to není. není potřeba, aby byla všechna povolání vyrovnaná.
14.11.2017 19:52 - Šaman
Jak souvisí počet subclass s vyrovnaností povolání? Osobně jsem radši, když jich je někde míň, než aby vznikaly nějaké obskurní jen do počtu.
14.11.2017 19:59 - LokiB
vyrovnana, co se počtu subclass týče.
a proč by měly vznikat obskurní? jako že k druidovi nejde udělat dost rozumných subclass? ale no tak
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14350700378418 secREMOTE_IP: 3.145.186.6