Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
14.11.2017 20:02 - Šaman
Aha, tak vyrovnaná co se počtu subclass týče asi být opravdu nemusí.
Jinak na můj vkus už jich je teď moc, takže asi nejsem ten správný hráčský vzorek :)
14.11.2017 20:23 - sirien
Tak ono fantasy je archetypální a ne ke každé classe se pojí stejný počet archetypů, že...
14.11.2017 20:45 - LokiB
Aaaale, stáhni si prastarou 2E příručku Complete Druid's Handbook ... tam je vidět, že těch archetypů má klidně druid stejně, jako wizard či bojovník. Na to bych se nevymlouval.
15.11.2017 02:31 - Lurker
Crawford se na Twitteru vyjadřoval k Healing Spirit:
@JeremyECrawford píše:

Healing spirit is exceptionally effective outside combat, and it does have the potential to exceed our expectations for it. I'll have my eye on it to see if it causes disruption in actual play, rather than in theoretical situations. If it does, we'll change it. #DnDJeremy
15.11.2017 02:48 - sirien
Expectations. Really. Expectations.

Jakože se tam nikdo ani na moment nezamyslel nad tim jak se dá to kouzlo využít jinak než jak ho prvoplánovitě zamejšleli a nenamáhal se to spočítat. Srsly.
15.11.2017 03:33 - sirien
Teď sem si vylistoval všechny healing kouzla (resp. teda klerický kouzla) a jako... já vám popravdě nevim.

Jako ano, Healing Spirit má brutální sodu co do out-of-combat užití - healne [level-1]*10d6 až... hm? Devíti? Bytostem? Bejt powerplayer tak to asi klidně dokopu až do dvaceti, který si na minutku udělaj na těch 3x3 sázích malou swingers party... anyway, zjendodušeně to hodí [level-1]*35 HPček na jedno seslání celý skupině a nějakýmu tomu NPCčku k dobru.

To teď nechme chvilku stranou. V boji takhle zvládnu healovat... možná 3 postavy naráz tempem 1d6 za level-1 v docela slušnym dosahu, ale bez možnosti přesouvání. Takže:

Cure wounds: 1d8+M touch, sucks (nicméně to je 1th level, takže whatever)

Healing word: 1d4+M na 20m, sucks (stejnej level - dost na tužku)

Prayer of Healing: 2d8+M na 20m až 6 postavám. Actually - not bad. Místo 3.5HP postavám který stojej u sebe zvládnu vyléčit 9+M, řekněme 11 HPček instantně. Při nejhoršim hodu vyléčim o 2 míň, při nejlepšim o 12 víc (na postavu). Z bojovýho hlediska mi to přijde o dost užitečnější (pokud teda neplánuju bojovat s nějakejma mrchama co průběžně ukusujou po málech, což je ale hodně specifickej případ). Na 5th level by to bylo 4d6 (14) proti 5d8+M (24.5). Za mě... vcelku OK.

Mass Healing Word: 1d4+M na 20m až 6 postavám. sucks. A narovinu WTF? Tohle proti Healing Word nemohlo obstát ani předtim, na to si nikdo doteď nestěžoval?

Mass Cure Wounds: 3d8+M až pro 6 bytostí v 10m kouli do 20m. 4th level, to je 3d6 (10 HP) za HS pro 3x3m ve stejnym dosahu proti 15.5HP za tohle který má navíc větší rozsah a o něco větší dosah... ale je nárazový... meh? jako nevim popravdě, tohle bych musel porovnat s počtem HP co maj postavy na levelu kdy tohle můžu seslat atd. Na pohled by to mohlo bejt kompetetivní...

Heal: 70HP 1 cíli na 20 metrů plus efekty navíc proti stavům. Proti 5d6 (17.5HP) naprosto OK

Regenerate: 4d8+15 1 cíli na... dotek... +1/kolo. To je 33 na dotek proti 18 na dálku... bojově spíš sucks.

Mass Heal: 700HP jak se mi zachce do 20 metrů. rocks.


Ok. 3 healing kouzla sou bojově nanic v porovnání s timhle (z toho jedno bylo nanic už předtim, takže reálně dvě), zbylý sou jasně ok nebo se zdaj bejt nějak kompetetivní...


Otázka je samozřejmě to mimo bojové použití, kdy sesláno z 9. levelu to pak je kompetetivní s Mass Heal (tak od pohledu) - popravdě dost hodně, když mám víc zraněnejch, tak z toho vyždímu o dost víc. Mimo boj to jinak přebíjí všechno ostatní.

Ok, tohle hoši trochu přehnali a ať si Jeremy řiká co chce tak nejen co do nebojovejch užití.

(Na druhou stranu by ta statická povaha mohla dělat zajíamvý věci v kombinaci s UA iniciativou která tlačí do pohybu...)


EDIT: ale jak na to tak koukám tak mi to přijde celý divný. Třeba Regenerate očividně neni zamejšlený jako nějak moc bojová záležitost - Heal ho jasně přebije. Tj. to je spíš na ty další efekty co to má. Na druhou stranu Mass Healing Wounds vs. nižší Prayer of Healing mi přijde broken už jak to je - takže buď to hrozně špatně čtu, nebo byla tahle část hry rozbitá už z kraje.
15.11.2017 04:23 - Kosťa
Healing Word a jeho masová obdoba se sesílají jako bonusová akce takže k tomu máš ještě buď útok nebo cantrip kouzlo což z toho činí velice silnou volbu a regenerace je taková jakože někoho držíš naživu za každou cenu navíc trvá hodinu! a nemá koncentraci což je heal z dvou až tří bojů na plno
15.11.2017 05:04 - sirien
Ah, to sou bonusovky - ah-ha! Tak to už dává najednou mnohem víc smyslu, díky za objasnění...

Hej ale v tom případě mi to ve skutečnosti v boji nijak moc nevyvážený nepřijde.

Mimo boj, samozřejmě... je těch 35*(level-1) HPček tý hromadě postav naráz fakt těžká soda. Efektivně na 2nd level tim zvládnu udělat během minuty polovinu efektu co má Mass Heal - dvěma sesláníma nebo seslánim z trojky devítkovej Mass Heal vyrovnám. A trvá to jen minutu, což je sice "desetkrát" tolik, ale mimo boj to je pořád skoro nic.

Pozitivní je že to má docela easy fix když řeknu, že to mimo boj prostě obnoví (level-1)*X HPček. Ale je fakt vopruz, že se s tim musí člověk fixovat sám, no...


EDIT: jo a vidíš, sem úplně zapomněl že DnD 5e nemá záporný HPčka, takže Regenerate efektivně zabraňuje smrti a neustále vrací dotyčnou postavu do akce.
15.11.2017 06:28 - Kosťa
Hmmm on ten healing spirit má ještě jednu zásadní slabinu, je na koncentraci a tím je pro druida dost problematickým kouzlem, on druid těch kouzel který jsou dobrý a nemají koncentraci má jen hrstku, spíš hrstičku, v boji pak to kouzlo nejspíš nesešle protože bude vkládat úsilí do likvidace nepřátel, nic mu nebrání seslat Call lightning a pak akcí sypat blesky a bonusovkou healing Word, s healing Spiritem bude max používat cantripy a možná tak ice storm.
15.11.2017 15:45 - Mildar
Musim rict ze me ten ta nova prirucka docela bavi. Ty moznosti co v tim jsou mi prijdou super
15.11.2017 16:24 - sirien
ok. A koukám že sem blbě přečet i ten Prayer.

Když to teda projdu ještě jednou a poctivějc:

1 Cure wounds 1d8+M (7), touch, standard

1 Healing word 1d4+M (5), 60, bonus

2 Prayer of healing 2d8+M (11) x6, 60, 10 minutes

2 Healing spirit 1d6 (4) / round, 60/9x9, standard

3 Mass healing word 1d4+M (5) x6, 60, bonus

5 Mass cure wounds 3d8+M (16) x6, 60/30, standard

6 Heal 70 +stavy, 60, standard

7 Regenerate 4d8+15 (33) +1/round, touch, 1 minute

9 Mass heal 700 +stavy, 60, standard


...jako... jako jo no, ten Prayer s 10 minutovym sesílánim je fakt nahovno - než ho vůbec sešlu abych vyléčil těch 11HP 6 bytostem, tak mám přes HS vyléčenejch 2x tolik lidí za 3x tolik HPček. To hoši fakt poněkud nevychytali. (Že se musim minutu koncentrovat je mi mimo boj jedno - alternativa je 10 minut natvrdo castit, takže...)

Ten zbytek ale vypadá poměrně ok... (?)
15.11.2017 18:02 - Kosťa
ok a teď to rozděl podle classy Cure Wounds mají všichni (druid, cleric, bard, paladin, hraničář) Healing Word (druid klerik bard) Prayer of healing (klerik, paladin) Healing spirit (druid, hraničář) Mass healing word (pouze klerik) Mass cure wounds (bard, klerik, druid) Heal (druid, klerik), Regenerate (druid, bard), Mass heal (klerik) Power Word Heal ( tos zapoměl) má pouze bard.

když teď na to koukám tak mě to příjde že prostě klerik má ten heal jednorázovej zatímco druid je spíš na to že mu to chvíli trvá ale nakonec toho asi nasype víc, klerik je spíše do plošného léčení zatímco druid je spíše na léčení jednotlivce. Z pohledu přístupu jednotlivých postav prayer of healing je holt modlitba zatímco healing spirit je obnova zdraví za pomoci bytosti ze země víl, trvá to ale je to silný, a nakonec bard je prostě omezenej tím co od koho pochytil, a na konci své kouzelnické dráhy vyléčí jakkoli vážné zranění.

Edit: Imho bych řek že kdyby ten healing spirit kdyby byl z 3 spell slotu tak je asi v pohodě takhle je rozbitje ještě by chtělo vyzkoušet to přímo při hře ať si je člověk jistej
15.11.2017 18:12 - sirien
Kosťa píše:
když teď na to koukám tak mě to příjde že prostě klerik má ten heal jednorázovej zatímco druid je spíš na to že mu to chvíli trvá ale nakonec toho asi nasype víc,

No to právě moc ne - Klerik to castí 10 minut a vyždíme z toho 14 HP x6, zatimco druid to castí 1 akci, udržuje 1 minutu a vyždíme z toho 35 HP x9 (...x18). Tzn. Druid zvládne víc jak 2x víc za 1/10 času při stejnejch zdrojích. Ale ok, beru že to kouzlo jde jiné classe, takže to srovnání najednou není přímý a je nutný to posuzovat podle síly těch class celkově, na což už fakt nemám level.
15.11.2017 19:00 - Kosťa
sirien píše:
No to právě moc ne - Klerik to castí 10 minut


no jáá to myslel tak že to nedá deset maljech healů ale jeden "velkej" a jo z tvýho pohledu to dává větší logiku
15.11.2017 21:37 - efram
možná blbej dotaz, ale zkusim. Uplne mi nekdy neni jasná "bonusova akce" jak je to treba u kouzel - Casting Time: 1 bonus action

priznam se ze se moc neorientuju kdy bonusová akce nastane. Nekdy je to zrejme ale nekdy, pro me, moc ne, Diky za osvětlení
15.11.2017 22:05 - Kosťa
bonusovou akci máš vždycky jen jednu za tah, buď ji máš nebo ne. pokud máš kouzlo který se sesílá jako bonusová akce můžeš seslat už jenom cantrip jako další kouzlo, když sešleš kouzlo jako bonusovou akci můžeš nicméně ještě normálně zaútočit. např. můžeš seslat misty step a ray of frost, nebo klasické kombo warlocka hex a eldrich blast, nebo můžeš seslat misty step a zaůtočit dvakrát pokud jsi třeba eldrich night nebo bard dané koleje, některé bonusové akce jsou podmíněny určitou běžnou akcí například můžeš zaútočit jako bonusouvou akcí zbraní v druhé ruce pokud jsi předtím provedl akci útok (za předpokladu že máš vhodné zbraně nebo feat)


Edit: u akce nebo kouzla musí být výslovně uveden že ji lze použít jako bonusouvou akci
15.11.2017 22:45 - efram
čili, pokud to chápu správně
1. ne vždy jsou bonusové akce vázány na nějakou běžnou akci, prostě vždy máš jednu za kolo
2. některé jsou vázány na nějaký efekt který musí nastat

je tak ?
15.11.2017 22:58 - Xyel
efram píše:
čili, pokud to chápu správně
1. ne vždy jsou bonusové akce vázány na nějakou běžnou akci, prostě vždy máš jednu za kolo
2. některé jsou vázány na nějaký efekt který musí nastat

je tak ?

Ne - bonusovou akci můžeš použít pouze pokud máš něco, co ti vyloženě říká, že to stojí 1 bonus action.

Co se týče kdy, můžeš ji využít libovolně ve svém kole, ale maximálně právě jednou.
15.11.2017 23:35 - efram
Asi jsem natvrdlej ale je nekde napsano kdo ma jake bonusovky? Pripadne kdy lze teda napriklad seslat kouzlo shadow blade.....
15.11.2017 23:44 - LokiB
Efram: to je právě vždycky napsané u té samotné schopnosti/kouzla atd.

třeba barbar u Rage: On your turn, you can enter a rage as a bonus action.
Takže pakližes v daném kole nepoužil bonus action na něco jiného, můžeš ji použít na tohle, máš-li schopnost rage.
Ta sama schopnost, nebo znalost kouzla ti dává možnost použít bonusovou akci.
Když takovou schopnost nebo kouzlo nemáš, u které by se to psalo, tak žádnou bonusovou akci nemůžeš použít
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1048538684845 secREMOTE_IP: 3.17.79.60