Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
4.11.2018 20:00 - sirien
Normálně maj napsat že boj dvěma zbraněmi dává advantage proti komukoliv, kdo nemá štít a +kostku damage. Simple.
4.11.2018 20:24 - LokiB
a pro případ 2 zbraně vs 2 zbraně ne?
4.11.2018 22:44 - sirien
?
4.11.2018 22:47 - LokiB
Jestli i útok se dvěma zbraněma proti někomu, kdo má dvě zbraně (ale ne štít), má také výhodu, v tom návrhu, cos psal.
Nebo jsem tě pochopil úplně špatně?
4.11.2018 23:58 - sirien
aha. Ano, přesně tak sem to myslel.
5.11.2018 00:10 - Log 1=0
Tohle mi připadá hrozně OP. S výhodami na útok se šetří, a ty to práskneš na všechny útoky proti většině protivníků.
5.11.2018 00:51 - sirien
Ve skutečnosti to je slabší než druhej útok. Ale pravda že by tam mělo bejt nějaký omezení typu "proti humanoidním protivníkům", protože dvě zbraně proti drakovi moc výhodný combo nezněj. (Popravdě... proti obrovi taky moc ne)

Ale principielně to je vcelku jedno. Klidně to může bejt +2 attack a +dice damage. Nebo nějaký combo typu +damage obecně a +prof pro ty co maj odpovídající classu/feat/combat style. Princip je že to je jednoduchý (statický, bez voleb), přehledný a poměrně smysluplný.

Multiple útoky sou koniny (resp. svatokraviny), volba něčeho z něčeho pro takhle základní věc je překombenej nesmysl (na to maj případně sloužit combat styles a featy atp.)
5.11.2018 08:55 - Log 1=0
Ne, není to slabší než druhý útok. V obou případech házíš 2k20
2. útok
Mis/Mis 0 dmg
hit/mis 1/2 dmg
mis/hit 1/2 dmg
hit/hit full dmg
výhoda
mis/mis 0 dmg
hit/mis full dmg
mis/hit full dmg
hit/hit full dmg

úplně nejlepší je +dice, +2 pro ty s bojovým stylem. Ale jo, je to technikálie, s konceptem jsme za jedno.
5.11.2018 09:17 - Aegnor
Log 1=0 píše:
Ne, není to slabší než druhý útok. V obou případech házíš 2k20

A co hody na dmg?
2 útoky - dmg zbraně + dmg druhé zbraně + síla + síla.
Výhoda - dmg zbraně + dmg druhé zbraně + síla.

A DnD 5e už si zas moc nepamatuju, ale - nejsou tam náhodou nějaký věci, které se spouštějí při úspěšném útokyu? To by taky posilovalo druhej útok na úkor výhody.
5.11.2018 09:31 - ShadoWWW
S tou výhodou to má tu nevýhodu (:-)), že tulákovi by boj se dvěma zbraněmi automaticky zajistil zákeřný útok (ten může použít, když má výhodu k útoku).
5.11.2018 09:34 - Log 1=0
U druhého útoku při boji dvěma zbraněmi se vlastnost nezapočítává.
Pokud tím Sirien mínil druhý útok z vícenásobného útoku... Věřím že ne, protože to je něco úplně jiného, schopnost povolání, která se dá s bojem dvěma zbraněmi kombinovat.

Napadá mě jen kouzlo Kletba.
5.11.2018 09:42 - Aegnor
Log 1=0 píše:
U druhého útoku při boji dvěma zbraněmi se vlastnost nezapočítává.

Ok, ok, my bad.
5.11.2018 16:32 - Xeth
ShadoWWW píše:
S tou výhodou to má tu nevýhodu (:-)), že tulákovi by boj se dvěma zbraněmi automaticky zajistil zákeřný útok (ten může použít, když má výhodu k útoku).

To není tak úplně pravda. Tulák stále může použít zákeřňák pouze jednou za tah.
6.11.2018 08:37 - -Sniper-
Xeth: myslím že pointa nebyla že má víc zákeřňáků za tah, ale že nepotřebuje spojence a může ho při zásahu uplatnit automaticky díky výhodě.
6.11.2018 08:38 - ShadoWWW
Jj, jak píše Sniper.
6.11.2018 08:42 - -Sniper-
Což když nad tím přemýšlím slušně oslabuje archetyp Swashbucklera z Xanathara... prostě sahat na tuto mechaniku má obrovské následky a nemyslím si že je to v souladu s koncepcí pravidel jako takových.
6.11.2018 09:13 - Log 1=0
-Sniper- píše:
Což když nad tím přemýšlím slušně oslabuje archetyp Swashbucklera z Xanathara... prostě sahat na tuto mechaniku má obrovské následky a nemyslím si že je to v souladu s koncepcí pravidel jako takových.

Mýlíš se, proti koncepci pravidel není změnit blbou mechaniku pro boj dvěma zbraněmi. Proti koncepci pravidel je dát někomu automaticky výhodu na všechny útoky. Tedy má to barbar, a tvrdě za to platí. Všechny ostatní způsoby jak získat výhodu jsou slušně omezeny.
6.11.2018 10:06 - -Sniper-
Nemyslím že se mýlím z toho důvod co popisuješ (i když stále se mýlit mohu).

Co mi příjde proti pravidlům je že chtějí dát možnost vybrat si jak bojuješ a podle toho upravit nějak staty. To není výsada dvou zbraní, stejně si můžeš vybrat jak bojuješ jednou zbraní, beze zbraně, jak se síláš kouzla apod. Když se dává volba "jak", nevidím obhajobu proč by měla být jen pro dvě zbraně.

Že sám návrh je pitomý a nevyvážený je pro mě poddružné, je to ostatně jen návrh.
6.11.2018 10:13 - Log 1=0
Nevím, situací, kdy si vybíráš z nabídky je ve hře dost, pravda, vždy jsou vázané na povolání/feat.
A trochu se ztrácím, ty reaguješ na původní návrh MM, nebo na některý z těch našich, co tu zazněly?
6.11.2018 10:17 - -Sniper-
V pravidlech je většinou daná věc a feat/povolání nabízí vybrat si změnu, ale je dán základ od kterého měníš, než že si vybíráš s každým použitím jak bojuješ.

Reaguji na původní. Diskuze jak to dělat je pro mne irelevantní - pokdu chcete dvě zbraně realisticky, tak jsou skoro vždy nevýhodné kromě několika specifických situací (a proto se historicky používaly jen v oněch specifických situacích). Pokud epicky, tak jak je to v DnD teď je vlastně fajn.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11824989318848 secREMOTE_IP: 54.144.219.156