Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
3.6.2019 16:27 - Šaman
sirien píše:
to je vyčíslení nějakého relativního luxusu, které to kouzlo poskytne - těch 26000 Ti fakt nezůstane.

Nikoliv, to je cena surovin, které musíš na ten stabilní hrad vynaložit. Dočasný hrad na týden máš za pětistovku, pokud kouzo zakouzlíš každý týden po celý rok, zůstane hrad trvale.
Co se pak týče toho luxusu, máš v něm magicky se obnovující zásoby tak pro 500 lidí.

Jinak nemám rozhodně důvod zasekávat se u jednoho kouzla, ani vysvětlovat, proč mi setting DnD nesedí. Ono stačí kouzla 1-3 úrovně, aby efektivně rozbila pseudostředověká pravidla. Což samozřejmě o DrD alchymistovi platí taky.

Mimochodem, jestli je postav schopných seslat kouzlo 8. úrovně pár na kontinent, proč jsou detailně rozepsaná kouzla až do 9. úrovně? Imho je to zbytečné mrhání papírem, nebo snaha mít víc textu na prodej.
3.6.2019 16:33 - krytah
Šaman: Může to být taky použito, když chceš hráčům ukázat super záporáka nebo silného přítele (který je třeba líný, takže za ně nic moc nedělá, jen např. zachraňuje z bezvýchodných situací), aniž by sis něco vymýšlel. Navíc občas je fajn ukázat hráčům - Hele, když budeme hrát dost dlouho, třeba budete moct sesílat i tohle.
3.6.2019 16:35 - Aegnor
Šaman píše:
Mimochodem, jestli je postav schopných seslat kouzlo 8. úrovně pár na kontinent, proč jsou detailně rozepsaná kouzla až do 9. úrovně? Imho je to zbytečné mrhání papírem, nebo snaha mít víc textu na prodej.

Fikčního, nebo reálného papíru?
3.6.2019 16:42 - Šaman
Reálného. Ve fikci se o nich mohou psát jako o legendách celé knihy. Ale jestliže ta kouzla prakticky nejsou k dispozici, pak nechápu účel jejich (velmi detailního a konkrétního) vypsání v pravidlech. Pro tak mocného kouzelníka, že je jeden na kontinentě nebo světě bych napsal jen, že může všechno co si vymyslí a schválí to GM.
3.6.2019 16:49 - sirien
Šaman: joaha, sem měl namysli jiné kouzlo :)

Jinak sem psal, že to levelování jak sem ho napsal je možné pojetí, které by Ti mohlo být bližší.

Důvod, proč pravidla rozebírají i 8th a 9th level kouzla je ten, že postavy se můžou dostat až na 20. úroveň a ta pravidla je mají provést až na tu 20. úroveň včetně. Zároveň existují hráči s jiným vkusem, než máš Ty, kteří nestojí o žádný pseudo-středověk a pojedou tvrdé high-magic fantasy kde budou mít ten power level posunutej. Nebo to rovnou překlopí do celé magické civilizace (Eberron, Spelljammer) nebo to rovnou urvou do hardcore fantasy a pojedou Planescape. A DnD má zájem podpořit tohle všechno, takže otázka "proč tam teda sou i 9th level kouzla?" nedává moc smysl.
3.6.2019 17:04 - Kosťa
sirien píše:
nebude to spíš tim, že ty subclassy z Xanathara sou prostě zajímavější a maj lepší lore?

srsly - dragon čaroděj je prostě silová záležitost a wild magic je už hrozně obehranej trope. Oproti nim Shadow sorcerer nebo Divine soul sou prostě cool.

Podobně wizard kterej má mystické tradice podle škol kouzel (který, viz výše, sou totálně zprzněný samy o sobě), zatimco v Xanatharovi máš war magic.


Ok jako uznávám, že některý subclassy tolik nevyniknou viz war magic, ale priest co dává někomu z družiny magickou zbraň, hrancl kerej má halapartnu a na třetí úrovni s ní má v prrvním kole díky featu 3 útoky to považuju za hodně silný(todle kombo se strašně projevilo ve stradovi v boji s vlkodlaky). Mimochodem hrancl je celkově ukázkově silnější v xanatharovi už jen díky bonusovejm kouzlům.

Co se shadow sorcerera týče tak ten mi příjde sakra silnej díky vidění ve tmě (stejně tak jako právě ten hrancl) pak má tmu skrze kterou vidí jen on a od šestky vyvolá slušně silnýho psa co dá jednomu nepříteli nevýhodu na záchrany proti jeho kouzlům. Ano shadow sorcerer je asi zajímavej ale je o imho je o dost silnější.

Abych jen nedržkoval a nenadával; třeba featy pro tieflinga se mi hodně líbí, a teď sem před nějakou dobou použil k tvorbě postavy ty random tabulky co tam k tomu sou, dosadil jsem ména místa a lidi co se hodily do odbordružství a ta postava se pak hrála sama.

Nicméně můj dojem se na to němění xanathar posiluje postavy a dává jim silnější schopnosti.
3.6.2019 17:08 - Aegnor
Kosťa píše:
Mimochodem hrancl je celkově ukázkově silnější v xanatharovi už jen díky bonusovejm kouzlům.

Ale tak hraničář v PHB je neschopná lama. :-)
3.6.2019 19:35 - sirien
Kosťa píše:
Mimochodem hrancl je celkově ukázkově silnější v xanatharovi už jen díky bonusovejm kouzlům.

Jo, jenže zrovna u něj to byl designovej záměr a de spíš o snahu trošku dorovnat ostatní classy za nimiž 5e Ranger zaostával.

Kosťa píše:
Co se shadow sorcerera týče tak ten mi příjde sakra silnej díky vidění ve tmě

oh #pls. Jmenuj mi, kdo v 5e nevidí ve tmě? 5e je nejen nejhloupější, ale taky nejsvětlejší edice ze všech.

Popravdě mám pochybnost jestli je vůbec důvod dávat do 5e ilustrací věci jako svíčky a pochodně, protože pro koho by tam sakra byly.

Kosťa píše:
pak má tmu skrze kterou vidí jen on

jo, to je už vcelku zábavnější věc. Stejně jako ty další. Na druhou stranu jako ne že by dragon sorcka byl nějaký vořezávátko.


Ono je otázka, jak moc sou věci z Xanathara skutečně silnější, a jak moc činí postavy silnější prostě jen tím, že jsou. Protože moje zkušenost je ta, že to co je problém vyvážit nejsou jednotlivé schopnosti, ale rozšiřující se paleta možností. Věci z Xanathara samy o sobě sou v pohodě, ale v momentě kdy se někdo rozhodne vyrobit nějakej specifickej koncept má najednou mnohem víc nástrojů k tomu jak ho optimalizovat. Ale to neni o Xanatharovi, to je prostě o samotné existenci rozšiřující příručky.
3.6.2019 20:04 - Log 1=0
Kosťa píše:
pak má tmu skrze kterou vidí jen on

Víš o tom, že černokněžník může mít tohle už v PHB?
3.6.2019 22:58 - Kosťa
Log 1=0 píše:
Víš o tom, že černokněžník může mít tohle už v PHB?


Ok nejdřív jsem ti chtěl oponovat, že todle je něco co si nejdřív musíš vzít a blokuje ti to "slot" na jiny eldrich invocation. Na druhou stranu se na to dá dívat i tak že si to můžeš vzít ale nemusíš a warlock má v tomhle volbu zatímco sorcerer to prostě má. Bod pro tebe.

sirien píše:
Jo, jenže zrovna u něj to byl designovej záměr a de spíš o snahu trošku dorovnat ostatní classy za nimiž 5e Ranger zaostával.


Což považuju za ignoratství tvůrců, místo opravy nefunkční classy vydají tři nový subclassy aby hrancl nevypadal tak trapně zaostale, nemluvě o tom že jeho problémy stejně nezmizely (nebudu to rozebírat zaznělo to tady mockrát který)

sirien píše:
oh #pls. Jmenuj mi, kdo v 5e nevidí ve tmě? 5e je nejen nejhloupější, ale taky nejsvětlejší edice ze všech.

Popravdě mám pochybnost jestli je vůbec důvod dávat do 5e ilustrací věci jako svíčky a pochodně, protože pro koho by tam sakra byly.


ok a teď takovej fígl jo? si představ že tohle je řešení toho že mraky postav vidí ve tmě. Zničeho nic se vyskytnou postavy který vidí ve tmě dál než ty ostatní, přesněji řečeno než většina. Najednou takový to normální vidění ve tmě na 60 stop je dosti slabý a tady tyhle na 120 stop dost nabírají na síle a umožňujou ti dělat přepady a získávat výhody proti těm kdo mají to vidění ve tmě slabší (doufám že je rozumět co chci říct).
4.6.2019 00:41 - sirien
Kosťa píše:
místo opravy nefunkční classy

to je složitější story co se pamatuju - ono totiž část komunity co Rangera hrála tu "opravu" vlastně moc nechtěla plus by to znamenalo zásah do PHB v podobě "errata", což bylo něco na co velká část komunity koukala hodně křivě, zaprvé protože přetrvávala pachuť 4e a zadruhé protože tvůrčí tým kvůli tomu slíbil, že (i díky rozsáhlému veřejnému testingu) žádné brzké errata nebudou.

Tj. errata jsou v podstatě právě ten Xanathar a je to jen částečné, ale je to forma, kterou komunita chtěla. Chápu, že dneska už to vypadá divně, ale po tý 4e ubíjející smršti pořád novejch příruček a nekonečnejch oprav a Essentials po vyjití 5e prostě fakt byla taková atmosféra a lidi měli radši hru co měla chybnou nevyváženost, ale příslib stability než aby viděli něco co by hrozilo opakováním spirály sebevražedného záplatování.

Spekulovalo se, že jestli někdy možná vyjde 5.5e, tak se to tam zahladí. Jenže původně spekulovaná 5.5e měla být pomalu a opatrně oznamovaná někdy touhle dobou, ale okolo je v tomhle směru hrobové ticho, takže...

Kosťa píše:
Najednou takový to normální vidění ve tmě na 60 stop je dosti slabý a tady tyhle na 120 stop dost nabírají na síle

nijak zvlášť - tahle stopová orgie trápí menší část skupin, pro většinu to je binární stav vidíš/nevidíš a rozdíl mezi nevidět a vidět je o dost větší než vidět na 60 nebo 120 stop.

Chápu tu inflaci co máš namysli, ale nějak mi nepřijde tak kritická.
7.6.2019 13:44 - Kropy
Protože mě o to prosil Aegnor ať to dám sem a neplevelím Jersonovo Vedení Hry.
Zazněla tam otázka, zda je postava schopná zabít nepřítele na jednu ránu. Takže uděláme modelového člověka bojovníka.

Na první úrovni bojovník si bojovník jako svojí nejvyšší vlastnost vzal Sílu (z průměrných hodnot v tvorbě postav - 15 + 1 za rasu), tudíž jeho obouruční meč má +5 k zásahu a zranění 2k6+3. Tzn, že v polovině případů má zásah do 15 OČ a zranění 9.
Obtížnosti střetnutí lehká: Mastif OČ:12 životy:5 na jednu ránu při 50%: ANO
Obtížnosti střetnutí střední: Kanec OČ:11 životy:11 na jednu ránu při 50%: NE
Na druhé úrovni náš bojovník získal akční vlnu, díky které je schopný zaútočit dvakrát, což znamená zásah do 15 OČ zranění 18.
Obtížnosti střetnutí lehká: Kanec OČ:11 životy:11 na jednu ránu při 50%: ANO
Obtížnosti střetnutí střední: Krokodýl OČ:12 životy:19 na jednu ránu při 50%: NE
Na třetí úrovni si náš vzorový bojovník vybral archetyp Taktik (nejsnáze se jeho schopnost přenese do hodů, jako manévr bude používat Manévrový útok, který mu přidá k8 na zranění, což znamená zásah do 15 OČ zranění 22.
Obtížnosti střetnutí lehká: Krokodýl OČ:12 životy:19 na jednu ránu při 50%: ANO
Obtížnosti střetnutí střední: Lev OČ:12 životy:26 na jednu ránu při 50%: NE
Přichází čtvrtá úroveň a náš bojovník si zvýšil hodnotu vlastností Síly o dva (nyní má bonus +4), což znamená zásah do 16 Oč zranění 24.
Obtížnosti střetnutí lehká: Lev OČ:12 životy:26 na jednu ránu při 50%: NE
Pátá a závěrečná úroveň našeho příkladu bojovník získal zdatnostní bonus +3 namísto +2 a získal schopnost útoku navíc, což znamená zásah do 17 OČ zranění 36 (pokud budu brát, že i z útoku z akční vlny dá také útok navíc tak 46).
Obtížnosti střetnutí lehká: Nosorožec OČ:11 životy:45 na jednu ránu při 50%: ANO
Obtížnosti střetnutí střední: Kosatka OČ:12 životy:90 na jednu ránu při 50%: NE
Takže, jak je vidět u každé úrovně (s výjimkou 4, ale to za chvíli vysvětlím), je možné nepřítele porazit na jednu ránu při padesáti procentech případů, záleží na úrovni nebezpečí pro danou úroveň dobrodruha. Ano někteří nepřátelé jsou postaveni na nemožnosti ho udolat jedním úderem (hodně životů kompenzovaných nízkým OČ a nízkými útoky proti hráčům), a zase naopak se nacházejí vyšší úrovně hrozby zabitelné jedním úderem (kompenzovaných zase vyšším OČ a nebezpečnějšími útoky proti postavám).
Obecně ovšem záleží na nebezpečnosti protivníků v závislosti na úroveň výzvy pro danou úroveň postavy (PPJ str. 83). Obecně se dá říci, že úroveň výzvy lehká, nejvýše střední to z většiny případů jde. Problém u 4. úrovně postavy, už začíná u 3., neboť zde se systém základních hodnot odklání od své na začátku jednodušší využitelnosti (lehká obtížnost pro úroveň 3. je hodnota 75 XP, ale za nebezpečnost 1/2 je jich 100, což už se blíží spíše ke střední obtížnosti 150 XP a u 4. úrovně je to vidět nejvíce kdy lehká je 125 XP a střední 250 XP - Za nebezpečnost 1 je 200 XP, proto postava není schopná vzorového lva udolat - jedná se spíš o střední, než lehkou nebezpečnost).
7.6.2019 14:15 - Tarfill
S tím, že toto celé je navíc podmíněno tím, že hodím maximální zranění, nebo kritické. Ta šance tedy není 50%, ačkoliv na Jersonovu otázku stále lze odpovědět jako ano, lze zabít jednou ranou...
7.6.2019 14:17 - Aegnor
Tarfill píše:
S tím, že toto celé je navíc podmíněno tím, že hodím maximální zranění, nebo kritické. Ta šance tedy není 50%, ačkoliv na Jersonovu otázku stále lze odpovědět jako ano, lze zabít jednou ranou...

Nn, počítá s polovičním zraněním.
7.6.2019 14:21 - Tarfill
Pravda, můj omyl, já si hned říkal, že to nemám číst rychle a v práci... ;-)
7.6.2019 14:30 - Kropy
Tarfill:
Proto jsem vybíral tenhle archetyp. Abych nedostával nějakou schopnost upravující krit šanci. A mimochodem to zranění by asi mohlo být průměrně dané výš díky bojovému stylu s obouručními zbraněmi (hod na zranění může přehazovat jedničky - možná i dvojky, ale už to mám zavřený) a možná by šla navrhnout jiná obouruční zbraj, nebo udělat jednoruční a dával by více. Tohle byl jen příklad, toho jak si myslím, že to jde. A když jsem k tomu vzal i statistiky a ne jen moje představy, tak jsem zjistil, že to vážně jde.
7.6.2019 15:43 - krytah
Úplně nejlepší je bojový styl s obouručními zbraněmi (přehazuješ 1 i 2) + šampión (crit ne z 5%, ale 10%) + obouruční meč (2k6 - můžeš přehodit 1 i 2 na obou kostkách).
7.6.2019 15:47 - LokiB
a to už neřešíte ani zlodějské útoky, útoky nějaké magicky nabuffované postavy s magickou zbraní atd., a nedejbože magii jako takovou, tedy útoky kouzly.
7.6.2019 15:52 - Kropy
LokiB:
Mohl bych, ale bylo by to na delší hledání, jako příklad jsem si vzal bojovníka, protože v původně napsaných podmínkách u Vedení hry bylo: "připravený nepřítel". Tudíž jsem tuláka (a jeho zlodějské útoky) nevzal v úvahu, protože jeho princip není na boj jeden na jednoho s připraveným protivníkem vhodný. Hledání u mágů (resp. sesilatelů) se mi provádět nechtělo, ale když mi dáš chvilku můžu se na něj podívat, nicméně u melee class sdi myslím, že to bude fungovat všude stejně (tj. Barbar,Bojovník,Paladin,Mnich).
7.6.2019 15:56 - Kropy
Krytah:
Mě nešlo o vymýšlení ultimátního dmg dealera, ale o ukázku, že postavy na 3. - 5. úrovni mají úplně stejnou šanci dát one-shot kill jako na 1. úrovni. Jediné utilizační rozhodnutí, byl výběr archetypu, aby se to lehce dalo převézt na čísla (a abych nevybral archetyp utilizační - což je u bojovníka čaroknecht, není špatný, ale výhody získává jiné, než do zásahu/zranění).
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.30850505828857 secREMOTE_IP: 100.26.182.28