Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
27.8.2014 21:28 - ShadoWWW
noir: To bych si nebyl tak jistý. Přesně na toto se totiž ptali v nějakém dotazovém panelu, jestli se třeba neuvažuje o nějakém povolání či featu, který by to umožňoval, nebo jestli je možné to houserulovat.

Odpověď byla taková, že ne. Že je to jeden ze základních stavebních kamenů 5e, se kterým ten systém stojí a padá. (Další takový kámen je např. hard limit 20/+5 pro vlastnosti postav.) Ale díky tomu mohli udělat ty efekty působivější, protože věděli, že nepůjdou stackovat.

Anduriel: Co se týče kouzel, tak ty má asi nejrozmanitější kouzelník (wizard). Takže na tvém místě bych volil ho. Ale připrav se na to, že opravdovou rozmanitost získáš až na 3. či 4. úrovni. Ale oproti 3e je kouzelník docela rozmanitý (díky svým trikům-cantrips).

Čaroděj (sorcerer) má menší rozmanitost kouzel, ale zase je dokáže upravovat pomocí čarodějných bodů, což je taky fajn.

Černokněžník (warlock) má nejméně rozmanitá kouzla, ale zase se mu častěji obnovují a díky svým schopnostem je může upravovat podobně jako čaroděj (ale ne tak moc). Myslím ale, že tobě by černokněžník nesedl. Z trojice kouzelník-čaroděj-černokněžník nejspíš nejmíně.
27.8.2014 21:31 - ShadoWWW
BTW Dnes se mi dostala do rukou Příručka hráče. Valil jsem oči, jaká je to krása! Nádherný layout a grafika. Vypadá to mnohem lépe než cokoliv, co jsem o ní viděl na monitor. Je to fakt mistrovské dílo. Doporučuji shlédnout na vlastní oči, pokud máte možnost. Rozhodně je to velký rozdíl oproti PHB 4E.

České hry nechává na chvostu a i u zahraničních pátrám v paměti, co by se tomu vyrovnalo. Možná Grand History of Forgotten Realms, ale PHB má novější design.
27.8.2014 21:33 - Nachtrose
ShadoWWW: taky jsem si dnes vyzvednul balicek. :-)
27.8.2014 21:34 - ShadoWWW
Nachtrose: A co na to říkáš?
27.8.2014 21:35 - noir
Shadowww: Myslíš ten hard limit 20+5, co porušuje hned jedno povolání v základních pravidlech,které zvedá sílu na 24(nebo 25?). Ne, v tomhle nevěřím Wizardům ani za nic...
27.8.2014 21:44 - Nachtrose
ShadoWWW: nadhera. 4e PHB proti tomu vypada jak mazanice predskolnich ditek :-)
27.8.2014 22:02 - ShadoWWW
Píše:
hned jedno povolání v základních pravidlech,které zvedá sílu na 24(nebo 25?)

??
27.8.2014 22:05 - ShadoWWW
The Mines of Valdhum - PDF dobrodružství od Mithgarthr Entertainment pro D&D 5e.
27.8.2014 22:18 - Nachtrose
ShadoWWW: noir ma na mysli barbarovu lvl 20 class feature, ktera mu zvedne STR a CON o 4 na max 24.

Btw. 20/+5 zrejme od zacatku neni mysleno jako neprolomitelny hardcap. Ono totiz u Ability Score Increase je napsano "You can't increase the ability score above 20 using this feature"
27.8.2014 23:03 - wlkeR
Mnjo, tak lv 20 je taky někde úplně jinde než většina hry.
27.8.2014 23:08 - ShadoWWW
jo, tak lvl 20 class feature, tak to chápu. Tam se barbar musí srovnávat s kouzelníkovým kouzlem wish.

Ten limit 20/+5 je i u tvorby postavy.
27.8.2014 23:25 - Gurney
ShadoWWW: No já jsem popravdě upřímně zvědavej, jak moc se budou ty pravidla měnit a kam se budou postupem času posunovat. Protože jak tu hru čtu, tak je sice moc pěkná a lidem co jsou zvyklí hrát jednoduchý verze D&D se žádnými nebo jen minimem character optionů (a celkově jim nedělá problém rozhodovat o spoustě věcí téměř bezpravidlově) se samozřejmě líbí, ale pro skalní optimizéry tam prostě nic není a i s tím málem co tam je se to nejspíš někomu z nich podaří velice brzo rozbít. A pak bude zajímavé sledovat Mearlse a jeho tým, jestli budou mít (možná sebevražednou) odvahu poslat tuhle ne úplně malou část komunity do háje s tím že to není hra pro pravidlové právníky a lidi co jsou zvyklí ignorovat fluff a logiku v honbě za čísly nebo jestli se s povzdechem pustí do D&D 5.5, kde se věci pěkně zaškatulkují, vybalacují a "zpřístupní" (což samozřejmě v tu chvíli odradí spoustu lidí, kterým se ta hra na začátku líbila).
28.8.2014 00:04 - Alnag
Power creep tu byl, je a vždycky bude. Souhlasím s noirem... tyhle svaté krávy půjdou na porážku. Dřív nebo později. Víte co takových hlášek o neporušitelných věcech padlo třeba když vycházela 3,5e. Nebo 4e? "Nebudete potřebovat na magické předměty vak na golfové hole... anyone?"
28.8.2014 00:07 - Almi
G: Celou dobu si lámu nad tím, čím to, že je 5e tak oblíbená. Asi jsi kápnul hřebík na hlavičku. Je to vlastně indie hra. Nemá moc pravidel, spoustu si toho musíš domýšlet (jinak skutečně převládne stereotyp). V tomhle se podařil tvůrcům opravdu husarský kousek - nevědomky spojili dohromady hráče ne napříč edicema, ale hráče DnD a indie her. Což fakt smekám. Další bod k dobru v super marketingu.
28.8.2014 01:49 - Gurney
Almi: vidíš, a já bych zase řekl že bezkonkurenčně nejvíc "indie" edice D&D ever je 4e - pečlivě postavená na teorii, určená pro omezenou množinu herních stylů, simulaci háže do koše, takže to začínáme mít i pěkně koherentní, dokonce tu máme i fanboys přesvědčené že její principy jsou vrchol evoluce minimálně D&D ne-li rpgček vůbec ...škoda že to vydali Wizardi, jinak by z toho celý Storygames byly na větvi :)

(ne Almi, moje kladívko a tvůj hřebík se nenacházejí ani na stejném kontinentě, budeš muset svoje divoké teorie opřít o něco jiného)
28.8.2014 07:42 - noir
Gurney: Už je rozbito :) Hráči už našli kouzlo, kterým zabijou cokoliv - nějakej nekromantův jed, kterej dává stun na tři kola...
28.8.2014 08:19 - Nachtrose
Noir: mohl by ses vyjadrovat jeste o neco neurciteji? Zatim mi zabralo jen zhruba pul hodiny, abych dohledal co asi mas na mysli. Je radost diskutovat s nekym, jehoz prispevky jsou formulovany "nekdo, nekde, neco..."

Jestli mas na mysli 5th lvl nekromantske kouzlo Contagion a variantu Slimy Doom, tak na papiru zni hodne OP, ale to je v nasi hre i Sleep. Navic Contagion je disease efekt, ktery se jako disease da resistovat nebo odstranit. Ale musim uznat, ze predstava tri volnych kol utoku s vyhodou na draka je lakava. Jen jeste jestli se najde nekrous, ktery bude ochotny se ho dotknout...
28.8.2014 08:51 - Vojtěch
Mají tam taky spell storing weapon? Zatím asi ne, ale hnd by to bylo zajímavé kombo...
28.8.2014 09:00 - ShadoWWW
Noir: Mám pro tebe zajímavější tip: wall of force. Vytvoříš kolem nepřítele polokouli silové energie. Skrz tuto polokouli fyzicky nic neprojde. (Ti, co viděli seriál Under the Dome ví, o čem mluvím.) Pak sešleš pár ničivých kouzel, které budou mít výchozí bod uvnitř polokoule.

Řekl bych, že jsem tě trumfnul. :) Ale ve skutečnosti, co vypadá silně na papíře, tak během hraní zjistíš, že to má mouchy, na které jsi původně nemyslel a že to vlastně zas tak silné není. Tedy o nic víc, než prostě kouzlo 5. úrovně. Viz například spánek jako kouzlo 1. úrovně vypadá hodně mocně, ale když v praxi kvůli němu popadají tví spolubojovníci a nejsilnější protivník zůstane, tak si řekneš jen: "Ups, to jsem nedomyslel!" Podobně jako tebou zmíněné kouzlo a odvaha dojít až k nepříteli. Na nevýhodu wall of force už máš za domácí úkol přijít sám.

Co se týče "rozbitosti", tak to u mě není silná schopnost v určité situaci. Rozbitá schopnost je u mě taková, která lze použít imrvere na všechno a vždy je to lepší než cokoliv jiného. Něco jako "mocně" a "přesně" v DrD2 nebo kouzlo zmiz v DrD1. Určitě se něco v průběhu času objeví, co bude výrazně lepší než zbytek (v každé edici se něco objevilo). No a pak je na tvůrcích, aby to opravili a na hráčích, aby opravu přijali. O tom, jak bude probíhat opravování pravidel 5e je tu konec konců článek.
28.8.2014 09:01 - noir
Nachtrose: Pardon. Mě to teda při správným klíčování najde Google hned napoprvé, ale OK, beru to jako chybu. Každopádně podle té diskuze na ENworldu je to téměř neshoditelný, ale ruku za to do ohně nedám, ty pravidla úplně neznám...
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10563111305237 secREMOTE_IP: 34.230.68.214