Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
24.7.2014 15:25 - York
ShadoWWW: Taky si to myslím. Onstatně jsi to tu postoval jako citaci z nějakého článku od vývojářů 5e: Že DnD má v podstatě povinnost oslovovat nové hráče. A že částečně to teď spadá na Pathfinder.

Ale není to jen o tom, je to podle mě taky o tom, jak moc ten tahoun podporuje sdílenou tvorbu doplňků. V tomhle třeba Fate Core není moc dobrý, protože v něm prakticky všechno vzniká v průběhu hry a na míru jedné družiny. Kromě zápisu ze hry pak prakticky není co sdílet.

Chtěl bych to teď zkusit trochu rozhýbat návratem k úplným základům.
24.7.2014 15:45 - ShadoWWW
BTW Někde jsem četl, že kdyby po pádu TSR nepřevzali D&D Wizardi, tak bychom o papírovém RPG četli už jen v historických knihách. I když bylo D&D tehdy v USA docela slavné, tak právě kvůli "pravidlu mainsreamu" by se nedokázal najít ekvivalent, který by dokázal přivést do hobby dostatek nových lidí.

Zdá se to neuvěřitelné, ale podle té studie by to dopadlo tak, že tedejší hráči D&D by zůstali u D&D, ale noví hráči by D&D hrát nemohli, protože pravidla by nebyla na trhu (Ebay) v dostatečném množství, navíc by ani žádní noví hrái moc nebyli, proože by trhu chyběla propagace.

Sice by vznikly zcela nové hry, které by ale nedokázaly přitáhnout do hobby dostatek lidí. Klon D&D by vyjít nemohl kvůli právům na tehdejší licenci. Nebyl by žádný pokračovatel D&D.

Podle té studie by to dopadlo tak, že by sice vznikly populární počítačové hry na motivy D&D, ale papírové RPG by bylo zábavou jen pár nerdů. No něco jako u nás. :-)
24.7.2014 15:59 - Quentin
Sirien píše:
- zelený hlen (což je fakt nudnej dungeon-crawling enemák s úrovní zajímavosti Gygaxovy želatinové krychle)

WTF?
Já oozu použil čtyřikrát za poslední půlrok a dycky to byl awesome encounter.
24.7.2014 16:02 - wlkeR
Založil jsem blog, nebo spíš myšlenkovou skládku. Oslavujte mě a postavte mi pomník.

Časem na něj nahodím nějaké věci ke kampani a pravidlům.
24.7.2014 17:01 - sirien
York: nesmysl. Fate úpravy pro jednu skupinu pokud jsou zajímavé může použít ke kdo. O to víc, že ve Fate lze obvykle úpravy pro A často snadno překlopit i pro B, C, D a E.

Samozřejmě pokud hraješ vanilla Fate a úpravy jsou jen o tom kde co jak na co používáš tak není moc co sdílet. V tomhle mají paradoxně horší systémy jako třeba DrD výhodu, podobně více tematicky zaměřené systémy, protože se v obou nabízí mnohem víc smysluplných úprav ke sdílení.
24.7.2014 17:12 - York
Sirien: Měl jsem namysli spíš dobrodružství, potvory a podobné věci. Ne, že by to ve Fate nešlo, ale prostě to k tomu tolik nevede.

Ohledně systémových úprav souhlasím. Obecný a ještě navíc vyladěný systém nedává až tak moc prostoru ke smysluplným úpravám, o které by mohl mít zájem i někdo mimo jednu skupinu.

Každopádně přesně z těhle důvodů volím jako formát dungeony - snadno se tvoří a dobrý dungeon ocením, i když si dokážu vymyslet vlastní.

Respektive teda nebudou to jen dungeony, budou to ucelené balíčky dungeon + potvory + stučný nástřel settingu + magické předměty v daném dungeonu + unikátní schopnosti pro postavy, všechno v jednom maximálně čtyřstránkovém modulu.
24.7.2014 17:20 - Sparkle
Trošku rozvířím ten váš pesimismus sdělením, že Starter set je beznadějně vyprodán v celé Evropě :)
24.7.2014 17:22 - Nachtrose
Ale u Tebe jsem ho jeste videl "skladem".
24.7.2014 18:08 - ShadoWWW
Sparkle: pár postřehů:
- Německý Amazon hned první den vydání posunul dodávky až na konec července, i pro předplatitele.
- V Černém rytíři měli asi 4 kusy, ale ty byly okamžitě pryč a teď mají datum dodání: na vyžádání.
24.7.2014 18:16 - Alnag
Sparkle píše:
Trošku rozvířím ten váš pesimismus sdělením, že Starter set je beznadějně vyprodán v celé Evropě :)


A všechen jej prý vykoupili fanoušci z D20.cz 8-)
24.7.2014 19:49 - Element
:( Tak to jsem dobre zavahal
24.7.2014 20:09 - wlkeR
Ať žije podpultový prodej :D
<<- organizátor s benefity

Popravdě řečeno jsem u Starteru trochu zaváhal, ale za 350 Kč je to prostě dobrá věc, protože:
- krabice je krásná, a když budou mít core knížky solidní rozměry, prostě je tam vrazím a budu si připadat velmi důležitý.
- snad mám konečně nástroj k rozjetí plnohodnotného D&D kroužku u nás na škole (ikdyž části děcek spíš dám českou verzi.)
- je to prostě první a jediná D&D věc na trhu. Musím jí mít už z principu (curse you, WotC marketing!)
24.7.2014 20:54 - noir
Figurky k Tyranny of Dragons jsou luxusní! https://www.facebook.com/dungeonsanddragons/photos/pcb.10152546137991071/10152546135166071/?type=1&theater
To je taková škoda, že se mi na 5e líbí líbí vlastně úplně všechno - až na pravidla 5e :)
24.7.2014 21:04 - York
Zrovna figurky jdou celkem dobře použít s vcelku libovolnými pravidly ;)
24.7.2014 21:07 - Nachtrose
Budou se dodavat uz namalovane? Protoze paintjob poslednich serii miniatures byl opravdu zalostny... A tyhle vypadaji prilis dobre na nejaky ten seriovy paintjob.
24.7.2014 21:16 - Malabar
Ohledně těch živých stránek, tak já mám blog, kde většinou nahazujeme zápisy ze sezení + občas něco jiného (houserule, popis světa a podob.) Využijí se najde asi jen u mých hráčů.
24.7.2014 21:17 - chrochta
Myslíš? Adresa by nebyla? Já jsem NADŠENÝ čtenář...
24.7.2014 21:25 - ShadoWWW
noir: Počkej si na PHB, nebo DMG. Třeba tě to ještě chytne. :-)

V DMG má být docela rozepsaný boj s figurkami.

Jinak dnes vyšel hodně zajímavý rozhovor s MM. Půvdně jsem myslel, že ho zas přeložím, ale bohužel nestíhám. Zaujal mě hlavně konec:

Píše:
Are there any big surprises coming for fifth edition? Anything you can tell me?

There are definitely some big, exciting surprises coming up. There are easily six things that come instantly to mind that I want to talk about, but I don’t think I can tease anything yet. I can talk about the philosophy behind our approach to the future.

I will completely admit my jealousy for games like Magic: the Gathering or Mass Effect, where you have players on the edges of their seats waiting for the next release. I think in the past D&D relied way too much on a volume strategy, where we did so much stuff that it was hard for people to get excited about any one thing. Book after book came out each month, far faster than anyone could absorb it all.

Our philosophy now is to make everything count. If we release a new super adventure, like Tyranny of Dragons, or a new rules expansion, we want it to be an event. When you add stuff to an RPG, you’re asking all the DMs out there to evaluate their campaigns, learn new options, and then try to implement them. You have to be very careful in how you add things to the game, and very deliberate in making those additions exciting and compelling.

My dream would be a world where new expansions are real events, where people are seeing exciting new ideas and concepts for the game. Even better, as we expand into digital gaming we can bring D&D to life through video games in ways that people have never dreamed. That’s really exciting to me.


A něco pro Quentina :-D

Píše:
We’ve already had DMs cook up conversion guides for earlier editions. We’ll be producing official ones that will be freely available in the fall, once we dig ourselves out from beneath the three core rulebooks.
24.7.2014 21:28 - ShadoWWW
MM také popsal hlavní rozdíl v přístupu k obchodnímu modelu oproti 3E a 4E:
Píše:
By sharing the rules, we’re making it easier than ever for people to get into D&D. For way too long the rules have been a deterrent. So, it’s really about focusing on what’s important – campaigns and adventures – and selling that, while removing barriers to entry.

As far as worrying about sales goes, we’re definitely approaching the business in a different way. In the past, the way to make the business work was to release more and more RPG books. In reviewing sales records, it’s pretty clear that after a few expansions people simply stop buying and many even stop playing. Could you imagine trying to keep up with a boardgame if a new expansion or three came out for it every month?

Instead of flooding the market with an endless tide of RPG books, we’re moving to diversify the business. We have two active MMOs, board games, miniatures, t-shirts, novels, and even more stuff we’re working on.

In hindsight, it’s actually a fairly obvious move. Let’s say you buy the three core rulebooks and then the two volumes of the Tyranny of Dragons campaign. That gives you everything you need for the next 6 to 12 months of gaming. Do I really have much of a chance to sell you more RPG stuff during that time? Why fight that battle?

Instead, what we’re doing is looking at all the time you have when you can’t play the RPG and looking to fill that with more entertainment. In that world, someone who downloads the Basic Rules and likes D&D is a customer. Maybe not for tabletop RPG stuff, but they might want to buy a novel, or try out our new video game.
24.7.2014 21:33 - ShadoWWW
Ohledně streamovaného vysílání se mě jeden člověk ptal, jestli bych nemohl napsat něco o rozdílech mezi Roll20 a Fantasy Grounds.

Je to už několik let, co jsem použil FG pro 4E a shodou okolností dnes vydali velký udpate pro 5e. Tak jsem na něj mrkl a je tam několik moc pěkných vychytávek oproti Roll20. Imho největší nevýhoda je, že FG nemá žádný svůj systém pro video/voice chat. :-( Škoda, že se nedá zapracovat do GH tak jako Roll20. To je největší slabina. Pro samotný engine hraní má ale některé moc pěkné vychytávky, co Roll20 nemá, nebo je nemá tak dobře udělané.

Přemýšlím, že bych nastreamoval pár videí o 5e ve FG. Ale až jak bude čas.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.078414916992188 secREMOTE_IP: 3.238.142.134