Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
4.1.2016 22:01 - ShadoWWW
Dnes v rámci Unearthed Arcana vyšly kity, které v překladovém klíči Kostky ještě z dob druhé edice zaneseny jako "šablony povolání". Poprvé se objevily se v příručce The Complete Fighter’s Handbook pro AD&D 2e a v 90. letech byly velmi populární. Byly to předchůdci 3E odborností, ale byly mocnější a spjaté s konkrétním povoláním.

5E šablony povolání z UA přináší šablony pro barda a bojovníka. Konkrétně, pro barda Kolej mečů a Kolej satiry a pro bojovníka Kavalíra a Zvěda.

Co si o nich myslíte?
6.1.2016 12:51 - ROBOcop
Nevim kam to zarazdit, ale mrsknu to sem. 3 prirucky ze serie Compleat od Bard Games. Starsi kousky, ale zajimave pocteni (nevim proc ale vzpomel jsem si na Profesnicek pro DrD :-) Snad se vam to taky bude nekdy hodit.
7.1.2016 18:20 - Atterdag
Ahoj, žádám o radu.
Moje družina 4 postav na čtvrté úrovni je v Trojkanci - setkali se s Lordem (spíše Lady) protektorem a seznámili s jedním z dvanáctky jezdsů. Náš paladin uctívající Mieliki se chystá jít meditovat do Gaenorova lůžka a já bych na ně rád vyrukoval s nějakým pěkným střetnutím. V rozhovoru s Darantrou (nebo jak se jmenuje Lady protektor) se dozvěděli, že se potýkají se stupňujícími se útoky orků ze severu a musí bránit jak les, tak Trojkanec. Podle mě orci útočí za žold, jsou placeni některým z kultů v Somberských kopcích (Prince of the apocalypse) - jeden z kultů chce oslabit síly dobra v celém okolí (na cestách na jih od Trojkance zase opruzují banditi). Co na ty moje milé hrdiny vrhnout?

Přemýšlel jsem o několika orcích, orčím vojevůdci a orčím kouzelníkovi (Eye of Gr...). Napadlo by někoho něco lepšího a tematického? Děkuju za radu. Včera jsme hlavně kecali a byl bych rád, kdyby můj bard, hraničář, paladin a kněz zažili pořádnou melu...
7.1.2016 18:47 - sirien
Kult chtějící oslabit síly dobra může vyslat partizánské komando ke znesvěcení Milikiny svatyně. Nějaká partička drsnejch ale spíš svébytnejch orků spojená s partičkou kultistů z nichž někteří do sebe invokovali nějakého démonka (nebo si přibalili démona rovnou na cestu, záleží na levelu postav) by mohla udělat meditujícímu paladinovi fakt libový překvápko a je v tom rovnou schovanej hint k tomu, že orkové nejsou jen tak sami za sebe (jak velký záleží na tom, jak to postavíš - může to být malý náznak i kladivem mezi oči, podle toho jak tam namixuješ ty kultisty do toho komanda).

Během orčího přepadu a'la průzkum bojem mohou být stažené vojenské síly na sever, čehož může obratem využít nějaký stylový bandita se svojí partou a zkusit nějaký hodně drzý nájezd. Nejlíp když ho nastyluješ míň záporácky, nějakej "jo, hej, sem bandita, ale nejsem tuctovej hrdlořez", ať už po vzoru "bandita - sympaťák" nebo po vzoru "bandita s ambicemi" nebo po vzoru "někdo maskující se jako bandita jdoucí si pro nějakou pomstu" atp. Se všemi těmi vojáky na severu a s pár schopnými kumpány by si mohl troufnout i na nějakou vysloveně fajnšmekrovinu typu proplížit se do paláce, lohnout něco přímo z pokladnice a zase zmizet s nějakým libovým bonusem navíc (podle zvoleného typu to může být "a for fun pocestě svedu dceru nějakého šlechtice", "udělám něco extra drzého navíc aby bylo jasné, kdo to udělal, a všichni viděli, jak schopnej sem a že se mě vyplatí následovat" nebo "touhle akcí natáhnu svoje kumpány aby mi pomohli, ale pro mě to je jen zástěrka a ve skutečnosti chci X" kde "X" může být cokoliv jako "skutečná závěť mého strýce kterou drží zkorumpovaný rádce místodržící", "magický amulet který potřebuju pro své jiné plány v komnatě dvorního mága", "plány nějakého opevnění, z něhož toužím osvobodit svého bratra" nebo cokoliv podobného)


EDIT: to druhé má point navíc v tom, že Tvojí družině se může podařit zmařit hlavní záměr (vykradení pokladnice, například), ALE bandita může dosáhnout svého druhého cíle (někoho svést, provést něco navíc, co se rozkřikne nebo získat něco jiného, než poklad atp.) Popř. naopak se mu tohle nemusí povést ale může vyjít raid samotný - tak nebo tak tam je ta hezká dualita "hej, zmařili jsme to, ale WTF byla tahle druhá věc?" a máš rovnou agendu i na někdy příště až si budeš chtít dát trochu oddech od orků.
7.1.2016 18:51 - Aegnor
Atterdag: Já bych zkusil najít nějakou potvoru, co má zajímavý bojový mechanismus a dává smysl v příběhu.

Např. Azer (v českém Bestiáři, nevím jak je v originálním MM) má podle mě zajímavý mechanismus, ale ten zase úplně nesedí do příběhu mám pocit.

Každopádně bych nestavěl klasickou bandu orků, podle mě takovejch bojů potká každá družina mraky:-)

ShadoWWW: aktualizuj odkaz na překlad v záhlaví diskuze, v současnosti odkazuje na uzamčenou diskuzi.
7.1.2016 18:57 - sirien
Odkaz v záhlaví by měl být aktualizovaný.


Aegnor: Tak dát nějakou pěknou schopnost tomu démonovi (démonickému kultistovi) z mého prvního návrhu by věc poměrně naplnilo že by to šlo spojit s tím co navrhuješ :)

Naopak ty banditi by nabídli altarnativní styl co do taktiky - mohlo by jít o nějakou bitvu kombinovanou naráz s honičkou po paláci plus banditi by určitě bojovali nějak nezvykle (nějaké hezké triky v rukávu plus to že by určitě nechtěli bojovat na smrt a naopak jejich cílem by bylo se postav co nejrychleji zbavit a ne je nutně zabít by tomu mohlo dohromady dát zajímavej taktickej rozměr)
7.1.2016 21:34 - Atterdag
Uf, teď jsem psal asi 20 minut a ono mi to zmizelo, protože jsem nebyl přihlášený... tak znova:)

Děkuji za brainstorming!!! Budu psát v bodech
a) Gwaeronovo lůžko je les asi 300 metrů od hradeb Trojkance - měl tam usnout hraničář, který se stal z vůle bohyně Mieliki bohem = místo je posvátné. Co jsem vymyslel: na les by mohla zaútočit partička orků doprovázená jedním? kultistou (elemental flame priest), případně by šla doplnit fire elementalem - orkové by měli planoucí zbraně atd. Jak velký boj sestavit? Nechat jim ku pomoci někoho z Trojkance (Daranthru bych udělal jako rytíře na 6. levelu, má k ruce 12 jezdců - veteránů na 3. úrovni), nebo je nechat bojovat samotné? Cíl invazní skupiny je získat posvátné dřevo a obětovat ho v chrámu ohně v Sumberských kopcích (respektive pod nimi) a zároveň oslabit ofenzivní síly dobra.

b) Chci také poprvé využít vyprávěcí boj opírající se o zóny http://slyflourish.com/guide_to_narrative_combat.html, takže kdyby někoho napadly nějaké pěkné featury:)

c) Strašně se mi líbí myšlenka s druhou současnou akcí - někdo by se mohl pokusit zničit zásoby lektvarů ve věži Lorda protektora (věž na kraji náměstí), případně někoho unést, zapálit město (problém je, že je z kamene:). Nechtěl bych zároveň moc rozptylovat pozornost hrdinů, chci je trochu směřovat na jih, protože mají hledat poselstvo z Mirabaru. V úvahu přichází nějaký zloděj, banditi, kteří využijí zmatku apod. Ale stále jim stojí v cestě Darantha (Lady protektor) s dvanáctkou - pokud nevyjedou na pomoc hrdinům:)
7.1.2016 21:47 - chrochta
to Atterdag: Sýpka (špýchar) bude hořet dobře. A pokud tam je mlýn, může dojít i na monumentální výbuch (organický prach je prý vynikající výbušnina). Nejspíš dost nečekaný - ale to postavy ani nikdo jiný ve městě vědět nemusí.
7.1.2016 22:08 - Atterdag
Výbuch si zažili před dvěma dny ve Starovýří studni - zřícená věž vyletěla do vzduchu:)...
8.1.2016 13:46 - Atterdag
Teď přemýšlím o tom, že bych nechal jeden boj a večer oslavu, na kterou by před pár dny příchozí alchymista (přijali ho do vojenské posádky, když umřel léčitel) připravil speciální chod - otrávil jídlo. Případně by tenhle alchymista - převlečený kultista - mohl provést něco jiného - co? Vnitřní nepřítel by nemusel být tak marný. Budu vděčen za rady - postavy jsou na čtvrté úrovni, ale kdyby se po boji v Gwaenorově lůžku stalo ještě něco lepšího, bylo by to super.
8.1.2016 15:59 - Vojtěch
Taková halucinogenní mlha způsobující zuřivostní stavy by v posádkovém ležení taky mohla nadělat pěknou paseku.
12.1.2016 18:31 - ShadoWWW
V novém díle podcastu Round Table autoři HeroLab a Realmworks mluví o podpoře D&D 5e. Z jejich slov se dá vyčíst, že velmi brzy bysme se měli dočkat něčeho ve stylu SRD pro D&D 5e.

Viz citáty. Víc to rozeberu, jak budu mít trochu víc času (teď jsem tu jen na skok).

Píše:
An important variable to keep in mind in all of this is that Wizards has said they'll be releasing something similar to the SRD for 3rd Edition for the 5th Edition. At this point, we're actually anticipating that release to occur some time relatively soon, within the next few months at least. That's gonna be a game changer in many ways for 5th Edition, just as it was for 3rd Edition. We're already poised from that standpoint. For HeroLab, we're basically ready to go as soon as the new SRD, or whatever name it's given, I don't know if Wizards is going to call it an SRD or something else. When that's released by Wizards, we'll be able to get HeroLabs put out for that SRD in very short order. What the SRD actually consists of remains to be seen. However, our assumption - and it's important this is just a guess, this is an assumption - it'll be somewhere between the Basic Rules and the full rules of the Player's Handbook and the DMG. Once we know what it is, and that also means what isn't included in the new SRD, we'll make the necessary adjustments to what we include, and then we'll get HeroLab support out.


Píše:
I think it is a pretty safe bet that HeroLab support for D&D should be out some time this quarter. That is my.. again, that is a guess, obligatory disclaimer, all of this is predicated entirely on what the SRD does and does not allow, which we don't yet know. Wizards has not divulged any of that information to us, so we're going based on reading the tea-leaves, comments made by Mike Mearls, and that sort of stuff, in interviews he's done, where we're pretty sure that we will be able to do something and we've invested all the time and effort to make sure that, assuming we can, it'll be very very quick for us to get support out whatever the constraints are of the SRD. I'm just calling it an SRD because I don't know what a better term for it would be.
12.1.2016 18:43 - efram
mohu požádat o krátké vysvětlení co je SRD? nejsem takový znalec vývoje DnD
12.1.2016 18:49 - ShadoWWW
Tak konečně! OGL a SRD zde!!!

efram: vysvětlím v novém vlákně.
13.1.2016 13:18 - fundy
cau, dnes neprijdu
14.1.2016 22:09 - wlkeR
Čtu to správně, že Tyranny a Elemental Evil jsou už dostupné jen přes DM Guild a zpoplatněné? Abych dal konečně dohromady ty výtisky >.>
14.1.2016 22:15 - ShadoWWW
Uf, fakt že jo! Ještě, že jsem si to postahoval. Pro ofiko program se prý chystá něco nového, ale zatím je to tajné.
16.1.2016 08:35 - ShadoWWW
V pondělí mají WotC oficiálně oznámit novou příběhovou linii. Zatím jen naznačili, že půjde o gotickou fantasy a zveřejnilo následující ilustrace. Vypadá to tedy na Ravenloft... :)


16.1.2016 22:01 - Atterdag
Mám dotaz: nemá někdo Tome of adventure design?

Jinak jak to dopadlo s mojí skupinou v Trojkanci? Čtyři přátelé si promluvili s Lady Protekrorkou a trochu se porozhlédli po městě. Druhý den si část výpravy šla koupit nové brnění a hraničáře to Šíleně táhlo do Gwaenorova lůžka - když mu sotatní šli naproti za hradby a zastavili se u oltáře boha Tempa, viděli, jak se z jihu blíží orčí čaroděj se svým mazlíčkem ohnivým hadem, orog (z těla mi vykukovaly 3 lávové hlavičky a plivali kolem sebe oheň) a 4 orkové - jejich cílem bylo zapálit Gwaeronovo lůžko a ukrást dřevo, jež by bylo později obětováno v chrámu ohně. Mela to byla slušná, hraničář Erim byl do boje dovezen strážcem hvozdu (obrovský nazelenalý vlk napůl stvoření z listí a proutí), který proskakoval stromy (teleportoval se jimi).

Nyní bych hrdiny nechal oslavovat společně s Daranthou a zbytkem Dvanáctky - v průběhu hostiny se zvedne gnómská alchymistka patřící k dvanástce (tajný kultista Ohně - Darantha ji zaměstnala po smrti posádkového kněze), hodí do ohně nějakou substanci (předtím tam házela bylinky, aby to pěkně vonělo) a několik okamžiků po jejím odchodu se budou dít různé věci (civění, náhodné útoky, zastrašení atd)a na to vpadnou do sálu gnómka s fire elementalem, mág kultu živelného ohně a nějací jiní bijci. Pokud znáte Prince of the apocalypse, jak velké střetnutí byste udělali pro 4 postavy na 4. úrovni? Určitě jim nechám k ovládání i Daranthu (knight CR3) druida (druid CR tuším 2) a jednoho z vojáků (veteran CR 3).
17.1.2016 06:25 - ShadoWWW
Už to prosáklo ven (v pondělí bude oficiální zpráva). Nová příběhová linie se bude jmenovat Strahdovo prokletí (angl. Curse of Strahd). Madam Eva vyšle postavy do Strahdovy říše do jeho sídla, hradu Ravenloft. Na dobrodružství prý spolupracovali i Tracy a Laura Hickmanovi, autoři původního Ravenloftu.

Zatím není jisté, jestli se dobrodružství bude odehrávat v settingu Ravenloft, nebo bude oficiálně zasazeno do Forgotten Realms.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10675191879272 secREMOTE_IP: 44.204.218.79