Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
12.7.2017 16:55 - LokiB
York: to si u tebe pak asi lidé, kteří netuší, jak fungují smsky a co je to update firmwaru, asi hackera nezahrají. resp. ne podle tvých představ.
+ co bránilo právníkovi takovou smsku rovnou ukázat odborníkovi ze své kanceláře nebo zavolat pro potvrzení na info linku operátora, nebo to úplně ignorovat a nechovat se podle toho, protože ví, že je to blbost? co určilo, že byl technicky nezdatný a nechal se nachytat? tvoje úvaha? hod? jeho vlastnosti, kde měl v technologii 0? nebo, že se ti prostě líbil daný nápad a nechtěl jsi ho kazit?

Jsou hry, které celkem dost vyžadují, aby hráč popsal činnosti postavy co nejpřesněji, aby ji vůbec mohl provést. Někteří to jen "odměňují".

EDIT: pardon, to už začíná být trochu moc offtopic ... tak to kdyžtak přesunu jinam, kdyby se to mělo více rozvíjet
12.7.2017 17:18 - Aegnor
LokiB píše:
EDIT: pardon, to už začíná být trochu moc offtopic ... tak to kdyžtak přesunu jinam, kdyby se to mělo více rozvíjet

Třeba sem.
12.7.2017 17:23 - Vojtěch
Šaman: Na to právě ale nesmí postavy vědět kolik má protivník životů.
31.7.2017 15:25 - wlkeR
Protože si myslím, že nejvíc 5E lidí čte právě tohle téma, zkusím se zeptat tady.

Rozčilují mě dechy kovových draků. Každý má na výběr ze dvou, a přitom by většina z nich byla úplně parádní, kdyby se jejich účinky nakombinovaly. Proč si třeba stříbrný drak vybírá mezi damage a paralýzou, když by jeho ledový dech mohl soupeře nejen zranit, ale ještě pokrýt vrstvou ledu, ze které by se museli vylámat? Přemýšlím, jak to skloubit a nerozbít, a zatím mě napadly tyhle varianty:

- Spojit oba účinky dechů a dát recharge jenom na 6.

- Rozpůlit damage a oslabit/zkrátit CC efekt.

- Uplatnit CC efekt jen na postavy, které ne/uspějí v hodu proti damage.

Co vy na to?
31.7.2017 15:31 - Merlin
Můj názor:...nezasahovat do mechaniky
31.7.2017 16:13 - sirien
A tak já zase wlkera chápu, ta "rozdílnost" je dost gamistická a z čistě simulačního / dramatického / coolness pohledu je lepší, když ten dech prostě udělá to, co má fikčně logicky udělat - tj. napálí Tě jak damage tak efektem.

V tom případě mi ale přijde smysluplné, aby to bylo brané se všim všudy jako jeden útok (tj. jeden hod na save a buď dám nebo ne).

(ale na nastavení 5e zrovna odborník nejsem, to je asi otázka na ShadoWWW)
31.7.2017 17:24 - wlkeR
Zkusil jsem zatím pomocí MM + DMG vyzkoumat hodnotu možnosti alternativního dechu, protože jsem si všimnul, že dechové zbraně kovových draků mají obvykle (ale ne vždycky) menší průměrnou damage. Porovnával jsem: Red × Gold (staty jako přes kopírák až na dech) a Blue × Silver (podobná CR a staty, ale Silver má asi nejsilnější CC možnost dechu). Výsledky mě přiměly začít silně pochybovat o tom, že matematika za CR nestvůr je nějak extra robustní.

Poznámka: DPR = Damage Per Round. CC = Crowd Control. CR = Challenge Rating (nebezpečnost).

Red vs. Gold Dragon

Ancient: Gold Dragon podle DPR ztrácí na Reda celé 2 úrovně CR, které může "nabrat" jen na svém Oslabujícím dechu (nebo Shapeshifting? Pochybuju). Okay, ta možnost vyměnit DPR za CC, byť celkem slabší, vypadá hodně silně.

Adult: Gold dragon má vyšší průměrné DPS než Red (ale ne dost aby to vytvořilo rozdíl CR). Takže možnost CC a Shapeshiftu má najednou mírně zápornou hodnotu.

Young: Red má o 1 bod vyšší DPR. Možnost CC dechu má lehounce kladnou hodnotu.

Blue vs. Silver Dragon

Ancient: Podobná situace jako výše, rozdíl CR podle DPR jsou 2 úrovně, zbytek statů je srovnatelný. Paralyze dech vypadá hodně silně.

Adult: DPR se liší o 1 bod ve prospěch modrého draka, což je kupodivu dost na rozdíl CR o 1.

Young: Díky lepšímu damage na kousnutí/drápech má Silver dragon o 2 body lepší DPR.

Kapitola tvorby nestvůr v DMG se, co jsem našel, vůbec nezabývá dopadem CC na CR, takže teoreticky můžu oba dechy vesele spojit a nikdo nic nepozná.

Jen abych měl klid, jdu se pokusit vykoumat, jakou CR hodnotu má Para Ghůla, a myslim že nějaká Pixie měla Sleep. Ostatní dechy se asi budou replikovat hůř - nebo zná někdo nestvůru, která útokem dává zároveň s damage push, weaken (jako dech zl. draka) nebo slow (jako měděnej drak)?
31.7.2017 18:12 - sirien
Neni iritující, že dva draci s mrazivym dechem mají takový rozdíl jako že jeden dává jen damage zatímco druhý si vybírá z damage a CC? Jen protože je jeden z nich "hodnej"? Bleh.
31.7.2017 21:04 - LokiB
Mně přijde celkem cool, že si drak může zvolit i jen tu CC část ... tedy bez zranění. Tak nějak mi sedí k inteligentnějším nestvůrám, které si s obětí mohou "jenom hrát", resp. na ni působit svojí mocí, bez toho, aby oběť rovnou, třebas i náhodou, sesmahly.

Takže když by to bylo měnění, tak třeba jak navrhuješ sloučit jako možnost, ale ponechat i tu samostatnou část "nezraňující". Když bude každý efekt obsahovat vždy i zranění, tak je to nuda a bleh
31.7.2017 21:22 - Xyel
Taky bych schopnosti draků spíše neslučoval - už takhle je mnohem víc draků než zajímavých schopností pro draky
31.7.2017 22:25 - wlkeR
No, pointa celého toho cvičení je vyrobit jednu řadu draků. Se zajímavejma schopnostma, ne jen čistou damage.

Popravdě už jsem na mý postavy poslal jednoho stříbrnýho draka (posedlýho evil deitou, takže měl důvod je smahnout. Jaksi) a ten para dech teda nic moc, hlavně proto, že nemá miss efekt. Sice cílem bylo jen družinu zneškodnit, ne zabít (potřebovali zpacifikovat paladina, kerej jedinej se seknul, že se s arcipadouchem nedohodne po dobrym), ale i tak jsem musel čekat na tři dobití dechu, než palach padl za vlast. Na 2 kola. Jako jasně, ne každá družina má +3 na všecky sejvy, ale vyplejtvat se sólovitým monstrem celý kolo na něco, co nemusí mít vůbec žádnej efekt a ještě to má 1/3 šanci na dobití? Eh.

Zatím se mi nejvís zamlouvá lehké snížení damage a CC jen na jedno kolo v případě neúspěchu v sejvu na vyhnutí se dechu. Družina si bude muset dávat sakra pozor, ale zase by to nikoho s mizernejma hodama nevyřadilo na dlouho.
31.7.2017 23:18 - Maelik
wlkeR píše:
Zatím se mi nejvís zamlouvá lehké snížení damage a CC jen na jedno kolo v případě neúspěchu v sejvu na vyhnutí se dechu.


Hádám správně, že se nám tu rýsují draci Jeskyní a Draků?
1.8.2017 11:00 - wlkeR
asdfasdf píše:
Hádám správně, že se nám tu rýsují draci Jeskyní a Draků?


Áno.
1.8.2017 13:24 - Babaj
Tichý obraz

Iluze 1. úrovně
Vyvolání: 1 akce
Dosah: 12 sáhů
Složky: V, P, S (kousek ovčího rouna)
Trvání: Soustředění, až 10 minut
Povolání: Bard, čaroděj, kouzelník

Vytvoříš obraz předmětu, tvora nebo jiného viditelného
jevu, který není větší než krychle o straně 3 sáhy. Obraz
se objeví v bodě, který vidíš v dosahu, a vydrží po
dobu trvání. Obraz je čistě optický; jeho součástí není
žádný zvuk, pach ani jiné smyslové efekty.
Pomocí své akce můžeš způsobit, že se obraz pohne
na libovolné místo v dosahu. Když obraz mění svou
polohu, můžeš měnit jeho vzhled, tak aby pohyb obrazu
vypadal přirozeně. Pokud například vytvoříš obraz
tvora a budeš s ním pohybovat, můžeš měnit obraz tak,
že bude vypadat, jako by během pohybu kráčel.
Fyzická interakce s obrazem prozradí, že jde o iluzi,
neboť jím prochází věci. Použije-li tvor svoji akci k pozornému
prohlédnutí si obrazu, úspěšným ověřením
Inteligence (Pátrání) proti tvému SO záchrany kouzla
dokáže určit, že jde o iluzi. Pokud tvor odhalí, že jde
o iluzi, může vidět skrz obraz.

********************************************************

Co myslite?:_))) kdyz vytvorim "viditelny jev" neco jako oblat temnoty a vrhnu ho na obtlast s tvorem... myslite ze se na to vztahuje predposledni odstavec o fyzicke interakci?
Preci jen je jasne ,ze treba v pripade iluzionarni zdi je jasne ,ze ma asi mit pevny zaklad, takze kdyz se ji nekdo dotkne tak ppozna ,ze tam ta zed neni.. ale u takoveho jevu vyse uvedeneho o fyzickou podstatu nejde... samozrejmne ,ze dotycnemu tvorovi pokud to sepne, se pokusi rozeznat co to je ..pokud ho to napadne a bude chtit plytvat akci :_))
1.8.2017 13:27 - LokiB
Ano, v tomto případě bych řekl, že se na to podmínka fyzické interakce vztahuje.
Resp. co bys očekával, že to s cílem udělá?
1.8.2017 13:38 - Babaj
uvidi temnotu kolem dokola :-)
1.8.2017 13:42 - Babaj
nebo at jsme konkretnejsi a je to s cim srovnat: slabsi verzi temnota
1.8.2017 15:33 - wlkeR
Řek bych že slabší verze Temnoty je OK, protože když si tvor rozsvítí, očekává, že v tý tmě uvidí, a taky by v ní imo vidět měl. A stejně tak jí může prohlídnout jako iluzi-iluzi.

Stejně si myslím, že iluze krabice na hlavě FTW. A především (c) Revel Skycloud :D
1.8.2017 16:05 - Mildar
paralyza je strasne silna vec. Premyslel jsem o snizeni dmg, ale to paralyzu proste nevyresi. Pokud chces pridat nasledky, dej polovicni zraneni + polovicni rychlost, nevyhoda na vse mozne etc. Nenechavej tam paralyzu, nebo proste vsechny zabije.
2.8.2017 12:11 - wlkeR
Náhodná vsuvka: D&D dostalo už několik Magicových setů, od podzimu bude mít svojí Magicovou kartu:

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12076210975647 secREMOTE_IP: 3.15.229.113