Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
15.9.2017 21:46 - ShadoWWW
Wow. DnD to dotáhlo až na oficiální YouTube kanál Adobe Adobe Creative Cloud.
15.9.2017 22:13 - sirien
Funny věc je, že když 4e vypadala, že zabila DnDčko a Pathfinder byl na cestě vzhůru, tak když to začalo vypdat, že 5e může bejt úspěšná, moc sem jí to nepřál z obavy, že to bude zase tatáž story o hře, co se rozletí okolo, ale přitom bude vlastně dost shitově a nudně designovaná.

Když dneska člověk vidí, jak výborná hra to skutečně je a jak Wizardi otočili o 180° a začali u 5e drsně dupat po kvalitě, kvalitě a kvalitě, tak mě podobné úspěchy naopak vždycky potěšej.
16.9.2017 13:16 - ShadoWWW
Wizardi v rámci akce Extra Life představili doplněk pro Tomb of Annihilation s názvem THE TORTLE PACKAGE. Tento balík obsahuje novou hráčskou rasu želvan (angl. tortle) a minidobrodružství s želvany.



Co želvan obnáší?
Želvanská jména
Želvané upřednostňují jednoduchá jména, stejná pro muže i ženy, která mají obvykle jen jednu či dvě slabiky. Pokud se želvanovi z nějakého důvodu nelíbí jeho jméno, může si ho změnit. I třeba tucetkrát za život. Želvané nemají příjmení.
Mužská a ženská jména: Baka, Damu, Gar, Gura, Ini, Jappa, Kinlek, Krull, Lim, Lop, Nortle, Nulka, Olo, Ploqwat, Quee, Queq, Quott, Sunny, Timor, Ubo, Uhok, Wabu, Xelbuk, Xopa, Yog

Želvanské rysy
Tvá želvanská postava má rysy, které ji umožňují vyrovnávat se s nástrahami divokého světa.
Zvýšení hodnot vlastností. Tvoje hodnota Síly se zvýší o 2 a tvá hodnota Moudrosti se zvýší o 1.
Věk. Želvané několik týdnů po svém narození plavou a pak se naučí chodit po dvou. Dospělosti dosáhnou v 15 letech a průměrně se dožívají 50 let.
Přesvědčení. Želvané žijí zpravidla řádný, rituálním životem. Rozvíjejí zvyky a rutiny a jak stárnou, stále více na nich lpí. Většina z nich je zákonně dobrá. Někteří mohou být sobečtí a chamtiví s větší tendencí ke zlu, ale zpravidla se nestává, že by se vzdali řádu ve prospěch chaosu.
Velikost. Dospělý želvan je 5 až 6 stop vysoký a průměrně váží 450 liber, z čehož asi třetinu váhy tvoří krunýř. Tvá třída velikosti je Střední.
Rychlost. Tvá základní rychlost chůze je 6 sáhů.
Drápy. Tvé drápy jsou přírodní zbraně, které můžeš používat k úderům beze zbraně. Pokud s nimi zasáhneš, způsobíš sečné zranění rovné 1k4 tvá oprava Síly, místo drtivého zranění běžného pro úder beze zbraně.
Zadržení dechu. Umíš zadržet svůj dech až na 1 hodinu v kuse. Želvané nejsou přirození plavci, ale mohou jistý čas zůstat pod vodou, než se musí vynořit a nadechnout.
Přirozená zbroj. Kvůli svému krunýři a tvaru těla jsou pro tebe zbroje nevhodné. Tvůj krunýř ti ale poskytuje dostatečnou ochranu; dává ti základní OČ 17 (tvoje oprava Obratnosti nemá vliv na tuto hodnotu). Nošení zbrojí ti neposkytuje žádný užitek, ale používáš-li štít, můžeš si započítat jeho bonus jako normálně.
Ochrana krunýře. Jako akci se můžeš stáhnout do krunýře. Dokud z něj nevylezeš, máš bonus +4 k OČ a výhodu k záchranným hodům na Sílu a Odolnost. Zatímco jsi v krunýři, ležíš, tvá rychlost je 0 a nelze zvýšit, máš nevýhodu k záchranným hodům na Obratnost, nemůžeš provádět reakce a jedinou akci, kterou můžeš provést, je vylézt z krunýře pomocí bonusové akce.
Instinkt přežití. Máš zdatnost v dovednosti Přežití. Želvané mají silně vyvinuté instinkty přežití.
Jazyky. Umíš mluvit, číst a psát akvanštinou a obecnou řečí.


Taky v tom vidíte ideální příležitost, jak si zahrát želvu nindža (želvanského mnicha)?
16.9.2017 18:58 - Log 1=0
Želvan vypadá zajímavě. Spíše jako sranda, ale jak kdo chce.
I když tedy mnich je to poslední povolání, které bych s ním hrál.
16.9.2017 19:40 - ShadoWWW
Mně tam akorát fluffově nesedí ten krátký věk. Želvy jsou známé svou dlouhověkostí.
16.9.2017 20:30 - wlkeR
A rychlost...
16.9.2017 21:02 - ShadoWWW
Jo, ta by taky mohla být jen 5 sáhů jako u ostatních pomalejších ras.
19.9.2017 20:04 - Alfirin
Ahoj,

s přítelkyní hledáme hrající skupinu nebo DM v Praze.
Případně máme i více zájemců.

johandogg@gmail.com

Díky.

H.
20.9.2017 23:53 - ShadoWWW
Jestli hledáte vy-víte-co, najdete to vy-víte-kde.
21.9.2017 15:47 - ShadoWWW
Ve FantasyObchodě už mají Tomb of Annihilation. Super, už se na něj těším!
22.9.2017 02:18 - sirien
Dobře, když sem byl zlej na ShadoWWWovo video s Mikem mluvícím o ničem zajímavém k historii DnD, tak tady je jedno zajímavé video ohledně chytrého zužitkovávání blbých monster v DnD:

Dumb & Strange Dungeons & Dragons Monsters

...aneb není blbých monster, jen nenápaditých DMů - blbě vypadající monstrum je challenge vaší fantazii :)
22.9.2017 02:27 - sirien
wow... a po... mnoha a mnoha a MNOHA letech...

sem se KONEČNĚ dozvěděl proč se Forgotten realms vlastně menujou Forgotten realms :D (A najednou je ten svět o hodně zajímavější...)
23.9.2017 17:31 - ShadoWWW
Byly zveřejněny první odměny za ExtraLife. Zatím zveřejnili jen art galerii pro Tomb of Annihilation a z Xanthara náhodnou tabulku střetnutí a náhodnou tabulku jmen.

Si říkám: jestli Adventurer's Guide to the Sword Coast byl předskokan Storm King's Thunder, tak Xanathar's Guide to Everything by mohlo být předskokanem nějakého dobrodružství o tomto zřícím. Už jsme měli dobrodružství o dracích (obrázek draka na obálce Starter Setu a Tyranny of Dragons), o obrech (SKT a obrázek obra na obálce PHB), o Acererakovi (ToA a obrázek Acereraka na obálce DMG), takže dobrodružství o Xanatharovi je očekávatelné (je na obálce MM).
23.9.2017 17:35 - Tarfill
Dotaz do pléna pro zkušené znalce pravidel:

Jak je myšlena schopnost černokněžníka (warlock - tajemné vzývání / eldritch invocations), konkrétně "Oči správce run" / Eyes of the rune keeper?

Pokud se zde píše věta "You can read all writing" - znamená to, že umím skutečně pouze přečíst jakýkoliv psaný text, nebo tomuto textu i zároveň porozumím?

Když to vezmu z reálného života - taky umím přečíst něco třeba v azbuce, ale jejímu významu už nerozumím. Jde mi teď o to, jak je při tvorbě postavy nutné používat kouzla "porozuměj jazykům" zároveň s tímto tajemným vzýváním...

Víte někdo, jak je to přesně myšleno?
23.9.2017 17:58 - Log 1=0
Nejsem znalec pravidel.
Ale kdyby mi po aplikaci této schopnosti PJ oznámil, že se tam píše huama, tuama, tyldi vildi, tak se nejspíš dost nas... rozzlobím. Černokněžná vzývání jsou celkem mocná a vzácná, vyplýtvat si ho na blbost, která je vlastně k ničemu, pokud nehrajeme za negramotné postavy (sice správný středověk, ale kdo by se s tím patlal). U castera se gramotnost vlastně předpokládá (svitky), takže to, že umí číst, není žádná vzácnost, kterou si vezmu místo vidění v magické tmě nebo něčeho takového.
23.9.2017 18:19 - Tarfill
Jo, taky tomu takhle rozumim, ale chci mít jistotu - read prostě automaticky neznamená understand... ;-)
23.9.2017 18:33 - efram
pokud bude umět text přečíst a neporozumí mu....nevím. mě osobně přijde logické, že to umí přečíst a ví co tam je napsáno. Ale možná to chápu špatně.

edit:

Jeremy Crawford
Eyes of the Rune Keeper lets you read any form of writing, including the linguistic meaning of a rune, if any.

Edit na 2: co jsem tak prohledal fora tak mi prijde ze vetsina se s(c)hoduje na tom ze psaný text pochopí, ale nepochopí, zda je v tom textu skryt jiný význam (zpráva atd)
23.9.2017 19:40 - LokiB
Tarfill: jinak souhlas s eframem.
bych se k tomu stavěl stejně, jako k jiným schopnostem/kouzlům, které ti v DnD umožňují "read" něco.
Třeba u ras máš: Languages. You can speak, read, and write Common (Elvish, ...) ... tam je význam jasný, ne?
Nebo sorcerOr má: You can speak, read, and write Draconic.

U Warlocka a jeho schopnosti jde o to, že umí "přečíst" jen psané, nerozumí ultimátně všemu, například vyřčenému či v myšlenkách přenášenému v jiném jazyku.
23.9.2017 19:46 - ShadoWWW
Taky to chápu tak, že to umí nejen přečíst, ale zaroveň tomu porozumí.
23.9.2017 19:53 - Tarfill
OK, díky... ;-)
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11147594451904 secREMOTE_IP: 34.203.242.200