Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
16.11.2017 19:12 - LokiB
ale tam právě není nic "aktivního" co musí nastat. vůbec.
jen prostě musíš mít "spuštěč". asi jako když budeš chtít vystřelit, musíš mít střelnou zbraň.
když chceš použít BA, musíš mít něco, co funguje jako BA. to, že to funguje jako BA, je vždycky pstáno v popisu dané schopnosti, kouzla, atd.
16.11.2017 19:29 - Log 1=0
LokiB píše:
třeba schopnosti Monka Flurry of Blows, Patient Defense, Step of the Wind ...

LokiB píše:
Stejně by mě zajímalo, jak by pak bez BA byly definované třeba schopnosti Monka Flurry of Blows, Patient Defense, Step of the Wind ...
nakolik by jejich použití bylo odlišné.

Ve svém tahu můžeš utratit bod čchi a aktivovat jednu z následujících schopností. V jednom tahu smíš aktivovat pouze jednu schopnost:
Krok větru
Kromě své akce můžeš navíc provést akci Úprk nebo Odpoutání se. Navíc blablabla
Trpělivá obrana
Kromě své akce můžeš navíc provést akci Uhýbání
Smršť úderů
Provedl nebo provedeš li během tohoto tahu svou akci Útok, smíš na tentýž cíl navíc dvakrát zaútočit úderem beze zbraně.
16.11.2017 19:44 - LokiB
Log 1=0 píše:
Ve svém tahu můžeš utratit bod čchi a aktivovat jednu z následujících schopností. V jednom tahu smíš aktivovat pouze jednu schopnost:


No, a teď to ještě musíš spojit s tím, že má současně několik kouzel, která se sesílají také za bonus akci + další schopnost z dalšího multiclassu.

jasně, že to jde do jedné partikulární části napsat, to předvedl i MM v tom videu. ale napsat to "univerzálně", by imo jednoduché a srozumitelné nebylo ...
16.11.2017 19:56 - Log 1=0
Ono zrušení bonusovek by samozřejmě vedlo k tomu, že by se některá komba, která jsou teď zakázána, povolila. Otázka je, nakolik by to vadilo. To si netroufám hádat.
20.11.2017 14:18 - Log 1=0
sirien píše:
Ále nesmysl. Zjevnej nedostatek kombinace analytického a kreativního myšlení u designerů

Měls pravdu a já se mýlil. Ne že by to bylo překvapivé.
20.11.2017 16:31 - sirien
he?

Já jako určitě nepopírám, že sem měl pravdu, ale nějak mi tu teď asi uniká kontext toho v čem a kde sem měl pravdu a jak se to teď váže k tématu? :D
20.11.2017 16:31 - Gurney
Bonusovky jsou náhodou cool věc a kdyby tam nebyly, tak už se ta hra dávno topí v pseudo-bonusových akcích navázaných na jiné akce. A nic by se nevyřešilo, místo "co ještě všechno můžu udělat, abych využil svoji swift akci" (prochází nákupní seznam... jo minimálně v SWSE a 4e se tohle občas dělo), by to bylo "co všechno ještě můžu připlácnout k Akci/útoku (nákupní seznam, zaškrtní libovolný počet položek, co nemají přímo v popisu, že se vylučují), když se předtím pohnu (nákupní seznam, ... )".
20.11.2017 16:35 - sirien
Gurney: ...soudíš z diskuse nebo si viděl to video kde to Mike zpochybňuje?

tady (někde v druhý půlce co pamatuju, první je o ince)
20.11.2017 17:01 - Log 1=0
sirien píše:
Já jako určitě nepopírám, že sem měl pravdu, ale nějak mi tu teď asi uniká kontext toho v čem a kde sem měl pravdu a jak se to teď váže k tématu? :D

1) K aktuálnímu tématu se to neváže nijak. Jen jsme se nedávno (no, já si to pamatuju, takže pro mne to nedávno je) přeli, tys mě moc nepřesvědčil, ale já na základě nových informací svůj názor změnil. Přišlo mi vhodné a slušné dát ti dodatečně za pravdu. (Dělám to normálně, ale lidi to většinou moc neocení, protože mají na tyhle věci horší paměť než já, a už to dávno zapomněli.)
2) O co šlo konkrétně teď? Ty jsi kritizoval designéry DnD za to, že dát lidem 6x+1 je líný design. Já je hájil, že vymyslet jim nějakou rasovku, která by byla funkční pro lidi (tj. nenarušila by to, že DnD lidé jsou cca reální lidé) a zároveň nepřinášela problémy jinde není dost dobře možné. No, a teď jsem zjistil, že to možné je. Asi jsem zkrátka potřeboval vidět konkrétní případ. (Paradoxně se jedná o Prodigy z Xanathara, kdyby tohle bylo popsáno v PH jako "lidské rysy", bylo by to super a ne tak líné).

Jo, pořád si myslím, že to je těžší, než vymýšlet je ostatním, ale i) o tom jsme se tenkrát nebavili ii) to tvůrce DnD neomlouvá.
20.11.2017 17:11 - LokiB
sirien: no, mě z toho jeho původního videa k tématu přišlo, že řiká ... whatever, ono to šlo udělat jinat, třeba pro tuhle vlastnost takhle, pro tuhle takhle ... a jak by vypadal celej systém, aby v tom ten bordel nevzniknul, ten jsem tam od něj teda neslyšel popsanej. neříkám, že ho nemá.
20.11.2017 17:11 - sirien
Log: Ah-ha. Mě nějak zvonilo v hlavě že to nějak souvisí s rasama, ale ta diskuse o bonusovkách mi úplně odvedla pozornost a ta citace cos hodil mi to nějak neosvěžila dostatečně, díky za připomenutí.

S tím, že je těžší vymýšlet věci pro lidi než pro ostatní máš naprostou pravdu. U ostatních ras tvoříš něco nového a cokoliv co vytvoříš najde nějaké opodstatnění, zatímco u lidí se snažíš vypíchnout a zdůraznit něco už existujícího a musíš najít něco, co je zároveň kreativní, ale co zároveň zapadne do už existujícího rámce. Na druhou stranu když si tu práci dáš, tak dostaneš velmi solidní základ pro cokoliv dalšího u jiných ras.

K tomu diskutovat tohle ale ještě bude prostor - minulej tejden sem chtěl poslat ven můj článek o lidech ve fantasy, ale posunul sem to protože sem tam ještě dodělával nějaké další věci, takže ho budu pouštět ven až tenhle tejden (za předpokladu, že se ShadoWWW nerozhodne eframovi ušetřit další vtloukání hřebíků do ruky a dodělá Vola, samozřejmě - což ale co tak tušim zatim moc nevypadá - sorry eframe...)
23.11.2017 20:09 - wlkeR
Ukraťte si čekání na Vánoce: Acquisitions Incorporated na PAX Unplugged
6.12.2017 18:00 - Gurney
sirien píše:
...soudíš z diskuse nebo si viděl to video kde to Mike zpochybňuje?

Viděl jsem video a jeho návrh jak to pojmout jinak neřeší, že na každý takový "trigger" (útok například), který ti umožní udělat dodatečnou věc (to co je v současnosti řešeno bonusovkou), jich klidně můžeš navázat víc. A těch triggerů můžeš v kole mít i víc než jeden (pokud máš například specialitu, co můžeš navázat na útok a jinou co můžeš navázat na pohyb). Pak ti do toho začne plést, že některý dodatečný akce budou vázaný nejen na "útok", ale třeba na "útok na nepřítele, který o tobě neví, do 60 stop od tebe", což je další level složitosti navíc.

Jinak má pravdu s tím, že bonusovka je takový policajt, aby nešlo kombit víc bonusových akcí k sobě, nicméně dvě předchozí edice systematicky dokazovaly, že jim přesně takový policajt chybí. A co dává Mike jako příklad problémovosti bonusových akcí je ve skutečnosti problém toho, že naprosto nesmyslně řeší two weapon fighting přes útok navíc za bonusovku, když mohli klidně říct, že když máš dvě jednoruční zbraně, vybereš si kteroukoli a zvýšíš jí kostku zranění o jeden stupeň.
6.12.2017 20:18 - Lurker
Gurney píše:
když mohli klidně říct, že když máš dvě jednoruční zbraně, vybereš si kteroukoli a zvýšíš jí kostku zranění o jeden stupeň.


Osobně se mi stávající řešení libí víc, protože z toho mám víc pocit, že mám dvě zbraně.
6.12.2017 21:27 - sirien
Gurney píše:
neřeší, že na každý takový "trigger" (útok například), který ti umožní udělat dodatečnou věc (to co je v současnosti řešeno bonusovkou), jich klidně můžeš navázat víc.

Well... that's the point. V tom videu explicitně říká: "ano, ok, tak to prostě udělej, no big deal". Tj. podstata věci je v tom že nemám jednu bonusovku s X možnostma mezi nimiž bych se musel rozhodovat a nějak kombit s tímhle rozhodnutím - prostě tam ten trigger je tak když chci tak to udělám a nijak dál mě to neomezí. Vznikne tim v tu chvíli nějaké combo? Ok, super.

Lurker píše:
Osobně se mi stávající řešení libí víc, protože z toho mám víc pocit, že mám dvě zbraně.

aaarrggghttrgh@#%#$^&%*$%$$#@!!!!!!!!!!!!!!!!!
6.12.2017 22:50 - Aegnor
Lurker píše:
Osobně se mi stávající řešení libí víc, protože z toho mám víc pocit, že mám dvě zbraně.

Well, je pravda, že u laika to může tenhle pocit vyvolávat. Akorát to moc neodpovídá realitě (ale zase, koho zajímá realismus v DnD, že ano :-) ).

sirien píše:
aaarrggghttrgh@#%#$^&%*$%$$#@!!!!!!!!!!!!!!!!!

:D
7.12.2017 00:38 - Log 1=0
Ještě by byla alternativa řešit to jako jeden útok se zraněním kX+kY+Vlastnost.
Sice by to nemělo ten odraz toho, že tou druhou zbraní si jen pomáhám a hlavní útok vedu jednou, ale to je zbytečný realismus. A nereálný útok na dva cíle by zmizel.
Dvě kostky by zároveň fungovaly jako mechafora dvou zbraní, což by působilo lépe. Říct "Boj dvěma zbraněmi je mechanicky stejný jako boj větší zbraní." fakt není ono.
Funkce Boj dvěma zbraněmi by mohl změnit zranění na kX+kY+2xVlastnost.
Matematicky by hody na zranění fungovaly stejně, hod na útok by jen přesunul všechny vajíčka do jednoho košíku. Což je rozdíl asi jako mezi vyššími levely Ohnivé střely a Tajemného výšlehu. Takže not broken.
A udělalo by to bonusovky méně svazující, protože by ztratily jednoho z hlavních žroutů.
7.12.2017 00:55 - Lurker
Sirien: Jsem ochotnej ustoupit, že by to nemuselo být přes bonusovku, ale trvám na tom házed dvakrát!
7.12.2017 01:08 - sirien
Log, Lurker: Dobře. Dobře. Já vás prostě zabiju oba. Normálně vás umlátim - dvěma tyčema, samozřejmě. Vezmu si na to tréninkový ratanky, abyste dlouho vydrželi (sou tupý, nelámavý a měkký) a měli tak možnost docenit fatální omylnost svých výroků. A poprosim Aegnora aby to nahrál na video, založim Kostce YT channel a uploadnu to tam i s komentářem jako varování všem dalším před podobnými výroky.

Je to poněkud extrémní řešení, uznávám, ale vedle rezignace zjevně jediné s nadějí na to aby konečně fungovalo, protože nekonečné vysvětlování očividně nestačí.
7.12.2017 01:11 - York
Log 1=0 píše:
jako mechafora


Nevím, jestli je to překlep nebo záměr, ale "mechafora" se mi líbí ;-)
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1100389957428 secREMOTE_IP: 18.219.130.41