Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
11.8.2014 23:37 - ShadoWWW
UPDATE: Už 10 kapitol!
11.8.2014 23:48 - Alwaern
Bych se stavil, že někteří lidé v tom vláknu budou mít zítra zcela nepoužitelné tlačítko F5.
12.8.2014 06:17 - Nachtrose
Uz jr to kompletni, jenom bez zalozek.
12.8.2014 06:32 - ShadoWWW
jj, hotovo
12.8.2014 07:12 - ShadoWWW
Tarask z Bestiáře.
12.8.2014 10:30 - Almi
ShadoWWW píše:
Tarask z Bestiáře.


Konečně se wizardům podařilo jedno prvenství - udělat v pohodě porazitelného taraska...
12.8.2014 10:53 - wlkeR
Almi: Mi ani nepřijde. Nevim teda kolik je +n strop magickejch zbraní, ale přirozenej útok končí u +11 (+6 proficiency, +5 ability). Kouzla fungujou de facto jen aoe, pokud to dobře chápu (a proti nim má stejně výhodu), nu a kdyby dal focus fire na lv 20 nabušenýho (Odl 20/+5) válečníka a náhodou vším zasáhnul (netuším jaká šílená kombinace armoru/skillu/kouzel zablokuje +19 k útoku), tento je po 2-3 kolech velmi mrtvý [namláceno do kalkulačky s použitím pevných čísel].

Toliko řečeno, Tarask není moje oblíbená příšera a nemám v úmyslu jí použít. Zatím.

And meh. Needs more dragons :)
12.8.2014 11:03 - noir
Opět je zcela nudný. Vzali nejnudnější mechaniky tarraska ze všech edic a namíchali je do smrtícím způsobem nudného koktejlu. Něco jako tygří oko.
Nemá žádnou obranu proti "ustřílení" ze vzduchu, a dokonce, jestli vidím správně, u něj ani nevidím jeho legendární regeneraci... Vypadá to jako kdyby to sesmolil nějaký týden najmutý amatér o velké přestávce. Kdyby měl aspoň 666 životů...
12.8.2014 11:34 - wlkeR
Já tu jednoduchost vítám. Žádný otravný věci na který budu průběžně zapomínat (regeneration included) - nevím teda jak přesně budu pracovat s legendary actions, ale skutečnost, že je můžu nahodit na konec kola libovolného jiného tvora mě naplňuje pocitem zákeřného štěstí.

A pak je tu double damage proti objektům. Shodit na postavy (nebo pod nimi) věž? Plácnout ocasem a mrsknout po nich kus zdi? God yes!

Popravdě řečeno, dal bych mu ještě nějakou funny mechaniku jako Earthquake, ale tak kdo mi v tom zabrání?
12.8.2014 11:38 - noir
wlkeR: Myšlenka Legendary Actions mi přijde super, jen kdyby byly aspoň trošku legendary - tohle je jen další nudné plácnutí navíc. Prostě bude útočit furt a furt a furt. A furt lautr stejně. Legendary! Mechanika na ničení domů mi přijde jako zcela debilní, tak jak je tu popsaná. To jako bude DM trackovat ještě hpčka domů v okolí? Nebylo by jednodušší prostě napsat, že ničí baráky ve svém okolí a tečka?
12.8.2014 11:54 - Alnag
Mně spíš zaujalo, že na to, jak se chválili, kolik tam bude fluffu a jak to bude nejskvělejší MM ever, je tam fluffu zatraceně málo. :/
12.8.2014 11:58 - wlkeR
Což o to, standard domy jsou pro taraska difficult terrain :D Ale řekněme že použiju svůj oblíbený trik a zaútočím z nějaké pozice kde jsem z dosahu / se můžu schovat (třeba ta věž). Jenže tarask udělá omnomnom a já letím dolů, kde se pravděpodobně rozmáznu na hromadě sutin co zatím zavalila pár lidí, pokud možno z družiny. Again, its not the monster, its how you use it.

Alnag: Jo, doufám že bude mít ještě stránku, protože jinak docela wtf?
12.8.2014 12:13 - ShadoWWW
Taky doufám, že fluffu tam bude ještě aspoň stránka.

Mechanicky to chce posoudit v akci. Schopnosti nestvůr fungují trochu jinak než v 4e, víc improvizovaně (pro někoho výhoda, pro někoho ne).

V playtestu se ukázalo, že většina lidí nechce komplexní taktická pravidla a souboje trvají kratší dobu. Nestvůry nedělají 3-4 překvapivé powers za boj, ale většina by to tak stejně nechtěla.
12.8.2014 12:24 - Alnag
Jako nechci vám brát naděje, ale jednoduchá matematika říká, že spíš nebude, ale rád se nechám vyvést z omylu. Nicméně opravdu myslíte, že vyplácají na jednu nestvůru 3 strany? (To by se jim na těch 350 stran moc nestvůr nevešlo...)
12.8.2014 12:29 - wlkeR
No, tarask JE dost epickej. Story-wise. Ale popravdě řečeno bych spíš taky dal na tu druhou stranu ještě něco textu, nebo ten art udělal jako celostránkovou malbu, takhle to na mě působí dost divně, slušně řečeno. A tu stránku navíc by tam fakt mít měl, páč jináč bude EPIC, ale FAIL.
12.8.2014 13:11 - noir
Prostě je to úplně zoufalé, imho pro gm, který nemá nahráno hafo let, zcela nprd. STyl "tady máto hafo nudných čísel", ty skvělé nápady vás určitě napadnou samy" je přesně to, proč se těmhle pravidlům vyhnu obloukem. Kde je nějaká ta inspirace pro gm? Proč má hodinu luštit stat blok a přemýšlet, jak ten hnůj udělat nějak voňavým?

Teď se dívám na Tarraska v 13th age - a řadu těch problémových situací, na které ti 5e neřekne ani "Búúú", dává třináctka fajn rady. A je tam i ta mechanika na boření budov -a samozřejmě hezčí a lepší:
Leveler: When the escalation die is even, as a move action the
tarrasque can demolish any ordinary structure it can reach,
such as a house, castle wall, temple, or ship. The beast
automatically reduces the structure to rubble, rendering it
useless. Each creature on top of or within the structure is
subject to a collapse attack.
Collapse +18 vs. PD (each creature in/on the structure)—90
damage, and the target is stuck and takes 20 ongoing damage
(hard save ends both, 16+)
12.8.2014 13:47 - wlkeR
Já nevim, pro mně je prostě vymýšlení problémů stejná zábava, jako je potom pro hráče vymýšlení jejich řešení. Pravda ale, že množství doprovodného textu (a ilustrace, resp. její totální nedostatečnost) neposkytují novým lidem totálně žádné záchytné body.

Jináč ta 13th mechanika se mi nelíbí. Je moc mechanická. Jako svého času jsem to zbožňoval na 4E, že byly mechaniky na VŠECKO. Ale pak člověk hrál jako počítač. Jako hráč jsem si brzy zoufal, že na svý powersy nedokážu vymýšlet nové a originální popisy co se děje (prostě jsem nahlásil název powersu a hodil na útok). Jako DM jsem vždycky zapomněl na půlku abilit a co měl být epický souboj nakonec stejně skončilo jako hromada hlášek "použiju power X" a "v reakci na to" s tím, že byl nakonec mnohem snadnější než bylo záměrem. Jako ano, bylo to napsané velmi epicky, ale na úkor flexibility.
12.8.2014 13:54 - Merlin
tarask by měl být fakt děsivej. Což není (nemyslím obrázek, ten je pořád stejný). Nicméně, stále čekám na ten fluff aaa..nic. Zatím je to pro mne zklamání.
12.8.2014 13:58 - Quentin
Asi se k tomu vašemu QQ-trainu přidám. Zatim je to docela marný.
12.8.2014 14:09 - Nachtrose
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.36605715751648 secREMOTE_IP: 34.204.203.142