Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
9.3.2018 11:32 - Ugy
Co vím tak nějakej ucelenej soupis není asi nejlepší zdroj bude wiki

http://criticalrole.wikia.com/wiki/The_Campaign_of_Vox_Machina

Potom si rozkliknout jednotlivy kapitoly kde jsou popisy epizod a hrubej děj. O ničem lepším nevím.

EDIT: ok byl jsem předběhnut :D
9.3.2018 12:12 - sirien
Tohle ve skutečnosti vypadá zatim nejvíc jako to co sem hledal, díky moc za nasměrování.
9.3.2018 16:03 - LokiB
Oni Tal'Dorei vydali i jako Campaign Settings ... dá se to koupit.
10.3.2018 03:13 - Vojtěch


https://greenroninstore.com/products/critical-role-tal-dorei-campaign-setting

Myslím že v ČR bys to taky v distribuci našel.
12.3.2018 18:53 - ShadoWWW
Kobold Press dnes vydal PDF Midgard - Heroes Handbook.
15.3.2018 11:54 - sirien
Code Red Monsters

Týpek si dal práci, prošel celej Monster Manual a vypsal "red flag" potvory - tj. potvory které mohou být v nějakém směru zrádné/nebezpečnější, než se zdá (dle letmého pohledu na jejich CR).

(Možná by to stálo někam nahodit i tady u nás, minimálně odkazem? Nechám radši na místních core DnDčkařích...)
17.3.2018 15:55 - ShadoWWW
Koboldi vydali Midgard WorldBook.
29.3.2018 18:58 - efram
Mohu dotaz k tulákovo dovednosti "Neuvěřitelné uhýbání" - Počínaje 5. úrovní, když tě zasáhne svým útokem útočník, kterého vidíš, můžeš použít svou reakci ke snížení zranění, které utrpíš tímto útokem, na polovinu.

použitím této akce zloděj přijde o svůj útok? Nebo se to bere jako využití bonusové akce, a pak žádnou jinou už použít nemůže.
29.3.2018 19:05 - Aegnor
efram píše:
můžeš použít svou reakci ke snížení zranění

Na kolo máš standartní akci, bonusovou akci, pohyb a reakci.
29.3.2018 19:10 - wlkeR
Reakce je akce, kterou můžeš použít kdykoli. Máš 1/kolo (round, ne turn), tzn. jakmile jí jednou vyplácáš, další dostaneš až na začátku svého dalšího kola. Příležitostňák je taky Reakce, btw.
29.3.2018 19:47 - efram
musím říct, že tohle se mi pořád plete.... ten mechanismus mi nesedí....díky za odpověď
29.3.2018 23:46 - sirien
...a ať mi zas někdo vypráví o tom, že je Mike mimo a že mít standardky a bonusovky a vedlejšky a reakce a pohybovky a doplňkovky a další pitomosti je fakt super a elegantní a feature not a bug and shit.

Myslim že tento a další podobné případy sou suprová ukázka toho, proč měl Mike point, když řikal, že kdyby 5e designoval znovu, tak všechen tenhle bordel nejen omezí, ale rovnou totálně vyhází a ty pravidla napíše od základu tak, aby všechno fungovalo s tím, že má každý prostě a jednoduše právě jednu akci a všchno ostatní je popsané jako něco co se prostě může nějak stát a ne jako něco co něco stojí nebo co má v rámci kola nějakej další dodatečnej slot.
30.3.2018 00:12 - LokiB
sirien: copak u bonusovek a pohybovek, tam je to asi celkem možný. teda u reakcí nevím, to je taková tricky záležitost, že si nejsem jistej, jestli by to bylo pro hráče intuirivnější zpracováno jinak. možný to je, jen mi připadá, že u každýho takovýho efektu bys specificky musel psát "jednou za kolo" + by tam zůstávala potenciální hrozba comb, že použiješ víc různých "reakcí" v jednom kole s nějakou nezamýšlenou výhodou.
30.3.2018 00:24 - Gurney
...protože Mike Mearls by přece nikdy znovu nenapsal zrůdnost typu Iron Heroes, kde vylepšovat každej útok v kole pomocí deseti featů a class abilit je naprosto normální :D A protože ten právnickej jazyk kdy se co, jak a kolikrát smí a nesmí používat fungoval v 3e tak skvěle...
30.3.2018 01:29 - Lurker
sirien píše:
...a ať mi zas někdo vypráví o tom, že je Mike mimo a že mít standardky a bonusovky a vedlejšky a reakce a pohybovky a doplňkovky a další pitomosti je fakt super a elegantní a feature not a bug and shit.

Nevím, v 3e a 4e s tím problém nebyl, nebo jo?

Also: Pohyb není akce (kterou použiješ a tím to končí), ale stupnice (jakási nádrž kterou postupně vyčerpáváš).

efram píše:
musím říct, že tohle se mi pořád plete.... ten mechanismus mi nesedí....díky za odpověď

Dokázal by ses rozepsat, proč Ti to nesedí?
30.3.2018 01:49 - LokiB
Lurker: nekomu to v 3.x problem nedela, ale jeste tim, jak puvodne "pomerne jednoduchy" model 3E rozsirovali v 3.5 a dalsich knihach, tak uz to zacinalo byt slozitejsi pro vicero hracu, zejmena tam, co to hraji tak jako zivelneji a ne jako deskovku. Immediate actions tomu nasazovaly korunu.
Kdyz si vezmes Tome of Battle: Book of Nine Swords (takova predehra ke 4E), tak uz to zacal byt mess a komba :)
30.3.2018 08:25 - efram
Lurker píše:
Dokázal by ses rozepsat, proč Ti to nesedí?


nehraju za postavu, jsem GM. U NPC tohle prostě tolik neřeším, nebo jen částečně a protože hrajem i s dětam musím se to našprtat. Zároveň ale nejsem ten kdo to primárně aplikuje ve hře v celé škále těch popsaných akcí. Z toho, podle mě, plyne, že mi pak přijdou jednotlivé fáze (ne všechny - bonusové akce a reakce) nepřehledné. Nepřehledné v tom kdy vlastně vznikají.
30.3.2018 08:54 - -Sniper-
sirien: Mike má v 5kách jeden velkej problém - nikde to napsané není, jaké máš akce. Chybí ten sumář někde an charakter sheetu že za kolo máš:

1 svůj tah, během kterého řešíš (vždy nejvýše jednu)
- akci
- bonusovou akci
- pohyb
- koncentraci

A od začátku svého tahu do začátku dalšího máš 1 reakci.

Tím neříkám že je to správně, nebo že je to elegantní, ale když to jasně a přehledně v pravidlech není, tak je těžké poznat, nakolik je to špatné pravidlo a nakolik jen těžko odvoditelné.
30.3.2018 09:16 - exi
tady je to jakz takz prehledne. V nasi parte jsme si to vytiskli a mame to na ocich.
30.3.2018 09:23 - ShadoWWW
Mike Mearls vymyslel i ekonomiku akcí 4E a považoval to ve své době za super nápad. Holt názory na design se časem vyvíjí...

Bonusovky v playtestu vůbec nebyly, jak je vidět i v jeho poslední iteraci. Byly dány až do finální podoby pravidel v PHB.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12364101409912 secREMOTE_IP: 44.200.141.122