Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.

Jak překládat obor bojovníka Cavalier? - anketa končí 21.10.

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Kavalírkladné body17
Rytířkladné body6
Bohatýrkladné body28

Jak přeložit tulákův obor Inquisitive?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Slídilkladné body7
Pátračkladné body10
Vyšetřovatelkladné body12
Detektivkladné body1
Všímákkladné body1
13.9.2018 14:24 - ShadoWWW
Wizardi rozběhli velkou anketu o D&D.
13.9.2018 15:41 - sirien
Huh, ta je fakt velká... doufám, že se i podělej o výsledky
13.9.2018 15:50 - LokiB
Tak tohle už mi přijde jako typ ankety, za kterou by měli přispěvatelům platit :)
13.9.2018 16:01 - ShadoWWW
Jo, mluvili o tom nedávno. Že v tuto dobu byla už v třetí edici 3.5E a v čtvrté edici Essentials, ale pátá edice je pořád... pátá edice. Letos na podzim chtějí udělat novou velkou road mapu, jak a kam dál má pokračovat pátá edice. Co s artificerem (alchymistou), psioniky a jestli má smysl dělat revizi hraničáře. A jakým settingům dát dále přednost před jinými, jestli vydávat nové featy a kouzelné předměty, jak moc vydávat source booky nebo dobrodružství, jak na figurky a battlemapy, jestli naopak vydat nějaké víc storytellingové příručky atd.

EDIT: Doufám, že všichni místní storytelleři tu anketu nabodují tak, aby bylo DnD víc storytellingové a míň takticky-figurkové.
13.9.2018 16:05 - ShadoWWW
Mimochodem, ve Waterdeep: Dragon Heist je v jednom odstavci (omylem zapomenutý???) odkaz na (asi připravovanou) příručku Volo's Guide to Spirits and Specters.
13.9.2018 16:07 - Tarfill
Jo, pěkně velká je ta anketa...
každopádně v bodě č. 49 Do you follow D&D on ... ? jsem hrdě uvedl www.d20.cz
Snad jsem tím nic nezkazil... ;-)
13.9.2018 16:10 - ShadoWWW
;-D
13.9.2018 16:35 - sirien
ShadoWWW píše:
Doufám, že všichni místní storytelleři tu anketu nabodují tak, aby bylo DnD víc storytellingové a míň takticky-figurkové.

Už tam rozdávám nuly všem pitomejm figurkám, miniaturám, 3D terénům a všemu dalšímu podobnýmu, neboj :D

Tarfill píše:
každopádně v bodě č. 49 Do you follow D&D on ... ? jsem hrdě uvedl www.d20.cz

Tos udělal dobře :D
13.9.2018 17:01 - LokiB
ShadoWWW: v podstatě jsem jim tam napsal, aby boj v DnD zrušili, že vyprávění příběhů, sociální interakce a řešení rébusů jsou nejdůležitější ;) Jo a ještě vlastně hraní postavy :D
13.9.2018 17:04 - ShadoWWW
Vidím, že tam budou mít celou českou kliku vedoucí na Kostku. ;)
13.9.2018 17:55 - shari
>In the past 6 months, have you purchased D&D-branded merchandise?
>Jo, ale pošta to ztratila, takže jo, zaplatila jsem za to, ale žádný merch fyzicky nemám. >:(
... teda to bych odpověděla, kdyby tam na to byla kolonka...
13.9.2018 19:14 - Ugy
Tak sem taky podpořil kostku v anketě...
14.9.2018 07:02 - ShadoWWW
Co říct k Waterdeep Dragon Heist (budu se snažit nespoilovat)?
  • První úkol družině zadá Volo! (toto jsem musel napsat...)
  • Vypadá to, že se Wizardi konečně rozhoupali udělat frakce důležité i pro domácí hraní, nejen pro Ligu dobrodruhů.
  • V mezidobí můžete vést vlastní hospodu!
  • V dobrodružství je jasně cítit vliv Matta Mercera a že Wizardi se pokusili toto dobrodružství udělat jako vstupní bránu pro diváky Mattových streamů (schválně nepíšu jen Critical Role). Dobrodružství je oproti třeba Tomb of Annihilation nebo Storm King's Thunder lineárnější, což by mělo pomoct začínajícím PJům. Ztracený důl Fendelveru je asi ještě přátelštější k novým skupinám, ale přece jen jde o klasické DnD dobrodružství s dungeony a tady se pokusili o méně tradiční městské dobrodružství, což může některým skupinám (zvláště těm starším a těm z řad Mattových diváků) lépe sednout.
  • Líbí se mi, že kniha je rozdělena na čtyři roční období, každé s úplně jinou linií dobrodružství, na ostatních liniích nezávislou. To znamená, že si to dobrodružství můžete zahrát čtyřikrát a pokaždé bude úplně jiné. Nebo to taky znamená, že jako PJ můžete vést pro svou družinu jednu linii a jako hráč si zahrát ve skupině, ve které se bude hrát jiné roční období, a nebudete znát žádné spoilery (To samozřejmě předpokládá, že si jako PJ přečtete jen jedno období a na ostatní se nebudete dívat.).
  • Hlubina (Waterdeep) je udělaná jako jedno obrovské velkoměsto s velkými, velmi různorodými čtvrtěmi. Každá čtvrť má svou osobitou atmosféru a je dost odlišná od ostatních. Kniha obsahuje velkou mapu města, z jedné strany pro hráče, z druhé pro PJ.
Přestože v Praze mají v Černém rytíři toto dobrodružství už týden, na brněnskou pobočku mi bohužel stále ještě nepřišlo. :(
14.9.2018 09:06 - Merlin
Škoda, že WDH nevyšel loni..na tom bych dělal raději než na ToA, páčto hraju kampaň na Severu a hodí se mi víc
14.9.2018 14:18 - sirien
ToA už máš skoro přeložený, ne? :)

(btw. seriózně - jak si na tom? Já jen jak moc mám spěchat s vysázenim tý druhý kapitoly, teď sem to zas nějakou dobu trochu odkládal)
14.9.2018 14:37 - ShadoWWW
Já jsem z Xanathara dokončil začátek až po barda a teď se vrhám na bojovníka (dle českého řazení.
14.9.2018 16:04 - Merlin
sirien píše:
ToA už máš skoro přeložený, ne? :)

(btw. seriózně - jak si na tom? Já jen jak moc mám spěchat s vysázenim tý druhý kapitoly, teď sem to zas nějakou dobu trochu odkládal)


ze třetí kapitoly mi chybí 7 stránek...což bych mohl v průběhu příštího týdne dát...uvidíme jak budu stíhat. Pak to půjde Chrochtovi...takže seriózně to vidím na začátek října, že by ti to šlo k vysázení

takže v řeči čísel je přeloženo 102 stran
14.9.2018 16:16 - sirien
ok. Během října ten text asi zvládnu vysázet, to by mělo bejt ok, problém spíš pak bude - jak sem předesílal - s těma různejma šílenejma tabulkama s nápisama atp. co sou na konci, to si fakt netroufnu odhadovat jak dlouho mi to potrvá :/
15.9.2018 08:16 - ShadoWWW
Mnauk píše:
Sry ze rusim vase kruhy, ale co je na nem spatne? Je to trochu mimo, tak klidne odpoved do 5e. Diky.

Mike Mearls to shrnuje na začátku tohoto videa.
15.9.2018 13:57 - sirien
...dotaz byl původně odtud

A TLDR odpověď je - v podstatě všechno co se v 5e nepovedlo se zvládlo zkoncentrovat právě v Rangerovi:
- Matemtaicky je nevyváženej, je to objektivně nejslabší classa (dost citelně na to aby si toho všimli i hráči co nejsou posedlí designovou teorií a analýzou systémů)
- Nemá žádnou stěžejní mechaniku o níž by se mohl opřít a která by ho činila unikátní (oproti např. druidovi, barbarovi atd.) a zároveň ani není moc přesvědčivě kvalitní ve věcech na které se zaměřuje (fighter ho překonává v boji, ve střelbě, ve výdrži...)
- Teoreticky Ranger-ikonická subclassa "beastmaster" je zvoraná a vcelku dysfunkční (tak moc že v UA dostala v podstatě plnou revizi)
- Jeho stylizace je totální bordel - co kdysi vzešlo z inspirace Aragornem (s naprosto mizernou implementací, co se mého názoru týká, ale to je vedlejší) se následně zmatlalo s Drizztem a dalšíma podobnejma nevkusnostma, přihodila se k tomu nějaká magie... dneska vlastně nikdo pořádně neví, co má Ranger bejt zač - a to má i mechanické dopady. Beast-releted věci sou nefunkční, Aragornovskej feeling má mnohem víc fighter, Drizztovské prvky jako je dual-wielding se tam tlučou s hromadou jinejch power se kterejma si konkurujou o pitomý bonusovky...
- ...a když už sme u té magie, tak ta je taky dost kontroverzní - dost lidí má pocit, že Ranger je half-caster v podstatě násilnym donucení, což a) zbytečně ubírá non-magic classu a b) to Rangera připravuje o možnosti skutečně rozvinout jeho ostatní nemagické schopnosti
- ...a aby toho nebylo dost tak další ikonické schopnosti sou dost nanic, favorite terrain (nebo jak se to...) a favorite enemy sou brutálně dysfunkční návrh (asi jako v DrD druid - super když si ve hvozdu, jenže ta hra se nehraje ve hvozdu, takže bad luck bro)

...celkově to neni tak hrozný, aby si ta classa nenašla pár svejch fanoušků, co jí bez problémů hrajou a baví je, ale fakt je, že je prostě nepovedená.

Čímž se dost liší od např. sorcerera, kterej je dobře navrženej, ale špatně komunikovanej (lidi v tý classe hledaj něco jinýho než co ta classa dělá - a naopak lidi co by chtěli to co ta classa dělá často nenapadne hledat to právě v ní).
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.44074606895447 secREMOTE_IP: 54.82.79.137