Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
30.11.2018 10:09 - ShadoWWW
Mike Mearls v HFH řekl, že podobným způsobem, jako vytvořil alternativní schopnosti pro hraničáře, vytvoří postupně alternativní schopnosti pro ostatní povolání.

Možná se tedy dočkáme něčeho jako Xanathara, akorát místo nových oborů to budou alternativní schopnosti pro stávající povolání a obory.

MM taky řekl, že PHB se stále prodává extrémně dobře.

Z Amazonu taky vyplývá, že Ravnica se prodává mnohem lépe než Mad Mage.
30.11.2018 10:48 - LokiB
Teda ... sleduju to spíše okrajově, ale celkově mi přijde, že v tom dělají tak trochu guláš :)
Je to takový folkór DnD, že mají lidé spoustu nápadů, co by se dalo, a zahušťují a zahušťují :)
30.11.2018 10:52 - Merlin
LokiB píše:
Teda ... sleduju to spíše okrajově, ale celkově mi přijde, že v tom dělají tak trochu guláš :)


já jsme takhle guláš pokazil...dal se jíst, ale nebyl to guláš, který jsem chtěl vařit
30.11.2018 21:52 - MirTur
ShadoWWW píše:
Aktualizovali Basic Rules...

Ty Basic rules jsou pěkné. Jak jsou světlé bez barevného pozadí tak jsou hned přehlednější. Črty místo celobarevných obrázků jsou příjemně osvěžující a ruku na srdce: čtveřice klerik, válečník, zloděj a čaroděj bohatě pro hru stačí.
2.12.2018 22:08 - Log 1=0
ShadoWWW píše:
Mike Mearls v HFH řekl, že podobným způsobem, jako vytvořil alternativní schopnosti pro hraničáře, vytvoří postupně alternativní schopnosti pro ostatní povolání.

Že jsem tohle zazdil...
S černokněžníkem to udělat nepůjde.
Ten už takový je v základu.
Leda by mu udělal novou schopnost na 20. levelu.
Ale ruku na srdce, kolik hráčů se dostane na 20. level.
2.12.2018 22:27 - sirien
Log 1=0 píše:
kolik hráčů se dostane na 20. level

Minimum. Na vyšších levelech už pak expení vyžaduje experimentování a studium teorie a tak. Většina hráčů to zvládne sotva přes 5., ty zapálenější přes 10. Kolem 15. už pak je jen hrstka fakt nadanejch co se do toho opřeli a sem tam byli ve správný čas na správném místě aby potkali vhodné mentory nebo viděli nějaké věci z první ruky a tak.

Z toho co sme zatim viděli tak těch pár co hitlo 20. level poměrně brzy (přesně podle toho co říkají příručky) odešlo na odpočinek - někteří zmizeli úplně, jiní se odklidili do tajného soukromí kde potají cvičí další hráčskou generaci.

Trochu problém v tomhle směru je, že dneska už neni až tak moc kde expit, protože tyhle dávní legendární hrdinové nám vybojovali docela pohodlnej a mírumilovnej svět - přinesli sem z cest ty nejvýznamnější artefakty, poskytli svaté texty, porazili ty nejhorší síly zla a korupce, provedli nás plamennými válkami, ty nejhorší démony v nich sami srazili a sťali a na jejich hrobech položili základy naší současné civilizace. Mi řekni co hrdinského pak zbývá na nás - já už třeba fakt moc nevim, kde ještě levelovat.
2.12.2018 22:33 - Aegnor
sirien: +1.
2.12.2018 23:00 - LokiB
To máte z toho, kolik hráčů dneska multiclassuje do různých systémů, chtějí být experty na všechno, berou si k tomu prestižky a tak ... kolik hráčů dneska jede oldskoolově jeden systém od 1. do 20. úrovně, ha?

Vybírat si jen třešničky na těch správnejch levelech a šup, zase o systém dál ... tak to dneska je.

Jako jo, někdo na to má, aby byl dobrej ve všem, podřídí tomu celej život, čas, peníze, rodinu, přátele. Ale kolik takovejch hráčů je?
3.12.2018 00:27 - sirien
Loki: přesně. A samý trapný novoty jako systémy ve kterejch musí hráč souhlasit, když má zemřít a kde může platit za to že cheatuje s nějakejma vypravěčskejma nesmyslama a podobný pitomosti - u Tomb of Horrors by tyhle všichni zbaběle utekli v podělanejch kalhotách hned, co by uviděli vstupní dveře, ale zato na fňukání, že už nikdo nedojde dvacátýho levelu - na to je všechny užije.

Mě nezbývá než se ptát, kam se poděli všichni drsní, avšak spravedliví DMové, skuteční muži a praví roleplayeři? (A nakonec i ti opravdoví potrhlíci a přesvědčení ťunťové? I s těma to de do kopru, dneska že prej "power players" a "tacticians" a že prej rovnocenné preference či co)
3.12.2018 01:05 - Aegnor
Je fajn poslouchat staré kmety, jak v křesle u krbu brblají, že za jejich doby bylo všechno lepší.
3.12.2018 01:20 - LokiB
Aegnor: Pche, sirien je sice matador, ale mlíčňák, jakýpak starý kmet :D
3.12.2018 01:34 - sirien
Tak ne všem to levelování musí trvat celej život, někteří jsme holt nadanější než ostatní.
3.12.2018 08:34 - Tarfill
sirien píše:
dneska už neni až tak moc kde expit, protože tyhle dávní legendární hrdinové nám vybojovali docela pohodlnej a mírumilovnej svět

...a co takhle zasadit příběh do doby právě před touto pohodlnou érou... že právě Vaše HP mají možnost být Ti hrdinové, kteří pro ten svět něco vybojují...

Jinak je pravda, že minimum hráčů se dostane na maximum s jednou postavou, o to ale zajímavější pak můžou být jednorázové hry, kde ty postavy na vysoké úrovni už jsou. Pak si to ten hráč může více užít... viz třeba high level hry s Demonicou apod... ;-)
3.12.2018 09:24 - Aegnor
Tarfill: Jak můžeme pro svět vybojovat něco, co už je vybojováno? Můžeme se snažit ít zhruba stejnou cestou jako rytíři z legend, ale ty cesty už jsou prošlapané, v podzemích jsou průvodci, svaté texty jsou dodávány již s vysvětlením ... člověk na té cestě nějaké zkušenosti sice získá, ale není jich tolik, jako měly ty první generace. Klasický rozdíl mezi tím, kdy něco vytvoříš a kdy pouze vidíš, jak je něco vytvářeno.
3.12.2018 09:47 - Tarfill
Aegnor píše:
Jak můžeme pro svět vybojovat něco, co už je vybojováno?

Fakt, že někdo jiný něco již vybojoval, nebrání nám zažít něco podobného, originálního a neopakovatelného... když si každý půjde tou svojí cestou, bude pro něj vše jako nové...

nebo alespoň tak nějak bych si to představoval ve zjednodušené teoretické debatě... ;-)
3.12.2018 10:14 - LokiB
Aegnor: A věci, jež neměly být zapomenuty, byly ztraceny. Z historie se stala pověst, z pověsti báje.

Kdybys tolik po různých pofidérních hospodách neposlouchal vyprávění podezřelých individuí, vydávajících se za bájné hrdiny, ale místo toho šel do divočiny, lecjakou překážku bys ještě potkal.
3.12.2018 10:36 - York
LokiB píše:
Kdybys tolik po různých pofidérních hospodách neposlouchal vyprávění podezřelých individuí, vydávajících se za bájné hrdiny, ale místo toho šel do divočiny, lecjakou překážku bys ještě potkal.


Pssst! Povím ti tajemství: Nestvůry se už dávno přesunuly do měst.
3.12.2018 10:43 - LokiB
York: jsem to myslel jako "divočina tam někde venku" ... jestli to je město, vesnice nebo mořské pobřeží je šumák :)
3.12.2018 10:53 - Merlin
základ je vzít přes hlavu prvního chlápka, který přijde do hospody s kapucí na hlavě...nejlépe tyčkou
3.12.2018 11:53 - ShadoWWW
"Počkej kámo... trubku... a hned ho jebni!"
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11668491363525 secREMOTE_IP: 44.215.110.142