Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
27.11.2019 23:28 - ShadoWWW
Designérský pohled na psioniky:

28.11.2019 01:35 - Naoki
Píše:
Stačil by Barbarian - Path of the Wild Soul? Nebo to musí být vyloženě full-spellcaster?

To je trochu cheat :) "A barbarian exposed to this realm feels emotions powerfully and magic saturates their body" - silne prozivani emoci bych normalne bral pres CHA spis nez pres CON.
28.11.2019 01:50 - sirien
tohle je zábava :)

Vysvětlit magii přes CON neni moc těžký. Jiný systémy sou podobnejch věcí plný. Vysvětlit magii v DnD přes jakejkoliv fyzickej atribut je hnus zadání, protože magie v DnD je z principu (kosmologie, Sféry, popisy věcí, mechaniky, herní tradice...) duševní záležitost.

Teoreticky by šla vysvětlit přes CON u Warlocka (nějaké utrpení kterým platí za paktovou magii od patrona...), poměrně snadno u sorcerera, kdyby někdo chtěl a nevadilo by místy trochu pozměnit stylizaci (u sorcerera je ta CHA spíš náhodná volba popravdě, tam je prostě magie vrozená a CON jako atribut vystihující životní sílu to může pokrejt stejně dobře jako CHA), podobně by to možná šlo u barda (ale tady už by se ta stylizace musela změnit hodně). Technicky by to neměl být moc problém u psionika, pokud zůstaneme u nějakejch fyzickejch kouzel a self-affecting kouzel (magie daná životní podstatou, propojení těla a vůle...), asi by nebyl až tak kritický problém dát CON ke klerikovi, zejména, pokud by vám nevadilo mít pro různé domény různé casting ability (pokud jo tak by to stejně jako u sorcky chtělo nějakej re-fluff věci a asi by to začalo skřípat...) Rvát CON k druidovi by už bylo dost přes koleno a ke klasickýmu Wizardovi to nejspíš bez brutálního skřípání a násilnýho rvaní čtverečku do kolečka nedáte - DnD magie prostě všestraně inklinuje k duševním atributům a u pure default casterů (Wizard, Druid, Cleric) to je cítit ještě víc než u ostatních.
28.11.2019 10:26 - Xyel
sirien píše:
Vítej v nové edici. Od toho se tomu řiká edice - protože se věci měněj.

A ve 5E je psionika stabilně čistě INT.


sirien píše:
Vysvětlit magii přes CON neni moc těžký. Jiný systémy sou podobnejch věcí plný. Vysvětlit magii v DnD přes jakejkoliv fyzickej atribut je hnus zadání, protože magie v DnD je z principu (kosmologie, Sféry, popisy věcí, mechaniky, herní tradice...) duševní záležitost.

To je ale pointa... jednoduchá cvičení jsou nudná. Pokud se CON definuje jinak než v DnD, tak to je o něčem jiném a nejspíše o dost snazší.

sirien píše:
Teoreticky by šla vysvětlit přes CON u Warlocka (nějaké utrpení kterým platí za paktovou magii od patrona...)

Jenže warlock má moc z ukecávání/uprošení/ovlivnění svého zdroje moci, a to je vše CHA.

sirien píše:
poměrně snadno u sorcerera, kdyby někdo chtěl a nevadilo by místy trochu pozměnit stylizaci (u sorcerera je ta CHA spíš náhodná volba popravdě, tam je prostě magie vrozená a CON jako atribut vystihující životní sílu to může pokrejt stejně dobře jako CHA),

U sorcerera je CHA protože je v ní síla osobnosti, a talent/vrozené nadání pod sílu osobnosti padá fakt dobře.

Když jsem o tom přemýšlel, tak by šlo aby bard kouzlil přes DEX, protože jeho focus je jeho hudební nástroj, a čím obratněji na něj hraje, tím silnější by mohl mít kouzla. Pořád je to stylově o dost horší než ta CHA, tedy schopnost tím hraním ovlivnit ostatní (k čemuž má stylizovanou magii).

Ke kouzlení přes CON, ten barbar co postovala Shari imo sedí dobře, hlavně díky tomu že ta magie není moc kontrolovaná, což odpovídá tomu, že není přes int/wis.
28.11.2019 10:44 - sirien
Mě přijde, že se na ty mechaniky fixuješ trochu moc.

Warlock se sadistickym patronem může klidně "ukecávat" tím, kolik bolesti vydrží a vazba čarodějovy vrozené magie na sílu osobnosti je drsnej oslí můstek, ty dvě věci nijak nesouvisej a u dragon sorcerera by CON klidně mohla vystihovat sílu stačí krve v žilách a u Wild sorcky zase schopnost čaroděje fyzicky ustát návaly chaotické magie.

Jenže když se kousneš na tom, že sorcky sou CHA protože síla osobnosti, tak tohle nevidíš. Ironie je, že spojíš psioniku s INT a přitom podle argumentu co si dal k čaroději (síla osobnosti...) by měla bejt psionika spíš CHA. Jenže jak řekl Jeremy, CHA magiků je už hromada a INT zaostává, takže psionika šla na INT nejspíš i kvůli tomu.

Co chci říct je, že to rozhodnutí je tak jako tak dost arbitrární a klidně by mohlo bejt jiný a ani by to nestálo moc úsilí. A kouzlit by šlo snadno přes fyzický atributy a jediné co na tom skutečně skřípe je konzervativní tradice stavět castery na duševních vlastnostech a non-castery na fyzických, což je ale v podstatě taky jen zvyk bez hlubšího designového významu.
28.11.2019 12:12 - Jezus
Já myslel, že ten designovej záměr souvisí se skillama na ty atributy navázaný. Aby se caster netloukl s bojovníkem o to, kdo vyrazí dveře (a tradičně si luštil ty svoje tajemný nápisy nebo oblboval draky :-) ).

Xyel: Já myslím, že je to hodně o tom, jak se na to chceš dívat. Samozřejmě každá činnost vyžaduje hned několik vlastností a bez inteligence si ani nezavážeš boty :-) Stejně tak mlácení mečem je také o obratnosti, přesto je v DnD rozhodující síla.

Pokud vezmu magii, pak je to tradičně o nějakém formování energie a zásobě vlastní síly (ať už čerpáš z ní nebo ji používáš k usměrňování síly "z vnějšku").

Abych věděl jak na to, potřebuji samozřejmě znalosti a praxi. Jenže to v DnD reprezentuje povolání a úroveň. Pak už je to o tom, kde je "úzké hrdlo". Tedy co mě hlavně omezuje, když předpokládám, že ostatní vlastnosti mi postačují (když přidám tu praxi a naučené znalosti =/= INT). Tedy v tradiční magii rituálů a formulí je to právě INT. Ve vztahu k čerpání síly od patrona je to CHA. A při divokém rituálním tanci, kdy skrze mne proudí primární síly přírody to klidně může být CON.

(Protože ten tanec mě naučil stařešina (a učil jsem se ho rok), ale čím převišuji ostatní "učně" je to, že ho zvládnu tančit šíleným tempem déle a divočeji než ostatní. A těm pendrek pomůže, že svojí vůlí donutí své tělo tančit déle, když nakonec stejně omdlí, kdežto já mám ještě dost sil, abych přidal...)

Samozřejmě že nejspíš nemůžu být "úplně blbej", ale není nutně podmínkou, že mi to rychle myslí a dokážu řešit hlavolamy. Prostě se ty rituály učím dýl, ale protože jde o divokou magii, stejně nezáleží na přesném provedení, ale spíš na tom, kolik vlastní síly mohu použít.
28.11.2019 19:12 - LokiB
Abych to doplnil, to co o psionice z historie vím, vím proto, že jsem Con based psychometabolika psionica v ADND 2E hrával. A že jsem Int měl dumpovou a žádné Int based síly jsem si nebral. A fungovalo to.

Mimo to a DnD svět mám jsem vytvořil třeba pro SW sesilatele, který je spojen se záhrobím, Deathtouched postava, který kouzlí také přes vlastnost obdobnou Con.

Že to v 5E psioniku nabalí na Int je ok, rozhodnutí designerů, aby to měli tak nějak vyvážené napříč povoláními a atributy. Nic proti ničemu. Spousta lidí to má s Int spojené fluffově.

Jak psal sirien, obecně není žádný důvod, proč by postava nemohla "kouzlit" přes cokoli, klidně přes Dex nebo Str. Cílem autorů pravidel je, aby ty kombinace v rámci jejich systému dávaly smysl, a aby třeba neumožňovaly zbytečně OP postavy, které přes jeden atribut dokáží úplně všechno ... útoky, obrany, kouzla atd. to by nebylo moc elegantní, i když munchkinové by jásali :)
28.11.2019 19:17 - Aegnor
Xyel: přijde mi, že trochu argumentuješ kruhem.
Používá se atribut X, protože to fikčně funguje dle principu F. A fikčně to funguje dle principu F, protože se na to používá atribut X.
16.12.2019 15:47 - LokiB
16.12.2019 17:40 - MarkyParky
Pokládám zvídavý anketní dotaz u sousedů.

Pokud se u sousedů nechcete vyjadřovat, klidně mi odpovězte i tu.
16.12.2019 22:01 - efram
hlasoval jsem ti tam, v zásade vyuzivám celou škálu, prijde mi to hrozne fajn.
17.12.2019 15:03 - MarkyParky
Z důvodu demence anketního systému na RPGF znovu a lépe.

Těch kombinací není moc, tak jsem udělal reset a předělal ty volby tak, aby tentokrát šlo hlasovat přímo pro konkrétní kombinaci těhle pravidel a výsledky dávaly o něco větší smysl.


Prosím prosím, smutně koukám, zahlasujte znovu.
17.12.2019 15:15 - sirien
Marky: MFG... Nechceš radši udělat anketu v klidu tady? :D
18.12.2019 09:24 - MarkyParky
sirien píše:
Marky: MFG... Nechceš radši udělat anketu v klidu tady? :D


Klidně bych jí tu udělal, dokonce jsem o tom přemýšlel, pže tady je DnD komunita větší, obávám se, že pro D20 mám v tomhle směru trochu negativní zpětné vazby.


Learning curve tohohle home-made publikačně-diskusního systému je tak šíleně strmá, že jsem se ani po několika letech nenaučil třeba bezpečně a spolehlivě vyhledávat vlákna nebo příspěvky. Takže místní prostředí je v tomhle směru natolik odrazující, že jsem se ani neodvažoval začít zkoumat, zda tu vůbec nějaký anketní systém je, natož, jak ho nastavit a použít.

Zvlášť když pořád slibujete, že bude ten EarlySunRise, nebo jak se to jmenuje, kde bude všechno lepčí a zářivější, tak se mi nechce učit něco, co přece každým okamžikem umře :)

Popravdě, první nápad, co mi letěl hlavou, když mě Log upozornil, že ta RPGF anketa dává jiná čísla, než jsem si myslel, že dává, byl udělat na to GoogleForm.

Pak jsem si řekl, "dyť je to jen 9 kombinací, to půjde" a zůstal na RPGF.


EDIT TL;DR: Když volba nástroje stojí mezi A: "Je po ruce, ale musíš se tomu přizpůsobit, pže není dobrý." a B: "Není to vidět a ani netušíš, kde to vlastně je a když jsi tam naposled něco hledal, tak ti to skříplo prst a ukouslo nos." tak ta pravděpodobnost volby A je prostě vyšší, než pravděpodobnost volby B.
18.12.2019 10:22 - LokiB
MarkyParky píše:
tak ta pravděpodobnost volby A je prostě vyšší, než pravděpodobnost volby B.


Asi je důležité, o co ti jde ... jestli máš motivaci, aby ti někteří lidé odpověděli, a mít od nich tedy zpětnou vazbu, pak i přes zmíněné nedostatky zkusíš volbu B.
jestli ti na tom, zda někdo odpoví nebo ne, moc nesejde, je A skutečně výrazně pravděpodobnější volbou :)
Já jsem třeba na ten link kouknul, přečetl si to, ale nehlasoval (a to ne snad proto, že bych proti RPGF něco měl ... ale to víš, jejich systém neznám, než bych tam hledal, jak anketu vyplnit ... ;))
18.12.2019 10:36 - MarkyParky
LokiB píše:
... ale to víš, jejich systém neznám ...


Tak "jejich systém" není "jejich", že, ono je phpBB.
18.12.2019 11:22 - sirien
Marky: hm. Enjoy.
18.12.2019 11:36 - York
Marky: Dobře děláš. Určitě by ti upadly ruce, kdyby ses zeptal, jak se to dělá, nebo někoho požádal, aby tu anektu založil. A zvedat ruce, když ti obě upadly, to jde fakt těžko ;-)
25.12.2019 08:45 - pilchowski
Hral nekdo Hunt for the Thessalhydra? Rad bych vedel, jak probehlo v jeho hre setkani s prokletym rytirem. Konkretne reseni druhe hadanky. Najdu? Zn. Ezop
26.12.2019 16:33 - LokiB
Docela slušněj bundle na Adventures in Middle-Earth
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11159205436707 secREMOTE_IP: 35.171.159.141