Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
28.8.2014 09:41 - sirien
Nachtrose: až někdy najdeš noira vyjádřit se konkrétně a k věci tak mě pingni, rád se na ten zázrak podívám.

Almi: Gurney Ti to vrátil docela trefně. Já Ti neberu že 4e fandíš a baví Tě, ale smiř se s faktem že 4e nastřelila úzkou skupinu hráčů s velmi specifickými požadavky a všechny ostatní těžce minula. Odklon od 4e je naopak návrat ke směrování mainstreamu.

Gurney: hele slíbený bylo že kombinace dorazí jako volitelná kompatibilní rozšíření. Popravdě to je to na co jsem celou dobu zvědavý nejvíc.
28.8.2014 12:18 - Alnag
Pánové, všichni přece víme, že nejulimátnější kouzlo starších edic D&D je Grease. A nejspíš jím bude i v 5e. Je to jen o šikovnosti. :)
28.8.2014 12:30 - noir
ShadoWWW: Jojo, v podstatě souhlas, však jsem to taky psal se smajlíkem. Nicméně ta kombinace Contagionu a nemoci se tomu Gamebreaking velmi blíží - prakticky vždy se vyplatí seslat právě tohle... Bez šance jsou i Legendary Monsters a není proti ní obrany.
28.8.2014 13:01 - Anduriel
noir: proč na ni není obrany? v prvé řadě jsou potřeba tři neúspěchy při záchranému hodu, každý v jednom kole...to dává zasaženému minimálně tři kola na to aby s tím něco udělal, teoreticky víc, protože nějaké kolo může uspět (a když uspěje třikrát, tak efekt vůbec nenastoupí) navíc léčivá kouzla (heal) paladinovo "remove disease" kouzlo zruší

jako jo, je to silný kouzlo,a když už nastoupí efekt nemoci tak se z toho sám nevyhrabeš, ne každý na něho najde obranu ale nepřijde mi zas tak ulitmátní... asi hlavně proto že uspět při záchraným hodu mi v 5e přijde obecně snažší než třeba v 3.5e (víc se hlídá/míň roste přehazované DC)
28.8.2014 13:09 - ShadoWWW
A ještě musí uspět kouzelník v hodu na útok. Což jsou hned čtyři hody, co musí vyjít v protivníkův neprospěch.
28.8.2014 13:23 - noir
Přečtěte si to kouzlo a nestřílejte na slepo. Efekt "dostane damage, je stunovaná" se dá shodit jen savem na odolnost - na který má cíl nevýhodu! :) Což se děje třikrát, pokud nesejvne ani jednou, tak to má nafurt... Takže stačí strefit kouzlo (nevím, jak v 5e funguje ten touch attack, ale v 3E to bylo triviální) a pak se jen smát...
28.8.2014 13:28 - ShadoWWW
Píše:
nevím, jak v 5e funguje ten touch attack

d20 + Oprava tvé sesílací schopnosti + zdatnostní bonus vs AC cíle.
28.8.2014 13:34 - Babaj
no hraju maga a muzu ti rict ze uz jen prijit k oblude , je adrenalin a jeste ho trefit je vetsinou hod na modleni se bohum :-)))) a dc na savy jsou oproti jinym edicim hodne maly a neovlivnis to moc dobre... jelikos svuj hlavni bonus muzes mit jen +5..... vypocet je 8+ bonus za kouzlici slil.. takze se mi vetsinou nestvury jen smeji :-)))
28.8.2014 13:35 - Babaj
mimo jine mozna mu staci i mene.. ani nemusi kritnout a polozi si te k noham jako malou hracku bez zivota. a pak se bude modlit aby ta nemoc nepropukla :-))
28.8.2014 13:36 - noir
Shadowww: Díky! Takže wizard na 12.levlu, kdy poprvé může to kouzlo seslat, trefuje toho ancient legendary mega rudýho draka na 12 na kostce. Hm, když si sežene Advantage (což je lehké jak facka), tak je to v podstatě triviální...
28.8.2014 13:44 - Babaj
C o n t a g i o n
5th-level necromancy
Casting Time: 1 action
Range: Touch
Component: V, S
Duration: 7 days

Your touch inflicts disease. Make a melee spell attack
against a creature within your reach. On a hit, you afflict
the creature with a disease o f your choice from any o f
the ones described below.
At the end o f each o f the target’s turns, it must make
a Constitution saving throw. After failing three of
these saving throws, the disease’s effects last for the
duration, and the creature stops making these saves.
After succeeding on three o f these saving throws, the
creature recovers from the disease, and the spell ends.
Since this spell induces a natural disease in its
target, any effect that removes a disease or otherwise
ameliorates a disease’s effects apply to it.

Blinding Sickness. Pain grips the creature’s mind,
and its eyes turn milky white. The creature has
disadvantage on Wisdom checks and W isdom saving
throws and is blinded.

Filth Fever. A raging fever sweeps through the
creature’s body. The creature has disadvantage on
Strength checks, Strength saving throws, and attack
rolls that use Strength.

Flesh Rot. The creature’s flesh decays. The creature
has disadvantage on Charisma checks and vulnerability
to all damage.

Mindfire. The creature’s mind becomes feverish. The
creature has disadvantage on Intelligence checks and
Intelligence saving throws, and the creature behaves as
if under the effects o f the confusion spell during combat.

Seizure. The creature is overcome with shaking.
The creature has disadvantage on Dexterity checks,
Dexterity saving throws, and attack rolls that
use Dexterity.

Slimy Doom. The creature begins to bleed
uncontrollably. The creature has disadvantage on
Constitution checks and Constitution saving throws.
In addition, whenever the creature takes damage, it is
stunned until the end o f its next turn.

******************************************************

asi myslis efekt toho posledniho ze? dalsi vec musi dostat dmg.... takze to chce kooperativu.. jinak si muzes ustlat :-))) pod jeho nohama...
ale jinak souhlasim ze je to silne.. ale ne ultimatni :_))
28.8.2014 13:44 - Anduriel
noir: máš recht, omlouvám se... když jsem to četl, tak jsem to pochopil tak, že efekt nemoci nastupuje až po tě třech neúspěších, po pečlivějším přečtení to ale skutečně vyznívá tak, že efekt nastupuje hned, a neúspěchy jsou tam jen pro to, aby se rozhodlo, jak dlouho nemoc bude trvat...

Pokud to tak je, tak je to skutečně trochu OP, obzvlášť ve srovnání s ostatníma kouzlama
28.8.2014 13:46 - Gurney
Nachtrose píše:
Je radost diskutovat s nekym, jehoz prispevky jsou formulovany "nekdo, nekde, neco..."

Tak romuhle zase já říkám "trefit hříbík na hlavičku".

A "v klidu, stačí abych se toho prastarého rudého draka/nemrtvého rytíře/želatinové kostky dotknul a všechno bude v pořádku" mi zní jako geniální poslední slova :)
28.8.2014 13:46 - Babaj
a nebo mate jinou verzi?
28.8.2014 13:53 - noir
Babaj: Co třeba ready akce mága s magic missile? Vypneš tím v podstatě úplně jakoukoliv mrchu na 3 kola, to je málo?
P.S: Tím neříkám, že ta hra je broken, špatná, nebo hloupá. Jen to, že OP kombo bylo objeveno. A zřejmě právě u tohohle poprvé uvidíme, jak budou vypadat v 5e errata.
28.8.2014 13:54 - ShadoWWW
Píše:
Díky! Takže wizard na 12.levlu, kdy poprvé může to kouzlo seslat, trefuje toho ancient legendary mega rudýho draka na 12 na kostce.

Ok. Řekněme, že se k němu přiblížíš a dáš mu ťafku s tímto efektem. Jakmile to uděláš, drak se na konci tvého tahu po tobě ožene ocasem (to může) a je čas udělat pá pá. A jestli na něj někdo zaútočí a zraní ho? Dračí dech v drakově tahu uděluje právo udělat pá pá další postavě.

Ale na některé menší nestvůry je to hodně silné. OK. Ale kužel mrazu dává zranění 8d8, nebo porovnej se sraněním zákeřného útoku (s výhodou) tuláka či brutálním útokem barbara na 12. úrovni.
28.8.2014 13:59 - noir
ShadoWWW: Mě ta debata i baví, jen bych rád, aby se používala fakta. Po úderu za 19 životů (víc dává i ten CR 1 Bugbear) se mág na 12.levlu ani nehne.
A drak nebude mít v dalším kole žádný tah, bude stunned...
28.8.2014 14:02 - Vojtěch
Nemyslí se tím náhodou damage z toho bleedu, nebo to není efekt?
28.8.2014 14:08 - ShadoWWW
noir: Jo, už to vidím. Tak to je fakt mazec. Na druhou stranu, kouzelník hraje ruskou ruletu. Protože pokud ten útok nedá, tak je v pr... Ale je fakt, že šance má dobré. Něco jako save or suck.
28.8.2014 14:16 - Babaj
no tady sanci nema.. ale hraje to na ty tri kola .... savy ten drak ma 16 con a kouzelnik mu bude stavet ikdyby mel inTeligenci +5+2 za proficienci bonus....... 15 :-))) takze ani disadvantage mu nepomuze :-) a jeste ho bude muset trefovat aby mohl stunovat.. takze pokud bude mit drak lepsi iniciativu.. tak potez ... ale zase srovnavame hrusky s jabkama... na 12 levelu kouzelnika bude potkavat jiny draky :-)
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.098890066146851 secREMOTE_IP: 44.203.235.24