Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Hlasovat může jen přihlášený uživatel.Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
28.8.2014 14:22 - ShadoWWW
babaj: na 9. úrovni má zdatnostní bonus +4. Pokud si nebude vlastnosti nahazovat kostkou, tak člověk či elf kouzelník bude mít na 1. úrovni Inteligenci 16. Do 9. úrovně projde třemi zvýšeními vlastností. Takže v pohodě může mít Inteligenci 20/+5. Tj při útoku na blízko timto kouzlem bude mít k20 + 9 (= +4 + +5) vs. 19 (AC dospělého rudého draka). Čili kouzelníkovi stačí hodit 10, aby dal drakovi na tři kola neúspěch k ověření a záchraně na Odolnost. S magic missile od jiného kouzelníka pak toho rudého draka odstaví na tři kola.

EDIT: Teď jsem si všiml, že kouzelník získá kouzlo 5. úrovně už na 9. úrovni. Opraveno. Ve výsledku je to ale stejné.
28.8.2014 14:26 - noir
ShadoWWW: Právě. Zase je to můj osobní dojem, ale to kouzlo je svinstvo, který ničí challenging souboj něčím hrozně laciným. Force wally a tak mi zas tak nevadí, chcou trochu kreativity, třeba aby se do ní nedostal omylem nějaký spojenec, ale tohle je strašně nudně ultimátní...
Babaj: Stačí magic misille nebo něco podobného. Drak je solo mrcha, takže ho může drtit celá grupa. Při stunu jsou na něj advantage pro všechny, ne? Jinak ten proficiency bonus je nejmíň +4 na tom 9.levlu...
28.8.2014 14:31 - ShadoWWW
Píše:
Při stunu jsou na něj advantage pro všechny, ne?

jo.
28.8.2014 14:33 - ShadoWWW
Takže klasicky save or suck. Když kouzelník hodí aspoň 10, tak je machr. Padne-li mu 9 či méně... Zbytek asi znáte. :)
28.8.2014 14:40 - Me-dea
Jen taková otázečka, jak se ten kouzelník dostane na dotyk k drakovi aniž by zemřel? Resp. jak to zvládne v jednom kole? Když souboj s drakem bude začínat dejme tomu na vzdálenost 15 čtverců (75 stop).
28.8.2014 14:42 - shari
ShadoWWW píše:
Když kouzelník hodí aspoň 10

Ať tomu chcete věřit nebo ne, tohle může být u některých družinek nepřekonatelný problém...

Me-dea píše:
Jen taková otázečka, jak se ten kouzelník dostane na dotyk k drakovi aniž by zemřel?

Bude předstírat, že je jeho dobrovolný oběd a pak se pokusí zakouzlit a zdrhnout?
28.8.2014 14:42 - ShadoWWW
Me-dea: Tak ono úplně stačí, když začne boj s drakem ve vzduchu, že? :) Ale to jsou drobnosti. :) Základem je: jehně vycpané vápnem a dobře zahraná lichotka: "Haló, draku, mám tu pro tebe lahodný narozeninový dárek!"
28.8.2014 14:46 - Vojtěch
Me-dea píše:
Jen taková otázečka, jak se ten kouzelník dostane na dotyk k drakovi aniž by zemřel? Resp. jak to zvládne v jednom kole? Když souboj s drakem bude začínat dejme tomu na vzdálenost 15 čtverců (75 stop).


Přijde na to, jaký má cirkusové dělo dostřel...
28.8.2014 14:47 - noir
Me-dea: Co třeba (2nd level spell) Nystuls Magic Aura, která udělá z kouzelníka commonera úplně bez schopnopstí? Bez možnosti to nějak prohlídnout? Anebo Dimension Door? (lvl. 4)? Nebo tam dojede na Phantom Steedovi (rychlost 100 stop za kolo), kterého si vyvolá 3rd level? Oh, jak náročné... A to jsem si ty pravidla jen proletěl...
28.8.2014 14:48 - Me-dea
Snaha odlákat drakovu pozornost, zatímco se kouzelník - profesionální nekromancer plíží blíž, aby si na něj šáhnul - stunl ho (jej teď mě napadlo něco strašně sexistického), zatímco jej jistí další magic user s přípravenou missile ... dokáži si to představit jako dost epickou scénu. ... neviděla bych v tom problém. Je tam dost věcí, které se mohou pokazit a je to dost o štěstí.
28.8.2014 14:52 - Me-dea
Noire jasný, drak k sobě běžně nechává chodit commonery a nechává je šahat na sebe že? Dimensional door - drak má po mágově přesunu celé kolo mága slupnout. Nevím jak by dopadl cast a touch attack z pádícího koně ale asi jako ok.
28.8.2014 14:59 - Vojtěch
Spíš jestli tam je obdoba Spectral Hand. To bývalo lvl 2 necromancy kouzlo, co umožňovalo touch dávat na dálku...
28.8.2014 15:00 - Babaj
jinak vsude mas neco ultimatniho.. ono i v 4 kach ti staci par kouzel tipu sklenena zbran a aoslabeni a mas ze solo nestvury jen pytel na boxovani :-)))
28.8.2014 15:00 - noir
Me-dea: Magic missilu nebo něco podobného může mít každá druhá postava. Na tom fakt není nic epic. Kouzelník, který charguje z iluzorního koně, aby sáhl na draka, už samozřejmě je parádní. Ne Epic, to by vypadalo fakt jinak :)

Jinak commoner, který drakovi nese dar, výpalné apod. a drak v něm nemůže vidět nebezpečí, je možná jediný tvor, který se k němu může přiblížit...

Shadowww: nezapomeň na advantage - pokud furt platí, že funguje asi jako+5, tak je to ne 50/50, ale 2/3 šance na úspěch...
28.8.2014 15:04 - noir
Vojtěch: Jojo, taky mě to napadlo, ale neviděl jsem ho tam :)
28.8.2014 15:16 - -aNDRe-
Prosím Vás o malý názor. Jedna z abilit bojovníka je jeho bojový styl. Jedná se mi o bojový styl šerm. Píše se tam, že se počítá plus 2 DMG, když útočník bojuje se zbraní v jedné ruce a žádnou jinou zbraní. Štít není zbraň a proto je logické, to tento bonus se vztahuje na jednoruč (popř. jeden a půl ruč včetně štítu). Logika však nemá s pravdou a realitou nic společného, a proto se ptám jestli někoho napadá , že v rámci bojového stylu šerm má mít bojovník pouze zbraň a druhou ruku volnou. Díky:)
28.8.2014 15:21 - wlkeR
Tohle kouzlo v kombinaci s chainmail bikini už nepotřebuje vůbec nic :D Asi.

Jen přemýšlím, kam se ve vašich spekulacích vytratilo tohle?
Basic Rules píše:
Legendary Resistance (3/Day). If the dragon fails a saving
throw, it can choose to succeed instead.
28.8.2014 15:32 - Nachtrose
wlkeR: ono nejhlavnejsi polemika asi je, zda ten efekt propukne hned, nebo az po tech trech failech. RAW to vypada, ze efekt naskoci hned, i kdyz logictejsi a mene "broken" by bylo, kdyby naskocil ten efekt az po trech failech. Otazka je, zda by to zas nebylo prilis slabe...
28.8.2014 15:32 - Me-dea
-aNDRe- rules as writen imho může mít v druhé ruce co chce. Podmínka je jen, že musí používat pouze jednu zbraň v jedné ruce (tedy jednoruční asi). Navíc i šermíři používali puklíře nebo jak se ty malé štíty jmenují, ne?
28.8.2014 15:36 - Anduriel
aNDRe: pokud jsi názoru, že štít není zbraň, koukni se na libovolné video z letošního ročníku Battle of the Nations :)

co se týče pravidel, já jsem si to představil jako ty: Bojovník jednou rukou ovládá zbraň, druhou má prázdnou a používá ji k různým úchopům, pákám, vyvažování apod.

přišlo by mi to taky logické z toho hlediska, že každá ze skupin zbraní má svůj vlastní "fighting style", a jednoruční zbraň a štít by (kdyby styl šermu umožňoval používat štít) byla obsahem dvou stylů.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.085731029510498 secREMOTE_IP: 44.204.24.82