Kultura

ShadoWWW
8.7.2014 08:53
[Překlad] Dungeons & Dragons 5e CZ
Kdysi jsem omylem založil překlad D&D 5e jako diskuzi místo článku. Gurney mou chybu napravil, proto tuto diskuzi zamykám (aby tu neběžely dvě diskuze na stejné téma) a dál přesměrovávám na onen článek, v jehož přiložené diskuzi můžeme dále diskutovat nebo stáhnout překlady.

Karty kouzel a žetony zde.

Princové apokalypsy (zatím jen draft)
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
21.5.2015 23:50 - ShadoWWW
Calmien: Díky, opraveno a aktualizováno. CTRL+C a CTRL+V je zlo.

Na stranu 1 (ne obálku) jsem umístil verzi. Teď je 1.0.
22.5.2015 08:50 - ShadoWWW
Ještě mě napadlo překládat downtime jako mezidobí. Vytvořil jsem pro to anketu.
22.5.2015 09:11 - Arten CZ
Mezidobí je super

Nevím, zda mám aktuální verzi překladu
Na straně 31 - gnóm - Gnómí prohnanost
Tak pod tím je text, který je tučně, ale měl by být normálně
"Máš výhodu k ověřením Inteligence vztahujícím se k alchymii, kouzelným předmětům a technickým zařízením."
22.5.2015 09:29 - ShadoWWW
Arten CZ: Uf, to se tam nějak propašovalo z playtestu. Ve fináln verzi to nahrazuje rys Znalost alchymie. Místo toho tučného textu má být jen slovo Jazyky.

Počkám ještě, jak dopadne anketa na downtime a pak vydám novou verzi.
22.5.2015 16:41 - PetrH
Zcela jednoznacne. Mezidobi tam padne jsk prdel na hrnec
22.5.2015 17:01 - ShadoWWW
Tak je to jasné. ;)
22.5.2015 19:59 - wlkeR
Souhlasím, opravím v prin... Knížatech až se mi přestane ucpávat vlastní volný čas.
23.5.2015 21:24 - Andy
Ztracený důl Fendelveru - medzi príšerami chýba HOBGOBLIN - len info :)
23.5.2015 21:56 - wlkeR
Naaay to mi rozhodí formátování XD Asi vydám Errata :D
25.5.2015 15:21 - ShadoWWW
Phineas & Ferb píše:
Prázdniny máme
co s tím uděláme
to je náš jediný problém
škola nám končí
a nápady tančí
co všechno můžeme zažít


Prázdniny nám přejmenovali na mezidobí, ale kdybyste nevěděli, co s volným časem, tak jsem aktualizoval předklad DMG do konce 6. kapitoly, "Mezi dobrodružstvími" (do str. 132), která se právě zabývá činnostmi v mezidobí více dopodrobna.

Teď mě čeká megahustá 7. kapitola, "Poklad", ve které jsou mimo jiné kouzelné předměty a má asi 100 stran!
25.5.2015 17:51 - wlkeR
Pár ajtemsů je ve Fendelveru, si je zkopni :)
11.6.2015 21:15 - efram
Omlouvám se předem pokud se ptám na hovadinu, ale nějak jsem se v pravidlech nedopátral toho co to jsou mystická ohniska a jak se používají, jak ovlivňují hru. Mohl by mi někdo v tomto poradit ?
11.6.2015 22:35 - wlkeR
Imo nemají žádnej extra efekt, dokud se něčím neočarujou. Dají se myslím +ovat jako zbraně (nebo existují jejich jinak magické varianty). Zběžně jsem projel rejstříky PHB a DMG, ale ani v jednom focus není. Možná spíš hoď dotaz do 5E threadu, kam spíš choděj lidi co řešej systémový věci.
11.6.2015 23:22 - ShadoWWW
Žádný dotaz není špatný. Nejspíš máš na mysli mystické ohniskové předměty. Pro jednoduchost vyjdu z překladu Základních pravidel.

Co to je? Viz popis na straně 50.
str. 50 píše:
Mystický ohniskový předmět. Mystický ohniskový předmět je zvláštní věc — koule, křišťál, žezlo, zvláštně vytvořená berla, dřevěná hůlka, či něco podobného — uzpůsobená tak, aby vedla moc mystických kouzel. Čaroděj, černokněžník nebo kouzelník mohou takovou věc použít jako sesílací ohniskový předmět, jak je popsáno v 10. kapitole.


Jinými slovy, je to ohniskový předmět pro mystická povolání. Mimo mystický ohniskový předmět existuje ještě duidský ohniskový předmět a svatý symbol. Ty mají stejnou funkci - jde o sesílací ohniskové předměty - ale pro jiná povolání.

Co je to ten sesílací ohniskový předmět se dočteme v 10. kapitole, i když pravda, je to tam trochu skryto v části Složky, konkrétně její podčásti Surovinové (S) na straně 82.

Píše:
Seslání některých kouzel vyžaduje konkrétní předměty uvedené v závorkách v rámci surovin. Místo nich může postava použít brašničku na suroviny nebo sesílací ohniskový předmět (viz 5. kapitola). Ale je-li u suroviny uvedená cena, musí danou surovinu postava mít, než může kouzlo seslat.
Pokud kouzlo říká, že surovinu kouzlo spotřebuje, musí sesilatel tuto surovinu dodat pro každé seslání kouzla.
Sesilatel musí mít volnou ruku pro manipulaci s těmito surovinami, ale může to být ta stejná ruka, kterou používá na provádění pohybových složek.


Jinými slovy, pokud máš brašničku na suroviny, nebo sesílací ohniskový předmět, který odpovídá danému povolání, jehož kouzlo sesíláš, tak nepotřebuješ věci, co jsou u kouzla uvedené jako surovinové složky, pokud u těchto složek není uvedená cena.

Konkrétní příklad: Jako kouzelník sesíláš kouzlo blesk. Pokud máš brašničku na suroviny nebo mystický ohniskový předmět, například držíš v ruce berlu, tak nepotřebuješ mít "kus kožešiny a jantarové, křišťálové, nebo skleněné žezlo" jako suroviny kouzla.

Jiný příklad: Jako klerik sesíláš kouzlo brána. I kdybys měl brašničku na suroviny nebo svatý symbol jako svůj sesílací ohniskový předmět, tak přesto potřebuješ diamant v hodnotě aspoň 5 000 zl jako surovinu kouzla, protože je to surovina, u které je napsána konkrétní cena.


Jen pro úplnost dodám, že v Tabulce výbavy dobrodruhů na str. 49 jdou vidět ceny a váhy různých mystických i jiných ohniskových předmětů.
12.6.2015 10:20 - efram
velice děkuji za odpověď
17.6.2015 21:36 - Patres
Zdravím, asi kedy bude hotový slovenský preklad príručky hráča?
18.6.2015 10:35 - Andy
Ahoj Patres, PHB5e-SK robím sám. celkovo som na asi 90% knihy, už chýba len dokončenie kúziel, a dve prílohy. Ak mi chceš pomôcť, daj mi vedieť. Budem len rád, keďže nemám veľa času ako kedysi a musel som najprv vytvoriť zdrojové súbory, pretože všetci to ignorovali.
20.6.2015 08:43 - efram
Měl bych další dotaz k 5E PHB. Na straně 180 jsem se dočetl, že

" Na konci důkladného odpočinku si postava obnoví všechny ztracené životy. Získá také určitý počet utracených Kostek životů, který je roven polovině maximálního
počtu. Na 1. úrovni si postava obnoví 1 Kostku životů. Například, má-li postava osm Kostek životů, může si na konci důkladného odpočinku obnovit čtyři utracené Kostky životů."

Přiznám se, že mi obnovení všech životů po odpočinku přijde moc silné. V původním 2ADnD bylo tuším 2HP za 8h odpočinek. Čemu nerozumím, je ta vytučněná část. Poradí mi někdo? Předem dík.
20.6.2015 08:55 - wlkeR
Kostky životů se používají k léčení během krátkého odpočinku (když si ho dáš, můžeš na konci spálit libovolný počet kostek životů). Obnovují se ale celkem pomalu.

V DMG je víc variant léčení během odpočinku - od toho, že si třeba obnovíš jen všechny hit dice (ééé KŽ) a musíš je za léčení utratit, po obnovení 0 životů a části KŽ. Víceméně si můžeš navolit jakej mix chceš.
20.6.2015 10:20 - ShadoWWW
Teoreticky bys mohl nastavit i jen 2 životy + nějaké množství Kostek životů, nebo Kostky životů úplně zrušit. Zásadně by to ale změnilo poměr sil v boji. Umím si ale představit, že by to mohlo fungovat.

Nejlepší asi je začít s tím, jak je to implicitně v pravidlech, a pak podle zkušeností to upravit dle libosti.

BTW, Kostka životů funguje podobně jako Léčivá vlna v 4. edici, ale to ti asi moc neřekne. Zkrátka jsou to kostky používané pro léčení třeba během krátkého odpočinku (nebo je využívají různá kouzla).
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.074862957000732 secREMOTE_IP: 34.201.37.128