Kultura

ShadoWWW
8.7.2014 08:53
[Překlad] Dungeons & Dragons 5e CZ
Kdysi jsem omylem založil překlad D&D 5e jako diskuzi místo článku. Gurney mou chybu napravil, proto tuto diskuzi zamykám (aby tu neběžely dvě diskuze na stejné téma) a dál přesměrovávám na onen článek, v jehož přiložené diskuzi můžeme dále diskutovat nebo stáhnout překlady.

Karty kouzel a žetony zde.

Princové apokalypsy (zatím jen draft)
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
20.6.2015 10:55 - Arten CZ
Já bych z toho vysvětlení, co píšete, nic nepochopil :-)

Kostka životů je kostka, kterou si můžeš kdykoli během krátkého odpočinku hodit a vyléčit si tím tolik životů, kolik ti na kostce padne. Použitím kostky ji "utratíš" - dokud si ji "neobnovíš", nemůžeš ji používat. Něco jako sloty u kouzel. Při dlouhém odpočinku si můžeš polovinu počtu kostek životů "obnovit".

Velikost kostky životů je rovna kostce, kterou si házíš, když si nahazuješ životy při tvorbě postavy (bojovník k10, čaroděj k6...) a jejich celkový počet, které máš k dispozici, je roven tvé úrovni.

Pokud máš tedy bojovníka na 4. úrovni, máš na začátku hry k dispozici čtyři kostky životů a každá kostka tě léčí za 1k10 životů. Při krátkém odpočinku můžeš utratit jednu až všechny (nyní tedy 4) kostky životů a za každou utracenou si hodit 1k10. Součet výsledků na kostkách je počet životů, které si během krátkého odpočinku vyléčíš. Při dlouhém odpočinku si vyléčíš všechny životy a ještě navíc si obnovíš až polovinu utracených (nyní 4/2 = 2) kostek životů.
20.6.2015 12:59 - Babaj
snad jen dodat ze k em kostkam za kazdou pridavas opravu za odolnost
21.6.2015 10:13 - efram
Děkuji za osvětlení, pochopil jsem. To srovnání s 4e a lečivejma vlnama je dostačující. Mne zmátlo to, že je v pravidlech uvedeno " doplní se všechyn životy plus ty vlny to mi nejak nedávalo smysl. Stahl jsem si originál DMG a tam je to popsáno ( i pro mne neangličtináře, max pasivního) srozumitelně.

Chtěl bych se dále zeptat na váš názor ohledně hraničáře a jeho větvení. nepřijde vám beast master v porovnání s tím lovcem nějak slabší. Přijde mi zvláštní omezeni zvířat, které si může ochočit kdy jedna z podmínky je, že nebezpečnost musí být 1/4. Berte to spíš, že mne zajímá názor dalších hrajících, protože si to mohu jako GM samozřejmě upravit jak uznám za vhodné v kontextu světa (proč by nemohl mít ochočeného třeba lva tad.).

Chtěl bych ještě jednou poděkovat za promptní odpovědi. Dlouho jsem už nehrál tak nějak se nám rozpadla skupina ( hráli jsem od prvních pravidel DrD přes AdnD a GURPS) a váš překlad DnD 5e nás svojí podobností k 2E prostě zase nakopl as nad to zase rozjedem.
21.6.2015 10:38 - wlkeR
Ve zpětné vazbě, co Wizardi posbírali, vidí beastmaster rangera za hodně underpowered spousta lidí. Mám takový pocit, že slíbili vydání něčeho "co se tím bude zabývat," aniž by bylo třeba celou věc fakt jako erratovat. Asi nám nezbyde než čekat.
21.6.2015 12:40 - efram
další věc co mne zarazila je "Zdatnostní bonus" mám z něj takovej pocit, poměrně velkého boostu, kterej nějak nemá opodstatění. Respektive rozumím, že je vhodný a užitečný při odlišení toho, zda jsem v dovednosti zdatný či nikoliv. Nicméně defaultní nastavení dovedností je i tak dost vysoké (automatické). Přičítání zdatnostního bonusu ke zranění je rovněž také zvláštní.
21.6.2015 14:22 - wlkeR
Zdatnostní bonus se ke zranění nepřičítá.

A zbytek jsem nepochopil :<
21.6.2015 15:47 - Arten CZ
Nepopletl sis, co se přičítá k hodu na dovednost?

K hodu na dovednost se přičítá bonus za atribut, ke kterému se váže. Pokud jsi zdatný v dovednosti, přičítáš ještě zdatnostní bonus.

Cílové číslo, proti kterému házíš, se určuje dle obtížnosti. Lehká obtížnost je 10, běžná 15, těžká 20, extrémní 25...

Takže pokud vezmu třeba bojovníka s charisma 15/+2 a zastrašuje třeba hejno krys, které bude řekněme běžně těžké, musí na 1d20 + 2 (bonus za charisma) přehodit číslo 15. Pokud by byl zdatný v zastrašování a byl na první úrovni, tak je to 1d20 + 2 (charisma) + 2 (zdatnost) vs 15. Mě to nepřijde jako automatické. Musí na dvacetistěnce hodit alespoň 11, což je přesně 50% šance.
21.6.2015 16:26 - Gurney
Píše:
Chtěl bych se dále zeptat na váš názor ohledně hraničáře a jeho větvení. nepřijde vám beast master v porovnání s tím lovcem nějak slabší. Přijde mi zvláštní omezeni zvířat, které si může ochočit kdy jedna z podmínky je, že nebezpečnost musí být 1/4. Berte to spíš, že mne zajímá názor dalších hrajících, protože si to mohu jako GM samozřejmě upravit jak uznám za vhodné v kontextu světa (proč by nemohl mít ochočeného třeba lva tad.).

Souhlasím že Beastmaster je minimálně divný, v podstatě převzatý z 4e, kde zvíře sedí uprostřed akce a líže si... nic nedělá, dokud mu jeho pán explicitně nezadá nějakou akci, za což tento zaplatí svojí akcí, přestože to ingame nedává moc velký smysl. To omezení nebezpečností namísto levelem/hit dicem je taky divné, už proto že celá nebezpečnost funguje velmi pofidérně (jako obvykle, chtělo by se říct). Prostě je tam snaha beastmastera vyvážit a nedovolit mu mít v podstatě dvě postavy, i když tím logika ostrouhá.

efram píše:
další věc co mne zarazila je "Zdatnostní bonus" mám z něj takovej pocit, poměrně velkého boostu, kterej nějak nemá opodstatění. Respektive rozumím, že je vhodný a užitečný při odlišení toho, zda jsem v dovednosti zdatný či nikoliv. Nicméně defaultní nastavení dovedností je i tak dost vysoké (automatické). Přičítání zdatnostního bonusu ke zranění je rovněž také zvláštní.

Ten zdatnostní bonus co dostává navíc má reprezentovat beastmasterův výcvik a to že roste relativně vysoko má vyvažovat to, že zvířata samo o sobě nepostupují po úrovních, a zajistit aby zvíře bylo užitečné i na vyšších úrovních. To je asi zároveň i odpověď na to, jestli je lovec oproti beastmasterovi silnější - neměl by, protože relativně dost vysoká počáteční čísla zvířete + pánův zdatností bonus prakticky ke všemu by to měl vyvažovat. Ale nepočítal jsem to na způsobené zranění a myslím že to takhle ani poměřovat nejde - jak zhodnotit jestli je silnější, že lovec může každým útokem vystřelit dva šípy do dvou různých cílů oproti beastmasterovi se sokolem, který ho dokáže upozornit že se někdo blíží na dvacet kilometrů.

wlker, Arten: myšleno beastmasterovo zvíře, které dostává jeho zdatnostní bonus k dovednostem, útoků, AC i zranění.
22.6.2015 09:46 - ShadoWWW
jj, beastmaster je obecně považován za slabšího hraničáře. Co jsem ale testoval, tak ten rozdíl je spíš papírový, ale ve hře se nijak zvlášť neprojevuje. Wizardi řekli, že se zaměří na to, jak by ho šlo zlepšit, ale nic dalšího se zatím neudálo.

Akorát v tomto článku předložili testovací verzi hraničáře, který nemá magii. (Což byl jeden z raných požadavků hráčů po vydání PHB.)
22.6.2015 10:00 - ShadoWWW
Nová verze překladu Příručky hráče. Zapracoval jsem do něj oficiální errata.
22.6.2015 11:28 - Shako
Gurney píše:
Prostě je tam snaha beastmastera vyvážit a nedovolit mu mít v podstatě dvě postavy, i když tím logika ostrouhá.


ShadoWWW píše:
jj, beastmaster je obecně považován za slabšího hraničáře.


Další důvod proč nehrát DnD 5e, ale 13th Age? ;-) Tam to funguje elegantně, ikdyž to v True Ways má taky drobné errata.
Už jak jsem to poprvé zkoušel, tak jsem tvrdil, že je to konečně funkční model hraničářského přítel. Oproti většině toho, co nabízela 4e (tam snad jediní funkční poskoci byli u Šamana tuším).

Ve 13th Age je to v podstatě druhá postava (slabší než postava, ale dostává levely stejně jako hráč). Ale hráč za ni zaplatí tím, že nemá jiné výhody. Druhá levnější varianta je mít zvíře jen na každý druhý encounter - za poloviční cenu, poloviční efekt. Dále se dá za featy různě vylepšovat, ale opět místo vlastní postavy.
22.6.2015 12:16 - ShadoWWW
Shako: Proto taky hraješ 13th Age a ne 5e, ne? My ostatní si vystačíme s 5e. ;-)

Ale vážně. To omezení se v podstatě váže jen na boj. Tam je designerské pravidlo číslo 1, aby boj odsýpal rychle i na vysokých úrovních. Proto je většina přítelíčků určená jen mimo boj, aby nezdržovaly a nebraly postavám spotlight. Někde to má ale smysl (např. u paladinova oře nebo hraničářova psa apod).
22.6.2015 13:03 - Shako
ShadoWWW píše:
Ale vážně. To omezení se v podstatě váže jen na boj.


Chtěl jsem jen podotknout, že mít funkční přítelíčky i do boje funguje. Nezdržuje to hru, ani boj. Přesto to většina rpg nemá. Ani ta 4e, kde ty boje fakt neodsýpají, tak neměla použitelné pomocníky (ani familiary).

Trošku přemýšlím k čemu je pak dobré si pořídit cokoliv většího než řekněme kočku, když to do boje stejně nevyužiješ?

EDIT: Nic proti kočce nebo třeba havranovi - občas je to lepší než celá armáda bojových psů. :)
22.6.2015 13:28 - ShadoWWW
Boj to prodlužuje tím, že musíš navíc řešit akce přítelíčka. (A teď si vem, že máš ty přítelíčky třeba čtyři.) Postavě jednající za přítelíčka to dává bojové akce navíc, což může být hlavně na nízkých úrovních velká výhoda. Jde ale hlavně o action management. Aby jedna postava neřešila své akce příliš dlouho. Třeba tím, že v 5e zrušili akci "Čekání" a celkově zjednodušili action management, hru výrazně zrychlili.

Co se týče užitečnosti mimo boj. Tak třeba na osla se dá naložit vybavení, na koni se dá jezdit (člověk si neošoupe boty ;)) a na velbloudovi se dá jezdit v poušti, aniž by ho člověk musel pořád napájet. Tak třeba tak? ;)
22.6.2015 14:25 - wlkeR
Já hrál Beastmaster Rangera ve 4E, a něco cool na tom je. Navíc přes svůj nízký CR mají větší peti porůznu fajn vychytávek - myslim že jsem zvažoval vlka, co by strhával nepřátele k zemi.

U paladina se mi stalo, že jsem jako lv 5 postava naběhnul na mountovi (sesílá se jako lv2 kouzlo, které jsem čerstvě dostal) na trolla, kterej ho 1-shotnul. Jako jo, mohl to bejt útok na mě - kůň zafungoval jako HP buff, attack buff a dopravní prostředek (ten možnej knockdown z toho, že mi zmizel pod nohama se mi ale mohl vymstít). Flavorově to je celkem v pořádku - když paladinovi umře kůň, tak udělá "puf" a čeká zaparkovanej někde v nebi/pekle/??? až se zase přisummonuje.

Hraničář to má asi podobně, jenže na rozdíl od jinejch familiárů a tak myslím že jde o normální zvíře... a měnit zvižátko po každym encounteru je otrava.

Největší nevýhodou jsou imo nízký životy těchle potvůrek, který prostě zdaleka zaostávají za postavou samotnou. Útoky/obrany vpoho, ale když vám definici vašeho buildu smahne plošňák nebo podobná blbina (hrdinné obětování bych možná bral), tak to prostě stojí za houby.
22.6.2015 14:31 - Gurney
Shako: To mám asi smůlu, že moje ideální edice D&D se nachází někde mezi 5e a 13th Age s feelingem a power-levelem AD&D. Možná si ji jednou napíšu, poslední dobou to začalo být populární a prý těm rpgčkům, podobně jako politice a bojovým uměním, stejně každý rozumí.

Jinak u nás jsme přesně to s tím zvířetem řešili a nakonec jsme zvolili víceméně hybridní řešení mezi 5e a 13th Age, kdy zvíře jede dle 5ečkových pravidel, ale má vlastní akce. Pak k tomu v rámci emulace upraveného 4e Beastmastera hráč dostal hunterský archetyp, ale zase hodně omezené kouzlení... prostě klasické domací D&D :)

ShadoWWW: no právě proto že se podstatně zjednodušily akce a reakce si myslím, že samostatně jednající zvíře nějak extra souboje neprotahuje. Mimochodem docela mě udivuje že nezvolili nějaké řešení typu že zvířatům se dají zadávat příkazy pomocí bonusových akcí a protože nejsou blbá, tak v činnosti pokračují dokud nejsou odvolána, odehnána nebo zneškodněna. Neomezovalo by to nijak zvlášť jejich pána, ale ten by si musel vybrat jestli se bude zaobírat tím co zvíře dělá nebo používat bonusové akce na nějaké speciální vychtávky.
22.6.2015 15:28 - Shako
Gurney píše:
Shako: To mám asi smůlu, že moje ideální edice D&D se nachází někde mezi 5e a 13th Age s feelingem a power-levelem AD&D. Možná si ji jednou napíšu, poslední dobou to začalo být populární a prý těm rpgčkům, podobně jako politice a bojovým uměním, stejně každý rozumí.


:-D :-D :-D

Jo, běž do toho.


Gurney píše:
samostatně jednající zvíře nějak extra souboje neprotahuje.


Souhlasím. Pohyb + ideálně jen 1 typ útoku a vyřešeno.

Gurney píše:
zvířatům se dají zadávat příkazy pomocí bonusových akcí


To byla výhoda toho šamana (Ess: sentinel) z 4e, jimž povolané zvířátka měli naskriptovanou akci, co udělají, pokud nedostanou příkaz. Podobně jako u DnD deskovek. Ale jinak se jim dal zadat nějaký příkaz přes hráčské akce.
22.6.2015 20:15 - ShadoWWW
Gurney: U Pána zvířat alias Beastmastera se to vylepšení víc než nabízí, protože je to jeho hlavní schopnost. Kdyby z toho byl článek na Kostku, bylo by to super! ;-)
22.6.2015 20:48 - ShadoWWW
Ach jo. Zrovna, když jsem dnes vydal překlad se zahrnutými erraty, tak Wizardi vydali errata verze 1.1, že si prý nevšimli ještě tří dalších věcí, které v novém nákladu opravili. :( No nic. Zítra vydám verzi i s těmi nejnovějšími erraty.

Jinak je pěkné, že vydali i seznamy kouzel podle povolání a škol magie.

To vše v rámci nového Sage Advice.
22.6.2015 21:04 - Babaj
:-)) nech si to patentovat priste :_))
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10030198097229 secREMOTE_IP: 3.238.233.189