Kultura

ShadoWWW
8.7.2014 08:53
[Překlad] Dungeons & Dragons 5e CZ
Kdysi jsem omylem založil překlad D&D 5e jako diskuzi místo článku. Gurney mou chybu napravil, proto tuto diskuzi zamykám (aby tu neběžely dvě diskuze na stejné téma) a dál přesměrovávám na onen článek, v jehož přiložené diskuzi můžeme dále diskutovat nebo stáhnout překlady.

Karty kouzel a žetony zde.

Princové apokalypsy (zatím jen draft)
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
Autorská citace #62
11.7.2014 10:13 - ShadoWWW
Přidal jsem anketu o jendotkách. Jsou tyto tři možnosti:
- Nic nepřevádět, nechat to tak jak je. D&D, stopy, libry a galony k sobě neodmyslitelně patří.
- Nic nepřevádět, ale u některých údajů (např. u výšky, váhy nebo rychlosti postavy) psát do závorky velikost v SI. V tomto je úskali, že některé části textů by mohly příliš nabobtnat nebo se stát nepřehledné. Taky by byl problém u tabulek, kde by se závorka už nevešla. Proto píšu "některých", kde by to nedělalo problém. Byl by v tom možná ale trochu chaos.
- Převádět všechno - tedy jak v německých překladech. S tím, že bych to udělal podle doporučení Jamese Wyatta - dosah postavy nebo 1 čtverec by byl 1 metr místo 5 stop, ostatní údaje (rychlost, dostřel atd.) bych převáděl přesně, se zaokrouhlením na celé metry. Libru bych převáděl jako půl kila. Otázka je u amerického galonu, který je 3,78541178 litrů. :) Jestli ho zaokrouhlovat jako 1 galon = 5 litrů, nebo přesněji.
Autorská citace #63
11.7.2014 10:19 - uzdil88
No když už tak galon 4,5L. A nebo ještě jedna možnost. Nchat jednotky tak jak jsou ale dát někam vedle do rámečku tabulku s převodama.
Autorská citace #64
11.7.2014 10:21 - Quentin
Netroufám si hlasovat. Nějaké zaokrouhlení tu a tady asi nikoho neurazí, a SI jednotky jsou pro nás rozhodně lepší. Ale metrovej čtverec je příliš velká změna. Prakticky to znamená, že všechny mapy se přepsáním jednoho čísla zcrknou na dvě třetiny. Stejně tak large potvory. A squeezování bude taky najednou méně uvěřitelné.
Autorská citace #65
11.7.2014 10:24 - ShadoWWW
Píše:
No když už tak galon 4,5L.

To je britský galon. D&D počítá s americkými galony, které jsou menší.

Píše:
Nchat jednotky tak jak jsou ale dát někam vedle do rámečku tabulku s převodama

Tak to bylo v překladu PHB 4E. Pokud by se rozhodlo nic nepřevádět, tak bych určitě dal někde rámeček, kolik je stopa, 5 stop, libra a galon, aby si to lidi nemuseli googlit. :)
Autorská citace #66
11.7.2014 10:29 - Quentin
Zahlasoval jsem pro převod. Jen bych čtverec přepsal jako 1,5 metru. Prvně mi to přišlo hloupý, ale pak mi došlo, že to bude pořád mnohem snazší než počítat se stopama.
Autorská citace #67
11.7.2014 10:33 - ShadoWWW
QuentinW píše:
Ale metrovej čtverec je příliš velká změna.

Našel jsem ten Wyattů článek! Mrkni na něj.

Co se týče s převodem na metrové mapy, tak tam by byl akorát rozdíl (větš odskok) mezi Středním a Velkým tvorem, protože ono 5 stop = 1 metr by fungovalo jen do velikostí 5 stop. (jak radí Wyatt) Viz tabulka

Velikost / stopy / metry
Drobná / 2,5 x 2,5 / 0,5 x 0,5
Malá / 5 x 5 / 1 x 1
Střední / 5 x 5 / 1 x 1
Velká / 10 x 10 / 3 x 3
Obrovská / 15 x 15 / 4 x 4
Giantická / 20 x 20 / 6x 6

D&D totiž všechny vzdálenosti počítá na násobky 5 stop. Ale počítání "půlkami" metrů (jeden a půl metru) je stejně nešikovné jako počítání ve stopách - to už si pak nevybereš.
Autorská citace #68
11.7.2014 10:41 - Nachtrose
Quentin: a to ja prave podle toho navodu uvazuju prevest ctverce na 1m, misto 1,5. Zatim hrajeme 4e a bojiste stejne porad kreslim tak nejak vetsi, aby tam vsechno veslo a nebojovalo se v mistnosti o sesti ctvercich. A vzhledem k tomu, ze pouzivame miniatury, tak pomer postav k nepratelum ( drakum ) hraci spise odvozuji z toho, nez z poctu ctvercu, ktere nepritel zabira. Jedine, co bych neprevadel, je rozsah explozi a plosnych utoku a nechal bych ho ve ctvercich stejne jak v originale. Jestli se dostrel luku zmeni z 20 na 30 ctvercu, tak to nicemu nevadi, ale jesli se exploze zmeni z burst 2 na burst 3, tak najednou muze zasahnout az o 24 cilu vice...
Autorská citace #69
11.7.2014 10:41 - Quentin
Já osobně doma taky používám metrovej grid. A je mi jasný, že je to lepší. Jde mi čistě jen o kompatibilitu s oficiálníma mapama.
Autorská citace #70
11.7.2014 10:53 - ShadoWWW
Já jsem zas přemýšlel, jestli na mapě nebudou nestřelci v nevýhodě vůči střelcům. Když bude mít bojovník pořád stejný dosah 1 čtverce (místo 5 stop 1 metr), ale střelec s dostřelem 120 stop bude mít dostřel 36 čtverců místo 24. Ale pak jsem si uvědomil, že to je v pohodě, protože se nálěžitě zvětší i rychlost postavy. (Při 30 stopách se dostane 9 čtverců daleko místo 6.) Dostihne tedy střelce stejně rychle. Rozdíl nějakého půl metru se při větších vzdálensotech snadno ztratí. A v případech (dosah: 5 stop) bude mnohem líp vypadat (dosah: 1 metr) než (dosah: 1,5 metru) a bylo by to intuitivnější.
Autorská citace #71
11.7.2014 11:02 - Quentin
9 čtverců pohybu dost sux, ne? To aby jsme si všichni koupili větší stoly a větší battlematy :)
Autorská citace #72
11.7.2014 11:18 - ShadoWWW
Ono zas v té stísněné jeskyni 9 čtverců délky moc nenajdeš. :)

Ale co je víc sux - počítat ve stopách, počítat v metrech na větších mapách, nebo počítat v půlmetrech? Pokud navíc hraješ na čistém papíře schématicky místo čtvercovém, tak to ani nepoznáš.
Autorská citace #73
11.7.2014 11:35 - Quentin
Co simulační potíže - Bojový dosah 1,5 metru je legračně krátký, ale jde to. Bojový dosah 1m je šílený. 2m by dávali smysl. ale útočit o dva čtverce daleko bez kopí?! Kdo o tom kdy slyšel :)

Já samozřejmě metry chci taky. Jen se snažim najít všechny komplikace :)
Autorská citace #74
11.7.2014 11:44 - ShadoWWW
QuentinW: Tak ještě je možnost zavést sáhy, kde 1 sáh = 1,5 metru. :D
Autorská citace #75
11.7.2014 12:29 - Nachtrose
Ono prevod na metry ma pro mne jeste jednu velkou vyhodu. Chci postavam na konci kapitoli dat moznost uzmout si horsky hrad. Podle Dragonu 395 - Strongholds by takoveto staveni nemelo mit vetsi plochu vsech podlah, nez 300 ctvercu. Coz mi pri nacrtnuti na ctvereckovy papir dojde nejak desive malo. Po prevodu na metry se to zmeni ale na krasnych 675 ctvercu. S tim uz se pracovat da :-) Ale co ted s tema 200k zlataku, co nasli v jeskyni pod hradem a mely slouzit na zaplaceni ( opravu ) ctverecku nad puvodni limit? o.O
Autorská citace #76
11.7.2014 12:42 - ShadoWWW
Natchose: Cenu opravi původního čtverce vynásobíš * 0,45 a vyjde ti cena opravy metrového čtverce. (V tomto případě to není moc intuitivní.)
Autorská citace #77
11.7.2014 12:53 - Nachtrose
ShadoWWW: ona to nemela byt oprava v pravem slova smyslu. Jen mi tech 300sq prislo srasne malo, tak ze jim dam rovnou cca 600, ale tech 300 navic, si doplati v ramci "opravy".
Autorská citace #78
11.7.2014 13:16 - Spize
ShadoWWW píše:
Tak ještě je možnost zavést sáhy, kde 1 sáh = 1,5 metru. :D


Ty žertuješ, ale návrh to není špatnej. Normální sáh je, co říká Wiki, 6 stop, což pro účely taktickejch mapek je IMHO přijatelná odchylka.

Ale mě přišlo, že ty stopy dycky měly svý kouzlo. Že to není jak pitomý metry co máme ve škole, ale tajemný fantastický stopy jak z Julese Verna nebo tak.

BTW, v případdě převodu do SI, jak byste řešily náhodnou generaci výšky a váhy? (funguje to úplně stejně jako v 3e) Kde házíte kostkou na výšku v palcích? Hodit a vynásobit 2,5 se zdá trochu násilné. Ale je pravda, že to je dost okrajová mechanika, takže by se to asi sneslo.
Autorská citace #79
11.7.2014 13:25 - Gurney
Ja bych to zbytecne nekombil a klidne tam nechal stopy, max. treba u ty vysky postavy dal do zavorky prevod. Stopy porad nejsou takova ujetost jako spoons a podobne silenosti, do klasicke (pseudostredoveke) fantasy metricka soustava proste nesedi a aspon se hraci nauci neco potencialne uzitecneho :)

+ nebude se to muset resit u pripadnych prekladu dobrodruzstvi, tam by to byl fakt tezky opruz
Autorská citace #80
11.7.2014 13:49 - ShadoWWW
Píše:
BTW, v případdě převodu do SI, jak byste řešily náhodnou generaci výšky a váhy?


Němci v podstatě jen převedli výšku na cm.


Autorská citace #81
11.7.2014 13:56 - Alnag
Jo, protože stopy a palce (zvláště v kombinaci) jsou děsněj maglajz, kde si člověk u výsledku není jistý, kolik to vlastně je. Ale ostatní imperiální jednotky jsou víc "fantasy".
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.094281911849976 secREMOTE_IP: 3.86.235.207