Kultura

ShadoWWW
8.7.2014 08:53
[Překlad] Dungeons & Dragons 5e CZ
Kdysi jsem omylem založil překlad D&D 5e jako diskuzi místo článku. Gurney mou chybu napravil, proto tuto diskuzi zamykám (aby tu neběžely dvě diskuze na stejné téma) a dál přesměrovávám na onen článek, v jehož přiložené diskuzi můžeme dále diskutovat nebo stáhnout překlady.

Karty kouzel a žetony zde.

Princové apokalypsy (zatím jen draft)
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
1.9.2015 22:32 - Aegnor
Já jsem larpař a dřevárenský "šermíř" a prostě "boj jako sport" je nesmysl - jakmile se začneš přibližovat sportu, oddaluješ se boji. Ale chápu rozdělení z článku a lepší krátké vyjádření asi neexistuje.
1.9.2015 23:12 - York
Aegnor: Boj jako sport je to pro hráče, pro postavy obvykle ne.
2.9.2015 00:19 - Aegnor
Samozřejmě, jenom trochu popisuju co mě na tom pobavilo:-) Prostě ta představa, jak jeden voják vezme nepřítele mečem po hlavě, načež mezi ně skočí rozhodčí a seřve ho za nedodržování pravidel a ducha fair play...:-))
2.9.2015 00:54 - sirien
Aegnor: No tak zrovna dřevárny co sem slyšel mají k reálnému boji taky blízko asi jak aikido ve školní družině. No offense meant.

Každopádně vyprávěj to dávným Indům nebo Sparťanům, kteří válčení považovali za poctu bohům a bojovali mezi sebou podle ustanovených pravidel, která pokud vím v té Indii např. umožňovala bojovníkovi uprostřed bitvy boj prostě přerušit a přestat se ho účastnit na dobu krátkou nebo i konečnou... ale tak možná to je jen history-legend.

I v realitě máš velký rozdíl mezi civilizovanou formou pravidlového boje (tady je taková pěkná louka, širiko daleko žádný civilové, tak si to tu rozdáme ve čtvrtek hodinku po úsvitu) a brutálním survival all-out bez nejmenších pravidel či ohledů.

...nicméně...
...tohle je skutečně o způsobu hraní a designu bojových pravidel v systému, ne o ingame realitě postav :)
2.9.2015 01:46 - Aegnor
Proto, když jsem psal "dřevárenský šerm", byl ten šerm v uvozovkách. Ale měl jsem v ruce ocelový zbraně a mám za sebou dostatek pokeců, diskuzí a podobně, abych si troufnul poměrně slušně odhadnout, co je naprosto nerealistický, co je efektní ale ne efektivní a co je efektivní.*

Indové a Sparťani...ok, v tomhle se hádat nebudu, určitě je to možné:-) Ale stále mi ta představa přijde docela neobvyklá (vím, že já bych nikdy neriskoval svůj život jenom proto, abych dodržel nějaké "rytířské zásady" uprostřed boje:-) ).

*A upřímně, měl jsem v ruce ocelovou jedenapůlku, vikingskej meč a velkej kruhovej štít a co se týče "boje" na dřevárnách, jsem jeden ze špičky v rámci okolí Brna (a možná i republiky, ale tam nemám dostatečné srovnání:-) )...ale v boji s ocelovýma zbraněma bych si na sebe rozhodně nevsadil ani proti podprůměrnému vojákovi.
2.9.2015 02:14 - sirien
Aegnor píše:
vím, že já bych nikdy neriskoval svůj život jenom proto, abych dodržel nějaké "rytířské zásady" uprostřed boje

Co na to říct. Doba se změnila, náboženská víra a náboženská ontologie pohledu na svět se vytrácí, hodnoty se mění a zvyky s nimi. Co bylo kdysi obvyklé nebo alespoň běžné či nevýjimečné se dnes stává neexistujícím...

Ale zrovna u DnD bych to nezahazoval. Ta představa toho jak postavy úspěšně porazí záporáka a na cestě ven potkají nějakého jeho dark knighta, co tam na ně čeká a co vyzve družinového paladina, který odmávne všechny pryč, protože tady je nějakej FUCKING CODE OF HONOR, BITCHES, daj si skutečnou férovku, dark knight paladina zabije, pokejvne družině, nasedne na koně a odjede a NIKDO Z DRUŽINY mu nevysolí sedm šípů a lightning bolt do zad, protože ksakru tady je nějaký řád věcí a on poctivě zvítězil...

...je dost cool. Rozhodně víc cool než kdyby se na něj ta fantasy "dobová" družina lawful / good přesvědčeními sesypala jak hromada hyen.
2.9.2015 10:59 - Aegnor
sirien píše:
...je dost cool. Rozhodně víc cool než kdyby se na něj ta fantasy "dobová" družina lawful / good přesvědčeními sesypala jak hromada hyen.

+1
2.9.2015 15:40 - Ebon Hand
sirien píše:
EDIT: když nad tim přemejšlim, tak to Raistlinovo CVčko neni vůbec špatný...

tak, tak a prý, že jsem tu za černou ovci... :D To miláček Raist byl větší světák. :D
2.9.2015 15:45 - sirien
Jo no, ten se s ničim a s nikym moc nesral, chlapec... a přitom když si to vezmeš, tak co do jeho cíle, záměrů a motivací to byl snad největší klaďák ze všech :D
2.9.2015 17:01 - Gurney
sirien píše:
Ale zrovna u DnD bych to nezahazoval. Ta představa toho jak postavy úspěšně porazí záporáka a na cestě ven potkají nějakého jeho dark knighta, co tam na ně čeká a co vyzve družinového paladina, který odmávne všechny pryč, protože tady je nějakej FUCKING CODE OF HONOR, BITCHES, daj si skutečnou férovku, dark knight paladina zabije, pokejvne družině, nasedne na koně a odjede a NIKDO Z DRUŽINY mu nevysolí sedm šípů a lightning bolt do zad, protože ksakru tady je nějaký řád věcí a on poctivě zvítězil...

Njn, tak by to fungovalo kdyby všichni byli lawful a nekazili by to ti chaotičtí bastardi.

Aegnor píše:
...stále mi ta představa přijde docela neobvyklá (vím, že já bych nikdy neriskoval svůj život jenom proto, abych dodržel nějaké "rytířské zásady" uprostřed boje

No ono ani kolikrát nejde ani o nějaké rytířské zásady, jako spíš o čistě praktické záležitosti jako že těch velmožů, šlechticů nebo později rytířů, kteří proti sobě bojují je jenom omezené množství. Je docela slušná šance že mezi nimi jsou tvoji příbuzní. A že jsi dneska na jedné straně neznamená, že o pár let později nebudeš se svými bývalými nepřáteli dojednávat nějakou alianci proti bývalým spojencům, a pověst čestného chlapa se ti v té chvíli docela vyplatí.

Krom toho, jak se postupem času vylepšovaly zbroje, tak bylo stále těžší někoho během boje doopravdy zabít/smrtelně zranit a nějaká potyčka klidně mohla být solidní řežba, po které ale většina účastníků byla spíš k smrti vyčerpaná a zmlácená než doopravdy raněná nebo mrtvá. A chladnokrevně zabíjet lidi co už nekladou žádný odpor už chce trochu jinou náturu než s někým bojovat, nemluvě o tom že za zajatého šlechtice můžeš dostat docela solidní výkupné, kdyžto mrtvolou spíš riskuješ mstu nějakých příbuzných.
2.9.2015 18:34 - sirien
Gurney píše:
a nekazili by to ti chaotičtí bastardi.

i chaotičtí bastardi operují v nějakém kontextu světa...
2.9.2015 23:07 - Aegnor
Gurney píše:
No ono ani kolikrát nejde ani o nějaké rytířské zásady, jako spíš o čistě praktické záležitosti jako že těch velmožů, šlechticů nebo později rytířů, kteří proti sobě bojují je jenom omezené množství.

Jo, u šlechty je to docela jasné. Ale jako člen UZP (Útvar Zasrané Pěchoty) prostě nebudu dávat nepříteli prostor, aby si zvedl meč, radši ho vyřadím z boje, když mám tu možnost.

Pozor, neříkám zabiju! Stačí když nemůže ohrozit můj život, pak je mi to jedno:-)
2.9.2015 23:08 - Dungo
Miluju, když přijdu po odpolední a čeká tu na mě takováhle diskuze :D :D :D Kluky a holci díky :-*
2.9.2015 23:09 - Aegnor
Dungo: Nemáš zač, drahoušku
4.9.2015 08:01 - Tarfill
Nevím, jestli to tady už nezaznělo, každopádně mám malou nejasnost:
Příručka pro hráče, str. 178 - dovednosti.

Dovednost vhled se používá např. když chci odhalit lež.
Dovednost klamání se používá když chci někoho uvést v omyl pomocí lži.

Jak byste házeli, kdyby v témže kole použili dvě postavy tyto dovednosti proti sobě? Jeden chci druhému lhát a druhý chce lež odhalit... Hází si proti sobě i když se používá jiná vlastnost? Nebo se hází záchranný hod proti umělému číslu?

Mimochodem (nejspíše pro Shadowwwa), kolik stran má celkem příručka pána jeskyně? A budeš překládat i velký oficiální bestiář?

Díky předem za odpovědi. :-)
4.9.2015 08:47 - Babaj
zkus se podivat na contest(strana 174).. nevim ted jak ho shadoww prelozil do cestiny... ale tam je tento pripad popsan.. jedna se jakoby o souboj skillu nebo overeni vlastnosti.... proste.. kdyz nekdo nekomu lze... tak ten co lze hodi na svoje klamani a ten co je klamany si hodi na vhled... a porovnas vysledky mezi sebou vyssi je uspesny.. pokud je shoda,, nedojde k zadnemu ovlivnenemu vysledku.. jinak si to predsav pro zjednoduseni... ten co klame hodi klamani a cilove cislo pouzij jako DC pro hod na vhled :_)
4.9.2015 09:05 - ShadoWWW
Přeložil jsem to jako konflikt. Funguje to přesně tak: hráč, který lže, si hodí na ověření Charismatu (Klamání) a kdo ho slyší, hodí si na ověření Moudrosti (Vhledu). Pak se hody porovnají, jak píše Babaj.

Průvodce Pána jeskyně má včetně všech příloh 320 stran. Bez (většinou tabulkových nebo obrazových) příloh má 289 stran. Zbývá už přeložit jen kus poslední kapitoly.

Bestiář budu taky překládat, ale před začátkem je potřeba ještě vytvořit podklady pro layout, což zabere dost čast, protože je řádově složitější než layout Příručky hráče nebo Průvodce Pána jeskyně.
4.9.2015 16:35 - Andy
ahoj ShadoWWW:
DMG kapitola 1
str18, 3.odstavec, 1. veta
Ve městech a velkoměstech sdílí moc a samosprávu páni a nižší šlechtici (obvykle jejich příbuzní) spolu s reprezentanty střední třídy, jako jsou obchodníci a umělci.

namiesto umelci by malo byť remeselníci (alebo nieco podobné)
slovo je artisans a nie artists
:)
5.9.2015 09:49 - efram
existuje nějaké rozšíření s dovednostmi mimo rámec základních pravidel? Případně rozšíření nebo pravidla pro alchymii ?
6.9.2015 23:24 - Patres
Zdravím, môže Půlork - druid využiť Zarytú houževnatost aj po premenení na zviera?
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.083688020706177 secREMOTE_IP: 44.213.80.203