Ono to má takovou jednu rovinu, která by se slečně nelíbila, ale je dobré ji brát v potaz: realita ani historie nejsou genderově vyvážené. Pokud je chce hra nějak respektovat, mají tyhle extrémní feministky nutně smůlu.
Pokud mám hru o boji s běžnou zločinností, tak tam prostě budou zneužívané prostitutky, které si samy nepomůžou a ta hra se bude odehrávat v prostředí, kde jsou ženy opravdu objektivizovány, takže je bude objektivizovat i ta hra a sexuální i domácí násilí
ve fyzické formě (tedy formě, kterou akční hra zvládne zachytit) prostě bude cíleno proti ženám.
Podobně v historické válečné hře bude hlavní postavou hry těžko žena a ve hře z divokého západu to s tím postavením a vykreslením žen prostě taky nebude nijak slavné, protože ta doba byla prostě těžce šovinistická a pokud chce ta hra udržet historickou věrnost, tak to tak prostě pojmout potřebuje.
Colombo píše:
Nestudoval někdo původ a význam Dívčí války?
Určitě kdekdo, zajdi si do knihovny prací FHS nebo FF.
York píše:
Takže místo toho, aby cílila na změny ve společnosti, která taková témata ve hrách vyhledává (proto je tam taky vývojáři dávají, komerce vládne světu), tak chce změnit hry a tvářit se, že společnost je vlastně v pořádku?
Ta ženská je skandinávka. Tohle je ve skandinávii standardní postup jejich socialistického sociálního inženýrství, které zrovna na gender problematiku aplikují dlouhodobě - a mimochodem, velmi úspěšně.
Problém nastane v moment kdy někdo začne přemýšlet stylem "funguje to ve skandinávii, měli bysme to zkusit i u nás", což je sice běžný přístup různých moderních feministek (jak z mého okolí tak co vidíš třeba v Bruselu), nicméně postup dost nesmyslný, protože naprosto ignoruje objektivní kulturní rozdíly mezi Skandinávií (která má k podobnému přístupu předpoklady) a námi (kteří naopak máme brutální kulturní nechuť něco takového přijmout).
Viz Hofstede, jen naprosto elementární srovnání dimenzí, zejm. maskulinity
CZE vs Sweden (to vs si tam musíte zadat, z URL se nenačte).
Upozorňuju, že Hofstede v podstatě historicky prokázal extrémní setrvačnost dimenzionálního profilu kultury a její závislost na značně "neovlivnitelných" faktorech - Power distance rozdíly jsou např. hluboce vkořeněné historicky a datují tisíce let zpátky do dob Římské říše a Čínských impérií, Maskulinita má velmi výraznou a dlouhodobě stabilní korelaci se vzdáleností od rovníku (čím dále od rovníku, tím femininější společnosti) což se vztahuje k přívětivosti životních podmínek atd. - rozhodně to není něco, co byste si mohli jen tak posunout v rámci jedné dvou generací sociálně-inženýrské snahy (pracovat se dá částečně s projevy těch dimenzí, ale ne s nimi samotnými)