Colombo píše:
Realita je krutá Jersone. Možná by neškodilo vytáhnout hlavu z toho kýblu a podívat se, já nevím, třeba na ten článek o množství ženských válečnic ve společnostech s vysokým postavením žen, nebo tak.
Nerozumím. V onom videu ukazuje příklady ze hry Watch dogs (či tak nějak), kde je řada situací, ve kterých muž obviní a následně napadne ženu, pokud hráč nezasáhne, tak ji i zabije. Jsou tam samozřejmě i situace, kdy muž napadne jiného muže.
Autorka pak ukazuje na rozdíl - ženy se (kromě jedné facky) nijak nebrání a jsou zabity. Napadený muž vždycky vytáhne obušek, nůž, nebo jinou zbraň, a aktivně se brání. A jí vadí, že jsou ženy vždy zobrazovány jako chudinky neschopné se bránit.
Když vezmu zprávy o reálném násilí, tak útoků na ženy (třeba konkrétně prodavačky) je dost. Nicméně polovina z nich se o obranu pokouší i proti zjevně silnějšímu útočníkovi, některé se s ním perou i déle než minutu, a jsou i případy, kdy útočník uteče se nepořízenou - není jich moc, ale jsou. Nevím, jak je to u prodavačů - mužů, ale rozhodně těch případů (úspěšných) obran není o řád více.
Takže hra, ve které útočí vždycky jen muži (co jsem pochopil, tak zrovna v téhle hře ženy neútočí nikdy) a napadení muže se vždycky brání, zatímco napadené ženy se prakticky nikdy nebrání mi připadá celkem oprávněně kritizovaná.
Pokud jde o realitu, pokud pominu dnešní bojující ženy, mám příklady z 2. světové války, ať už z partyzánských jednotek po celém světě, nebo pravidelných bojových jednotek Rudé armády, že ženy jsou ochotné a hlavně s schopné bojovat (moderními zbraněmi) stejně dobře jako muži.
Kritizuje tam "samoúčelnou" přestřelku, která je vedená tak, že uprostřed leží zastřelená go-go tanečnice a střílí se skrz ní. Jak moc je samoúčelná, to nevím, nehrál jsem. Kritizuje podřezávání prostitutek - taky nevím, jaký je poměr k podříznutí jiných postav. Kritizuje to, že v jedné hře mají všechny ženské mrtvoly prsa venku, nebo alespoň podvazky a podprsenky, zatímco mrtvé mužské postavy jsou zobrazované normálně oblečené.
U těchhle věcí nevím, možná jsou vytrhané z kontextu. Ale scénu, kdy hráčem ovládaná postava (pravděpodobně) musí vzít přivázanou ženskou postavu s odhalenými prsy a připoutá jí k velkému kolu, které jí následně při zavírání brány rozmašíruje, to přišlo jako samoúčelná odpornost i mě. Ne že by to bylo lepší, kdyby tam byl muž bez kalhot.
Tím nechci říct, že souhlasím se vším, co v tom videu je, to rozhodně ne. Ostatní věci mi přišly přehnané, zejména to, že v jedné hře (nějaký War ork) postava nakopne psa a v jiné hře (Western cosi) nakopne NPC stejným způsobem ženskou, nevím proč to jako srovnává. V další hře se stejným způsobem nakopávají muži.
Na konci říká něco ve smyslu, že jedna ze čtyř žen v reálné Americe je cílem násilí a jedna z pěti je znásilněná a že je špatně tohle podporovat i zobrazováním v hrách a naváděním hráčů k takovému chování. k tomu těžko něco řeknu, když nemám srovnání. Osobně mi nevadí, když má hráč možnost ve hře buď zlikvidovat útočníka, nebo sledovat, jak ten zabije ženu. Dost by mi vadilo, kdyby za to druhé bylo víc zkušeností a jiných výhod než za to první, protože to už je fakt cílené podporování násilí. Stejně jako to, že si hráč může vybrat, zda nějakou NPC ženskou zachrání nebo ne, ale pokud ano, tak ona bude později stejně zabita. Tady ale nevidím rozdíl mezi tím, kdyby byl v roli oběti muž.