Kultura

Autorská citace #1
13.9.2014 05:45 - ShadoWWW
Záleží na tom, co Blizzardi chtějí.

1) Otevřením RMAH Blizzard umožnil, aby si hráči vydělávali peníze. To samo o sobě nemusí být špatné. Díky tomu, že je hra může uživit, mají více času na hraní a nemusí se starat o shánění peněz. Jinými slovy, jejich koníček se stane jejich prací.

Co ovšem evidentně zanedbal, je regulace trhu. RMAH není dostatečně velkým trhem, aby měl samoregulační schopnosti. V tomto případě je regulace nutná, jinak se z původní myšlenky stává tržní boj mezi hráči a obchodníky, kteří buď nejsou, nebo přestávají být hráči.

2) "Náprava" zavání tím, že z Diabla znovu chtějí udělat hru s hraním pro zábavu. Aby si lidé ještě více užívali hraní bez nutnosti trávit čas na trzích.

Jistě, černý trh pojede dál na ebayi apod., Blizzard z toho nebude mít ani dolar. Může proti tomu bojovat uzamykáním herních účtů apod., jako to dělal dodnes. Obchodníci ale budou mít mnohem víc ztíženou pozici než při oficiálním RMAH.

P.S. Diablo 1 jsem několikrát dohrál, Diablo 2 jsem hrál jen chvíli, Diablo 3 nikdy. Vycházím jen z informací v článku.
Autorská citace #2
13.9.2014 11:24 - York
ShadoWWW píše:
RMAH není dostatečně velkým trhem


Jak definuješ dostatečně velký trh? Obchodování na RMAH se účastnily řádově milióny lidí. To mi nepřijde jako úplně malý trh.

ShadoWWW píše:
Jistě, černý trh pojede dál na ebayi apod.


Ve skutečnosti ne. Jediné, s čím se teď dá obchodovat, jsou herní účty a služby (jako třeba: "Ty mi dáš login ke svému účtu a zaplatíš 200 euro a já ti za týden vylevluju a vybavím postavu"). S herními předměty se už obchodovat nedá, protože jsou všechny "bind to account". Můžeš si je tedy předávat mezi svými postavami, ale nemůžeš je předat žádnému jinému hráči. To se týká herní měny, surovin, předmětů, prostě všeho.

Tenhle krok navíc účinně zrušil veškerý "goldseller spam", zůstává už jen pár nadšenců nabízejících ten powerleveling. Ale zjevně to není moc výhodné, jinak by jich bylo víc.

edit:
ShadoWWWe, jestli jsi to ještě neudělal, určitě mrkni na ten článek, který jsem v tom svém nalinkoval. Jde opravdu hodně do hlubin zákulisí RMAH praktik.
Autorská citace #3
13.9.2014 16:20 - ShadoWWW
Tak vidím, že na tom Blizzard opravdu zamakal. Podle mě je to rozhodně dobrý krok nejen k hratelnosti a nalákání nováčků, ale významné plus pro ochranu značky Diablo.

Ještě k té velikosti trhu: Jediný neregulovaný trh, o kterém vím, je Forex, kde probíhají obchody řádově v bilionech dolarů denně. U RMAH šlo ale hlavně o vytvoření funkčního, neheknutelného ekosystému, což se evidentně nepovedlo. Naopak jejich reakce se imho povedla.
Autorská citace #4
13.9.2014 16:22 - ShadoWWW
Jinak díky za článek! Pro mě byl hodně přínosný.
Autorská citace #5
13.9.2014 16:27 - York
ShadoWWW: To mě těší ;)

edit:
Ještě mě napadá, že bych možná časem mohl sepsat něco o různých free-to-play modelech, pokud by to někoho zajímalo. Je to dost podobné téma.
Autorská citace #6
15.9.2014 07:53 - Deputy
piš piš, je to zajímavé čtení
Autorská citace #7
15.9.2014 10:56 - shari
Článek je vskutku zajímavý. Trošku mě udivuje, že něco takového vůbec spustili, už jen fakt, že hráči mezi sebou provádí transakce za reálné peníze si přímo říká o to, aby to bylo nějakým způsobem zneužíváno ve velkém.
Ten článek, na který se odkazuješ, je příliš dlouhý a ne-moc-záživně napsaný na to, aby se dal číst v práci, tak snad se k němu dostanu jindy.


York píše:
Ještě mě napadá, že bych možná časem mohl sepsat něco o různých free-to-play modelech, pokud by to někoho zajímalo. Je to dost podobné téma.

Jo, napiš. Něco takového si ráda přečtu. :)
Autorská citace #9
15.9.2014 11:13 - hadrian
Pěkný. Akorát že nevypnuli jen prodej/nákup za reálný prachy, ale vypnuli i prodej/nákup za "herní" zlaťáky. S vaničkou vylili i dítě. Tedy power-playerům. Což já rozhodně nejsem! :D
Autorská citace #10
15.9.2014 11:13 - Naoki
Extra Credits! <3
Autorská citace #11
15.9.2014 11:25 - York
hadrian píše:
Akorát že nevypnuli jen prodej/nákup za reálný prachy, ale vypnuli i prodej/nákup za "herní" zlaťáky


Obojí mělo prakticky stejný dopad na hru. Vypnutím aukce za eura by si akorát odstřihli extra příjmy (z AH "cutu"), ale nic by se nezměnilo na tom, že by se ta hra hrála víc na AHčku, než s nalogovanou postavou.
Autorská citace #12
15.9.2014 11:28 - Colombo
Extra Credits jsou dost příšerní.


York: I když tu budeš mít málo reakcí, přečte a ocení to hromada lidí.
Autorská citace #13
15.9.2014 12:17 - Shako
Diablo jsem hrál hlavně I, II mě taky vzalo pár hodin času, III jsem nainstaloval a přišlo mi, že je to po těch letech pořád to samé, akorát já už tam nevidím tu zábavu, tak jsem to zase po hodině až dvou vypnul. Takže jsem ty věci okolo vůbec nesledoval, tak díky za souhrn, co se dělo okolo...
Autorská citace #14
19.9.2014 10:22 - Yashamaru
Peknej clanek. Cekal jsem, ze to bude sraja od nekoho, kdo to hral 10 hodin, ale byl jsem prijemne prekvapen. (Vsechno, co se tam pise je pravda, alespon se to shoduje s mou zkusenosti a pocity).

Hral jsem 3jku docela dost, prvnich par obtiznosti se dalo udelat bez AH, ale kdyz clovek chtel hrat nejtezsi inferno, tak uz musel jit na AH a nakoupit gear, jinak to neslo, aniz by clovek nemel pocit, ze mlati hlavou do zdi. I po nakoupeni gearu to bylo tezky, ale uz to trochu slo. Zezacatku byla AH nutnost, coz bylo -.

Skrz AH mel clovek pristup k lepsim vecem, nez mu kdy spadly. Tak se ze hry vicemene vytratil ten pocit, kdy vam spadne neco fakt dobryho a mate radost. Vzdycky byly lepsi veci na AH.

Dalsi vec byla, ze vsichni chodili v tom samym. Vsechny postavy vypadaly stejne, kazdej hledal na itemech vicemene stejny staty, pouzivali stejny legendy, takze to bylo trosku nudny, ze kazdej barbar byl stejnej. Aukce zpusobila, ze se lidi gearovali co nevetsi power/za co nejmin penez co si mohli dovolit na AH.

Kdyz aukci oddelali, tak to bylo lepsi v tom, ze build se vic stavel podle toho, co cloveku padlo. Spadl mi nejakej super gun s elektrickym damage? Slo se zkoumat skilly jak to co nejvic vyuzit, prohledat truhlu, jestli nemam jeste neco, co by se s tim kombilo, pokecat s npc a prohodit par statu atd. To se mi libilo.

Zezacatku kazdej drop co vam spadnul byl upgrade. Pekny. Casem zacaly byt upgrade uz jen legendy a casem uz nic. Tehdy jsem to zapichnul, kdyz mi par dni nic rozumnyho nespadlo, tak me to prestalo bavit.

Kdyz to srovnam, jestli me bavilo vic hrani s aukci nebo bez aukce, tak bez aukce.

Na druhou stranu aukci oddelali, az po tom, co se dost zmenila hra (k lepsimu) hlavne vzhledem k moznosti nastaveni nejruznejsich obtiznosti. Takze si clovek zahral at uz ma jakykoli gear.

Jinak D3 imo je s kazdym patchem lepsi a lepsi, ale lidi od toho cekaji nebo maji naroky, aby to bylo jako mmorpg a pak je to casem omrzi, protoze toho obsahu tam tolik nebylo a pribyval hodne pomalu. Druha vec je ze pro spoustu lidi to nebude takova zabava, jako kdyz hrali minulej dil jako decka. Nebo minulej dil neznaji a nemaji k nemu vztah a ty uz to neohromi tuplem.
Autorská citace #15
19.9.2014 10:36 - Deputy
Podle mně, bylo odstranění AH dobrej krok. Člověk má sice horší equip, ale vrátila se radost, když něco slušnýho dropne.
Autorská citace #16
19.9.2014 10:48 - Yashamaru
Taky to tak vidim.

Jeste je skoda, ze uz clovek nemohl schovavat itemy pro svy min hrajici kamarady, aby jim trochu pomohl a udelal radost.

I kdyz chapu, proc to nedovolili, tak mi ten trading chybel. (Ano, vim, ze tam v dost omezene podobe je, ale prakticky neni). Dat legendu co mi rano spadla kdyz clovek 10 min hral nez mu jel autobus kamosovi, co se 2 dny nelognul neslo.

Pokud to teda nezmenili, uz to delsi dobu nesleduju, ale pochybuju :)
Autorská citace #17
19.9.2014 10:56 - Naoki
Hmm, to jste mi ale nalákali... Stojí to za koupi? Respektive za těch 522 (base) + 638 (datáč) korun?
Autorská citace #18
19.9.2014 10:57 - York
Teď je imho největší problém s nevyvážeností set bonusů. Momentálně v podstatě například platí, že když demonhunter, tak marauder set a když wizard, tak firebird set. Dost to pak limituje použitelnost různých jinak zajímavých dropů.

Yashamaru píše:
Jeste je skoda, ze uz clovek nemohl schovavat itemy pro svy min hrajici kamarady, aby jim trochu pomohl a udelal radost.


Dá se ale dělat to, že vezmeš char se stejným main statem (dex, int, str), vyrazíte někam spolu a budeš jim nechávat svoje dropy. To, co padne v grupě, se totiž předávat dá.
Autorská citace #19
19.9.2014 11:11 - Deputy
Naoki: podle mně se to jednoznačně vyplatí. Jak všechny ostatní hry po jednom dohrání odkládám, k D3 + RoS se pořád vracím. Navíc Blizzard s tím skoro každým patchem dělá trochu jinou hru.
Autorská citace #20
19.9.2014 11:22 - Yashamaru
York, o tom vim, psal jsem to dokonce v tom prispevku, ale bohuzel je to prakticky k nicemu, kdyz ten clovek hraje min nez ty. Realne ti vetsina veci pro nej spadne, kdyz jste spolu nehrali a vysledek je, ze az se kamarad logne, tak misto abys jej zasypal vecmi z truhly tak dostane prd. Coz je skoda, ale chapu proc to tak udelali.

Jinak za me Naoki, nestoji. Za 1200 ani nahodou. Clovek muze polemizovat, ze kdyz u toho zabijes X hodin, tak to vyjde vyhodne v pomeru zabava/penize za hodinu, ale stejne za me je to nono. Podle me je to prepaleny o petikilo. Skoda ze nevim jak prodat ucet aniz bych prisel o veci, ktery jsou na nej prilepeny, napr SC2.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.088577032089233 secREMOTE_IP: 18.208.197.243