Shako: díky. Někdy člověk zapomene, že něco důležitého mu přijde zjevné, takže to přímo nenapíše, ale ono to tak zjevné není, takže vznikne nepochopení.
Pointa celého popsaného postupu je, že je:
- velmi jednoduchý a v praxi dost nenáročný
- a zároveň velmi rychlý
Projistotu jsem to vepsal do úvodu, do těla článku i do anotace, aby to bylo jasné.
Jinak tohle je první článek z mé nové série, inspirované Alnagovými "deníky" (hráče a vypravěče) a Vannaxovým Dějmistrovým notýskem.
Všechny články téhle série:
- budou (relativně) krátké
- budou single-issued (tzn. budou rozebírat izolovaně jedno téma bez dalšího kontextu)
- a budou orientovány na praktické a pragmatické rady k hraní (ideálně tak aby byly new-bee friendly, ale přinesly něco i zkušenějším hráčům)
Proto také odkazuju na příště - protože vím, že "příště" bude. "Závěr" také netřeba - pointou je sdělit tu jednu myšlenku, ale další budou následovat.
A na "odkazování jinam" nevidím vůbec nic špatného - Kostka je plná zajímavého obsahu a já ten obsah shodou okolností znám velmi dobře, tak proč k němu čtenáře co by mohl mít zájem neodkázat.
Odtud také osnova článku:
- pointa (v tomto případě části "problém" a "témata")
- minimální kontext (v tomto případě noticka o "opozici" a "uvedení problému")
- krátké poukázání na možnosti ("přespříště")
- ...a odkazy k dalším článkům na dané téma
Jinými slovy, "pointa v úvodu a pak pár otoček kolem ní" byl záměr. Obdobnou osnovu můžeš čekat i u těch dalších (předpokládám, že letos jich bude nejspíš tak deset - už teď mám náměty na dalších pět a v hlavě mám šestý. Oi, zrovna mě napad sedmý :D )
(efektivně bude tahle série takovou tvůrčí protiváhou těch mých žánrových vše-shrnujících mega-článků o Detektivkách, Kospiracích a aktuálně připravovaného dvou-článku o Hororu - jeho první díl by měl být venku... "brzy", řekněme)