Faskal píše:
V tom plotu (to je taková ta věc kolem domu) s léčením to není tak, že by se začala šířit epidemie, a pak to hráč řešil. V sandboxu je to typicky naopak: přijde týpek, co začne léčit lidi a najednou - je to horší, než to původně myslel, je to... epidemie a musí s tím něco dělat.
A v příkladu s mým paladinem to bylo taky tak - nejdřív jsem začal šťourat, jestli tam korupce není, a představ si to! Byla tam.
Tímto způsobem sandboxy (aspoň tak, jak si je představuju)* fungují. Od GM to vyžaduje stejný způsob reakce jako na Sirienovy záporácké motivace. GM může stejně tak odzývat korupci v církvi i to, že si záporák ve sklepě staví doomsday device.
To je ale typický případ toho "kdyby ve světě kolem něj bylo něco špatně". Aby mohl klaďas léčit epidemii, musí tam napřed nějakou najít. Stejnětak církev nejdřív musí být zkorumpovaná, aby ji paladin mohl napravovat.*
Naopak, pokud máš rogue/záporné postavy v celém světě nemusí být jediná věc špatně a oni si stejně zápletku vytvoří.
Garret nebo
Jimmy Ručka budou mít co dělat ať bude epidemie nebo ne. Paladin, kterému jde jen o moc, najde a vymýtí "herezi" v řádu (příhodně představovanou veškerou opozicí vůči němu) ať tam doopravdy bude nebo ne. Nebo slovy Zaka S:
Zak S v Sandboxes And The Roguish Work Ethic píše:
Now here comes a PC playing Superman, into this sandbox.
"So what do you want to do today, Supes?"
"Uh, I guess I'll go on patrol."
Off he flies.
"Do I see any crime?"
"Umm, nope, not much, Metropolis is a fully-functioning independent world going about its business."
"Ok, I keep going. Now do I see any crime?"
"Ok, some jamoke is robbing a bank."
"Well then I stop him!"
...
Now let's say we have this same sandbox but the player is playing Lex Luthor.
"What'll we do this morning Lex?"
"Hmm...I say we send out some drones and look for weak spots in the worldwide nuclear security apparatus."
"Do you have drones?"
"I'll roll on my Drone-Making. Oh, also, I want to blackmail the president, did I already say that? And then, hmm, I notice on this geological map that a mound of Fuckeverythingupium is just lying there underneath a mountain in Madagascar, I'll want some of that, and..."
Faskal píše:
Základní způsob, jak vést Hillfolk, mi připadá jako relativně klasický sandbox.
To je trochu problém, že sandbox nemá nějakou přesnou definici, lidi to prostě používaj v tom intuitivním významu a vzhledem k tomu že je to obvykle diskuze mezi D&Dčkařema (hlavně protože D&D s tímhle konceptem odpočátku koketovalo nejvíc), tak to ani nevadí. Já bych Hillfolku zrovna sandbox neříkal - sandbox mám spojený s objevováním prostředí (jinak řečeno, zajímá mě "co tam najdu?"), což se Hillfolku moc nedějě - tam spíš rozvíjíš vztahy mezi postavami a pokud jdeš něco objevovat, ptáš se spíš "jak to co tam najdu ovlivní vztahy mezi našimi postavami?" ** A v rámci jednotlivých "epizod" dostávají podněty od GMa, aby bylo ty vztahy na čem dál stavět (btw jak to tak čtu, tak že to není "to správné indie" bez GMa rozhodně není jen takový rozmar nebo ústupek hráčům klasických rpgček, jak kdosi po rychlém prolistování psal na RPGF, ale promyšlený záměr).
* aby to to nebyla úplně akademická diskuze, tak příklad - co když tak epidemie skutečně řádí, ale na druhém ostrově než se postavy zrovna nachází? co když tam jsou zkorumpované církve, ale zrovna ta co si hráč vybral je čistá jako lilie? To jsou všechno problémy, se kterými se s kladnými postavami v rámci sandboxu potýkáš.
** závěr čtvrté řady Vampire Diaries je výborný příklad tohohle - postavy vyrazí do sandboxu s dungeonem, ale v zásadě nejde ani tak o to co tam najdou (to ostatně už víceméně vědí), ale jak budou společně koexistovat v situaci, kdy má každá z nich tochu jinou agendu, kdy se velice brzo může všechno všechno změnit a vítěz takříkajíc bere vše
Faskal píše:
Co teď?
Postni (postněte!) nějaké fotky svojí přípravy. Komentáře i dotazy k vlastní i cizí přípravě vítány!