Kultura

sirien
21.2.2016 07:54
Jeskyně a draci
Jeskyně a draci jsou projekt vydání DnD 5e v češtině* pod nakladatelstvím Mytago

* resp. hry DnD 5e co nejpodobnější, vzhledem k tomu, že licenčně je k dispozici pouze část textů DnD příruček. J&D budou ale s DnD 5e a jeho příručkami najisto zcela kompatibilní "oběma směry".


Rozcestník mimo Kostku
Oficiální web J&D
J&D na Discordu Mytaga
Facebook J&D
J&D na RPG Fóru
7.10.2019 09:04 - LokiB
Colombo píše:
Je teda celá debata o tom, že podle tebe není Warlock full caster kvůli tvému specifickému způsobu jak hraješ hru?


No, ale ono to je poměrně rozšířený "specifický způsob". Už jsem nedohledal debaty, které jsem o tom četl dřív, ale třeba tady jsou některé novější, kde mu ten názor hráči komentují, obdobně tomu, co si pamatuju.

Ale tak to je celkem akademická debata - spíš ten hlavní bod je o tom, jestli nyní autoři (sirien?) v rámci JaD chtějí nebo nechtějí mít takové přístupy k designu povolání, a jestli bude dost prostoru pro playtesty, které by případně vyvrátily/potvrdily možné přílišné nevyváženosti.
7.10.2019 09:18 - Log 1=0
Xyel píše:
že warlock potřebuje cca 4 short resty, aby se slotově srovnal se sorcerem.

Pokud počítáš stejně 1. a 5. slot, tak jo. Což pravděpodobně zdůvodňuješ tímto:Xyel píše:
nemá tak dělitelné, takže najednou nechce/není moc dobré s ním dělat věci, jako že se během nebojové části dobrodružství hodí jedno kouzlo,

což je tedy nezpochybnitelný fakt, ale opomíjí, že o něco slabší věci může černokněžník používat skrze vzývání. Omezená ad will neviditelnost, ad will iluze, ad will najdi magii (v Tomb of Horrors jsem s tím dost válel)... Prostě to srovnání je o dost komplikovanější, než jen počítání slotů.
7.10.2019 09:21 - sirien
Popravdě sem se v téhle diskusi dost ztratil.

Jestli je warlock full caster, half caster nebo co je v praxi jedno, protože tak jak je funguje a je vyváženej. Což je co do síly oboru asi to jediné co mi přijde zajímavé - nějaké systémové vzory jsou užitečná pomůcka, ale ne tvrdá limitace (mimo jiné protože si nejsem moc jistej jak moc jsou "skutečné" a jak moc jen nahodilé) - to se týká i věcí jako protěžované atributy atp.

Ten text musí pochopit začátečník bez znalosti dalších věcí, to se ale bude ještě brousit později.

Celá ta přestřelka o dílčích věcech mi přijde že poněkud opustila praktickou rovinu. Ale možná se pletu.
7.10.2019 09:35 - Aegnor
Xyel píše:
A to zcela pomíjí fakt, že warlock je nemá tak dělitelné, takže najednou nechce/není moc dobré s ním dělat věci, jako že se během nebojové části dobrodružství hodí jedno kouzlo, aby se překonala překážka, protože zatímco sorcerera to moc netankuje, pro warlocka to jedno náhodné kouzlo reprezentuje polovinu jeho slotů na mid úrovních a třetinu na těch vyšších, což mu pak výrazně snižuje co zvládne v combatu.

Ano, combat-oriented caster nebude chtít utrácet svoje kouzla na nějaké náhodné překážky. Na to máš Wizarda, ten je utility caster (i když všichni víme, že jediné správná odpověď je Fireball). To mi nepřijde nic proti tomu, aby se Warlock považoval za full castera.

Xyel píše:
A nejsou silnější, jsou stejná jako má čaroděj, který k tomu má mnohem širší výběr kouzel + sorc pointy.

Na 11 úrovni - čaroděj má 2 sloty na 5. úrovni, jeden na 6. Pokud uvažujeme 2 short resty na jeden long rest, tak má warlock za stejnou dobu 9 slotů na 5. úrovni. Asi bych si netroufnul říct, že jsou stejné.
7.10.2019 10:14 - Xyel
Aegnor píše:
Ano, combat-oriented caster nebude chtít utrácet svoje kouzla na nějaké náhodné překážky. Na to máš Wizarda, ten je utility caster (i když všichni víme, že jediné správná odpověď je Fireball). To mi nepřijde nic proti tomu, aby se Warlock považoval za full castera.

Jenže ten wizard/sorc je obojí - má ta utility kouzla a pak do boje má ta stejná combat kouzla jako warlock, obvzláště na vyšších úrovních je to hodně cítit.

Aegnor píše:
Na 11 úrovni - čaroděj má 2 sloty na 5. úrovni, jeden na 6. Pokud uvažujeme 2 short resty na jeden long rest, tak má warlock za stejnou dobu 9 slotů na 5. úrovni. Asi bych si netroufnul říct, že jsou stejné.

A to je přesně ten papír vs realita - ano, na papíře to takhle vychází, protože počítáš že warlock vždy dokonale využije své spell sloty vůči short restům, které bude mít. V praxi se to neděje, protože warlock neví kdy si bude moci dát short rest. A taky to míjí scénář "jdeme zabít big bad", kdy to je jeden big encounter s přípravou, a warlock si v půlce encounteru ten short rest dát nemůže, aby dohnal to, že má vlastně jen 2-3 spell sloty, zatímco full caster nahází něco v rámci přípravy, a pak celý boj sype jedno kouzlo za druhým a ten arsenál kouzel vyházet stejně nestihne.

Log 1=0 píše:
což je tedy nezpochybnitelný fakt, ale opomíjí, že o něco slabší věci může černokněžník používat skrze vzývání. Omezená ad will neviditelnost, ad will iluze, ad will najdi magii (v Tomb of Horrors jsem s tím dost válel)... Prostě to srovnání je o dost komplikovanější, než jen počítání slotů.

Což je s pact of the tome, nikoliv pact of the blade který musí brát, aby měl ten weapon combat. Jak jsem psal - warlock za ten combat platí opportunity costem z pactu/invokace/patrona, zatímco kovový sorcerer by ničím neplatil a nechal si plný caster kit.
7.10.2019 10:27 - Log 1=0
Xyel píše:
Což je s pact of the tome, nikoliv pact of the blade který musí brát, aby měl ten weapon combat.

Ne, to jsou normální vzývání, kterých máš dost.

Xyel píše:
kovový sorcerer by ničím neplatil

Schopnost subclassy? Zdroj těch nejsilnějších powers?
7.10.2019 10:39 - Xyel
Log 1=0 píše:
Ne, to jsou normální vzývání, kterých máš dost.

A to vzývání má u sebe napsané requirement, že musí mít pact of the tome.

A taky "dost" je relativní pojem - na vyšších úrovních jich je 5-6, takže to jde, ale na malých jsou 2-3 a to už zas tak moc není.


Log 1=0 píše:
Xyel píše:
kovový sorcerer by ničím neplatil

Schopnost subclassy? Zdroj těch nejsilnějších powers?

Teoreticky možná ano, ale ne v případě sorcerera. Jak jsem psal výše:
Original dragonblood sorcerer dostane na lvl1 za subclass:
1 život per úroveň,
resistenci na jeden typ elementu,
quality of life improvement/ 1 lvl1 spell slot/day, že si nemusí brát/nahazovat mage armor.

Tvoje verze kovového čaroděje dostane na lvl 1:
Speciální výpočet armoru ala barbar/monk
lvl11 monk abilitu, že útoky beze zbraně dává za d8 zranění
Útoky zbraní přes CHA, non-combat stat
Lvl6 monk abilitu, že dává útoky magické zranění
odloženě lvl5 fighter abilitu - 2 útoky za kolo
odloženě lvl11 fighter abilitu - 3 útoky za kolo (unique abilita - nikdo kromě fightera nemá více jak dva útoky za kolo)


Jo, draconic sorcerer dostane na lvl14 létání, což vypadá silně, dokud si člověk neuvědomí že to nic nedělá v podzemí/v budově/kdekoliv kde mít dračí křídla je problém, a že navíc sorcerer má kouzlo fly a na té úrovni takových slotů, že když potřebuje někam letět, tak to zvládne kouzlem jako nic. Hráli jsme jednu high-level kampaň a sorcerer ta křídla v podstatě nevyužil, maximálně jako quality of life věc.
7.10.2019 11:10 - Log 1=0
Xyel píše:
A to vzývání má u sebe napsané requirement, že musí mít pact of the tome.

Nemá. To má jen to vzývání, které ti dává rituály.
Xyel píše:
Jak jsem psal výše:

A já ti výše psal, že ten strašlivě dlouhý výčet "class abilit" se rovná jednomu hodně silnému triku. Mimochodem, na základě této debaty jsem ho oslabil, takže se opravdu efektivně rovná triku s bonus demage. Což má dračí sorcerer až na 6. levelu, pravda, ale zas to má i do kouzel a ne do té jedné věci.
7.10.2019 11:27 - sirien
Xyel píše:
Jenže ten wizard/sorc je obojí

Jako ne že bych se chtěl do téhle vaší přestřelky moc zapojovat, ale sorcerer těch kouzel zas fakt nemá tolik, aby je plejtval na náhodné utilities.

Xyel píše:
protože počítáš že warlock vždy dokonale využije své spell sloty vůči short restům

A na druhé straně předpokládáš, že si wizard nakombí taková kouzla, aby dokázal smysluplně a plnohodnotně zužitkovat všechny svoje spell sloty.


Mimochodem sem pořád nepochopil, o co vám v téhle diskusi de. Warlock je jednoznačně caster classa (ano, combat orietned, ale zjevně caster) a zjevně je celá postavená okolo magie (ano, místo nějakých spell slotů má speciální mechaniky vzývání atp., ale všechno to je stavěné jako magie) a podle mnoha let zkušeností celé komunity je vyvážená vůči ostatním classám, castícím i necastícím.

Nějak mě míjí, k čemu je dobré věnovat tolik úsilí diskusi o tom jestli to je stejná škatulka co quarteto tzv. "full casterů" (wiz, sorc, bard, cle) nebo ne. (Teda, akademická hádka to je zajímavá a v DnD diskusi bych vás nijak nerušil, ale tady v JaD diskusi si říkám že by to mělo mít nějaké praktické opodstatnění, když se tu o to hádáte už celou stránku...)
7.10.2019 12:28 - Log 1=0
sirien píše:
Mimochodem sem pořád nepochopil, o co vám v téhle diskusi de.

O to, jestli Černokněžník čepele uřknutí vyvrací Xyelovu tezi, že swordmage je velké no-no, či nikoli. Resp. jestli je Kovový čaroděj špatně Špatně ŠPATNĚ, nebo se budeme bavit o konkrétních věcech, jak ho vybalancovat.
7.10.2019 12:54 - Xyel
sirien píše:
Jako ne že bych se chtěl do téhle vaší přestřelky moc zapojovat, ale sorcerer těch kouzel zas fakt nemá tolik, aby je plejtval na náhodné utilities.

No, sice nemá hodně kouzel co do množství kouzel která zná, ale co se spell slotů týče, má doslova nejvíc ve hře díky tomu, že má v základu maximum a za sorcery pointy si umí spellsloty dobíjet.

Nicméně podle Logovy poslední revize toho subclassu jsme s hádkou zřejmě hotovi, takže se omlouvám za derailment threadu.
Respektive, zbývá dořešit jak ten subclass naformulovat, aby bylo jasné, že se ten jiný výpočet armory nestackuje s mage armorem a že útok kovovými rukami se nedá udělat jako součást multiattacku (já to z textu pochopil, ale mám v 5E nahráno hodně přes tisíc hodin, takže nejsem dobrý judge toho, jak by si to vyložil nováček).

Jo a jinak koukám, že mnich má nějak prázdno, tak mu jdu něco vymyslet.
7.10.2019 13:05 - ShadoWWW
sirien píše:
Mimochodem sem pořád nepochopil, o co vám v téhle diskusi de.

Jde o to, že Xyel je zastánce konzervativního přístupu k 5E mechanikám. Silně se držet mechanické předlohy PHB. Log je zas zastánce progresivního přístupu. Rád by podřídil mechanismy archetypu i za cenu většího odklonu o mechanické šablony PHB.

Jedno má výhodu větší kompatibility s původním PHB, druhé má výhodu silnější archetypálnosti. Jedno ti zaručuje, že tě vytyčené mantinely podrží před OP, druhé tě naopak může vykolejit k OP. Každé má své pro a proti. Záleží, co od JaD čekáš. Taky je to pěkná věc na otestování/dotaz ve veřejném playtestu. Protože na to neexistuje "správná" odpověď. Nechal bych to na preferencích cílovky (které mohou dopadnout tak i tak, případně jako nějaký polotovar na další dopracování).
7.10.2019 13:07 - Log 1=0
Xyel píše:
výpočet armory nestackuje s mage armorem

Napsal jsem to tam natvrdo, trochu ad hoc, ale to se fakt může odladit za rok po betatestech atp.
Xyel píše:
že útok kovovými rukami se nedá udělat jako součást multiattacku

Tohle kdyžtak v multiclassu, bez něj to nemá jak vyvstat.
7.10.2019 13:20 - Xyel
Jedna technická - jaký je osud rangera?
Protože teď koukám, že tam jsou subclassy, které rozdávají ranger-traditional věci ostatním classám, jako beasta pro pána šelem v barbarovi, a hraničářská kouzla skrze Chodce pro fightera, což jsem si vyložil jako že se s rangerem nepočítá. A pak jsem si všimnul, že tam hraničář normálně je...
7.10.2019 13:21 - Aegnor
S hraničářem se nepočítá do základní příručky, stejně jako třeba s mnichem nebo paladinem. Doporučuji přečíst Readme :-) (Úplně první soubor.)
7.10.2019 13:25 - Xyel
Aegnor píše:
S hraničářem se nepočítá do základní příručky, stejně jako třeba s mnichem nebo paladinem. Doporučuji přečíst Readme :-) (Úplně první soubor.)

Ok, já jenom že pak se tady psalo, že další classy budou možná vycházet jako něco jako unearthed arcana, což by byl s rangerem dost problém, kdyby již fakticky existoval jako subclass fightera...
7.10.2019 13:28 - sirien
S Hraničářem (Mnichem a Paladinem) se spíš už fakt nepočítá. Je to jak píše Aegnor v tom INFO dokumnetu plus v té přehledové tabulce sou tmavě podbarvený - to že se tam nachází ty classy a nástřely pár oborů sou zděděné materiály z minulosti.

S Chodcem to nemá moc společnýho. Ten beastmaster se tam nicméně kříží trochu nešťastně.
7.10.2019 13:30 - Log 1=0
Tam bude vycházet, co budeme mít a nepoužijeme. Pokud něco mít vůbec nebudeme (třeba protože jsme ty schopnosti rozdali jinam) tak to nebude ani tam. Alespoň tak to chápu.
7.10.2019 13:31 - sirien
Xyel píše:
což by byl s rangerem dost problém, kdyby již fakticky existoval jako subclass fightera

Tak ono je dobré brát v potaz i to že JaD mají být plně kompatibilní s DnD, takže pokud někdo šáhne po překladech a vytáhne některou z těch nezahrnutejch class, tak to je z mýho pohledu vpohodě věc (a v JaD bych se s tim ani nijak netajil).

Že pod Bojovníkem vznikne obor kterej potkává Hraničáře je určité křížení, což je spíš nežádoucí, ale tady jsou vcelku dobré důvody, proč to tak udělat.
7.10.2019 13:36 - ShadoWWW
Tím pádem bude JaD vůči DnD 5E něco jako Pathfinder 1 vůči DnD 3.5. To má své klady i zápory. Kladem je, že to bude svébytná hra se svým vlastním duchem, záporem "pouhá" 95% kompatibilita s DnD 5E.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.3289577960968 secREMOTE_IP: 18.210.22.132