Kultura

sirien
21.2.2016 07:54
Jeskyně a draci
Jeskyně a draci jsou projekt vydání DnD 5e v češtině* pod nakladatelstvím Mytago

* resp. hry DnD 5e co nejpodobnější, vzhledem k tomu, že licenčně je k dispozici pouze část textů DnD příruček. J&D budou ale s DnD 5e a jeho příručkami najisto zcela kompatibilní "oběma směry".


POST S DŘÍVE TESTOVANÝMI OBORY


Rozcestník mimo Kostku
Oficiální web J&D
J&D na Discordu Mytaga
Facebook J&D
J&D na RPG Fóru

V knížce je kouzla lepší řadit:

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Čistě abecedně, bez ohledu na Stupeňkladné body8
Nejprve podle Stupně, pak abecedněkladné body11
22.11.2019 13:24 - sirien
Divotepec? :)
25.11.2019 21:40 - Tronar
exi píše:
Zálesák ale vůbec nevyjadřuje povahu toho zázemí, což je člověk, který je odjinud, hodně toho viděl a hodně to nachodil a navštívil.

Jestli nejlepší nakonec nebude ten slovníkový výraz pro Outlandera "cizinec".


Cizozemec, cizak, cizinec, cestovatel, svetobeznik, poutnik, naplava, privandrovalec, prespolni :)
26.11.2019 00:09 - LokiB
Siriene, asi moc nestojíš v této fázi o poznámky jako jsou tyto (k celkovému PDF dokumentu se všemi obory), viď? :)

Str 1, sl 1, ods 2, Dungeons (bez apostrofu)
Str 1, sl 1, ods 2, Blíže
Str 1, sl 1, ods 2, "Co možná nevíš, je, že ..." ... ", a ohromné množství přeložených materiálů, vč. mnoha ..."
Str 1, sl 1, ods 2, ", a která se němu může ..."
Str 1, sl 1, ods 3, ", a které je potřeba ..."

Str 2, sl 1, ods 1, "Tvá přivyklost jednání s jinými tvory ti umožňuje dosahovat v této činnosti lepších výsledků." (chybí "ti")
Str 2, sl 1, ods 2, "Dokážeš chránit své spolubojovníky." (Dokážeš místo Umíš)
Str 2, sl 2, ods 2, "V čele hordy"

Str 3, sl 1, ods 1, "máš o tom určité informace a z nich vyplývající znalosti - nebo informace o něčem, co s tvým cílem přímo souvisí"
Str 3, sl 1, ods 4, "Při kontaktech s civilizovanými válečníky sis osvojil jeden z jejich sofistikovaných bojových stylů"
Str 3, sl 1, ods 4, "Každý typ bojového stylu si můžeš zvolit jen jednou."
Str 3, sl 1, ods 5, od 9. úrovně ... je to za zabitého, nebo za nepřítele na 0 životech?

Str 3 sl 2, ods 1, "I když jsi nejspíš ještě nerozluštil samotné tajemství oceli, ..." (místo nezjistil, tajemství nezjišťuješ)
dtto - "ne filozofie učenců" (plurál)
dtto - Fluffově mi obsah k názvu schopnosti moc nesedí, i když chápu konotace

Str 3, sl 2, ods 2, "Na svých výpravách musíš sám čelit mnoha nepřátelům - a často více nepřátelům současně." (nahrazení opakovaného mnoha/mnohdy a restylizace)
Str 3, sl 2, ods 2, "Během svého pohybu nemůžeš provést akci Odpoutání, při pohybu však provokuješ příležitostný útok pouze od těch nepřátel, které jsi před tím nezasáhl."
Str 3, sl 2, ods 2, "... tvůj pohyb (a tah) okamžitě končí."

Str 4, sl 1, ods 1, "Umíš udeřit nečekaně tvrdě do nekryté části těla."
Str 4, sl 1, ods 2, Nepovalitelný ... diskutabilní wording. Opravdu se nemůže nijak stát ležícím? Ani jako výsledek kouzla či pádu po kluzké podlaze? Nemá to být pouze vliven pokusu o povalení? Ani třeba při pádu z tvora viz Osedlání titána?
Str 4, sl 1, ods 3, klidně bych použil "Můžeš sevřít protivníka do drtivého obětí." Nebo "smrtícího", nebo nějaký výraz, který je "drtivější" než "pevný"

Str 4, sl 2, ods 1, "Od 10. úrovně se nerozpakuješ vrhnout na hřbet velkého, obrovského nebo gigantického tvora."
Str 4, sl 2, ods 1, "provést ověření síly proti ověření síly tvora; pokud uspěješ, tvor se musí otočit tebou určeným směrem a případně se také pohnout, a to až svou rychlostí."
26.11.2019 09:28 - sirien
Hezké poznámky :) Škoda, že si je neměl, když si četl ty pracovní dokumenty, ze kterých sem to kopíroval.
26.11.2019 09:41 - LokiB
promiň :(
26.11.2019 14:12 - todor
Alchymista - Divotvůrce
Tvůrce magických předmětů / 13. úroveň
Magický předmět, který takto vyrobíš, má omezenou životnost a po 1+1k6 dnech ztratí svou magii.... nema to byt 1+1k6 hodin?
26.11.2019 14:20 - Log 1=0
V této fázi vývoje ne. Tj. není to překlep, ale samozřejmě se to může na základě testů změnit. Proto je ostatně děláme.
26.11.2019 15:25 - todor
Ptam se, protoze ty nasleduji jsou v hodinach a tehnhle jedinej ve dnech.
13.12.2019 19:20 - Chyba
návrh na obor kouzelníka
Když jsme před pár lety začínaly s DnD tak jsme nepoužívali multipovolání, částečně jsme to vynahrazovaly pomocí subclass, které povolání "stáčejí" směrem k jinému povolání. Z pohledu začátečníka je to mnohem jednoduší a hra se tolik nezasekává.
Z PHB jsou to například:
Bojovník-Čarokněcht (napodobuje multiclass s Kouzelníkem)
Tulák-Mystický šejdíř (napodobuje multiclass s Kouzelníkem)
Bard-Kolej odvahy (napodobuje multiclass s bojovníkem)
V JaD je takovým oborem Bojovník - Chodec

Co kdyby se vytvořil kouzelník, který by měl dost dobré schopnosti, aby namísto triků běžně používal zbraň (Něco na styl multiclass kouzelník-bojovník). Příkladem by mohl být Gandalf z Pána prstenů,který často bojuje mečem nebo holí a kouzla používá jen zřídka, ale zato silná.Myslím že nejpodobnějším DnD povoláním je Bojovník-Čarokněcht, ale tento "Gandalf" by měl silnější kouzla na úkor životů a taky OČ plynoucí ze zbroje.

Navržené statistiky (převážně vychází z Bard-Kolej odvahy)
Kouzelník-Mečový mág
2.úroveň
Zdatnost s lehkými zbroji, Jednoduchými zbraněmi, Dlouhý meč, Krátký meč, Rapír
6. úroveň
Útok navíc
10. úroveň
zvýšení počtu životů. např. 1 za každou úroveň (toto bude velký skok s životy, ale někdy by nějaké dostat měl- možná zaměnit 6. a 10 úroveň, ale to se zas triky stanou lepšími než zbraně)
14. úroveň
zvládneš spojit seslání kouzla a použití zbraně v jednom harmonickém činu. Když použiješ svou akci k seslání kouzelnického kouzla, můžeš jednou zaútočit zbraní jako bonusovou akci.
13.12.2019 19:33 - ShadoWWW
chyba píše:
Příkladem by mohl být Gandalf z Pána prstenů

Ten už tam je - klerik s doménou Válka. Umí vše, co umí Gandalf.
13.12.2019 19:46 - Aegnor
Chyba, ShadoWWW: ale nesmysl, všichni ví, že Gandalf byl válečník.
13.12.2019 20:24 - ShadoWWW
Aegnor: Já vím. ;-) Ale vážně. V každé edici je Gandalf někde schovaný. A podle ofiko vyjádření Jeremyho Crawforda je v 5E schovaný v tom klerikovi.

Jinak použitelný mágomeč jsou i minimálně dva obory černokněžníka nebo i hraničář.
13.12.2019 20:51 - Chyba
OK v případě hraničáře to beru (u černokněžníka i při výběru paktu čepele mi vždy přišlo, že jeho triky překonají boj se zbraní), jen mi při pročítání navržených odborností přišlo, že některé odbornosti se i více blíží DnD a právě odstraněním hraničáře se zde vytvořila mezera, která by se mohla zaplnit vzhledem k tomu, že se má jednat o kompatabilní systém, který stojí sám o sobě, a ne jen rozšíření.
5.1.2020 17:50 - ShadoWWW
Nějaká road mapa pro Q1 2020?
7.1.2020 13:34 - sirien
Yup. Včera sem mluvil se Skavenem a Příručka hráče de do tisku za 85 dní.

Rozhodli sme se to seškrtat jen na čistý pravidla bez keců okolo (vyjma místy potřebných vysvětlení jak je něco myšleno), zato tam dát celý systémový jádro včetně hacků z DMG a nějakejch našich věcí. Rady pro hráče se spojí s radami pro DMy, protože srsly, to rozlišování je outdated - protože to sou soft texty tak to bude easy, předpokládáme vydání koncem léta (chtěli bysme stihnout GameCon, ale to asi nedáme). S Monster manualem sme na vážkách. Skaven by to pořád rád vydal jako knížku (nejspíš do Vánoc, ale to IMO nepůjde stihnout), ale mě se víc líbí představa toho, že bysme MM vydávali jako v podstatě sběratelské sešity, které by sis zakládal do šanonu. Ty sešity by měly různá témata, takže bys mohl sbírat všechno, nebo by sis mohl skládat jen tematicky laděný vlastní MM vhodný pro Tvojí hru. Mohli bysme zveřejnit i grafickou šablonu (s nějakou drobnou úpravou) takže by sis pak do svého Monster Manualu mohl vkládat i vlastní home-brew příšery a moh bys je sdílet s ostatníma. Výhoda je, že v tomhle formátu bysme to mohli začít vydávat už na podzim. Log navrhoval, že by se daly dělat i nějaké výroční nebo sběratelské edice, ale to už mi osobně trochu moc (i když ta podobnost s Magicama by tomu mohla prospět).
7.1.2020 14:03 - pilchowski
sirien píše:
v podstatě sběratelské sešity

to je podle mě docela dost supr nápad
7.1.2020 14:45 - Tronar
Bude to jako DrD+ Bestiar v krouzkove vazbe?
7.1.2020 15:05 - sirien
ok ok, takhle to dopadá, když mě někdo pustí k marketingu :D

Sorry, předchozí post je... poněkud... ehm. Ne zcela přesný? To je trochu eufemismus... Úplně zcestný? To je zas možná trochu přehnaný... Něco mezi tím? Cca?

Anyway, ok, trochu serióznějc.


Existují nějaké interní termíny. Nejsou tesané do kamene a pravděpodobně se je nedozvíte, dokud je nepotkáme, protože by to někteří vzali jako pří/slib a pak by na to čekali.

V čistě obecné rovině.

V dohledné době plánujeme dokončit základní příčučku (PHB). Její obsah i forma se ladí a jsou v onom jistě-nejistém stavu rozpracovaného, ale stále neuzavřeného materiálu.

V dohledné (dřívější) době plánujeme rozjet práci na DMG. Jeho obsah je hrubě načrtnutý, ale určitě bude procházet nějakými změnami. Práce na DMG nějakou dobu potrvá - vzhledem k tomu kolik tam toho je (resp. není) to rozhodně nebude dodělané v dohledné době.

Obsah, forma a vůbec všechno okolo MM je zatím z většiny vůbec neřešené.


Výše uvedené odpověď vzešla z toho, že na ShadoWWWovu otázku reálně neexistuje rozumná odpověď. Ano, existuje nějaká vágní road-map. Realita bude vypadat jinak, ať už na jakoukoliv "stranu", protože kapacita dobrovolně dodávané práce je vždy nepředvídatelná. Nic nemá smysl zmiňovat nahlas, protože nic nelze zaručit.

Ironie je, že pravidelně zvládám vytrollovat členy vlastního týmu a zjevně někdy i sám sebe, protože hned co sem ten post odeslal se mi najednou kdeco začalo zdát jako zajímavej nápad (teda, až na ty termíny, samozřejmě).

Teď přes Vánoce sem si dával trochu volno a věnoval sem se jinejm projektům s tím, že je venku playtest a k dalšímu se vrátím v průběhu ledna (což se pomalu začíná dít). Log toto moje memo zjevně nedostal a během Vánoc odved slušnej kus další práce. Tzn. možná sme zmírnili z toho intenzivního záběru co sme drželi během tvorby oborů, ale volnější rychlostí pokračujeme vesele dál.


Tronar: hej, pokud by se tahle dnes vymyšlená revoluční myšlenka ujala (což teď už teda nevylučuju, fakt nad tim teď už seriózně uvažuju...) tak by to byl skoro určitě normální cvakací šanon - kroužkovky sou hrozně otravný.

EDIT: vlastně teď sem si vzpomněl, jak ten DrD+ bestiář vypadal a jo, ano, tak něco se msi představoval. Jinak díky za připomenutí, když sem to psal, tak mi vůbec nedošlo, že to tu vlastně už bylo :D
7.1.2020 21:21 - krytah
Chyba: To je hodně zajímavý nápad, jen bych možná přidal životy na 2. úroveň ke zdatnostem, místo obnovení magie.
Něco ve smyslu: Ztrácíš schopnost obnovu magie (přecejen chceme, aby kouzlil méně často ;D) a místo toho si za každou svou úroveň kouzelníka přidej o 1 život navíc.
A na 10. úroveň vymyslet něco úplně jinýho.
7.1.2020 22:20 - Maelik
Mimochodem, ta věc s komunitně napsaným Monster Manuálem.. to je definitivně pryč, nebo se to někdy znovu rozeběhne?

Já jen, že bych klidně i něco napsal, kdybych věděl co chybí..
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.33901381492615 secREMOTE_IP: 3.238.184.78