Produkty

sirien
21.2.2016 07:54
Jeskyně a draci (před vydáním)
Jeskyně a draci jsou projekt vydání DnD 5e v češtině* pod nakladatelstvím Mytago

* resp. hry DnD 5e co nejpodobnější, vzhledem k tomu, že licenčně je k dispozici pouze část textů DnD příruček. J&D budou ale s DnD 5e a jeho příručkami najisto zcela kompatibilní "oběma směry".

PŘEDPRODEJ UŽ PROBÍHÁ!

PJ craft JaD rozhovory se sirienem


Recenze
.

Eventy
.


Rozcestník mimo Kostku

Týmový rekord v délce nespaní v týdnu před odevzdáním byl:

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
24 hodinkladné body1
36 hodinkladné body5
48 hodinkladné body2
60 hodinkladné body2
72 hodinkladné body5
84 hodinkladné body1
96 hodinkladné body0
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
14.11.2021 23:23 - Aegnor
A kam tam dáš název knihy?
14.11.2021 23:28 - LokiB
crowen: no, když se zamyslíš, tak fakt nechceš na obálce k RPG typu JaD partu 8 trpaslíků, to není dobrý nápad (když použiju eufemismus).
14.11.2021 23:43 - crowen
Jasne, mne islo skor o priklady prehladnejsich a farebne neprepicenych obrazkov hrdinov s drakmi. Napriklad k poslednemu obrazku si namiesto trpaslikov domysli roznorodu partiu.
14.11.2021 23:48 - Log 1=0
Crowen:
Obrázky pěkné, ale nehodí se ani jeden.
1. 4. 6. a 10. mi evokují něco ve smyslu Cyklu dračích jezdců, ne DnD.
3. 7. 8. a 9. jsou cool drakaté, ale hra je pořád o dobrodruzích, a to z toho vůbec necítím.
2. Je atmosférou úplně mimo.
5. se mi ve skutečnosti líbí, ale je tam jen jedna postava a navíc tam nenacpu název.
11. je nejlepší, ale výtvarný styl je moc dětský, trpaslíci divní a zůstává problém s názvem.
15.11.2021 00:10 - crowen
Inac pozri si aj ten The One Ring obrazok. Ten je podla mna uplne mega - je tam big bad boss, skupina dobrodruhov, ma to jednotnu a jednoduchu paletu, mas tam kopu miesta na texty, co potrebujes dat, a je tam brutalny putac oci - velky cerveny kruh. Uz lepsia obalka, co sa pritiahnutia zakaznika a komunikovania, o com ta kniha je, asi neexistuje. Mozno este k Alien RPG :-) A nic z tychto principov na mna nedycha z JaD obalky. Ako hovorim, pyco, kolotoce! Velmi tazko sa v nej vyzna, autor tam chcel toho narvat viac, ako sa zmesti v tej jeho kompozicii, a okrem kriklavo zelenej tam pouzil asi vsetky myslitelne farby -> nema to ani atmosferu, ani konzistenciu. A to je skoda, lebo niektore z tych dalsich ukazanych ilustracii su o niekolko radov lepsie
15.11.2021 01:10 - LokiB
Jo, obalka One Ring je ucházející pro hru One Ring. Pro DND by nefungovala. Mě tedy ani svou temnotou moc neoslovuje.
Má jasný motiv, stejně jako One Ring hry mají celkem jasný a jednotící motiv.

pro DnD-like hry, tedy obecné, které nejsou jednotící prostředím, narozdíl třeba od Warhammeru, chceš něco jiného jednotícího ... partu fantasy dobrodruhů, které dělají nějaké to dobrodružení.

JaD na to chtělo jít trochu jinak než DND/PF ... chtělo zkusit oslivit "pohledem očí postavy". Což mi přijde jako nápad, odlišující nápad, zajímavé. Taky ale náročné. Právě třeba kvůli kompozici, kterou musíš zvolit tak, aby scéna dávala aspoň přibližně smysl a zároveň si neviděl všechny zezadu.
Nabízela se třeba možnost, že "nepřítel" (bude-li tam nepřítel), bude postavami částečně obklopen, nebo že místo jednoho obřího nepřítele, jich bude víc, a tak bude na obrázku scéna s promíchanými postavami a nepřátely.

Ale vymylšené a hlavně domyšlení takové kompozice zabere dost času, dost komunikace mezi výtvarníkem a zadavateli, to spíše není na jeden večer pokecu.

A pak tu máš otázku peněz ... rozpočtu, kolik jsi ochotný na takovou srandu jako je obálka dát peněz. Tím pak limituješ čas, který je tomu výtvarník ochoten dát. Nedělá-li to tedy zdarma pro větší slávu svou a boží :)

V neposlední řadě se musíš i jako zadavatel trochu oprostit od toho "co se líbí tobě". Chceš, aby se ti to líbilo, ale neděláš to pro sebe. Podle reakcí na Kostce se řídit nemůžeš, pár hlasitých souhlasících/nesouhlasících debatu dokáže ovládnout a mění ti celkové vyznění debaty.
A třeba radostné výkřiky, jak by byla super obálka s tím drakem chrlícím plameny, mě utvrzují v tom, že tahle debata tu stejně nemůže mít žádný rozumný výsledek, když tu diskutují lidé v podstatě "z různých planet", co se pohledu na obálku pravidel RPG týče :)
15.11.2021 01:14 - Jezus
Ukázané ilustrace jsou dobré ale do knížky. Na obálku opravdu nereflektují obsah a to je škoda. Je to jako se špatnou obálkou knihy, která i když je třeba hezký obrázek, nijak nesouvisí s obsahem.

Ovšem ten The One Ring je opravdu skvělý. Takhle má vypadat skvěle nadesignovaný obrázek na obálku. Tedy plný souhlas. Je to hezký příklad toho, že se to dá udělat líp (a úplně jinak), když se to umí. Nicméně je to dost jiný styl. Já osobně bych něco takového taky chtěl, ale tady se už dostáváme i do toho, že to možná nebyl schopen "nikdo" (z oslovených nebo aktuálních ilustrátorů, jejichž ilustrace do knihy jsou vážně dobré) nabídnout.
15.11.2021 01:28 - Corny
Nevím...nechci na obálku The One Ring házet nějakou špínu (zejména proto, že už úplně slyším, že si to zaujatě vymýšlím, jen abych nehaněl JaD...který jsem si zatím ani nekoupil a kdo ví, jestli koupím), ale popravdě první věc, co mě napadla když jsem to viděl, bylo logo Londýnského metra. Jinak se mi ten obrázek líbí, ale že by to byl nějaký zázrak... třeba ve mě to vůbec až na postavu hobita nevyvolává žádné velké LotR emoce...trochu mi připadá, jako kdyby to měl být spíš nějaký depresivní zimní fantasy survival. I jako čistý artwork to na mě nijak závratně nepůsobí.
Popravdě u mě asi pořád vede JaD obálka čistě tím, že ve mě vzbuzuje přesně to očekávání, co bych od té hry čekal. Tady u toho vlastně nevím, co si mám myslet...

...čímž se opět dostáváme k tomu, že to je hlavně o vkusu :)
15.11.2021 06:14 - Gergon
TOR - dobrodruzi i záporák super, ale ten velkej červenej kruh vypadá jak značka zákaz vjezdu =) to dost kazí celkovou atmosféru toho obrázku. To bych tam radši viděl už nějakej klasickej prsten, kterej by měl stejný efekt - upoutá oči, ale bude vypadat mnohem lépe.
16.11.2021 12:33 - ShadoWWW
Na imago je nová verze obálky.
16.11.2021 12:59 - LokiB
Velký pokrok k lepšímu!

Jen poznámka, doufám, že nebudu za hejtera ... draci plivající jedový oblak mi vždycky proti ohňovým přišli hrozně ... low :)
No, sem do této barevné škály se to hodí víc, než oranžový oheň.

Tak už jen nahradit toho nesympatickýho poloušatce někým sympatickým ;)
Pana Skřepaslíka si nakonec i oblíbím
16.11.2021 13:23 - York
ShadoWWW: Tahle změna potvrzuje můj předchozí dojem - přišlo mi to strašně vyblitý. Jak tam autor přidal zelenou, hned je to trochu živější. Možná by stálo za to zkusit trochu přidat barvy a prokreslit detaily po celý ploše.
16.11.2021 13:36 - LokiB
York: je to na pohled na počítači dost nekontrastní a vyblitý, to je fakt. Jak to vypadá na papíře, nevím, třeba je to sytější a kontrastnější.
16.11.2021 14:02 - ShadoWWW
Teď konečně vidím, že ten drak je dvounohý.

Nejslavnější čtyřnohý drak je drak Šmak z hobita na Tolkienově kresbě.

Naopak Jacksonův filmový šmak je dvounohý, stejně jako draci v seriálu Hra o trůny.

DnD se vždy drželo Tolkienovy tradice a vykreslovalo draky jako čtyřnohé. Dvounohé jsou v DnD zvířecí vyverny.

Dračí doupě není vyhraněné. Na prvních obálkách mělo draky čtyřnohé, na PPZ pohádkového a na PPP ještěrovitého. Na ilustraci v PPP u draků je ale drak dvounohý, stejně jako na obálce PPE Svět. Na druhé verzi obálek v1.5 (ne ale těch nejnovějších) je na PPPZ drak s diamantovýma očima dvounohý a na PPP je víc ještěrovitý, ale čtyřnohý. Na původní obálce PPE Postavy je zlatý drak čtyřnohý (s ptačí hlavou).

Dračí doupě II má na obálce draka čtyřnohého.
¨
Dračí hlídka draka na obálce nemá.

A nyní Jeskyně a draci mají na obálce draka dvounohého. Je to ale standard, nebo tam budou draci dvounozí i čtyřnozí jako v Dračím doupěti? Uvidíme.

A co vy? Máte raději draky dvounohé nebo čtyřnohé?
16.11.2021 14:16 - LokiB
ShadoWWW: možná nevidím dobře, ale fakt ti ten drak přijde dvounohý? a to vedoucí od jeho levého ramene (tedy na obrázku napravo), to není přední noha?
16.11.2021 14:19 - Gergon
Nejsem si jistý jestli Jacksonův drak je dvounohý. Má přední nohy a chodí po čtyřech. Pouze mu nechali křídla vyrůstat z předních nohou ale spíš mi to přijde jako napojení křídel na přední nohy než odebrání předních nohou a přidání prstů na křídla =)
16.11.2021 14:25 - ShadoWWW
LokiB: Jo, přijde mi to jako Jacksonův drak Šmak.

Gergon: To je jedna z verzí, jak se kreslí dvounozí draci.


Čtyřnozí draci mají jasně oddělené čtyři nohy od křídel. I jinak chodí.

16.11.2021 14:31 - Šaman
LokiB píše:
a to vedoucí od jeho levého ramene (tedy na obrázku napravo), to není přední noha?

Imho chodící křídlo. Ne samostatná noha.

---
A obrázek o bod lepší, než ten první zveřejněný.
16.11.2021 14:31 - sirien
Gergon: nejde o nohy nohy, jde o počet končetin - "spor" se vede o to zda draci mají být čtyř-končetinoví (jak by velela zkušenost z reálné biologie) nebo šesti (jak říkají různá umělecká díla a některé fikční světy).

Osobně jsem fanoušek čtyř-končetinových z čistě herních důvodů - drak může útočit drápy NEBO létat - tj v letu může útočit drápy jen pokud mu nevadí chvíli padat. Přijde mi to jako zajímavý taktický prvek.
16.11.2021 14:33 - Tarfill
Ano, takhle ta pozměněná obálka v #2073 vypadá rozhodně lépe!
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.062335014343262 secREMOTE_IP: 18.220.106.241