Produkty

sirien
21.2.2016 07:54
Jeskyně a draci (před vydáním)
Jeskyně a draci jsou projekt vydání DnD 5e v češtině* pod nakladatelstvím Mytago

* resp. hry DnD 5e co nejpodobnější, vzhledem k tomu, že licenčně je k dispozici pouze část textů DnD příruček. J&D budou ale s DnD 5e a jeho příručkami najisto zcela kompatibilní "oběma směry".

PŘEDPRODEJ UŽ PROBÍHÁ!

PJ craft JaD rozhovory se sirienem


Recenze
.

Eventy
.


Rozcestník mimo Kostku

Týmový rekord v délce nespaní v týdnu před odevzdáním byl:

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
24 hodinkladné body1
36 hodinkladné body5
48 hodinkladné body2
60 hodinkladné body2
72 hodinkladné body5
84 hodinkladné body1
96 hodinkladné body0
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
21.9.2019 02:19 - sirien
S Lovcem čarodějnic nevim jak to je licenčně, mám dojem že tam sou nějaká (c)čka, ale nevim čí a na co všechno přesně atd.

Na jednu stranu by to asi nebylo na škodu (na DnD 5e mi osobně trochu vadí převaha sesilatelů, takže sem rád za každou v základu nekouzlící classu), na stranu druhou si říkám, jestli to není trochu zbytečný, když už je k dispozici. Pokud by tam byly licenční problémy, tak by navíc byl dost opruz to přepisovat tak aby se jima prokličkovalo. (O tom že rozhodně nechceš hitnout Sapkovy licence nemluvě).

EDIT: nicméně nápad to je dobrej; poprosil sem Skavena ať checkne jak to je s tou licencí případně a uvidíme s čim přijde až na to bude mít chvíli.
21.9.2019 07:37 - Naoki
Popravde nevim jak s copyrightem. Jak pdf tak stranka zadna cecka neobsahuje, coz nevim jestli to znamena ze to muzem pouzit dle libosti, jestli musime creditovat, nebo jestli musime kontaktovat a poprosit.

Kazdopadne to ze existuje neni prekazkou pro to ho nedavat - koneckoncu existuje pouze v anglicitne a aspon bychom ho tam meli cesky :) a tak jak ho udelali vypada ze to neni az tak podobne sapokovskemu zaklinaci.

Jinak ktere classy plus podobory jsou zatim schvalene, o kterych se uvazuje, a mas nejakou predstavu co bys ramcove chtel jeste pridat?
21.9.2019 10:17 - Maelik
Žádný céčka v tom dokumentu napsaný explicitně nejsou, nicméně je tam podpis ve stylu "autor grafiky:.../ autor povolání:...." ... a může a nemusí být významné, že wizardi bloodhuntera (nejnovější iterace witchhuntera) je zařadili mezi oficiální povolání na dndBeyond
21.9.2019 10:46 - ShadoWWW
To tam nedali Wizardi, ale přímo autoři DNDN. Do budoucna chtějí do DNDN dát DnD materiály i jiných 3. stran (třeba příručky Kobold Pressu).
21.9.2019 13:09 - sirien
Dobře - podle všeho - tuší někdo, na kterém kanále bych mohl nějak rozumně oslovit Matt Mercera aby to nešlo úplně veřejně a zároveň aby to neskončilo někde ve spamu / v sekretářčině šuplíku? Tuším že s velikostí jeho fandomu to nebude úplně triviální...
21.9.2019 13:35 - exi
napadá mě se podívat na imdbpro, tam mají kontakty na lidi (je tam 30denni trial zadarmo)
21.9.2019 13:43 - ShadoWWW
Nebo to zkusit přes diskuzi přímo tady u produktu.
21.9.2019 20:24 - sirien
napsal sem mu PM na redditu, tak uvidíme, kdyžtak zkusim i nějakej jinej kanál.
23.9.2019 01:42 - Naoki
Myslel jsem ze uz jsem se ptal, ale asi ne: jaka povolani a pod povolani uz jsou hotova pro JaD? A o kterych se momentalne uvazuje?
23.9.2019 02:34 - sirien
Povolání jsou hotová všechna (pokud někdo nepřijde s nějakým super nápadem na nové), použijí se normální DnD (plus Alchymista popř. Lovec čarodějnic).

Oborů je hotových minimum, prakticky u každé classy chybí aspoň jeden (chtěl bych 3 na classu). U každé classy je 1 default co se dá použít (je součást 5e licence), ale radši bych viděl vždycky 3 úplně nové.


Barbar nemá nic (resp. základ), Log k němu má Pána šelem, kterýho sem zatim vůbec neviděl, 1-3 zbejvaj

Bard nemá nic (resp. základ), 2-3 zbejvaj (ideálně 1 ne moc magickej, ale...)

Bojovník má šampiona (základ, ale chci zachovat kvůli DrD šermíři; Log má šermíře, ale nejsem happy z toho mít obor co tematicky překrejvá originální obor, tvořilo by to divnou konkurenční duplicitu) a Vojevůdce (G+S) a chtěl bych Chodce (jako "druidskou" obdobu eldritch knighta)

Čaroděj nemá nic (resp. základ) - chtěl bych obory co následují mytologické předlohy podle Mikeova popisu, 2-3 zbejvaj

Druid nemá nic (resp. základ) (ale je o něj zájemce, i když nevim jestli to dá komplet), 2-3 zbejvaj.

Kouzelník má bloodmage (G+S), chtěl bych Logova mága (viz vedlejší diskuse) a do třetice ideálně něco "klasičtějc" laděnýho, takže 1 zbejvá

Klerik nemá nic, Log vyráběl klerika smrti, ale ještě sem ho neměl čas ani otevřít, 1-3 zbejvaj

Tulák má kejklíře (S+G) a lupiče (netušim stav, musel bych se podívat), rád bych nějakej sociální obor, 1-3 zbejvaj

Alchymista má všechny připravené už od Loga, stejně tak případně Lovec čarodějnic.


S+G = koncepty původně vytvořené ShadoWWWem a Gurneym a povšechně dokončené, ale ani jeden už na JaD bohužel nemá moc čas takže případné úpravy musí udělat někdo jiný. Dle ShadoWWWa už to nicméně nějak prošlo alpha testingem.


Mnicha chci asi vynechat, stejně tak Paladina, Hraničáře a dost možná Černokněžníka. Důvody jsou u každého různé, společný (stranou snahy o nějakou redukci obecně a o "zlepšení" poměru magiků a nemagiků konkrétně - ten seznam nahoře by byl 5:5, lepší už to asi nebude) je ten, že mě moc nenapadá co k nim vymyslet zajímavýho, co by zároveň zapadalo a zároveň už to nebylo zpracované někde v DnD materiálech. Nicméně i když k tomu zatím hodně inklinuju, tak razítko na tom ještě neni.



Tzn. je potřeba vymyslet minimálně 10, ideálně 19 novejch oborů plus Log má rozpracovaný asi 3 nebo 4 který je potřeba dotáhnout. Ze system-designového hlediska je to největší část práce, co se musí udělat. (V případě že by to nevyšlo by šlo seškrtat počet nutnejch oborů na 2, což by 6 oborů ušetřilo, ale u dost class by to vytvořilo dost divný (kouzelník) nebo omezený (kněz) výběr a byl bych radši, kdybysme tu kapacitu našli - času na to je případně poměrně dost, ale je potřeba se do toho pustit ASAP.
23.9.2019 08:30 - Log 1=0
sirien píše:
Barbar nemá nic (resp. základ), Log k němu má Pána šelem,

Důležité: Pán šelem je remake hraničářova Beastmastera. Ale pokud skutečně chceš vyhodit hraničáře, tak by z toho barbarský archetyp udělat šel. Překryv by byl sice brutální, ale vzhledem k tomu, že Beastmaster je zvojtěný, tak bych možná zvážil výjimku.
sirien píše:
Bard nemá nic (resp. základ), 2-3 zbejvaj (ideálně 1 ne moc magickej, ale...)

Ne moc magický full caster? Jedovaté sarkasmy tu vymýšlíš že všech nejlíp, takže se nebudu pouštět do nejspíš slabší verze, ale tady by byly dost na místě.
sirien píše:
Log má šermíře, ale nejsem happy z toho mít obor co tematicky překrejvá originální obor

No, přijde mi, že i když tam je určitý překryv, není rozhodně 100% (řekl bych možná něco mezi Taktikem a Švihákem) a mechanicky jde na věc dost jinak, jestli by to vedlo k odlišnému feelingu je otázka, ale věřím že ano. Navíc, pokud si ty S+G archetypy pamatuju dobře, tak působily hodně Aresovsky, další Aténský typ by se podle mě neztratil.
sirien píše:
Chodce (jako "druidskou" obdobu eldritch knighta)

Druidovitý mágo-bojovník je Strážce krajiny. Sice je to Hraničář, ale do bojovníka a la Čaroknecht by se podle mě dal v pohodě překlopit. Mám to udělat?
sirien píše:
do třetice ideálně něco "klasičtějc" laděnýho

U kouzelníka "máme základ" tedy chodící altilérii. Nic klasičtějšího nevymyslíme, tady bych se ho nebál použít.
sirien píše:
Klerik nemá nic, Log vyráběl klerika smrti,

Pokud by se použil, tak by bylo dobré převzít i klerika života, je koncipovaný jako jeho jin-jangový doplněk.
Píše:
rád bych nějakej sociální obor,

Sicca vnímám jako nejslabšího (ve smyslu nejméně podařeného) z těch oborů a plánoval jsem ho hodit přes palubu. Ale pokud je o něj vysloveně zájem, můžu to zještě přehodnotit.
Píše:
...vynechat...Černokněžníka.

Já důrazně protestuji.
Je to nejlepší a nejoriginálnější povolání hry.
To už bych spíš vynechal Čaroděje, který je o dost méně zajímavý a lidi si ho pletou s Kouzelníkem, když už chceš redukovat magiky. (Hm, ale on je zas tvoje oblíbené povolání, že?)
Obory mu klidně napíšu.
sirien píše:
stejně tak Paladina, Hraničáře

Tohle mě až tak nežere, ale Hraničář je v DrD a Paladin ve WoW (rerp. já WoW nehrál, ale byl ve W III, takže ho určitě dali i tam), takže bych to ještě uvážil.
sirien píše:
Mnicha

sere pes, ten se tam fakt nehodí.
23.9.2019 09:05 - ShadoWWW
Já jsem našel u sebe v archivu ještě pár dalších archetypů, včetně archetypů pro hraničáře. Pošlu ti je, Siriene, mailem.

EDIT: posláno
23.9.2019 13:10 - Jarik
Mně by se líbil u barda nějaký kornet/verbíř - bojový bard. Vlastně by mohl suplovat Vojevůdce :D
Ale abych se do toho vrhl sám, na to asi nemám skill nebo čas.
23.9.2019 13:17 - York
Jarik píše:
Ale abych se do toho vrhl sám, na to asi nemám skill nebo čas.


Však na to ale nejsi sám. Sepiš pár nápadů, někdo se tady na to určitě podívá.
23.9.2019 15:40 - Tarfill
sirien píše:
Barbar nemá nic (resp. základ),

Takže řikáte, že barbar nemá nic jo?

Zrovna včera jsem dostal nápad na vytvoření toho zápasníka, jak jsem psal vedle do vlákna DnD. A ačkoliv to měl být ze začátku bojovník a pak mnich, nakonec to skutečně vyhrál barbar.

Sesmolil jsem tedy prvotní nástřel, tak jak bych si toho barbara představoval a dávám jej k dispozici, kdyby to náhodou někoho inspirovalo. Není to odladěné a vyzkoušené, ale pokud dodáte konstruktivní kritiku, rád to vylepším!

Barbar - Cesta wrestlera, by Tarfill:
https://drive.google.com/open?id=1UZvb8KgC9MzDP5lq7OwK7Ob6EzTI9cdw
23.9.2019 15:53 - Log 1=0
Subclassy, co musí ke svému fungování sáhnout do mechanik povolání jako takového (místo aby je rozšiřovaly) se mi hrubě nelíbí. Jsou nesystémové a anrušují jeho jednoduchost a eleganci.

Konstruktivnější kritiku dodám, až se vrátím z práce.
23.9.2019 15:53 - Pan Bača
jen technickou.
nebyla by lepší "cesta zápasníka"? nebo něco, co méně navozuje dojem svalovců skákajících po sobě v ringu (a to ne, že bych wrestling neměl rád)
23.9.2019 16:42 - sirien
Log 1=0 píše:
Ne moc magický full caster?

Point :)

Strážce krajiny si moc nepamatuju. Pointa u toho válečníka bylo nabídnout classu co kopíruje DrD Chodce, takže pokud myslíš, že to tohle překlopení splňuje, tak klidně do toho.

Log 1=0 píše:
To už bych spíš vynechal Čaroděje

Taky možnost.

S tím že to je moje oblíbená classa to nemá moc co dělat, prostě mi přišlo, že se pro něj budou mnohem snáz tvořit obory.

Log 1=0 píše:
Hraničář je v DrD

Hraničář je hlavně poněkud broken, ale taky i když nese stejné jméno to je dost odlišné povolání od DrD Hraničáře (kterého chci zrcadlit přes obor chodce... A přes druida, to bude možná ještě fun).

Paladin ve WoW mě asi až tak moc nebolí? Měl by?
23.9.2019 17:18 - ShadoWWW
Otázka je, co definuje DrD hraničáře. Když zanedbám magii, tak DnD 5E bojovník s Bojovým stylem Střelba a se zázemím Chodce to docela splňuje. Takže pak už jen záleží, co chceš narvat do toho případného oboru?

  • Pomocníka (psa/koně)?
  • Mimosmyslové schopnosti (telepatie, pyrokineze, telekineze)?
  • Kouzla zaměřená na zbraň (DnD 5E hraničář je má taky)?
  • Nějaké speciální léčení*?
  • Něco jiného?
Kdysi, už v dubnu 2015, vyšel návrh přímo od Wizardů, jak udělat nemagického hraničáře. Ale později se ukázalo, že všichni chtějí hrát hraničáře s magií. Pokud bys ale mermomoci chtěl zvýšit počet nemagických povolání, tak to je možnost (druhá možnost je viz moje poznámka níže).

------------
*Jakože když vyjdu z Aragorna, tak ten se dokázal o Froda jen starat - vyléčila ho Arven - takže pokud bychom měli být věrní předloze LOTRa, tak by měl dostat jen zdatnost v Lékařství (na které si házíš, když chceš někoho stabilizovat).
23.9.2019 17:36 - sirien
Stejně jako u jiných (viz co sem psal Logovi jinde) nevidím vůbec žádnou hodnotu ve snaze překlápět mechaniky ze systému do systému. Ty mechaniky něco zachycujou a to co je potřeba přenést je právě tahle věc v pozadí a klidně jí lze vystihnout jinejma mechanikama. Viz vedle ten mág a mentální souboj - v DnD k tomu nepotřebuješ zrcadlit DrD mechaniku, bohatě Ti stačí rozvést "standardní" schopnosti které posílí psychickou magii.

Stejně tak u hraničáře - což je shodou okolností classa kterou sem kdysi v DrD sám hrál chvilku. Je to v podstatě válečník s nějakou tou přírodní magií. U toho chodce to je ještě víc skloněné k tomu válečníkovi. Kouzla na zbraň nejsou třeba, protože u válečníka prostě dostaneš bojové styly. Magii jako takovou si v DnD vybíráš ze tří archetypů, logický mi přijde šáhnout po druidský. Zbytek schopností může pokrejt věci co budou od pohledu vypadat, že tam oproti DrD feelingu chyběj - třeba nějaký to léčení (nemagický nebo může dostat kněžský kouzlo jako bonus, to má v DnD dost precedentů) popř. nějaký zvýšený profky k nějakejm skillům (survival, nature... možná dle volby 1 z arcane/religion/history aby se vystihla nějaká vzdělanost za tou hrubou fasádou...)

A s tím léčením se nesmíš upínat k filmům - on Aragorn taky po bitvě o Minath Tirith vyléčil dotek nazgúla (v DnD terminologii magický necrotic ongoing jak svině), což neni zrovna triviální záležitost, že. Někteří by skoro řekli elfsky magický. Ostatně Galadriel v tomhle směru poznamenala něco o tom, že co elfové magii nevidí jako něco speciálního a Aragorna elfové vychovali.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10954904556274 secREMOTE_IP: 44.211.117.101