Produkty

sirien
21.2.2016 07:54
Jeskyně a draci (před vydáním)
Jeskyně a draci jsou projekt vydání DnD 5e v češtině* pod nakladatelstvím Mytago

* resp. hry DnD 5e co nejpodobnější, vzhledem k tomu, že licenčně je k dispozici pouze část textů DnD příruček. J&D budou ale s DnD 5e a jeho příručkami najisto zcela kompatibilní "oběma směry".

PŘEDPRODEJ UŽ PROBÍHÁ!

PJ craft JaD rozhovory se sirienem


Recenze
.

Eventy
.


Rozcestník mimo Kostku

Týmový rekord v délce nespaní v týdnu před odevzdáním byl:

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
24 hodinkladné body1
36 hodinkladné body5
48 hodinkladné body2
60 hodinkladné body2
72 hodinkladné body5
84 hodinkladné body1
96 hodinkladné body0
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
23.9.2019 22:08 - Tarfill
Log 1=0 píše:
musí ke svému fungování sáhnout do mechanik povolání jako takového (místo aby je rozšiřovaly)

Tohle mi víc přibliž, protože vůbec netuším, jak to myslíš. Z mého úhlu pohledu tam totiž rozšíření schopností vidím.

Pan Bača píše:
nebyla by lepší "cesta zápasníka"?

Heleď klidně, ať se ta cesta klidně jmenuje "Cesta zápasníka", koneckonců je to přímý překlad toho názvu do češtiny. Pokud to někoho vůbec zaujme... ;-)
23.9.2019 23:30 - Log 1=0
Tarfill píše:
Tohle mi víc přibliž, protože vůbec netuším, jak to myslíš. Z mého úhlu pohledu tam totiž rozšíření schopností vidím.

Brutálně jsi omezil Zuřivost a Útok navíc. Tím jsi omezil možnosti Barbara, které by jinak měl. To je špatně. Ty nové schopnosti musí být natolik zajímavé, aby je hráči chtěli používat i v konkurenci těch starých, ne že ty staré oslabíš, aby moc nekonkurovaly těm novým.
Jo a druhá věc, nedávej schopnosti na úrovně, kde je nemají ostatní subclassy. Dělá to bordel.
Klidně bys mohl dát na 3. úrovni boj beze zbraně 1k6 a 2k6, pokud použije k útoku obě ruce.
Jako druhou schopnost přidej zlepšení chvatů, možná i po zásahu útokem beze zbraně chvat za bonusovku.
Pak můžeš všechny úpravy základních schopností klidně vypustit, stejně jako zepšený úder beze zbraně.
Hod o zem sloučit se Zlepšeným hodem o zem na 6. úrovni, ať na té 3. toho není moc. Přesuň na ni i rychlý úprk.
Podmínky na to, že jsi někoho uchvátil, změň že je tebou uchvácený.
Prohoď schopnosti na 10 a 14 levelu.
A teď doufám, že to nebereš, jako že to vymýšlím za tebe.
24.9.2019 03:00 - Naoki
Brainstorming subclass u klerika (nevim co shadoww stvoril):

Valecny klerik (kaplan?) - nahrada paladina, heavy armor, martial weapons, jezdectvi, nejake ty bonusy do boje
Prorok - charisma based klerik, specialista na ovlivnovani mas

Timto stylem mozna by se daly upravit i dalsi classy. Bard jako charisma based tulak (koneckoncu, v nasich koncinach full caster magicky bard neni tak znamy, a uz vubec ne z PC her), hranicar jako dexterity based bojovnik, atp.

Jeste uvazuju o warlorda, bojovnikovy sublass na bufovani spojencu. I kdyz mozna bych se dal zainkomponovat i v ramci toho valecneho klerika
24.9.2019 03:09 - sirien
K Válečníkovi je udělanej ten vojevůdce, kterej je přesně o tom. A je udělanej velmi dobře a mechanicky zajímavě.

Ke klerikovi - klidně může být. Taky by šel možná udělat inkvizitor. Bylo by to možná trochu nečekané, ale... :)

(Jinak classy co se vyřadí určitě nechci "nahrazovat" ve smyslu dotvářet jim alternativy pokrývající stejné téma / mechaniky - proto bych se asi i vyhnul klericky sesílajícímu válečníkovy, i když křižák je nejspíš legitimní koncept, tak se bojim, že by se to kdekomu mohlo ideově křížit s Paladinem. Ty classy sou pořád k dispozici v DnD překladech a sou herně kompatibilní, tak bych tam měl nerad něco co se s nima bude tlouct)

A jinak bych teda spíš než charismu protěžoval inteligenci, ona 5e je už teď hrozně sympatická a milá a příjemná, jen bohužel pořád neni moc chytrá :D
24.9.2019 05:55 - Naoki
Lol, tak se urcite mrknu jestli zvladnu neco stvorit :D
24.9.2019 07:29 - Log 1=0
sirien píše:
charismu

Vidím, že tě ty roky s DrD přeci jen poznamenaly.
24.9.2019 10:17 - Tarfill
Log 1=0 píše:
Brutálně jsi omezil Zuřivost a Útok navíc.

Brutálně omezil zuřivost a útok navíc? Útok navíc zůstává neměnný, ten jsem nijak neomezil. A v rámci zuřivosti jsem odboural pouze klasické zbraně, ale že by mi to přišlo “brutální“ bych neřekl. Naopak mi to přijde jako logický krok, pokud jistý typ zbraně nepoužívám, mít zdatnost v holých rukách. A boj holýma rukama je naopak posílen. Což?

Log 1=0 píše:
Ty nové schopnosti musí být natolik zajímavé, aby je hráči chtěli používat

Používání uvedených schopností (princip hodu) mi přijde jako zajímavé oproti ostatním. Tobě ne?

Log 1=0 píše:
Jako druhou schopnost přidej zlepšení chvatů, možná i po zásahu útokem beze zbraně chvat za bonusovku.

Taky jsem uvažoval, jestli dát chvat za bonusovku, ale přišlo mi to příliš rychlé. Od páté úrovně se totiž v rámci dvou základních útoků dá očekávat chvat a hod v jednom kole (nebo ještě třeba úder když bude zuřit), což mi připadá jako dostatečně reálné. Pokud by ale byl chvat za bonusovku, vznikaly by často situace, že by s někým hodil o zem rovnou dvakrát v rámci jednoho kola, což mi připadá nereálné - než se člověk z té země zvedne, tak to chvilku trvá, takže jsem radši zvolil jeden více bolestivý útok, než dva méně bolestivé.

Log 1=0 píše:
Hod o zem sloučit se Zlepšeným hodem o zem na 6. úrovni, ať na té 3. toho není moc.

Ať na té třetí toho není moc? A čeho je tam moc teď?

Log 1=0 píše:
Prohoď schopnosti na 10 a 14 levelu.

Pokud bych prohodil schopnosti v rámci 10 a 14 úrovně, pak by ale bylo lepší mít tu schopnost Drtivé sevření silnější, což? Připadá mi, že 4k8 na 14. úrovni je poměrně málo.

Log 1=0 píše:
doufám, že to nebereš, jako že to vymýšlím za tebe.

V pohodě, od toho jsem to hodil pro konzultaci...
24.9.2019 10:44 - Log 1=0
Tarfill píše:
Útok navíc zůstává neměnný, ten jsem nijak neomezil.

A tohle je teda co?
Píše:
Kdykoliv ve svém tahu provedeš akci útok holýma rukama nebo improvizovanými zbraněmi, můžeš zaútočit dvakrát, místo jednou.

A s tou zuřivostí je to to samé. Pokud barbar dává zranění zuřivosti při boji obouruční sekerou, tak by to subclassa neměla měnit. I když by to fikčně dávalo i smysl.
Tarfill píše:
vznikaly by často situace, že by s někým hodil o zem rovnou dvakrát v rámci jednoho kola

To asi těžko, když Úder o zem sežere celou akci (a to mi přijde rozumné).Tarfill píše:
Připadá mi, že 4k8 na 14. úrovni je poměrně málo.


Ale zas je tam to ochromení, a je to v podstatě ad will věc (teda nemůžeš to dělat každé kolo, ale můžeš tak mlátit protivníků, kolik chceš.
24.9.2019 11:01 - Tarfill
Log 1=0 píše:
A tohle je teda co?

...jakože bys očekával, že zaútočit dvakrát by měl i s klasickými zbraněmi? Pravda, správně by tam měly být zahrnuty i ty jednoduché zbraně, se kterými má zdatnost, ale víc bych to už fakt neměnil... vojenské zbraně bych mu prostě zakázal...
a ano, zranění zuřivosti by se mělo vztahovat i na lehké zbraně, se kterými má zdatnost. Toto byla skutečně chyba, nikoliv úmysl. Takhle Ti to připadá lepší?

Log 1=0 píše:
To asi těžko, když Úder o zem sežere celou akci (a to mi přijde rozumné).

No, nebylo by to asi běžné, ale teoreticky každé druhé kolo bys někoho mohl hodit hned dvakrát.
Na páté a vyšší úrovni:
První kolo - bonusovka chvat, první útok hod, druhý útok chvat.
Druhé kolo (pokud se nepřítel nevyvleče z chvatu) - první útok hod, bonusovka chvat, druhý útok hod.
Pokud si tedy vykládám pravidla správně, tak by toto možné bylo. Nepřemýšlím teď o tom, jak se to vyplatí z hlediska zranění apod. V realitě by se asi vyplatilo tam poslat možná jeden úder pěstí na ležícího (s výhodou je tam velká šance za zásah) a házet pouze jednou za kolo, ale možné by to bylo.
24.9.2019 11:55 - Log 1=0
Tarfill píše:
Takhle Ti to připadá lepší?

Ne, protože
Tarfill píše:
vojenské zbraně bych mu prostě zakázal.

mi přijde jako špatný krok. Už jen to, že dvě úrovně bojuju obouruční sekerou, pak se naučím bojovat beze zbraně a zapomenu bojovat sekerou... To je dost WTF, a proti logice systému. A pokud řekneš, že tuhle subclassu si bereš na první, tak už to rozbiješ úplně. Prostě tohle není dobrý princip tvorby subclass.Tarfill píše:
První kolo - bonusovka chvat, první útok hod, druhý útok chvat.
Druhé kolo (pokud se nepřítel nevyvleče z chvatu) - první útok hod, bonusovka chvat, druhý útok hod.

Tohle jednak nejde pořádně pochopit z toho textu, jednak je to zbytečně komplikující a vyrábějící divné kombo.
Prostě: Když uchvacuješ tvora, můžeš s ním jako akci fláknout o zem. Když s ním flákneš o zem, stane se mu to a to. Jednoduché na popis, jednoduché na hraní, takové jak potřebuješ.
24.9.2019 12:09 - Tadeas
ShadoWWW píše:
2x druid

Tohle budu potřebovat. Sepsal jsem si asi jednu A4 cool věcí co by druid mohl dělat. Vzal jsem příručku, seznam kouzel, Xanathara a škrtal jsem to co už tam nějakým způsobem je, nebo by se mohlo překrývat třeba i s jinou classou... no a moc mi nezbylo.

Mám zatím pouze velice mlhavou představu:
Kruh kořenů - povolávání rostlin respektive posílení vyvolávacích kouzel, napadla mě výroba amuletů/strážných totemů

Kruh kmene - bojově orientovaný jako náhrada za Kruh měsíce. Ale moc přesně nevím co s ním aby to nebyla jen obdoba bojovník/druid. Možná se zaměřit na sukovici, plamenou čepel a podobné magické hračky... nebo luk... nebo obranu a odolnosti. Nevím, zde je to otevřeno.

Kruh koruny - více magický. Pár kouzel navíc, především věšteckých. Odhalování a boj s tvory v nepřirozené podobě, výhoda proti iluzím a okouzlení.

(názvy jsou zatím pracovní)
Každá rada drahá.
24.9.2019 12:17 - Tarfill
Log 1=0 píše:
dvě úrovně bojuju obouruční sekerou

Ne, takhle to myšleno nebylo. Zdatnosti má v tomto případě už od začátku pouze s lehkými či improvizovanými zbraněmi. V tomto případě se tedy tříská pouze to, že nemohu tvrdit, že je to podpovolání. Je to prostě jiné povolání... což je pravda a nevím, jak bych to na té první a druhé úrovni změnil, pokud bych to měl za podpovolání prohlásit.
Takhle se mi to totiž zamlouvá, i když to nelze jednoznačně k barbarovi přiřadit.
Ale je to asi jedno... asi to stejně zapadne prachem...
24.9.2019 12:31 - Log 1=0
No, on je to dobrý nápad, a podpovolání by z toho udělat šlo, ale muselo by se do toho vážně trochu hrábnout. No, když nechceš, tak já tě samozřejmě nenutím.
24.9.2019 12:32 - sirien
Ok, když vás vidim - chtěl sem to řešit až za týden, ale teď cestou do Brna zkusím udělat tu souhrnou složku a převést to všechno na gDocs a dám tam všem zúčastněným přístup. Snad to stihnu.

Řešit tohle bude lepší v komentářích dokumentu a už teď vidím jak tu hrozí zbytečné překryvy práce, tak aby všichni viděli všechno co je vytvořené a co kdo tvoří.
24.9.2019 12:41 - Tarfill
Log 1=0 píše:
já tě samozřejmě nenutím.

O to nejde, to je v pohodě. Spíš jde o to, že jsem do tohoto vlákna jen tak přišel a něco sem hodil, kdyby to náhodou někoho zajímalo. Pokud někdo odpovědný (např. sirien) prohlásí "Hej to je dobrý, to bychom pro JaD mohli použít", tak to samozřejmě dopiluju velmi rád. Pokud se ale ukáže, že o to zde zájem není a nikdo jiný to připomínkovat nehodlá, pak nemá smysl tady spamovat a vést OT diskuzi...
24.9.2019 22:37 - Log 1=0
Siriene, technická, hlášení typu "nahrál jsem novou subclassu" a tak mám psát kde?
25.9.2019 01:02 - sirien
Nikam? Do IM? Sem?

Já tu složky ještě pořádně nenasdílel, jak sem psal, tenhle tejden fakt moc nestíhám a dostanu se k tomu až příští tejden po srazu.
25.9.2019 01:09 - sirien
...jen Tě poprosim dávej to tam jako gDoc, klidně copypastou, ať se s tim dá pracovat.
26.9.2019 21:37 - chrochta
Naoki: Místo "prorok" by byl lepší "kazatel"; prorok prorokuje (oznamuje vůli boží), kazatel mluví k lidem ve snaze je ovlivnit žádoucím způsobem.
26.9.2019 22:54 - Log 1=0
Tak mne zasáhla vlna inspirace (2x černokněžník, 1x kouzelník) snad z toho něco bude.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.078784942626953 secREMOTE_IP: 3.237.186.170