Produkty

sirien
21.2.2016 07:54
Jeskyně a draci (před vydáním)
Jeskyně a draci jsou projekt vydání DnD 5e v češtině* pod nakladatelstvím Mytago

* resp. hry DnD 5e co nejpodobnější, vzhledem k tomu, že licenčně je k dispozici pouze část textů DnD příruček. J&D budou ale s DnD 5e a jeho příručkami najisto zcela kompatibilní "oběma směry".

PŘEDPRODEJ UŽ PROBÍHÁ!

PJ craft JaD rozhovory se sirienem


Recenze
.

Eventy
.


Rozcestník mimo Kostku

Týmový rekord v délce nespaní v týdnu před odevzdáním byl:

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
24 hodinkladné body1
36 hodinkladné body5
48 hodinkladné body2
60 hodinkladné body2
72 hodinkladné body5
84 hodinkladné body1
96 hodinkladné body0
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
3.10.2019 19:01 - sirien
Tuší někdo, jak to je s licencí materiálů na DnD Beyond, resp. s jejich překlady? (Dál zkoušim kontaktovat přímo Matta, ale probít se k němu je přesně tak těžký, jak sem se bál...)
3.10.2019 20:08 - ShadoWWW
Ofiko WotC překlady zajišťuje licenčně stejná firma jako překlady knih - Gale Force Nine. Jak je to s licencí na 3PP produkty netuším. DNDB má ale pravidelně na twitchi živé přenosy o novinkách, kde je i živý chat a tam by se dalo zeptat. Ten borec je tam k odpovídání dost vstřícný.
3.10.2019 20:11 - sirien
No ono to je ještě tricky protože na DM's Guild je Blood hunter (rafinovaná a přejmenovaná verze), nikoliv Witch hunter (původní verze). Drobný detail, ale z hlediska licence může dělat hodně.
3.10.2019 20:31 - ShadoWWW
Viz PM.
3.10.2019 22:33 - Log 1=0
V mezičase jsem vymyslel dva čarodějné původy, jeden se podobá Shadowwwovu, ale přijde mi, že lépe vystihuje ten archetyp, který za tím vidím.

Rozhodně nejde o to, že by se mi snad nelíbil bard v Xyelově verzi (naopak, svým způsobem je hezčí než ten originální), ale když už jsem to měl, tak jsem to sepsal, třeba se to i využije.
3.10.2019 23:26 - sirien
Věci co se vytvoří a budou zajímavé, ale neprojdou finálním výběrem, určitě nezůstanou v šuplíku. Plánuju takovou JaD miniverzi UA, jen ještě musím se Skavenem probrat detaily (plus to teď ještě nijak nespěchá, spíš abyste věděli že případná tvorba navíc určitě nepřijde na zmar - stranou toho že by šla třeba pak navíc publikovat i tady atp.)
4.10.2019 08:47 - Tarfill
Já jsem sice už začal, ale přeci jen si to ještě ověřím ofiko, abych náhodou nikoho neštval: vše, co je aktuálně ve sdílených složkách je možné konstruktivně připomínkovat? Můžu to chápat tak, že si cokoliv můžu přečíst a dát k tomu svůj komentář?
4.10.2019 09:37 - Log 1=0
Nechci mluvit za Siriena, ale já to tak dělám (a nikdo mě ještě nevytahal za ucho) a očekávám to, takže snad dobré.
4.10.2019 15:28 - Log 1=0
Technická, změny mám zapracovávat do těch dokumentů bez archivace?
4.10.2019 15:29 - Xyel
Jednu věc bych rád vyjasnil - dostal jsem zadání, že subclassy v JaD mají být kompatibilní se subclassy z překladu 5E. Platí tato filosofie? Ptám se, protože co koukám na ty ostatní subclassy, tak ji moc nenásledují...
4.10.2019 15:37 - Log 1=0
Samozřejmě platí, ale jak koukám na tvoje komentáře, tak si pod tím představujeme každý jiná omezení.
4.10.2019 16:19 - Xyel
Všimnul jsem si :)

Rád bych nastřelil pár axiomů, které považuji jako nezbytné podmínky pro to, aby byly subclassy kompatibilní (určitě se najdou ojedinělé vyjímky, ale core design je následuje):

1) Každé povolání má jednu až dvě klíčové vlatnosti. Všechny schopnosti jsou vázány na jednu z těchto vlastností, a nikdy na žádnou jinou

2) Povolání jsou balanced z pohledu combatu, a to vůči sobě včetně subclass. Subclassy tedy následují pattern - např. ranger, který na lvl3 dostane silný ofensivní combat boost, na lvl6 slabší combat defense boost, na lvl11 silný ofensivní combat boost, a na lvl15 silný defensivní combat boost. Všechny subclassy rangera tenhle pattern následují a pokud mají být subclassy JaD kompatibilní, musí ho také následovat. A, ne náhodou, všechny classy mají subclassy dle nějakého patternu, který je fixně vázaný na design main classy

3) Povolání jsou archetypální - barbarian + fighter jsou heavy melee combat class, rogue + monk jsou pohyblivé light combat class, sorcerer/wizard/cleric jsou full-time casteři...etc Subclassy povolání tento archetyp následují, nikoliv boří.
4.10.2019 16:44 - Log 1=0
Nemůžu říct, že bych souhlasil, ale chci se podívat v klidu doma do příruček.
4.10.2019 20:41 - Log 1=0
Xyel píše:
1) Každé povolání má jednu až dvě klíčové vlatnosti. Všechny schopnosti jsou vázány na jednu z těchto vlastností, a nikdy na žádnou jinou

Tohle bych formuloval trochu jinak.
Každé povolání má 3 důležité vlastnosti.
1) Hlavní (útočnou)
U plných sesilatelů to je sesílací vlastnost, u těch, co bojují nablízko síla, u těch na dálku (a vytříbené zbraně) obratnost.
2) Vedlejší (obrannou nebo podpůrnou)
Buďto je to obratnost pro navýšení OČ u lehké zbroje, nebo síla pro eliminaci postihů za těžkou, pokud tento problém řeší už hlavní vlastnost, pak je to jiná vlastnost podpůrná.Zejména sesílací vlastnost u polovičních sesilatelů, ale taky třeba moudrost u mnicha.
3) Odolnost
Nikdo nechce mít málo HP.
Žádná subclassa by neměla využívat čtvrtou vlastnost.

Tohle v těch svých subclassách důsledně dodržuji. Ale nebojím se využít toho, že Bojovník a Tulák mají v základu jeden "slot" volný. Stejně jako toho využívají Wizardi (hlavně inteligenci u magickýc variant, ale říct že Inteligence je vedlejší vlastnost těhle class je hovadina, už proto, že ty ostatní se občas odkazují na modrost a charisma).

Xyel píše:
Povolání jsou balanced z pohledu combatu, a to vůči sobě včetně subclass.

Nesouhlasím. Všechna povolání jsou v boji platná, a to na každém levelu. Ale neřekl bych, že je snaha je bojově vyvážit. Některé jsou víc bojové, některé míň a naberou si to jinde.
Xyel píše:
Subclassy tedy následují pattern

Jak kdy. U toho hraničáře je to dodrženo (i když... Pá šelem... Ale ten je zase blbý). U barda jak kdy, a je tam i vliv hráče. A u bojovníka, kouzelníka a černokněžníka se mi nepodařilo ten vzorec ani najít (čímž neříkám, že vůbec není).

Takže jo, nějaký předpokládaný vzorec tam je, ale zas bych neřekl, že když se poruší, tak obor bude nekompatibilní.

Xyel píše:
Povolání jsou archetypální - barbarian + fighter jsou heavy melee combat class, rogue + monk jsou pohyblivé light combat class, sorcerer/wizard/cleric jsou full-time casteři...etc Subclassy povolání tento archetyp následují, nikoliv boří.

Není pravda, spousta podoborů je napříč kategoriemi, válečný klerik je healer-defender, čaroděj božské duše je healer-demage dealer, černokněžník je skoro pořád support-striker+něco.
4.10.2019 20:50 - sirien
1 - protěžování jednoho atributu považuju spíš za designovou chybu (a fakt že to DnD i v 5e stále tlačí za trochu nešťastné). Nicméně některé subclassy se i v originále váží na jinou vlastnost než základ classy (což považuju za obecně spíš dobré) - typicky třeba eldritch knight.

2 - nejsou, Mike&spol dokonce explicitně řekli, že být nemají (kdysi když se vyjadřovali k designu 5e vs. 4e) - všechna povolání mají své uplatnění v boji, ale paradigma 4e o bojové vyváženosti v 5e neplatí, některé classy a subclassy sou prostě silnější než jiné.

3 - opět, eldritch knight ukazuje že ta teze není úplně pravdivá. Každá subclassa vystihuje určitý žánrový archetyp popř. předlohu, ale to nutně neznamená že dodržuje i takovýhle high-level plan.
4.10.2019 21:05 - ShadoWWW
2 - jsou vyrovnané v rámci paradigmatu boj, průzkum a sociální interakce. Boj je jen částí toho paradigmatu a není jediný a u mnoha povolání ani hlavní. Pro boj platí jen to, že každá postava je v boji platná "good enough".

Největší paradigma je to, že každé povolání a ideálně i obor musí být dostatečně archetypální a hlavně tématicky přitažlivé.
4.10.2019 22:05 - Xyel
1 - Ten eldritch knight je přesně ta ojedinělá výjimka, co jsem myslel. S těmi staty, řeknu to jinak - progresse postav počítá s tím, že má jeden hlavní stat, na kterém visí drtivá většina schopností. Ten stat si dá nejvyšší, a ten si zvedá na +5 na úrovních 4/8/12..etc Povolání, které tohle nenásleduje, bude mít ohromný problém hrát vedle někoho, kdo to má 1-stat-based (většina subclass fighter, rogue, wizard, sorcerer, warlock, cleric, druid, barbarian, prakticky i monk), protože zatímco na lvl1 bude mít rogue +3 dex a třeba fighter charismu +2, tak na lvl8 už bude mít rogue +5 a fighter stále +2 (potřebuje str víc), a najednou na charismu vázané ability budou prostě slabé.
Jako není to problém že by to být nesmělo, ale spíše jako dobře odůvodněná výjimka než pravidlo - ten pattern je v pravidlech fakt silný (že existuje jedna/dvě výjimky nic nemění na tom, že to z 80 - 90 % platí a jad by to měl respektovat, jesli má mít stejný feeling/být kompatibilní).

2 - fair point, jsou i nebojová povolání. Měl jsem na mysli combat-oriented povolání a zapomněl jsem na ostatní, když jsem to psal.
@Log - fighter - battle master + champion drží: lvl3 combat bonus, lvl7 non-combat ability, lvl10 combat bonus, lvl15 combat bonus. Eldritch knight je jiný, ten je divný... a né moc hratelný bez circletu co dává setuje INT na 18 :P
Nicméně je fakt, že kouzlící povolání jsou mnohem méně patternovitá než tak bojová - když jsem to psal, měl jsem v hlavě ta bojová a zapomněl na wizard/warlock, kteří mají subclassy...chaotičtější

3 - zase, jedna/dvě výjimky nic nemění na těch 80 %tech, kde to platí. A eldritch knight je pořád melee fighter - dostane sice nějaká kouzla, ale nemá tam nic, co by měnilo něco na tom, jak se bude v boji chovat kdyby měl jinou subclass. Jenom bude slabší a mít trochu víc věcí mimo boj, ale pořád bude nosit plátovku, používat melee zbraň a archetyp zůstává (beru optimální buildy - v neoptimalizovaných buildech klidně může mlátit pizzou a nosit spodky na hlavě, ale podle toho by se design dělat neměl).
4.10.2019 22:40 - Log 1=0
1- Eh, nějak tě nechápu.
Hele, řekněme, že máme toho tuláka a šermíře.
Udělám je jako minmax lidi.
-1;+3;+3;-1;-1;+3 oba, OČ T: 14 Š: 16, základní útok 1k8+3 oba.
úroveň 8 (beru, že mohli koupit výbavu):
T: -1;+5;+3;-1;-1;+3 OČ: 17 základní útok 1k8+5
Š: -1;+5;+3;-1;-1;+4 OČ: 19 základní útok 1k8+5
Nevidím problém.
2- To drží Šampion, Taktik a Samuraj. Dlabou na to Čaroknecht, Mystický lučišník a Bohatýr. Takže je to tak 50:50.
3- Myslím, že těch výjimek je víc než dost na to, aby se to zkomplikovalo. Povolání odráží archetypy, ale fluktuace a překryvy tam jsou. Odmítnout archetyp, který dává smysl, protože hůř zapadne do škatulky je dost krátkozraké a vhodné spíš do deskovky.
5.10.2019 08:15 - Xyel
1. - ano, takhle to má fungovat a funguje, protože oba mají všechny klíčové schopnosti na obratnosti. A jinak tohle není moc zminmaxované, protože wisdom je klíčový save stat proti kouzlům, takže mít -1 je fakt špatné. Charisma je mnohem obětovatelnější, ale jako jo, u fighter/rogue je to okay, protože ti jsou one-stat takže second stat zkousnou.

2 - rozklik jsem si bohatýra, a template drží, jenom má na lvl7 minor fighting bonus místo off-combat bonusu, to samé arcane archer. Zase - moje pointa je, že to platí z většiny, že je jedna abilita off-template je v pohodě (ostatně i můj romance bard má na 6tce off-combat abilitu místo bojové)

3 - A který máš namysli? Toho kovového čaroděje, což je v subclass, který dává full-time casterovi unique schopnost warriora (3 útoky), unique schopnost barbara (resistance na combat dmg), obdobu barbar/monk armoru + útoky přes charismu, tedy přilepit full-caster povolání best-of výběr z fighter + barbarian + monk je prostě nesmysl.
5.10.2019 09:09 - Aegnor
Xyel: ad 3. Co ti vlastně vadí? To, že je ta kombinace moc silná (což může být pravda), nebo to, že autor oboru chtěl vyjádřit nějaký feel a přitom využil něco, co má jiné povolání?
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090932130813599 secREMOTE_IP: 3.81.139.99